حذف پیام اینستاگرام

دایرکت، یکی از قسمت های اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد که به نوعی محل انتقال پیام ها بوده و افراد و پیج های اینستاگرامی میتوانند در این بخش به صورت پرایویت و شخصی به یکدیگر پیام دهند. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما عزیزان را با نحوه حذف پیام اینستاگرام و […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: اینستاگرام
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

دایرکت، یکی از قسمت های اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد که به نوعی محل انتقال پیام ها بوده و افراد و پیج های اینستاگرامی میتوانند در این بخش به صورت پرایویت و شخصی به یکدیگر پیام دهند. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما عزیزان را با نحوه حذف پیام اینستاگرام و چگونگی حذف پیام دو طرفه در اینستاگرام آشنا نماییم.

پیشنهاد میشود برای یادگیری صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام و نحوه کار با این فضای مجازی، در دوره اینستاگرام آریا تهران شرکت نمایید.

حذف پیام اینستاگرام
حذف پیام اینستاگرام

برای حذف پیام اینستاگرام روش های مختلفی وجود دارد اما یکی از نکات مهمی که باید در این زمینه بدانید این است که، اینستاگرام بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و واتساپ هنوز این قابلیت را برای کاربرانش فعال نکرده است که بتوانند پیام ها را به صورت دو طرفه در بخش دایرکت ها حذف نمایند. در ادامه برای شما عزیزان آموزش تصویری حذف پیام اینستاگرام را قرار داده ایم.

یکی از روش هایی که میتوانید برای حذف کردن دائمی پیام های خود از آن استفاده کنید، دی اکتیو کردن اکانت خود می باشد. برای کسب اطلاعات در رابطه با این روش پیشنهاد میشود مقاله آموزش دی اکتیو اینستاگرام را مطالعه نمایید.

آموزش تصویری حذف پیام اینستاگرام

برای حذف پیام اینستا میتوانید از دو روش اقدام نمایید، اولین روش برای حذف پیام در اینستاگرام این است که ابتدا وارد اکانتی که به آن دایرکت داده اید شوید و سپس روی پیام خود ضربه زده و گزینه unsend massage را انتخاب نمایید تا به صورت دائمی پیام های شما با این پیج حذف گردد.

اما اگر میخواهید پیام ها فقط برای شما حذف شوند و برای پیج مورد نظر پیام ها بمانند تنها کافی است روی اکانت مورد نظر ضربه زده و نگه دارید تا گزینه delete برای شما نمایش داده شود. سپس با انتخاب این گزینه پیام ها به صورت دائمی برای شما پاک خواهند شد. نکته ای که باید در رابطه با این مورد بدانید این است که، این روش فقط برای زمانی است که شما میخواهید پیام ها در بخش دایرکت های شما پاک شود ولی برای فرد مقابل پیام ها بماند.

اما اگر میخواهید به صورت دائمی پیام های خود را به صورت دو طرفه حذف کنید باید روش اول را انتخاب نمایید، برای حذف پیام دو طرفه در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.
  • روی نماد دایرکت کلیک کنید تا وارد بخش دایرکت شوید.
  • روی صفحه چت مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه پیام ها شوید.
  • روی پیامی که می‌خواهید حذف کنید دستتان را نگه دارید.
  •  …روی سه نقطه کلیک کرده و Unsend را انتخاب کنید.

در این بخش فیلم آموزش حذف همه پیام های دایرکت اینستاگرام برای طرف مقابل را مشاهده می فرمایید:

حذف پیام طرف مقابل در اینستاگرام

همانطور که بالاتر نیز گفته شدف برای آن که بخواهید دایرکت های خود را حذف نمایید و برای حذف تاریخچه پیام اینستاگرام ۲ روش وجود دارد. در روش اول حذف همه پیام های دایرکت اینستاگرام برای طرف مقابل میتوانید وارد دایرکت های خود شده و سپس گفتگوهای پیج مورد نظر را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب کردن و وارد شدن به گفتگو ها، هر یک از پیام های خود را انتخاب کرده و گزینه UNSEND را بزنید. پس از انتخاب این گزینه پیام شما به صورت دو طرفه برای طرف مقابل نیز پاک خواهد شد.

در رابطه با پاسخ این سوال که چگونه تمام پیام های اینستاگرام را حذف کنیم باید بگوییم هنوز در این شبکه اجتماعی گزینه ای تحت عنوان حدف تمامی پیام ها وجود ندارد و شما باید برای حذف پیام های اینستاگرام وارد گفتگو ها شده و به صورت تکی اقدام به حذف پیام ها نمایید.

لازم به ذکر است، برای حذف پیام دریافتی در اینستاگرام نیز میتوانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا از صفحه اصلی در گوشه سمت راست، روی آیکون موشک بزنید و وارد دایرکت ها شوید.
  • به پیام مورد نظر بروید.
  • روی پیام ضربه بزنید.
  • روی گزینه “Unsend” ضربه بزنید.

