دی اکتیو اینستاگرام

دی اکتیو اینستاگرام به معنای پاک کردن و حذف اکانت اینستاگرام می باشد. دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت و دائمی برای کاربران این شبکه اجتماعی امکان پذیر می باشد و افراد میتوانند هم برای همیشه و هم برای مدت کوتاهی اکانت و پیج اینستاگرام خود را حذف یا غیر فعال نمایند. در ادامه […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

دی اکتیو اینستاگرام به معنای پاک کردن و حذف اکانت اینستاگرام می باشد. دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت و دائمی برای کاربران این شبکه اجتماعی امکان پذیر می باشد و افراد میتوانند هم برای همیشه و هم برای مدت کوتاهی اکانت و پیج اینستاگرام خود را حذف یا غیر فعال نمایند.

در ادامه برای شما عزیزان آموزش دی اکتیو اینستاگرام را به صورت جامع و صفر تا صد قرار داده ایم تا شما عزیزان بتوانید به آسانی و تنها با انجام چند مرحله ساده قادر به دی اکتیو پیج اینستاگرام خود باشید.

شما عزیزان میتوانید برای یادگیری صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام و همچنین راه اندازی کسب و کار خودتان در این شبکه اجتماعی محبوب در دوره اینستاگرام آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران شرکت کنید.

آموزش دی اکتیو اینستاگرام
آموزش دی اکتیو اینستاگرام

آموزش دی اکتیو اینستاگرام

همانطور که میدانید اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و افراد زیادی پیج های کاری و شخصی مختلفی را در این فضای مجازی ایجاد نموده اند. همانطور که در مقاله اکانت چیست در اینستاگرام نیز گفته شد، شرکت اینستاگرام این امکان را به کاربران خود داده است تا بتوانند به صورت دائمی و یا موقت قادر به دی اکتیو کردن پیج اینستاگرام خود باشند.

شما عزیزان برای انجام این کار میتوانید از لینک مستقیم دی اکتیو اینستاگرام استفاده کرده و تنها با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، اکانت خود را دی اکتیو نمایید. برای دی اکتیو اینستا از طریق لینک مستقیم دی اکتیو اینستاگرام مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا برای دی اکتیو موقت پیج خود وارد لینک زیر شوید:
  • https://www.instagram.com/accounts/remove/request/temporary/
  • پس از ورود به این لینک نام کاربری خود را در بخش username وارد نمایید.
  • در این مرحله از دی اکتیو موقت اینستاگرام رمز عبور خود را وارد نمایید.
  • پس از وارد نمودن اطلاعات خواسته شده، یک دلیل برای دی اکتیو کردن پیج خود انتخاب کنید.
  • در آخر هم گزینه deactive my account را انتخاب کنید تا پیج شما به صورت موقت دی اکتیو و یا همان غیر فعال گردد.

این نکته را در رابطه با دی اکتیو اینستاگرام موقت همواره در نظر داشته باشید که پس از دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقت با انجام مراحل بالا، پیج شما برای افراد دیگر با این نام نمایش داده خواهد شد: instagram_user و نام اصلی پیج شما و بیو شما به صورت موقت از این شبکه اجتماعی حذف خواهد گردید.

اینستاگرام در واقع با اضافه کردن این آپشن و گزینه این امکان را به افراد داده است تا بتوانند در عین حال اطلاعات پیج خود را حفظ نموده و آن را به صورت موقت پاک نمایند. و دیگر قادر به گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام پس از دی اکتیو کردن ان نخواهید بود.

لازم به ذکر است، دی اکتیو اینستاگرام اپدیت جدید شما عزیزان میتوانید بدون وارد شدن به لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام و وارد کردن اطلاعات اکانت خود برای دی اکتیو اینستاگرام، داخل خود این برنامه اقدام به حذف اکانت خود نمایید.

با توجه به گفته های بالا، کاربران اینستاگرام به دو مدل میتوانند اقدام به دی اکتیو کردن پیج و اکانت خود چه کاری و چه خصوصی نمایند. دی اکتیو اینستاگرام به دو صورت موقت و دائم قابل انجام می باشد. در بخش بالایی آموزش دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقت را به صورت مرحله به مرحله قرار دادیم. در این بخش میخواهیم به بررسی نحوه دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام بپردازیم.

دی اکتیو اینستاگرام از داخل برنامه
دی اکتیو اینستاگرام از داخل برنامه

دی اکتیو اینستاگرام از داخل برنامه

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، کاربران اینستاگرام میتوانند به صورت موقت و دائم اکانت خود را حذف نمایند. برای دی اکتیو اینستاگرام از داخل برنامه تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  • روی Accounts Center و سپس Personal details ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ی بعد، روی Account ownership and control کلیک و گزینه‌ی Deactivation or deletion را انتخاب کنید.
  • در پنجره‌ی Deactivating or deleting your Instagram account با دقت گزینه‌ی Deactivate account را انتخاب کنید.

