کپی رایتینگ چیست

تا حاتلا شده وارد یک سات بشی و یک دفعه به خودت بیایی و ببینی مدت زیادی درگیر اون سایت بودی؟ یا وارد یک سایت فروشگاهی شدی و قصد خرید یک محصول را داشته باشی اما وقتی عملیات پرداخت را انجام میدی میبینی چندین محول را خریدی؟ چه چیزی باعث شده این اتفاقا بیفته؟ در […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

تا حاتلا شده وارد یک سات بشی و یک دفعه به خودت بیایی و ببینی مدت زیادی درگیر اون سایت بودی؟ یا وارد یک سایت فروشگاهی شدی و قصد خرید یک محصول را داشته باشی اما وقتی عملیات پرداخت را انجام میدی میبینی چندین محول را خریدی؟ چه چیزی باعث شده این اتفاقا بیفته؟ در یک کلمه کپی رایتینگ صحیح شما را جذب کرده است. اگر نمیدانی کپی رایتینگ چیست و چه کاربردی دارد همه این منقاله را مطالعه کنید.

در این مقاله صفر تا صد کپی رایتینگ را با هم بررسی میکنیم و تفاوت آن را با سایر مفاهیم دیجیتال مارکتینگ به شما میگوییم. برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ با بالاترین کیفیت میتوانید از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران با قیمت های استثنایی بهره مند شود.

کپی رایتینگ چیست

درحوزه دیجیتال مارکتینگ تلید محتوایی که بتواند مخاطب را جذب کند و منجر به فروش بیشتر محصولات و خدنات شود بسیار اهمیت دارد که در این مبحث موضوعاتی مانند کپی رایتینگ و تولید محتوا و بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ مطرح میشود. سوالی که ممکن است مطرح شود این است که کپی رایتینگ چیست و چه چیزی آن را از سایر مفاهیم متمایز کرده است.

کپی رایتینگ نوشتن محتوا برای فروش است. کپی رایتینگ دقیق، مؤثر است و حول محور حل خلاقانه مسئله می چرخد. در حالت ایده‌آل، کپی رایتینگ باعث ایجاد تبدیل و ایجاد تجربیات معنادار برای مخاطبان هدف می‌شود.

ویژگی ها، مزایا و قیمت یک محصول به تعیین اینکه آیا مصرف کننده مایل به خرید است یا خیر کمک می کند. کپی رایتینگ راهی است که شما ارزش محصول یا خدمات را به این مشتریان بالقوه انتقال می دهید.

دقیقاً معنی کپی رایتینگ چیست؟

در مورد کپی رایتینگ تعاریف زیادی وجود دارد. به طور کلی کپی رایتینگ نوشتن محتوا با هدف مستقیم فروش است.

کپی رایتینگ ممکن است در موارد زیر یافت شود:

  • صفحات وب سایت
  • بروشورها
  • تبلیغات پولی
  • صفحات لندینگ در سایت
  • صفحات محصول
  • در واقع حتی یک پاپ آپ که پس از چند دقیقه حضور خواننده در صفحه نمایش داده می شود میتواند جز کپی رایتینگ محسوب شود.

توجه کنید که چقدر کوتاه است، تا به نقطه. هیچ کرکی وجود ندارد؛ در عوض، بر مزایا و اقدامات بعدی که کاربران باید انجام دهند تمرکز می کند.

اگر هنوز کپی رایتینگ و اصول سئو محتوا را به طور کامل بلد نیستید و میخواهید یک وبمستر حرفه ای بشید و به راحتی تمام امور یک سایت را مدیریت کنید میتوانید در دوره آموزش وبمستر آریا تهران شرکت کنید. در این دوره html , css , javascript و سئو و نحوه کار با ابزار های تخصصی سئو مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس به شما آموزش داده میشود و تمام این آموزش ها متناسب با نیاز بازار کار میباشد.

شما در انتهای این دره میتوانید با مهارت های کسب شده خود به راحتی جذب بازار کار شده و به عنوان یک وبمستر کسب درآمد چندین برابری داشته باشید. استخدام شدن شما با مهارت های کسب شده این دوره جامع قطعی میباشد.

کپی رایتینگ چیست
کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ چه تفاوتی با بازاریابی محتوا دارد؟

کپی رایتینگ محتوایی است که مستقیماً با هدف فروش است. بازاریابی محتوا می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد (که ممکن است شامل فروش باشد)، اما بر اهداف کمتر مستقیمی مانند آموزش، سرگرم کردن یا ایجاد آگاهی از برند تمرکز دارد.

