طرز تهیه آب آلبالو

آب آلبالو یکی از انواع نوشیدنی‌ های خوشمزه و محبوب است که علاوه بر طعم لذیذ، خواص بسیار زیادی نیز دارد. شربت آلبالو یک شربت فصلی است که بیشتر در تابستان تهیه می شود. در این مقاله به آموزش طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خواهیم پرداخت تا شما بتوانید به راحتی و با استفاده از […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آب آلبالو یکی از انواع نوشیدنی‌ های خوشمزه و محبوب است که علاوه بر طعم لذیذ، خواص بسیار زیادی نیز دارد. شربت آلبالو یک شربت فصلی است که بیشتر در تابستان تهیه می شود. در این مقاله به آموزش طرز تهیه شربت آلبالو خانگی خواهیم پرداخت تا شما بتوانید به راحتی و با استفاده از چند قلم مواد ساده، این نوشیدنی لذیذ و خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه آب آلبالو
طرز تهیه آب آلبالو

طرز تهیه آب آلبالو

طرز تهیه شربت آلبالو بدون هسته چگونه است؟ همانطور که گفته شد، شربت آلبالو یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و مفید است که به راحتی در منزل تهیه می شود. برای طرز تهیه آب آلبالو طبیعی خانگی مراحل زیر را طی کنید.

مواد لازم طرز تهیه آب آلبالوی طبیعی عبارتند از:

  • آلبالو: ۱۵۰ گرم
  • شکر: ۳۰۰ گرم
  • آب ولرم: نصف لیوان

لازم به ذکر است که مقادیر ذکر شده برای طرز تهیه شربت آلبالو برای ۴ نفر می باشد؛ بنابراین برای طرز تهیه شربت آلبالو دونفره، می توانید از مقادیر کمتری استفاده کنید اما برای طرز تهیه شربت آلبالو زیاد (طرز تهیه شربت آلبالو مقدار زیاد)، به طور مثال دو شیشه شربت، به یک کیلوگرم آلبالوی بدون هسته، ۱٫۵ تا ۲ کیلوگرم شکر و یک پیمانه آب نیاز دارید؛ اما برای طرز تهیه شربت آلبالو ۵ کیلو، یا طرز تهیه شربت آلبالو ۳ کیلو باید از مقدار بیشتری استفاده کنید.

برای طرز تهیه آب آلبالو نی نی سایت (طرز تهیه ی آب آلبالو)، ابتدا برگ و دم های آلبالوها را جدا کرده و کاملا تمیز بشویید و آن ها را در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن ها خارج شود. طرز تهیه اب البالو با آلبالو تازه بسیار بهتر است چرا که باعث خوشمزه تر شدن طعم شربت شما خواهد شد.

در ادامه آموزش طرز تهیه آب آلبالو خانگی (طرز تهیه آب آلبالو با شکر)، هسته های آلبالو را با استفاده از دستگاه هسته گیر خارج کنید و آلبالوها را در یک قابلمه مناسب بریزید.

در صورتی که دستگاه هسته گیر ندارید، می توانید به جای آن قسمت بالای آلبالوها را با یک چاقو برش بزنید و سپس با دست فشار دهید تا هسته های آلبالو خارج شود.

در مرحله بعد طرز تهیه شربت آلبالو بدون مربا، شکر را لا به لای آلبالو ها بریزید و قابلمه را در یخچال قرار دهید. لازم به ذکر است که برای طرز تهیه شربت آلبالو با قند یا طرز تهیه شربت آلبالو با کله قند، می توانید از قند یا پودر قند استفاده کنید. علاوه بر این شما می توانید برای طرز تهیه شربت آلبالو با نبات، به جای شکر از نبات استفاده کنید.

آلبالوها باید تا زمانی در یخچال بمانند که آب بیندازند. بنابراین برای این کار حداقل ۶ ساعت زمان لازم است تا آلبالوها به خوبی آب بیندازند.

شما می توانید این کار را شب انجام دهید و اجازه دهید تا آلبالوها شب تا صبح در یخچال بماند و سپس اقدام به درست کردن شربت کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه انواع نوشیدنی های سرد را یاد بگیرید و علاوه بر یادگیری این مهارت، مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره آموزش نوشیدنی سرد آریا تهران شرکت کنید.

