معرفی شغل نقشه کشی ساختمان

رشته نقشه کشی ساختمان هم در زمینه صنعت و در گروه های معماری و ساختمان قرار دارد، در صورتی که شما علاقه مند هستید که در رشته نقشه کشی ساختمان تحصیل کنید باید به این رشته در درجه اول علاقه کافی داشته باشید سپس باید توانایی بالایی در قدرت تجسم و همچنین دارای هوش کافی […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: معرفی مشاغل
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

رشته نقشه کشی ساختمان هم در زمینه صنعت و در گروه های معماری و ساختمان قرار دارد، در صورتی که شما علاقه مند هستید که در رشته نقشه کشی ساختمان تحصیل کنید باید به این رشته در درجه اول علاقه کافی داشته باشید سپس باید توانایی بالایی در قدرت تجسم و همچنین دارای هوش کافی در ریاضیات و انجام محاسبات، و در نهایت داشتن سلیقه و آگاهی در زمینه طراحی هم مستلزم کار شما می باشد.

پس در واقع کسی که ویژگی های ذکر شده را داشته باشد می‌تواند در شغل نقشه کشی ساختمان موفق شود و به راحتی وارد بازار کار این رشته شود.

شغل نقشه کشی ساختمان

مهارت نقشه کشی ساختمان

برای کسب مهارت در رشته نقشه کشی ساختمان شما ابتدا باید دروس مهارتی رشته نقشه کشی ساختمان مانند نقشه کشی ساختمان درجه ۲، نقشه کشی سازه درجه ۱، و نقشه کشی معماری درجه ۲ را سپری کنید.

آشنایی با وسایل و لوازم نقشه کشی و همچنین انجام ترسیمات هندسی و ترسیمات ساده پلان و نما و برش و آشنایی با نرم افزار اتوکد هم از جمله مهارتهای دیگری است که شما باید کسب کنید.

ترسیم پلان های ساختمانی و انواع راه پله و طراحی پلان آپارتمانی، ویلایی، اداری و تجاری هم از جمله دیگر مهارت هایی است که شما باید در این رشته فرا بگیرید.

مهارت نقشه کشی ساختمان

جدول دروس رشته نقشه کشی ساختمان

در این بخش دروس مربوط به رشته نقشه کشی ساختمان را برای شما قرار داده ایم لازم به ذکر است از آنجایی که نقشه کشی ساختمان جز شاخه کار و دانش مربوط می‌شود این دروس از جمله دروسی است که در شاخه کاردانش تدریس می شود

لذا دروس تخصصی و تکمیلی رشته نقشه کشی ساختمان شامل موارد زیر است :

نقشه کشی عمومی درجه ۲، نقشه کشی سازه درجه ۱، نقشه کشی معماری درجه ۱، کارآفرینی، قانون کار، مبانی رایانه، کارورزی، رسم فنی

جدول دروس رشته نقشه کشی ساختمان

کتاب های رشته نقشه کشی ساختمان

کتاب های تخصصی مربوط به رشته نقشه کشی ساختمان شامل معماری داخلی مدیریت، تولید مبانی نقشه کشی معماری، رسم فنی ساختمان اتوکد و نقشه های ساختمانی مبانی نقشه کشی، سازه طراحی معماری، نقشه کشی معماری، نقشه کشی اسکلت بتنی و نقشه کشی اسکلت فلزی است.

کتاب های رشته نقشه کشی ساختمان

توضیحات بیشتر در مورد شغل نقشه کشی ساختمان

افرادی که مایل به تحصیل در رشته نقشه کشی ساختمان هستند در دوران تحصیل با عملیات اجرایی ساختمان سازی و محاسبات فنی و نقشه کشی ساختمان و همچنین مواد و مصالح ساختمان و فناوری ساختمان های فلزی و بتنی قالب بندی و آرماتور بندی و کار با دوربین های نقشه برداری و همچنین تا حدی آشنایی با نرم افزار پر کاربرد اتوکد آشنا خواهند شد.

البته متاسفانه به دلیل اینکه در سیستم آموزشی ما کتابی که تدریس می‌شود متاسفانه آپدیت و به روز نیستند، و این امر همیشه یکی از نواقص مهم سیستم آموزشی ما محسوب شده است.

پیشنهاد ما به شما علاقه مندان به شغل نقشه کشی ساختمان این است که برای فراگیری مباحث این رشته پرطرفدار شما میتوانید به آموزشگاههای تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه نمایید تا مباحث مربوط به این رشته را متناسب با نیازهای موجود در بازار کار فرا بگیرید.

توضیحات بیشتر در مورد شغل نقشه کشی ساختمان

آینده شغلی نقشه کشی ساختمان

فارغ التحصیلان رشته نقشه کشی ساختمان حالا چه در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل شوند و چه در مجتمع های فنی تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای مباحث این رشته را فرا بگیرند می‌توانند به عنوان نقشه کش ساختمان در شرکت‌های مختلف ساختمانی مشغول به کار شوند.

البته نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که شما باید مباحث مربوط به رشته نقشه کشی ساختمان را متناسب با نیازهای موجود در بازار کار این رشته فرا بگیرید.