در واقع میتوان گفت که بااریابی محتوا ترغیب کننده مخاطب است در حالی که کپی رایتینگ قانع کننده است. وجود هردو در دیجیتال مارکتینگ میتواند موفقیت را تسریع کند و وجود هریک بدون دیگری کار را سخت میکند.

با شرکت در کلاس های آموزش دیجیتال مارکتینگ مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

کپی رایتر چیست

به بیان صریح، کپی رایتینگ در مورد فروش است. هدف شما ایجاد محتوا و تجربیاتی است که باعث تبدیل کاربر به مشتری و فروش بیشتر محصول میشود. با این حال، همه این صحبت ها در مورد نوشتن یک سوال مهم را به همراه دارد. تفاوت بین یک کپی رایتر و نویسنده محتوای معمولی سایت چیست؟

هر دو از نظر فنی نویسنده هستند. در تجربه خود متوجه شده ام که کپی رایترهای با استعداد اغلب نویسندگان محتوای بسیار تکامل یافته هستند. در حالی که یک نویسنده محتوا بر هنر ایجاد پست‌ها و مقالات وبلاگ قانع‌کننده تسلط دارد، نویسنده کپی‌رایتر فراتر از آن است.

یک کپی رایتر باید بتواند علاوه بر تولید محتوایی که جذاب باشد و موضوع اصلی را به اطلاع مخاطب برساند باید ترغیب کننده باشد و مخاطب را به اهدافی که در پس تولید آن محتوا داریم برساند.

ما یک مقاله مجزا درباره کپی رایتر کیست نوشته ایم که در این مقاله به صورت کامل درباره وظایف و توانایی های کپی رایتر توضیح داده ایم که پیشنهاد میشود برای اطلاع از درآمد کپی رایتر ها در ایران این مقاله جامع را از دست ندهید.

انواع کپی رایتینگ

همه کپی رایتینگ ها یکسان ایجاد نمی شوند. بسته به آنچه که در آن تخصص دارید، می توانید روی هر چیزی از تبلیغات سراسری گرفته تا پست اینستاگرام کار کنید. این همه موضوع شناسایی بازاریابی است که بهترین خدمات را به مخاطبان برند شما ارائه می دهد.

شما باید علاقه و تخصص خود را پیدا کنید و در آن حوزه فعالیت داشته باشید تا بتوانید موفقیت بیشتری را کسب کنید. در این قسمت انواع کپی رایتینگ را به شما توضیح داده ایم تا دید آگاهانه تری نسبت به کپی رایتینگ داشته باشید و حوزه کاری خود را بهتر انتخاب کنید.

انواع کپی رایتینگ
انواع کپی رایتینگ

کپی رایتینگ برند

وقتی به مردم می‌گویید که در بازاریابی کار می‌کنید، معمولاً این چیزی است که آنها تصور می‌کنند: تبلیغات، بیلبوردها و بروشور ها و تراکت ها برای برندهایی مانند رستوران ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، سازمان ها و … . کپی‌ رایتر های برند فراتر از کپی رایتر های معمولی هستند و هدفشان ایجاد پاسخ‌های احساسی قوی نسبت به برند شما است. کپی رایتینگ خلاقانه کمتر به دنبال اثبات بهتر بودن یک برند نسبت به رقابت است و بیشتر به ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی توجه میکند.

کپی‌ رایتینگ رسانه‌های اجتماعی

به عنوان یک برند، هدف شما از ایجاد نوشته برای رسانه های اجتماعی و جذب مخاطبان از طریق پست ها و تبلیغات است. چالش این سبک، تولید متن و محتوای منحصر به فرد و ترغیب کننده است. به عنوان مثال، متنی که برای یک پست در فیس بوک می نویسید نباید با متن پست TikTok یا Instagram یکسان باشد.

سئو کپی رایتینگ

سئو به معنای بالا بردن رتبه محتوای شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است (مطالعه بیشتر : سئو چیست ). برای رتبه بندی بالا، محتوای شما باید ارزش واقعی را به کاربران ارائه دهد و در عین حال مقادیر مناسبی از کلمات و عبارات کلیدی را ترکیب کند. یک نویسنده ای که در حوزه کپی رایتینگ سئو فعالیت میکند باید با جدیدترین اصول و تکنیک های سئو آشنایی داشته باشد و باید از این تکنی ها هم برای جذب مخاطب و کمک به فروش سایت و هم برای بهبود رتبه سایت استفاده کند.

