شغل حسابداری در کانادا

شغل حسابداری در کانادا جزء شغل‌هایی است که می‌تواند برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت دارند گزینه فوق‌العاده ایده آلی به شمار آید. البته متأسفانه برخی از افراد آن‌چنان که باید و شاید به استعداد و توانایی خود توجه نمی‌کنند، در صورتی که شغل حسابداری جزء شغل‌هایی است که از طریق آن می‌توان […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: معرفی مشاغل
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

شغل حسابداری در کانادا جزء شغل‌هایی است که می‌تواند برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت دارند گزینه فوق‌العاده ایده آلی به شمار آید. البته متأسفانه برخی از افراد آن‌چنان که باید و شاید به استعداد و توانایی خود توجه نمی‌کنند، در صورتی که شغل حسابداری جزء شغل‌هایی است که از طریق آن می‌توان ویزای کاری برای مهاجرت به کانادا دریافت کرد. در این بین، تورنتو یکی از بهترین شهرهای کانادا به حساب می‌آید که حسابداران موفق با درآمد بالا در این شهر مشغول به کار هستند.

البته استان‌ها و شهرهای مختلف کانادا هرکدام مزایای خاصی را برای حسابداران عزیز برآورد می‌کند، اما حقیقتاً شهرهای بزرگ‌تر درآمد بیشتری را محاسبه می‌کنند. همچنین شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های حسابداری کوتاه مدت، مدرک معتبر و مورد تائید مؤسسات و اداره‌های دولتی و خصوصی کانادا را کسب کرده و به کار و فعالیت بپردازید. شما با حقوق ​۱۴۱,۰۰۰ دلار به‌صورت متوسط برای یک حسابدار در کانادا می‌توانید زندگی خود را سروسامان دهید.

اگر قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارید و نمیدانید در چه کشوری وضعیت کاری حسابداران بهتر است حتما مقاله بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران را مطالعه کنید.

شغل حسابداری در کانادا

شغل حسابداری در کانادا
شغل حسابداری در کانادا

شغل حسابداری در کانادا جزء شغل‌های بسیار پردرآمدی است که می‌توان آن را در لیست پرطرفدارترین‌ها نیز جای داد. حقیقتاً حسابداری را همانند قلب یک مجموعه می‌شناسند؛ چرا که اساس کار و فعالیت افراد در هر مجموعه وابسته به درآمد آن‌ها است و صد در صد حسابداری در حوزه مالی نقش مهمی را ایفا می‌کند. حسابدار باید نسبت به تحلیل، تجزیه و مدیریت داده‌های مالی همیشه از به روزترین روش‌ها استفاده کند.

در کانادا شرکت‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام به یک حسابدار ماهر، با تجربه و متخصص نیاز دارند. افرادی که به رشته حسابداری در کانادا تمایل نشان می‌دهند، به راحتی می‌توانند در شرکت‌های مختلف و بزرگ با یک رزومه کاری عالی درآمد ایده آلی را انتظار داشته باشند.

چنانچه مدرک دانشگاهی معتبری داشته باشید و یا در یک دوره آموزشی معتبر و مطمئن مدرک خود را دریافت کرده باشید، به راحتی می‌توانید در کانادا حسابداری را با یک درآمد بالا دنبال کنید. البته ناگفته نماند مدرک شما باید توسط انجمن حسابداران رسمی کانادا تائید گردد تا فعالیت شما در کانادا به‌عنوان یک حسابدار تائید شود، مدارک تحصیلی شما در مقاطع بالاتر در کنار تجربه کاری بیشتر می‌توانند به شما برای دریافت سمت‌های قابل‌قبول‌تری همچون ناظر دفاتر نیز مؤثر باشند.

اگر میخواهید به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شوید و با دریافت مدرک فنی حرفه ای بین المللی حسابداری شرایط مهاجرت و اشتغال در کانادا را برای خود هموار تر کنید شرکت در کلاس آموزش حسابداری آریا تهران یکی از بهترین گزینه ها برای رسیدن به این هدف میباشد.

در این دوره صفر تا صد حسابداری به شما آموزش داده میشود و مرکک فنی حرفه ای بین المللی به شما اعطا میشود و هرآنچه برای ورود به بازار ککار نیاز است به شما آموزش داده میشود.