در ادامه مراحل طرز تهیه شربت آلبالو شفاف یا طرز تهیه شربت آلبالو قرمز، پس از اینکه آلبالوها کاملا آب انداختند، آن ها را از یخچال خارج کرده و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و نصف لیوان آب ولرم اضافه کنید. برخی افراد تصور می کنند که طرز تهیه شربت آلبالو با مخلوط کن است اما در صورتی که برای تهیه این شربت شما به مخلوط کن نیاز ندارید و می توانید شربت خود را با یک قابلمه نیز تهیه کنید.

در ادامه یک قاشق چوبی بردارید و آلبالوها را خوب هم بزنید تا شکر به طور کامل در آب قابلمه حل شود. در این قسمت از طرز تهیه شربت آلبالو پیوندی، حرارت زیر قابلمه باید به صورت ملایم باشد نه خیلی کم که رنگ شربت تیره شود و نه در حدی زیاد باشد که آلبالوها بسوزند و طعم شربت بدمزه شود. حالا باید اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه شربت روی حرارت بماند تا به غلظت مناسب برسد.

برای طرز تهیه شربت آلبالو غلیظ، می توانید اجازه دهید تا مدت زمان بیشتری قابلمه روی حرارت بماند.

پیشنهاد ویژه: شربت آبلیمو یکی دیگر از انواع نوشیدنی های خوشمزه و پرخاصیت است که طرز تهیه بسیار ساده ای دارد. برای آشنایی با مرحله به مرحله طرز تهیه شربت آبلیمو، بر روی لینک کلیک کنید.

طرز تهیه آب آلبالو بازاری
طرز تهیه آب آلبالو بازاری

طرز تهیه آب آلبالو بازاری

یکی از نکاتی که در طرز تهیه آب آلبالو بازاری باید به خاطر داشته باشید این است که، هنگام جوشیدن آلبالوها ممکن است روی شربت کف هایی جمع شود که در این صورت بهتر است یک قاشق بردارید و کف های روی قابلمه را جمع کنید و دور بریزید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، قابلمه شربت را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا سرد شود.

حال در این قسمت از طرز تهیه آب آلبالو طبیعی، مخلوط آلبالو و شربت را صاف کرده و سپس شربت به دست آمده را در یک ظرف مناسب بریزید و در یخچال قرار دهید تا شربت خنک شود.

نکته: برای طرز تهیه شربت آلبالو در بطری نوشابه (طرز تهیه شربت شربت آلبالو در بطری)، می توانید شربت را در بطری نوشابه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

از آنجایی که این شربت دارای غلظت بالایی است، بهتر است در زمان مصرف آن را با مقداری آب خنک مخلوط کرده و نوش جان کنید. برای مثال یک پنجم لیوان را با شربت پر کنید و مابقی را آب سرد بریزید. ترکیب شما آماده است نوش جان.

در صورت تمایل برای طرز تهیه شربت آلبالو با گلوکز، می توانید در پایان مراحل طرز تهیه گرفتن اب البالو، زیر قابلمه را خاموش کنید و دو قاشق گلوکز مایع به شربت اضافه کنید و هم بزنید.

اگر عاشق طالبی هستید، حتما طعم خوشمزه شربت طالبی هم شما را شیفته خود خواهد کرد. پیشنهاد می‌ کنیم مقاله طرز تهیه اب طالبی کافی شاپی را حتما بخوانید تا بدانید که این شربت خوشمزه و خوش‌ طعم چگونه درست می شود.

طرز تهیه شربت البالو و مربا

نکته مهمی که در طرز تهیه شربت آلبالو عالی، درباره مابقی آلبالوهای داخل قابلمه باید بدانید این است که به هیچ عنوان مابقی آلبالوها را دور نریزید. شما می توانید برای طرز تهیه شربت البالو و مربا (طرز تهیه شربت البالو مربا) از این آلبالوها برای تهیه مربای آلبالو، آلوچه ترش و یا غذای پرطرفدار آلبالو پلو استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه انواع مرباهای خوشمزه خانگی را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در کلاس آموزش مربا آریا تهران شرکت کنید.

برای طرز تهیه شربت آلبالو و مربا همزمان (طرز تهیه مربا و شربت آلبالو همزمان) می توانید پس از آن که مراحل بالا را طی کردید، آلبالو و شهد آن را در یک ظرف مناسب ریخته و در یخچال قرار دهید.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه آب آلبالو و آب زرشک (طرز تهیه اب البالو و زرشک) این است که اگر می خواهید این شربت را برای مدت طولانی نگهدارید و به دنبال طرز تهیه شربت آلبالو با ماندگاری زیاد هستید، حتما آن را در ظرف مناسب بریزید و در فریزر قرار دهید.