لین نوع از انواع کپی رایتینگ در سسو مارکتینگ نیز جای کار بسیار زیادی دارد و شما میتوانید با تقویت این مهارت خیلی راحت جذب بازار کار شده و کسب درآمد کنید. اگر نمیدانید سئو مارکتینگ چیست حتما مقاله ما را در این راستا بخوانید شاید این شغل مناسب روحیه و شخصیت شما باشد باتوجه به آن که درآمد این کار بیشتر از یک کپی رایتر معمولی است.

کپی رایتینگ صنعتی

نوع نوشته شما برای مخاطبانی که در صنعت فعالیت میکنند با مخاطبانی که قرار است به یک سایت فروشگاهی مراجعه کنند و خرید لباس و یا هر محصول دیگری را انجام دهند متفاوت است. شما باید برای کپی رایتینگ مخاطب خود را بشناسید و برای او مطلب بنویسید که هم او را جذب کند و به صفحات دیگر ببرد و هم او را به خرید محصولات شما ترغیب کند.

در کپی رایتینگ صنعتی شما باید محصولات صنعتی را به روشی دیگر از روش های بازاریابی محصولاتی مانند لباس و لوازم آرایشی ارائه دهید و کاربران را جذب کنید.

کپی‌ رایتینگ ایمیلی و پیامی

نوشتن یک پیام متقاعد کننده یک چالش منحصر به فرد است، به ویژه به این دلیل که ارائه آن بسیار غیرعادی است. شما باید عناوین پیام جذابی بنویسید که نادیده گرفته نشوند. صراحت کلام یک اولویت است، اما تولید محتوایی ترغیب کننده نیز در جایگاه بالایی قرار دارد.

پیام های شما باید در هر مورد و موقعیت شکل خاصی داشته باشد گاه نیاز است صمیمانه باشد گاهی نیاز است رسمی باشد که د ر هر موقعیت باید مخاطبانتان را بشناسید و آن ها را ترغیب کنید.

کاربردهای کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ همانطور که امروزه می شناسیم برای دهه ها مورد مطالعه قرار گرفته و به عنوان بخشی ضروری از بازاریابی دیجیتال شناخته شده است.

اما تاریخچه کپی رایتینگ حتی به دورتر برمی گردد. بدون شک، فروشندگان در خیابان های روم باستان و حتی ایران باید از متقاعدسازی استفاده کنند، زیرا آنها مشتریان بالقوه ای بودند که با صحبت های فرو شنده به مشتری بالفعل تبدیل میشدند.

با استانداردهای مدرن، استفاده از کپی رایتینگ تکنیکی کاربرد زیادی دارد و میتواند شما را به اهداف فروش بیشتر و یا برندینگ سازی برساند. این مبحث باید دارای گرافیک چشم نواز، توصیفی فریبنده از محصول و حتی رقابتی برای جذب خوانندگان و تبدیل آن ها به مشتری است.

کسب‌وکارها همیشه نیاز داشته‌اند تا به مشتریان بالقوه دست یابند و به طور مؤثر آنچه را که می‌توانند به آنها ارائه دهند، به آنها منتقل کنند.

هر کسب‌وکاری برای متمایز شدن به تبلیغات مستقیم و حتی (تبلیغات زیر پوستی!) نیاز دارد، به همین دلیل است که بسیاری از آنها سرمایه‌گذاری زیادی در بازاریابی و کپی‌رایتینگ می‌کنند.

به طور کلی کاربرد کپی رایتینگ بسیار زیاد است و شما میتوانید در حوزه های مختلف بازاریابی و فروش از این موضوع استفاده کنید تا به فروش بیشتر و یا اهداف تجازی خود برسید.

در کپی رایتینگ یک هدف دنبال میشود و آن این است که وظیفه اصلی شما فروش بیشتر است و اجازه ندهید چیز و یا کسی شما را از وظیفه تان منصرف کند و یا از مسیرتان دور کند. البته شما باید به فکر ساخت یک سایت جذاب و منحصثر به فرد باشید تا بعد بتوانید اصول کپی رایتینگ را در آن پیاده سازی کنید. سایت ها معمولی و غیرجذاب نمیتوانند شما را به آن اهداف تجاری مد نظرتان برسانند.

ما در آریا تهران از عهده طراحی هر سایتی برمیاییم. کافیست طرح دلخواهتان رابه ما بگویید تا بدون محدودیت همان و حتی بهتر از آن را بسازیم.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

نکات کپی رایتینگ

اکنون که می دانید یک کپی رایتر چه کاری انجام می دهد، زمان آن فرا رسیده است که به بررسی و نحوه انجام آن دست پیدا کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام و مراحل کپی رایتینگ موفق برای ایجاد نسخه ای که فروش را افزایش دهد ارائه کرده ایم. در این قسمت نکاتی را که باید در هر مرحله کپی رایتینگ رعایت کنید به شما توضیح داده ایم تا یک کپی رایتینگ موفق برای سایت شما اتفاق بیفتد.