بازار کار حسابداری در کانادا

بازار کار حسابداری در کانادا
بازار کار حسابداری در کانادا

بازار کار حسابداری در کانادا موقعیت‌های شغلی قابل قبولی را برآور می‌کند. می‌توان دو گروه حسابداران و حسابرسان را در این شرایط در نظر گرفت؛ چرا که حسابرسان مالی دفاتر مالی را بررسی و حسابداران به بررسی و آنالیز مؤسسات و افراد می‌پردازند. حسابدار سیستم‌های خود را برای مؤسسات و افراد به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند تا بتوانند به نحو احسن سیستم موردنظر مدیریت کنند.

بازار کار حسابداری در کانادا این‌چنین است که می‌توان در اداره‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی به راحتی استخدام آن‌ها را برآورد می‌کند.

در کانادا به‌گونه‌ای است که می‌توان به صورت خویش‌فرما فعالیت خود را آغاز کنید که بسیاری از دانشجویان دوره کارورزی حسابداری را از همین روش بازار کار خود را دنبال می‌کنند.

متناسب با اینکه شما در کدام استان به شغل حسابداری مشغول هستید، قطعاً بازار کار و درآمد متفاوتی را می‌توانید محاسبه کنید.

استان‌های شمال غربی و یا حتی ساسکاچوان ازجمله موقعیت‌های جغرافیایی عالی برای بازار کار کانادا پدید می‌آورد که حسابدار را با حقوقی متوسط و رو به بالا برآورد می‌کند.

 بازار کار حسابداری طبیعتاً با توجه به سطح تجربه شما می‌تواند بازار کار متفاوتی باشد. فردی که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارد، با فردی که تنها ۵ و ۱۰ سال سابقه کار دارد، قطعاً درآمد یکسانی نیست.

یکی از معیارهای مهم در بازار کار حسابداری برای برآورد حقوق نیز می‌تواند میزان تجربه افراد متقاضی باشد.  انجمن حسابداران رسمی کانادا می‌تواند برای آن دسته از افرادی که به دنبال شغل حسابداری با یک درآمد و شرایط کاری قابل‌قبول هستند، بسیار انتخاب معقولانه‌ای باشد.

اگر هنوز به دنبال کشوری هستید که شرایط زندگی و درامد بهتری برای مهاجرت داشته باشد و در این زمینه تردید دارید حتما مقاله کاربردی بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت را مطالعه کنید.

تفاوت حسابداری در ایران و کانادا

در کانادا همانند ایران حسابداری تنها تک بعدی نیست. می‌توان موقعیت‌های دیگر آن را نیز در نظر گرفت. این موقعیت‌های شغلی شامل:

  • حسابرسان مالی و حسابداران
  • تکنسین‌ها و حسابداران حسابداری
  • حسابداری و کارمندان مرتبط
  • نمایندگان فروش و حساب 

به همین دلیل جزء شغل‌های بسیار پر تقاضا برای مهاجرت به کانادا به حساب می‌آید. موقعیت‌های گفته شده قطعاً افراد را با توجه به توانایی، تخصص و تجربه خود می‌تواند بسیار افراد را موفق کند. طبیعتاً هرچقد یک کسب‌وکار گسترده‌تر باشد، حسابداری در آن اهمیت بیشتری دارد. اگر بخواهیم به یکی از تفاوت‌های اصلی حسابداری در ایران و کانادا اشاره‌کنیم، مشاوره به مشتریان که در حوزه رعایت مالیات است، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معمولاً در کانادا دروس اصلی در حوزه حسابداری و مالی به حسابداری مدیریت، اخلاق اقتصاد کلان، مدیریت مالی و امور مالی شرکت مرتبط می‌شود در صورتی که در ایران نباید آنچنان که باید و شاید در حین تدریس استانداردهای قابل قبولی را مد نظر قرار نیمی دهند.