طرز تهیه شربت آلبالو طبیعی به پایان رسید. شما می توانید از این شربت در انواع مهمانی ها و دورهمی ها و حتی در هنگام عصرانه از آن استفاده کنید و لذت ببرید. علاوه بر این اگر به دنبال طرز تهیه شربت آلبالو برای فالوده هستید، می توانید از همان روشی که ارائه داده ایم استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: همانطور که می دانید دستگاه آبمیوه گیری یکی از لوازم ضروری برای تهیه انواع آبمیوه های خوشمزه و خانگی است. اگر قصد خرید دستگاه آبمیوه گیری دارید، ما برای شما راهنمای خرید بهترین مارک آب میوه گیری را آماده کرده ایم.

فیلم طرز تهیه آب آلبالو

اگر عباراتی نظیر طرز تهیه شربت آلبالو فیلم (طرز تهیه شربت آلبالو ویدیو) یا فیلم طرز تهیه شربت آلبالو از آشپزخانه کوچک من (طرز تهیه شربت آلبالو در آشپزخانه کوچک من)، طرز تهیه شربت آلبالو پاپیون، طرز تهیه شربت آلبالو تبیان، طرز تهیه شربت آلبالو مامان تی وی، طرز تهیه شربت آلبالو خانگی نی نی سایت، طرز تهیه شربت آلبالو روزمنو، طرز تهیه شربت آلبالو نازگل، طرز تهیه شربت آلبالو به روش رزا منتظمی، طرز تهیه شربت آلبالو هانی شف، طرز تهیه شربت آلبالو نمناک (طرز تهیه شربت آلبالو با هسته نمناک)، طرز تهیه شربت آلبالو خانم گل آور، طرز تهیه شربت آلبالو مامی سایت و… را سرچ کرده اید حتما به دنبال طرز تهیه آب آلبالو تصویری هستید.

در این قسمت به زودی برای شما عزیزان فیلم طرز تهیه شربت آلبالو تصویری بدون هسته و همچنین طرز تهیه شربت آلبالو با هسته تصویری (طرز تهیه شربت آلبالو با هسته فیلم) قرار خواهد گرفت تا بتوانید به صورت تصویری طرز تهیه شربت آلبالو مجلسی را مشاهده نمایید.

طرز تهیه شربت آلبالو با هسته
طرز تهیه شربت آلبالو با هسته

طرز تهیه شربت آلبالو با هسته

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی با هسته (طرز تهیه شربت البالو بدون گرفتن هسته) چگونه است؟

در صورت تمایل برای طرز تهیه شربت آلبالو با هسته نی نی سایت (طرز تهیه شربت آلبالو نی نی سایت)، می توانید شربت را با آلبالوهای هسته دار تهیه کنید. به این صورت که ابتدا آلبالوها را تمیز پاک کنید و بشویید و در یک آبکش قرار دهید. سپس آلبالوها را با مقداری آب در قابلمه بریزید و مابقی مراحلی که در قسمت بالا گفته شده است را طی کنید.

برای طرز تهیه شربت آلبالو با هسته بدون شکر (طرز تهیه شربت آلبالو با هسته بدون مربا و شکر)، می توانید به جای آن از شکر قهوه ای یا عسل استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه طرز تهیه آب میوه خانگی می توانید با طرز تهیه انواع نوشیدنی های خوشمزه تابستانه و زمستانه آشنا شوید.

طرز تهیه آب آلبالو خشک

طرز تهیه آب آلبالو با آلبالو خشک چگونه است؟ یکی از روش های طرز تهیه آب آلبالو ترش، با استفاده از آلبالو خشک است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال طرز تهیه شربت آلبالو متفاوت هستید، این روش را امتحان کنید.

برای طرز تهیه آب آلبالو از البالو خشک، شما باید یک قابلمه مناسب بردارید و یک سوم آن را با آب پر کنید و بر روی حرارت قرار دهید.

در ادامه طرز تهیه شربت آلبالو خشکه، صبر کنید تا آب به جوش آید و سپس آلبالو خشک را در قابلمه آب جوش بریزید. اجازه دهید تا آب و آلبالو خشک به اندازه ای بجوشد تا آب کاملا رنگ آلبالو خشک شود و مزه آن را به خودش جذب کند.