پس اگر میخواهید بدانید چگونه پیام های دریافتی اینستاگرام را حذف کنیم باید بگوییم برای انجام این کار:

  • ابتدا وارد گفتگو ها یا همان بخش دایرکت ها شوید.
  • گفتگو مورد نظر را انتخاب نمایید.
  • انگشتتان را روی گفتگو نگه دارید تا کزینه ها برای شما نمایش داده شود.
  • گزینه Delete را انتخاب نمایید.

به صورت کلی میتوان گفت، حذف پیام ارسال شده در اینستاگرام همان unsend کردن پیام ها می باشد که در فیلم آموزشی که بالاتر برای شما عزیزان قرارداده ایم میتوانید نحوه حذف پیام اینستاگرام دو طرفه را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است، هنوز گزینه و قابلیت حذف دسته جمعی پیام های دایرکت اینستاگرام برای کاربران تعبیه نشده است و برای حذف پیام از اینستاگرام باید به صورت تکی اقدام نمایید.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه وصل شدن واتساپ و اینستاگرام و چگونگی گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام مقالات مربوطه را مطالعه نمایید.  

حذف پیام در اینستا ایفون
حذف پیام در اینستا ایفون

حذف پیام در اینستا ایفون

شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل دارا بودن قابلیت های زیاد و همچنین سرگرم کننده بودن آن در دسته محبوب ترین شبکه های اجتماعی قرار گرفته است که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. حذف پیام اینستاگرام در آیفون و اندروید با یکدیگر تفاوتی نداشته و همانند روش هایی که بالاتر گفته شد امکان پذیر خواهد بود. حذف پیام های دایرکت اینستاگرام به صورت دو طرفه در آیفون مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در مرحله اول از نحوه حذف پیام اینستاگرام ابتدا در بخش دایرکت های خود وارد شوید.
  • پیج مورد نظر را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه more کلیک کرده و delete را انتخاب نمایید.

حذف پیام اینستا برای دو طرف نیازمند unsend کردن پیام ها به صورت تک به تک می باشد و این گزینه برای حذف پیام اینستاگرام در آپدیت جدید برای کاربران در نظر گرفته شده است.

در به روز رسانی جدید در سال ۲۰۲۴، اینستاگرام این قابلیت را به کاربران خود داده است تا بتوانند دایرکت های خود را محدود کنند و بعد از قفل کردن پیج اینستا خود قادر به محدود کردن پیام های خود نیز باشند.

حذف پیام دریافت شده در اینستاگرام

امروزه متاسفانه یک سری نرم افزار و برنامه کلاهبرداری تحت عنوان برنامه حذف پیام اینستاگرام در سایت های مختلف وجود دارد که پس از نصب آن ها و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور توسط افرادف پیج آنم ها هک شده و سو استفاده های مالی از پیج ها خواهد شد.

تا به امروز هیچ برنامه حذف پیام های اینستا و نرم افزار حذف پیام های اینستاگرام توسط خود شرکت اینستاگرام تایید نشده و بر اساس قوانین اینستاگرام این کار غیر قانونی می باشد.

برای حذف پیام شخص مقابل در اینستاگرام و همچنین حذف پیام دریافت شده در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.
  • روی دایرکت کلیک کنید.
  • روی صفحه چت مورد نظر کلیک کنید
  • روی سه نقطه کلیک کنید.
  • Delete را انتخاب کنید.

یکی از مواردی که میتوانید متوجه این موضوع شوید که یک نفرد چند اکانت دارد، این است که شماره تلفن وی را در بخش add account بزنید تا ببینید چه نام کاربری ای را به شما نماس میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میشود مقاله چگونه بفهمیم یک نفر چند اکانت اینستاگرام دارد را مطالعه نمایید.

حذف یکجا پیام های دایرکت اینستاگرام

حذف پیام فرستاده شده در اینستاگرام و به صورت کلی، حذف پیام های دایرکت اینستاگرام برای طرف مقابل به این صورت می باشد که شما عزیزان ابتدا با انتخاب دایرکت پیج مورد نظر روی گفتکو ها ضربه زده و گزینه delete را انتخاب می نمایید.

لازم به ذکر است، این نکته را برای حذف پیام در اینستاگرام بدانید که حذف تمام پیام های اینستاگرام به صورت یکجا هنوز در این شبکه اجتماعی قابل انجام نمی باشد و افراد باید به صورت تکی و جداگانه دایرکت ها را با انجام روش بالا حذف نمایند. برای حذف دائمی پیام های اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد اکانت خود شده و در بخش دایرکت های خود پیج مورد نر را انتخاب نمایید. پس اط انتخاب پیام ها روی هر یک ضربه زده و گزینه delete massage را بزنید تا پیام شما حذف گردد.