به خاطر داشته باشید که در کانادا به دلیل گسترده بودن فعالیت حسابداران می‌توان این چنین گفت که نسبت به ایران تا حدودی موقعیت‌های شغلی مرتبط بیشتری وجود دارد. طبیعتاً هم به خاطر ارزش پول هر کشور میزان حقوق حسابداران در کانادا علاوه بر اینکه بیشتر است صددرصد می‌تواند برای افراد در این حوزه بسیار مقرون به‌صرفه باشد. در ایران بیشتر به تجربه توجه می‌کنند، در صورتی که در کانادا تنها تجربه ملاک نیست و توانایی فرد را در کنار میزان تحصیلاتی که دارد، مدنظر قرار می‌دهند.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد حقوق یک حسابدار در ایران و کشور های خاترجی مختلف نیاز دارید حتما مقاله حقوق حسابداری در ایران و جهان را مطالعه کنید.

حقوق حسابدار در کانادا

حقوق حسابدار در کانادا
حقوق حسابدار در کانادا

حقوق حسابدار در کانادا با توجه به میزان تحصیلات و جنسیت کاملاً متفاوت است. طبیعتاً هر چقدر تحصیلات شما بالاتر باشد، میزان حقوق شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال حسابداری با مدرک دیپلم می‌تواند در سال درآمد حدود ۵۶ هزار دلار را برآورد کند. مدرک فوق‌دیپلم حسابداری نیز ۶۵ هزار دلار در سال را به راحتی محاسبه می‌کند. مدرک لیسانس حقوق ۱۱۷ هزار دلاری می‌تواند برای حسابداران بسیار ترغیب‌کننده باشد. در این بین، از لحاظ جنسیت اگر بخواهیم در مورد حقوق حسابدار در کانادا صحبت کنیم، مرد درامد بالاتری نسبت به حسابدار زن دریافت می‌کند. با این حساب می‌توان گفت که خانم‌ها ۴ درصد کمتر از مردها حقوق دریافت می‌کنند.  

به صورت متوسط حقوق استاندارد در کانادا می‌تواند ۵۷ هزار دلار در سال باشد. البته حسابداران تازه‌وارد حقوق ۴۷ هزار دلاری در سال را می‌توانند در نظر بگیرند. افراد با تجربه بیشتر از ۷۵ هزار دلار را برای حقوق خود محاسبه می‌کنند.

اگر هنوز برای انتخاب یک رشته تحصیلی پردرآمد در کانادا تردید دارید و نمیدانید چه رشته ای در این کشور بازار کار خوبی دارد حتما مقاله بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را مطالعه کنید و برای انتخاب پول ساز ترین رشته در کشور کانادا هوشمندانه اقدام کنید.

  • درآمد حسابدار در استان‌های مختلف کانادا

 از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در شهرها و استان‌های مختلف کانادا شما کاملاً حقوق متفاوتی را می‌توانید در نظر بگیرید. به عنوان مثال ما به چند استان با درآمد حدودی برآورد شده برای حسابداران اشاره می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  1. کبک میزان درآمد سالانه ۶۲٫۰۰۰ دلار
  2. آلبرتا چیزی حدود ۶۱٫۰۰۰ دلار
  3. ساسکاچوان نیز ۶۰٫۰۰۰ دلار
  4. مانیتوبا درامدی حدوداً ۵۲۰۰۰ دلار
  5. نوا اسکوشیا همانند مانیتوبا ۵۲۰۰۰ دلار
  6. نیوبرانزویک نیز ۵۲۰۰۰ دلار
  7. بریتیش کلمبیا ۵۹۰۰۰ دلار
  8. اوتاریو ۶۰۰۰۰ دلار

دوره‌های کوتاه مدت حسابداری در کانادا

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت حسابداری در کانادا ثبت نام کنند. دوره‌های کوتاه مدت در این کشور همانند دوره‌های دانشگاهی ما در ایران نیست و در مدت‌زمان بسیار کوتاهی به پایان می‌رسد.