به همین راحتی و تنها با انجام سه مرحله کوتاه شما عزیزان میتوانید با استفاده از خود نرم افزار اینستاگرام قادر به دی اکتیو کردن پیج خود باشید. لازم به ذکر است با توجه به جدید ترین قوانین اینستاگرام، شما تنها میتوانید ۳ بار اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت دی اکتیو کنید.  

دی اکتیو دائم اینستاگرام

برای این که بخواهید اکانت و یا همان پیج اسنتاگرام خود را به صورت دائم و برای همیشه دی اکتیو کنید میتوانید از لینک مستقیم دی اکتیو اینستاگرام استفاده کنید. برای دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام با گوشی ابتدا وارد لینک زیر شوید:

https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

سپس بعد از ورود به لینک اطلاعات حساب کاربری خود در اینستاگرام را وارد نموده و در آخر گزینه delete my account را انتخاب نمایید.

شما عزیازن میتوانید با ورود که لینک دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقت نیز اکانت خود را دی اکتیو نمایید که در بخش های بالایی در رابطه با ان صحبت کرده ایم.

یکی از مواردی که باعث میشود افراد بخواهند اقدام به دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خود نمایند، اعتیاد به اینستاگرام می باشد.

دی اکتیو اینستاگرام ایفون

همانطور که میدانید، نحوه نصب و یا حذف اکانت اینستاگرام در گوشی های آیفون یا همان ios با اندروید متفاوت می باشد و افراد برای آن که بتوانند اقدام به بازگرداندن اکانت اینستاگرام و یا دی اکتیو کردن آن نمایند باید از روش های مختلفی استفاده نمایند.

برای دی اکتیو اینستاگرام ایفون مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در اپ اینستاگرام وارد حساب کاربری‌تان شوید.
  • به تب پروفایل بروید.
  • روی آیکون سه‌خط در گوشه‌ی بالایی سمت راست بزنید و Settings and privacy را انتخاب کنید.
  • در بخش جست‌وجو، عبارت Deactive یا Delete را تایپ کنید.
  • پس از انتخاب گزینه Deactive اکانت شما به صورت دائمی دی اکتیو خواهد شد.

نحوه دی اکتیو اینستاگرام در آیفون بسیار آسان بوده و تنها با رفتن به بخش تنظیمات این برنامه قادر به دی اکتیو اینستاگرام با گوشی آیفون خواهید بود.

پیشنهاد میشود اگر میخواهید بدانید چگونه ریلز را غیر فعال کنیم مقاله مربوطه را حتما مطالعه نمایید.

روش دی اکتیو اینستاگرام در اندروید

روش دی اکتیو اینستاگرام در اندروید عبارت است از:

  • ابتدا اینستاگرام خود را باز کنید.
  • روی Accounts Center و سپس Personal details ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ی بعد، روی Account ownership and control کلیک و گزینه‌ی Deactivation or deletion را انتخاب کنید.
  • در پنجره‌ی Deactivating or deleting your Instagram account با دقت گزینه‌ی Deactivate account را انتخاب کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که باید رد رابطه با پیج اینستاگرام خود همواره در نظر داشته باشید این است که ممکن است افراد بدون اجازه و اطلاع شما اقدام به ورود به پیج شما نمایند، همانطور که در مقاله چگونه بفهمیم یک نفر چند اکانت اینستاگرام دارد نیز میتوانید مشاهده کنید، برای جلوگیری از وارد شدن افراد به پیج شما و سو استفاده آن ها از پیج شما میتوانید رمز دو مرحله ای را برای پیج خود فعال نمایید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با قفل کردن پیج اینستا و یا همان private کردن پبج و اکانت اینستاگرام خود قادر به محفوظ نگه داشتن اطلاعات اکانت اینستاگرام خود باشید.

روش دی اکتیو موقت اینستاگرام در اندروید نیز به صورت ذیل می باشد:

ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید و در بخش settings گزینه ی Deactivation or deletion را انتخاب نمایید تا پجره ای که مربوط به دی اکتیو کردم اینستاگرام است برای شما عزیزان نمایش داده شود.

پس از باز شدن پنجره deactive instagram میتوانید به صورت موقت اینستاگرام خود را دی اکتیو نمایید. در واقع میتوان گفت ساده ترین روش دی اکتیو موقت اینستاگرام نیز همین روش می باشد که از طریق خود برنامه اقدام به پاک کردن اکانت خود نمایید.