زمانی که آب و آلبالو خشک به قدر کافی جوشید و به غلظت مناسب رسید، یک قابلمه دیگر بردارید و محتویات قابلمه اول را با استفاده از یک صافی، در قابلمه جدید بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه شربت آلبالو شیرازی با آلبالو خشک، آلبالوهای باقی مانده روی صافی را به اندازه ای له کنید تا گوشت آن کاملا از صافی رد شود.

در ادامه آموزش طرز تهیه شربت آلبالو فرنگی، قابلمه دوم را روی حرارت قرار دهید تا کاملا بجوشد. تا زمان رسیدن به غلظت صبر کنید تا قابلمه بر روی حرارت بماند سپس خاموش کنید. به همین راحتی شما مراحل طرز تهیه آب آلبالو از آلبالو خشک را طی کردید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید در زمینه باریستا فعالیت کنید، می توانید با شرکت در دوره آموزش باریستا، علاوه بر کسب مهارت های لازم، مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید.

طرز تهیه شربت آلبالو ترش
طرز تهیه شربت آلبالو ترش

طرز تهیه شربت آلبالو ترش

طرز تهیه آب آلبالو برای شربت با طعم ترش چگونه است؟ اگر طرفدار طعم ترش هستید، شربت آلبالو ترش را امتحان کنید. در صورتی که تمایل ندارید در طرز تهیه شربت آلبالو سن ایچ نی نی سایت، از مقدار زیادی شکر استفاده کنید می توانید، مقدار شکر را کمتر در نظر بگیرید یا به جای آن از کمی عسل استفاده کنید.

اما اگر به دنبال طرز تهیه آب آلبالو شیرین یا طرز تهیه آب آلبالو ملس هستید، همان روشی که در ابتدای مقاله توضیح داده ایم را دنبال کنید.

به طور کلی مقدار استفاده از شکر در طرز تهیه شربت آلبالو ساده، به صورت یک به دو است، به این معنا که اگر ۱۰۰ گرم آلبالو دارید، باید از ۲۰۰ گرم شکر برای تهیه این شربت استفاده کنید. برای اینکه شربت شما مزه ترش تری داشته باشد، می توانید برای هر ۱۰۰ گرم آلبالو ۱۰۰ یا ۱۵۰ گرم شکر استفاده نمایید.

نکات مهم در طرز تهیه شربت آلبالو در منزل

نکات مهم طرز تهیه شربت آلبالو خوش رنگ وخوش طعم چیست؟ یکی از چالش هایی که بسیاری از افراد در حین تهیه شربت آلبالو با آن مواجه هستند، شکرک زدن شربت آلبالو است که این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

یکی از دلایل شکرک زدن شربت آلبالو، حرارت زیاد است. زمانی که در طرز تهیه آب آلبالو سنتی (طرز تهیه شربت آلبالو سنتی)، این شربت با حرارت بالا تهیه شود، ممکن است پس از قرار دادن در یخچال شکرک بزند. اگر شربت شما شکرک بزند، می توانید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و مجددا آن را بجوشانید تا شکرک به طور کامل از بین برود.

یکی دیگر از دلایل شکرک زدن شربت به دلیل استفاده زیاد از شکر می باشد. در صورتی که می خواهید شربت شما مزه شیرین زیادی داشته باشد، می توانید در مراحل آخر طرز تهیه شربت آلبالو گیلاس (طرز تهیه شربت آلبالو و گیلاس)، یک قاشق غذاخوری آب لیمو به مواد اضافه کنید تا با این کار از شکرک زدن شربت جلوگیری کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با روش تهیه آبلیموی تازه و طبیعی آشنا شوید، مطالعه مقاله طرز تهیه آبلیمو خانگی را به شما پیشنهاد می کنیم.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه آب آلبالو در خانه برای خوشمزه تر شدن و خوش عطر شدن شربت، اضافه کردن گلاب می باشد. برای طرز تهیه شربت آلبالو با گلاب کافیست در مراحل پایانی مقداری گلاب به شربت اضافه کنید.

جهت طرز تهیه شربت آلبالو یخ زده یا طرز تهیه شربت آلبالو فریزری، می توانید شربت آماده شده را در ظرفی مناسب بریزید و سپس در فریزر قرار دهید تا حسابی یخ بزند و سپس میل کنید.