  • مرحله ۱: شناخت محصول و مخاطب

قبل از اینکه بدانید برای چه تعداد غذا درست می کنید و این نفرات چه غذاهایی را دوست دارند، شروع به پختن یک غذا نمی کنید، درست است؟ همین امر در مورد کپی رایتینگ نیز صدق می کند. قبل از شروع نوشتن، باید بدانید که دقیقاً برای چه کسی می نویسید.

با آگاهی از شخصیت خریدار شروع کنید. باید تحقیق کنید که اکثر مخاطبان شما چه کسانی هستند، از جمله جنسیت، عنوان شغلی، موقعیت مکانی، سن و اطلاعات کلی در مورد درآمد و شغل. در ین صورت است که میتوانید یک کپی رایتینگ موفق را تجربه کنید.

  • مرحله ۲: از لحن مناسب برای کپی رایتینگ استفاده کنید

خوب نوشتن چیزی فراتر از انتخاب کلمات مناسب است. لحن، یا نگرشی که در نوشتن شما استفاده می‌کند، شما را منحصر به فرد میکند و از سایر رقبا متمایز نشان میدهد. لحن نوشتار به مشتریان می گوید که آیا شما سرگرم کننده، جدی، عجیب و غریب یا حرفه ای هستید و شخصیت شما را به کاربران نشان میدهد.

  • مرحله ۳: روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

اینترنت و ظهور جهانی شدن گزینه های بیشتری از همیشه در اختیار مشتریان قرار داده است.به همین دلیل است که محصول شما باید بر آنچه شما را متمایز می کند یا محصول شما را منحصر به فرد میکند تمرکز داشته باشد.

بیایید صادق باشیم : کسب و کار شما برای همه عالی نیست و شما نباید در نظر همه عالی جلوه کنید اما برای مخاطبان خاص خود باید منحصر به فرد جلوه کنید!

  • مرحله ۴: از Copywriting برای حل نیاز مخاطب استفاده کنید

وقتی متنی می نویسید، باید مشخص کنید که قرار است روی چیزهای خوب تمرکز کنید، مانند اینکه محصول شما چقدر عالی است یا مشتریان چقدر خدمات شما را دوست دارند و از آن راضی هستند.

مهمترین مسئله این است که مشتریان به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند. این مشکلات را شناسایی کنید و برای رفع این نیاز کاربان به بهترین شیوه متن تولید کنید.

  • مرحله ۵: تست، تست و دوباره تست کنید

کپی رایتینگ موفق یک فرآیند است باید به یک مهارت تبدیل شوند که تنها با تمرین و تست کردن بیشتر این مهم حاصل میشود. برای آن که متوجه شوید چقدر در این حوزه موفق بوده اید مقایسه میزان فروش و جذاب بودن برای مخاطبان که از مدت زمان ماندن در صفحات سایت مشخص میشود نتیجه خواهد شد.

کپی رایتینگ در بیزینس

کپی رایتینگ در بیزینس کمک میکند که با تولید متن محصولت و خدمات خود را به کاربارن گوگل بیشتر بشناسید از آن ها مشتری دائمی و واقعی بسازید.

کپی رایتینگ در بیزینس به مخاطبان تجرت شما توجه ویژه ای دارد و سعی میکند آن ها را با لحن صحیح و با بهره گیری از روانشناسی مختص همان مخاطبان به خرید بیشتر محصولات ترغیب کند.

همین که شما بتوانید کپی رایتینگ در بیزینس را بهبود بخشید میتوانید برای مدت ها در ذهن خوانندگان باقی بمانید و از خدمات شما برندینگ سازی انجام میشود.

همیشه کپی رایتینگ در بیزینس به این معنا نیست که در سایت تان از متن ترغیب کننده استفاده کنید بلکه این مورد میتواند در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام باشد و از این طریق کاربران را به خرید بیشتر ترغیب کنید.

کپی رایتینگ در بیزینس
کپی رایتینگ در بیزینس
نمونه های کپی رایتینگ

شما باید برای کپی رایتینگ موفق از متن خلاقانه استفاده کنید که همیشه در ذهن مخاطب بماند و هربار با شنیدن مطلبی راجب آن چه شما نوشته اید یاد برند شما بیفتد.