دوره حسابداری، حقیقتاً متقاضیان بسیار زیادی دارد. مدرکی که در این دوره‌ها اعطاء می‌گردد، دقیقا مورد قبول شرکت و کارفرماهای سختگیر کانادایی است. آن دسته از افرادی که موفق به دریافت این مدرک تحصیلی شوند به راحتی می‌توانند بازار کار حسابداری در کانادا را یک بازار کار موفق در نظر بگیرند. هزینه دوره‌های کوتاه مدت تحصیلی حسابداری ثابت و یکسان نیست. در این میان، بهتر است با پشتیبانی مجموعه در این باره بیشتر در ارتباط باشید. دوره‌های کوتاه مدت می‌تواند بهترین راهکار برای آن دسته از افرادی باشد که قصد دارند به عنوان حسابدار در کانادا به فعالیت بپردازند.

کانادا یک کشور رویایی است و در این بین، حسابدار در تورنتو قطعاً با شرایط ایده آل تری روبه‌رو خواهد شد. ما در ادامه به موقعیت این شهر بیشتر خواهیم پرداخت. به خاطر داشته باشید که زندگی در یک کشور بیگانه زمانی می‌تواند برای شما مناسب باشد که شما بتوانید شغل و درآمد قابل‌قبول و توجهی داشته باشید.

در غیر این صورت به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان زندگی در کشور دیگر را یک راهکار مناسب برای یک سبک زندگی مرفه و بدون دغدغه در نظر گرفت. حداقل اگر احساس غربت کنید، نباید از لحاظ مادی دچار مشکل باشید؛ چرا که متأسفانه پول یکی از معیارهای اصلی در شرایط حال حاضر برای ادامه زندگی به شمار می‌آید.

یکی از مدارکی که میتواند به عنوان یک امتیاز مثبت برای مهاجرت محسوب شود مدرک فنی حرفه ای بین المللی میباشد. اگر از شرایط دریافت مدرک فنی حرفه ای اطلاع ندارید و نمیدانید این مدرک چه مزایایی در کشور های خارجی دارد حتما به صفحه مدرک بین المللی مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

شرایط بورسیه حسابداری در کانادا

شرایط بورسیه حسابداری در کانادا
شرایط بورسیه حسابداری در کانادا

برای تحصیل رشته حسابداری قطعاً کانادا می‌تواند بهترین گزینه باشد. شغل حسابداری در کانادا حرف اول را میزند و به‌هرحال انتخاب یک شغل مناسب کار آسانی نیست. شما باید از یک نقطه‌ای شروع کنید؛ چرا که سبک زندگی انسان با توجه به شغل و حرفه‌ای که انتخاب می‌کند، مشخص می‌شود و به همین دلیل سعی کنید از همان ابتدا با مدرک تحصیلی عالی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنید.

چنانچه شما ذهنی پویا، تحلیل گرد و قدرتمند دارید، حقیقتاً رشته حسابداری برازنده شماست؛ چرا که حتی در کانادا ضمن تحصیل در این رشته می‌توانید از بورسیه‌های متفاوتی نیز استفاده کنید و سپس به بازار کار قدرتمند این رشته ورود پیدا کنید. داشتن مدرک حسابداری از جمله مهم‌ترین معیارهایی است که شما در بازار کار حسابداری به آن نیاز دارید، اما به‌هرحال شاید برخی از افراد قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیل در این رشته نباشند. به همین دلیل بورسیه تحصیلی می‌تواند بهترین پیشنهاد به شمار آید.

برای دریافت بورسیه رشته حسابداری یکی از مهم‌ترین معیارها معدل بالا است. پس اگر فردی پرتلاش، استعداد و درس‌خوان هستید نباید نگران هزینه‌های تحصیل خود باشید. از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد، البته دوره‌های کوتاه مدت حقیقتاً بسیار به‌صرفه‌تر هستند. این دانشگاه‌ها شامل:

  1. دانشگاه لاوال
  2. دانشگاه مونترال
  3. دانشگاه مک مستر
  4. دانشگاه کوئینز
  5. دانشگاه یورک
  6. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  7. دانشگاه مک گیل
  8. دانشگاه تورنتو

بهترین شهر کانادا برای حسابداری

حقیقت حسابدار در تورنتو می‌تواند بهترین درآمد را داشته باشد.؛ چرا که بخش مالی اصلی کانادا در این شهر به صورت متمرکز فعالیت می‌کند. به هرحال شهرهای بزرگ کانادا هر کدام به شکلی می‌توانند موقعیت‌های قابل قبولی را به وجود آورد.