پیشنهاد میشود برای مشاهده نحوه کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام فارسی و کسب اطلاعات در رابطه با گرفتن تیک ابی اینستاگرام در چند ثانیه مقالات مربوطه را مطالعه نمایید.

بعد از دی اکتیو اینستاگرام چه میشود
بعد از دی اکتیو اینستاگرام چه میشود

بعد از دی اکتیو اینستاگرام چه میشود

یکی از نکات مهمی که باید در رابطه با دی اکتیو اینستاگرام فارسی و به صورت کلی پاک کردن اکانت خود به صورت موقت بدانید این است که بعد از گذشت یک ماه از دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام، حساب شما به‌طور دائم بسته‌ شده و نام کاربری شما به همراه اطلاعات حسابتان از اینستاگرام برداشته می‌ شود و یک فرد دیگر می‌تواند آن را برای حساب اینستاگرام خود استفاده نماید و شما دیگر قادر به استفاده زا نام کاربری قبلی خود نخواهید بود.

همچنین یکی دیگر از نکات مهم این است که بسیاری از وبسایت ها ربات دی اکتیو اینستاگرام را قرار داده اند که اغلب کلاهبرداری بوده و با وارد کردن نام کاربری و پسوردتان ممکن است پیج شما توسط این ربات ها هک شود.

میتوان گفت بعد از انجام مراحل نحوه ی دی اکتیو موقت اینستاگرام، اکانت اینستاگرام شما حذف شده و تمامی پست ها و هایلایت ها و همچنین اطلاعات پروفایل شما حذف خواهد شد و در صورت بازگشت اینستاگرام دوباره اطلاعات پیج و اکانت شما بازخواهد گشت.

پس از دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خود دیگر نمیتوانید ار امکاناتی همچون وصل شدن واتساپ و اینستاگرام، گذاشتن پست و استوری، گذاشتن آهنگ روی عکس در استوری اینستاگرام و … استفاده نمایید.  

دی اکتیو شدن پیج توسط اینستاگرام

دی اکتیو شدن پیج توسط اینستاگرام در حالتی رخ میدهد که در آن فرد اعمال ربات گونه داشته و توسط شرکت اینستاگرام و سازنده اینستاگرام غیر فعال شده است. لازم به ذکر است، بر اساس بروز رسانی خودکار اینستاگرام شما عزیزان دیگر به صورت خودکار میتوانید از آپشن های جدیدی که این شبکه اجتماعی در اختیار افراد قرار میدهد استفاده نمایید.

دی اکتیو اینستاگرام با لینک مستقیم
دی اکتیو اینستاگرام با لینک مستقیم

دی اکتیو اینستاگرام با لینک مستقیم

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، دی اکتیو اینستاگرام با لینک مستقیم نیز امکان پذیر می باشد. برای دی اکتیو اینستاگرام با لینک مستقیم و دی اکتیو اینستاگرام از طریق گوگل ابتدا وارد لینک دی اکتیو اینستاگرام شوید و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود گزنیه ی deactive my account را انتخاب کنید تا پیج اینستاگرام شما به صورت موقت از اینستاگرام حذف شود.

در این بخش برای شما عزیزان مراحل دی اکتیو اینستاگرام به زبان فارسی را به ترتیب قرار داده ایم:

برای دی اکتیو اینستاگرام ورژن جدید، روی اطلاعات حساب و سپس جزئیات حساب ضربه بزنید. در صفحه بعد بر روی مالکیت و کنترل حساب کلیک کرده و گزینه حذف کردن حساب کاربری را انتخاب کنید. در پنجره غیرفعال کردن یا حذف اکانت اینستاگرام خود، گزینه غیر فعال کردن اکانت را انتخاب کنید.

در نسخه جدید این برنامه، شما عزیزان میتوانید انواع ریلز ها و آپشن های جدید را مشاهده نمایید، همچنین پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن در نسخه جدید یکی از مواردی می باشد که در بروزرسانی جدید اضافه شده و باعث میشود تا افراد بتوانند با شماره تلفن پیج اینستاگرام یک فرد را پیدا کنند.

علت دی اکتیو نشدن اینستاگرام

گاهی ممکن است تمامی مراحل دی اکتیو شدن اینستا را طی نمایید اما در آخر اکانت شما غیر فعال نشده و به صورت موقت حذف نمیشود. دلایل اصلی دی اکتیو نشدن اینستاگرام خاموش بودن فیلتر شکن شما می باشد. در صورتی که بخواهید اقدام به دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقت و یا حتی دی اکتیو پیج اینستاگرام با لینک مستقیم نمایید باید فیلتر شکن و اینترنت شما روشن باشد.