نکته دیگری که باید در طرز تهیه آبمیوه البالو در نظر داشته باشید این است که سعی کنید از آلبالوهای رسیده و کمی نرم استفاده کنید.

طرز تهیه شربت آلبالو بدون شکر
طرز تهیه شربت آلبالو بدون شکر

طرز تهیه شربت آلبالو بدون شکر

طرز تهیه شربت آلبالو از آلبالوی تازه بدون شکر یا طرز تهیه شربت آلبالو رژیمی چگونه است؟ در صورتی که تمایل ندارید در طرز تهیه شربت البالو فوری، از شکر استفاده کنید و می خواهید این شربت به صورت رژیمی باشد، ما دو روش طرز تهیه شربت آلبالو با شکر قهوه ای یا طرز تهیه شربت آلبالو با عسل را به شما پیشنهاد می دهیم.

این دو روش همانند مراحل طرز تهیه شربت آلبالو شکر، که در ابتدای مقاله گفته شد تهیه می شوند با این تفاوت که به جای استفاده از شکر سفید که می تواند برای سلامت شما مضر باشد، از شکر قهوه ای یا عسل استفاده کنید. مقدار و اندازه شکر قهوه ای و عسل هر دو به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه آب آلبالو با اسانس

همانطور که می دانید یکی از روش های طرز تهیه اب البالو صنعتی، استفاده از اسانس آلبالو است. اسانس ها یکی از مواد خوراکی پرطرفدار هستند که برای تقویت طعم نوشیدنی های ترش، سس ها، مرباها و خوراکی های ترش مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از روش ها برای طرز تهیه شربت از آلبالو، استفاده از اسانس است. شما می توانید علاوه بر آلبالو، از اسانس آلبالو نیز استفاده کنید.

طرز تهیه شربت آلبالو با تخم شربتی

برای طرز تهیه اب آلبالو تازه با تخم شربتی ابتدا باید مراحلی که برای طرز تهیه شربت ترشی آلبالو گفته شده را به دقت طی کنید و زمانی که شربت شما آماده شد، مقداری از آن را در لیوان بریزید و سپس مابقی لیوان را با آب سرد و کمی یخ پر کنید. حال به شربت مقداری تخم شربتی اضافه کنید و هم بزنید. نوش جان

جمع بندی

در این مقاله طرز تهیه شربت آلبالو مرحله به مرحله توضیح داده شده است و علاوه بر این به نکات مهمی در طرز تهیه شربت آلبالو با کیسه (طرز تهیه شربت آلبالو در کیسه)، طرز تهیه آب آلبالو بدون شکر، طرز تهیه اب البالو اخته، طرز تهیه شربت آلبالو بدون جوشاندن، طرز تهیه شربت آلبالو بدون درآوردن هسته، طرز تهیه شربت آلبالو با تصویر، طرز تهیه شربت آلبالو با پیمانه، طرز تهیه شربت آلبالو به مقدار زیاد، طرز تهیه شربت سنیچ البالو، طرز تهیه شربت البالو سه کیلو، طرز تهیه شربت آلبالو آشپزخانه کوچک من، طرز تهیه ی شربت آلبالو گیلاس، طرز تهیه شربت و مربای البالو گیلاس، طرز تهیه شربت البالو و لواشک، دستور تهیه شربت آلبالو با هسته، طرز تهیه شربت آلبالو یک کیلو، طرز تهیه ی مربای آلبالو با آب و… اشاره شده است تا شما بتوانید این شربت خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید.

سوالات متداول
طرز تهیه شربت آلبالو چگونه است؟

طرز تهیه شربت آلبالو ی خانگی و خوشمزه بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای تهیه این شربت خوشمزه به مقداری شکر، آلبالوی تازه و مقداری آب نیاز دارید. در این مقاله صفر تا صد مراحل طرز تهیه آب آلبالو خوشمزه توضیح داده شده است.

طرز تهیه آب آلبالو با آلبالوی خشک به چه صورت است؟

یکی از روش های تهیه شربت آلبالو، با استفاده از آلبالو خشک است که در این مقاله صفر تا صد آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

علت شکرک زدن شربت آلبالو چیست؟

شکرک زدن شربت در بسیاری از مواقع مربوط به استفاده از شکر زیاد و حرارت بالا می باشد که در این مقاله راهکارهای لازم را برای جلوگیری از شکرک زدن شربت را ارائه داده ایم.