تورنتو در این میان همیشه حرفه‌ای بیشتری برای گفتن دارد. شما به عنوان یک حسابدار می‌توانید در یک شهر شلوغ با درآمد بیشتر زندگی کنید و البته هزینه‌های بیشتری را برای زندگی خود نیز برآورد کنید.

در کنار آن می‌توانید گزینه دیگری را انتخاب کنید، یعنی اینکه در شهر کوچک‌تری زندگی کنید اما سعی کنید با درآمد کمتر و صددرصد هزینه‌های پایین‌تر زندگی کنار بیایید. همیشه موقعیت جغرافیایی تعیین کننده بسیاری از مسائل است.

البته ناگفته نماند که استان کبک نیز بیشتری میزان حقوق را برای حسابداران برآورد می‌کند. کمک حسابدار، تحلیلگر مالی، تحلیل‌گر کسب و کار، حساب‌های مالی، حسابرس داخلی و کارشناس حقوق و دستمزد همگی در شهرها و استا‌‌ن‌های گوناگون کانادا می‌توانند به درآمد بالایی بیندیشند.

کانادا انتخاب اکثر افرادی است که قصد دارند، پله‌های موفقیت را در شغل‌های گوناگونی همچون حسابداری هرچه سریع‌تر بالا بروند. شغل حسابداری در کانادا یکی از بهترین شغل‌هایی است که می‌توانید انتظار داشت باشید.

داشتن مدرک فنی حرفه ای میتواند به عنوان یک امتیاز مثبت برای مهاجرت و اشتغال در کشور کانادا و سایر کشور های خارجی محسوب شود. اگر میخواهید مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید و یا اطلاع از شرایط دریافت مدرک فنی حرفه ای بدون کلاس داشته باشید حتما مطالب صفحه مدرک فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

بهترین شهر کانادا برای حسابداری
بهترین شهر کانادا برای حسابداری

سخن پایانی

هرانچه لازم بود در مورد شغل حسابداری در کانادا بیان کرده‌ایم. کانادا یک کشور روایی برای بسیاری از مردم ایران است. سالیانه تعداد کثیری از هموطنان به این کشور مهاجرت می کنند. در این بین، آشنایی با بازار کار شغل مورد نظر یک قدم هوشمندانه است. چنانچه بدون اطلاعات قابل قبولی وارد کشور بیگانه شوید، قطعاً در ابتدا دلسرد خواهید شد.

به همین دلیل آشنایی با بازار کار هر شغلی، شرایط و میزان حقوق آن جزء موضوعات مهمی به شمار می‌آیند که نمی‌توان نادیده گرفت. حسابداری در کانادا با توجه به تجربه متقاضی، میزان تحصیلات و موقعیت جغرافیایی میتواند یک شغل متوسط رو به بالا باشد. درآمد فردی که تجربه بالایی دارد و همچنین مدرک تحصیلی معتبری را ارائه می‌دهد، قطعاً آن چنان ترغیب کننده است که می‌تواند شما را نیز در این بین سوق دهد.

حسابداری را دست کم نگیرید. به این خاطر که کانادا منبع اصلی انواع شرکت‌های معتبر جهانی است و در این شرکت‌ها، نقش مهمی را برعهده دارد. به همین دلیل لطفا با مشاورین این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

وضعیت شغل حسابداری در کانادا چگونه است؟

حسابداری یکی از مهارت هایی است که در همه کشور ها مورد نیاز میباشد و شما در صورتی که به این حرفه تسلط داشته باشید هرگز بیکار نمیمانید. در کشور کانادا نیز نیاز به شغل حسابداری حس میشود و همان طور که در مقاله بررسی شده حقوق خوبی نیز به حسابداران تعلق میگیرد.

حقوق حسابداری در کانادا چگونه است؟

به طور کلی با مدرک دیپلم و کارشناسی حسابداری در کشور کانادا میتوان سالانه درآمد ۵۶ الی ۱۱۷ هزار دلار درآمد داشت و تغییر حقوق افراد به نسبت مهارت و تخصص شان بستگی خواهد داشت. در این مقاله جزییات حقوق حسابداران در کانادا بررسی شده است.