همچنین میتوان علت دی اکتیو نشدن اینستاگرام را رفرش نکردن آن دانست. شما باید بعد از دی اکتیو اینستا با خود برنامه یکبار این برنامه را ببندید و بعد مجددا وارد این برنامه شوید تا دی اکتیو شما به صورت کامل انجام شود.

پیشنهاد میشود برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام و همچنین کسب اطلاعات در رابطه با آموزش استوری موشن کلیک نمایید.

ورود به حساب دی اکتیو اینستاگرام

در جدید ترین به روز رسانی اینستاگرام در سال ۲۰۲۴، شما عزیزان میتوانید هم در گوشی آیفون و هم در اندروید قادر به دی اکتیو کردن حساب خود از طریق همین برنامه باشید. در هر دو سیستم عامل، افراد میتوانند با وارد شدن به بخش تنظیمات و رفتن به تنظیمات حساب کاربری. گزینه غیر فعال کردن پیج را انتخاب نمایند.

هماطنور که در نوشته های موجود در بخش دی اکتیو اینستاگرام نی نی سایت نیز مشاهده میشود، افراد از تجربیات خود در رابطه با دی اکتیو کردن اینستاگرام گفته اند که بر اساس آن میتوان به این نتیجه رسید که جدید ترین روش دی اکتیو اینستا، استفاده از بخش تنظیمات همین اپلیکیشن می باشد.

روش برگرداندن پیج اینستاگرام دی اکتیو شده

در بخش های بالایی روش های مختلف دی اکتیو یا همان غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام را برای شما عزیزان به روش های مختلفی آموزش دادیم. در این بخش میخواهیم به بررسی روش برگرداندن پیج اینستاگرام دی اکتیو شده بپردازیم.

برای برگرداندن پیج اینستاگرام دی اکتیو شده ابتدا نرم افزار را روی گوشی خود نصب نمایید و پس از نصب نمودن این برنامه نام کاربری قبلی خود و رمز عبورتان را بزنید تا دوباره بتوانید وارد اکانت خود شوید.

برای بازیابی یک پیج اینستاگرام که دی اکتیو شده است، این مراحل را دنبال نمایید:

  1. ورود به حساب کاربری:
  • به اپلیکیشن اینستاگرام خود بروید و با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.
  1. تغییر رمز عبور:
  • در صورتی که ورود موفقیت‌ آمیز نبوده باشد، از گزینه “فراموشی رمز عبور” یا “Forgot Password” استفاده کنید. این کار شما را به صفحه بازیابی رمز عبور هدایت می‌ کند.
  1. بازیابی رمز عبور:
  • در این مرحله از طریق ایمیل و یا شماره تلفن میتوانید رمز خود را بازیابی نمایید.
  1. بازیابی اکانت:
  • پس از تأیید هویت، اینستاگرام به شما اجازه بازیابی حساب خود و برگرداندن پیج دی اکتیو شده شما را می‌ دهد.

توجه داشته باشید که اگر اطلاعات اکانت اینستاگرام شما به طور کامل وارد نشده باشد یا اگر اطلاعات تأیید هویت صحیح نباشد، بازیابی اکانت شما با مشکل مواجه خواهد شد.

سوالات متداول

چگونه یک اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

در رابطه با پاسخ این سوال که چگونه یک اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم باید بگوییم برای انجام این کار روش های مختلفی همچون استفاده زا لینک مستقیم و استفاده از خود این برنامه می باشد که داخل مقاله در رابطه با آن ها صحبت کرده ایم.

فرق دی اکتیو و دیلیت اکانت اینستاگرام چیست؟

فرق دی اکتیو و دیلیت اکانت اینستاگرام در این است که، در دی اکتیو اینستاگرام شما به صورت موقت اکانتتان را غیر فعال میکنید اما دیلیت اکانت اینستاگرام به معنای حذف دائمی آن می باشد.

چگونه اکانت دی اکتیو اینستا را فعال کنیم؟

برای فعال کردن اکانت دی اکتیو شده در اینستاگرام میتوانید به راحتی با نصب مجدد برنامه و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود اقدام نمایید. داخل مقاله تحوه برگرداندن پیج دی اکتیو شده را قرار داده ایم.

چگونه اینستاگرام خود را برای مدتی دی اکتیو کنیم؟

برای آن که مدت کوتاهی اکانت و پیج اینستاگرام خود را غیر فعال و یا همان دی اکتیو نمایید میتوانید داخل این برنامه وارد تنظیمات شده و گزینه ی غیر فعال کردن اکانت را انتخاب نمایید.