با انجام این کار، با بروز رسانی خودکار اینستاگرام، پیام های شما باقی خواهد ماند و میتوانید در هر زمان قارد به مشاهده آن ها و یا unsend کردن آن ها به صورت دائمی باشید. لازم به ذکر است طریقه حذف پیام صوتی در اینستاگرام و حذف پیام خصوصی در اینستاگرام نیز به همین صورت می باشد.

برای حذف پیام دریافتی اینستاگرام بدون خواندن آن نیز میتوانید:

  • وارد بخش دایرکت ها شوید.
  • پیام مورد نظر را انتخاب نمایید.
  • گزینه delete را انتخاب کنید.

پیام حذف پست اینستاگرام

یکی از مواردی که امروزه در کشور ایران قابل مشاهده است، موضوع کپی رایت و پیام حذف پست اینستاگرام می باشد. این پیام بیانگر این است که محتوایی که در پست شما استفاده شده و یا اهنگ آن متعلق به یک پیج و شخص دیگری می باشد و شما بدون اجازه از آن ها استفاده کرده اید و پست و یا ریلز شما را حذف می نماید.

برای حذف پیام های پاک شده اینستاگرام و به طور کلی حذف پیام تو اینستاگرام میتوانید اکانت مورد نظر را REMOVE کرده و در بخش گفتگو ها، چت ها را حذف نمایید.

متاسفانه هنوز برای حذف پیامهای تبلیغاتی اینستاگرام و تایمر حذف پیام در اینستاگرام گزینه و آپشنی فعال نشده است تا کاربران بتوانند پیام های تبلیغاتی را حذف نمایند. اما شما عزیزان میتوانید با استفاده از گزینه ی محدود کردن دایرکت ها، قادر به حذف خودکار پیام در اینستاگرام باشید.

پیشنهاد میشود برای مشاهده لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام و پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن در نسخه جدید حتما مقالات مربوطه را مطالعه نمایید.

حذف پیام در اینستا جدید

برای حذف پیام در چت اینستاگرام و حذف دوطرفه پیام های اینستا در آپدیت جدید ۲۰۲۴ آن باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  • برای حذف پیام در حال ارسال اینستاگرام، ابتدا پیج مورد نظر را پیدا کنید.
  • پس از پیدا کردن گفتگو ها برای حذف درخواست پیام در اینستاگرام روی گفتگو ها با انگشت نگه داشته و گزینه Delete را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است، قابلیت حذف پیام در اینستاگرام و حذف کلی پیام های اینستاگرام هنوز در این برنامه انجام شنده است و کاربران نمیتوانند تمامی دایرکت های خود را به صورت یکجا حذف نمایند.

پیشنهاد میشود اگر میخواهید بدانید چگونه ریلز را غیر فعال کنیم و تگ کردن در اینستاگرام چیست کلیک کنید.

پیام حذف شده اینستا را چگونه برگردانیم

در رابطه با پاسخ این سوال که پیام حذف شده اینستا را چگونه برگردانیم باید بگوییم، برای انجام این کار در صفحه تنظیمات گزینه (Security) را پیداکنید. در ورژن های قدیمی تر اینستاگرام (Privacy and Security) را پیدا کنید و وارد آن شوید. با ورود به این بخش، در قسمت پایین گزینه (Download Data) را برای بازیابی پیام های پاک شده اینستاگرام مشاهده خواهید نمود.

سوالات متداول

چگونه پیام های طرف مقابل را در اینستاگرام حذف کنیم؟

برای پاک کردن پیام های طرف مقابل میتوانید روی گفتگو ها کلیک کرده و گزینه delete را انتخاب نمایید. داخل مقاله روش های پاک کردن پیام در اینستاگرام را قرار داده ایم.

چگونه یک پیام را در اینستاگرام حذف کنیم؟

طرز پاک کردن پیام های اینستاگرام به این صورت است که میتوانید از گزینه unsend و حذف دائم برای پیام های خود استفاده نمایید. داخل مقاله طرز پاک کردن پیام های اینستاگرام را قرار داده ایم.

چگونه پیام های ذخیره شده اینستاگرام را حذف کنیم؟

برای پاک کردن پیام های ذخیره شده قسمت سه نقطه بالای هر پست را انتخاب نموده و سپس گزینه delete را انتخاب کنید.

چگونه پیام های حذف شده اینستاگرام را بخوانیم؟

متاسفانه هیچ قابلیتی در این شبکه اجتماعی در رابطه با خواندن پیام های حذف شده و بازیابی پیام های حذف شده ی اینستاگرام وجود ندارد و پس از پاک کردن پیام ها دیگر فردی قادر به مشاهده آن ها نخواهد بود.

چگونه پیام در حال ارسال اینستاگرام را حذف کنیم؟

برای حذف کردن پیام در حال ارسال در اینستاگرام اینرنت خود را سریعا خاموش کنید تا پیام شما به حالت could not send تبدیل گردد.