برای نمونه های کپی رایتینگ میتوان به شعار اپل اشاره کرد که میگوید متفاوت فکر کن.

این شعار میتواند هم حس برتری به کاربر دهد و هم او را از بقیه مکتمایز کند. همین امر ترغیب کننده او به خرید بیشتر محوصلات است.

از دیگر نمونه های کپی رایتینگ موفق میتوان به شعار همراه اول اشاره کرد که میگوید هیچ کس تنها نیست. دیگر همه ایرانیان با شنیدن این عبارت میدانند که موضوع سیم کارت های همراه اول است. همین شعار از همراه اول یک برند ساخته و همین باعث شده همه آن را با این شعار بشناسند.

از دیگر نمونه های کپی رایتینگ موفق میتوان به تبلیغات مدرسان شریف هم اشاره کرد! یک مدت همه این جمله که کجا؟ مدرسان شریف. کی؟ مدرسان شریف. چی؟ مدرسان شریف را میگفتند و همین امر باعث برندینگ سازی آن ها شد.

آموزش رایگان کپی رایتینگ

ما در دوره دیجیتال مارکتینگ به صورت اخصاصی آموزش کپی رایتینگ را نیز ارائه میدهیم و شما میتوانید در این دوره به صورت تکنیکی این مهارت را نیز یاد بگیرید.

مهمترین مزیتی که دوره های آموزشی آریا ترهان دارد این است که در پایان دوره یک مدرک بین المللی و معتبر فنی و حرفه الی به شما اعطا میشود و شما میتوانید به سرعت با این مدرک جذب بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

دیگر مزیت آموزش رایگان کپی رایتینگ در آریا تهران دارد این است که برترین استادان تهرن این آموزش را به شما میدهند و شما میتوانید این اطمینان را داشته باشید که تمام تکنیک ها مطابق با جدیدترین اصول روز دنیا به شما آموزش داده میشود.

دیگر مزیتی که آریا تهران دارد این است که شما میتوانید در انتهای دوره در صورت دارا بودن شرایط در شرکت دیجیتا مارکتینگ آریا تهران مشغول به کار شوید و از این راه خیلی سریع به بازار کار وارد شوید.

برای اطلاع از شرایط برگزاری کلاس های آموزش کپی رایتینگ میتوانید با همکاران ما در آریا تهران تماس بگیرید. این کلاس ها در روز ها و ساعات متنوع برگزار میشود و شما میتوانید بر اساس تایم کاری خود بهترین ساعات و روز ها را انتخاب کنید.

 تفاوت کپی رایتینگ با بازاریابی محتوایی

به عنوان یک قانون کلی، کپی رایتینگ به نوشتن مطالب بازاریابی و تبلیغاتی اشاره دارد. از سوی دیگر، بازاریابی محتوایی به تولید صفحات اطلاعاتی یا مقاله در وب سایت ها یا صفحات محصول اشاره دارد.

این توصیف دقیقی از معنای هر اصطلاح است.

اساساً همه صفحات وب شامل نوعی از متقاعد کردن یا فراخوان برای ترغیب کاربر به خرید محصول و یا دریافت خدمات هستند. این امر به‌ویژه در صفحه محصول با یک «اکنون بخرید!» واضح است.

اما حتی یک صفحه مقاله از لینک های عملی ظریف استفاده می‌کند، معمولاً به شکل پیوندهایی به منابع اضافی، یا پیشنهادهایی برای صفحات دیگری که می‌توانید در سایت از آن بازدید کنید. اینها همه عناصری برای متقاعد کردن کاربران هستند.

میتوان گفت که که بازاریابی محتوایی نوع دیگری از کپی رایتینگ است و هر دو برای رسیدن سایت به موفقیت بیشتر لازم و ضروری هستند.

و مانند هر کپی رایتینگ خوب، نوشتن محتوا با هدف جذب خواننده و وادار کردن آنها به نوعی تعامل با کاربر است، حتی اگر فقط در یک صفحه وب سایت بماند تا صفحه دیگری را بخواند.

به طور کلی تر میتوان گفت بازاریابی محتوا تمرکز بر علاقه مند کردن کاربران به محصول و خدمات است در حالی که کپی رایتینگ به صورت مستقیم بر فروش بیشتر تمرکز دارد و در این بین از اصول سئو در کپی رایتینگ سئو استفاده میکند.

هر دو مفهوم برای دیجیتال مارکتینگ از ملزومات هستند و شما باید برای پیشبرد اهداف تان از هر دو در یک راستا بهره ببرید. اگر با بخش های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنایی ندارید حتما مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.