انواع اکانت های اینستاگرام

با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن کارها در عصر کنونی، کسب و کارهای اینترنتی نیز روز به روز بیشتر رونق پیدا می‌کنند. یکی از پلت فرم های پرمخاطب که پتانسیل خیلی زیادی برای کسب درامد دارد شبکه اجتماعی اینستاگرام است که کاربرانی از تمام اقشار مردم در سرتاسر دنیا دارد،ما در این مقاله سعی داریم […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن کارها در عصر کنونی، کسب و کارهای اینترنتی نیز روز به روز بیشتر رونق پیدا می‌کنند. یکی از پلت فرم های پرمخاطب که پتانسیل خیلی زیادی برای کسب درامد دارد شبکه اجتماعی اینستاگرام است که کاربرانی از تمام اقشار مردم در سرتاسر دنیا دارد،ما در این مقاله سعی داریم برای شما عزیزان انواع اکانت های اینستاگرام را به طور کامل توضیح دهیم. همراه ما باشید !

 انواع پیج اینستاگرام


انواع پیج اینستاگرام


اینستاگرام، قابلیت استفاده کردن از سه دسته اکانت مختلف دارد که هر یک از این دسته ها امکاناتی مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با توجه به فعالیتی که می‌خواهید با اینستاگرام انجام دهید می‌توانید از هر یک از این سه دسته استفاده نمایید.


هر آنچه باید در مورد انواع اکانت های اینستاگرام بدانید


برای تشخیص آن که کدام یک از انواع اکانت های اینستاگرام برای شما مناسب است باید اطلاعاتی درباره هر یک از آن ها داشته باشید.

اگر میخواهید به صورت کامل با اینستاگرام و نحوه کارکردن با اینستاگرام آشنا شوید مقاله آموزش اینستاگرام آریا تهران را مطالعه کنید.

این دسته ها را با نام های « اکانت شخصی اینستاگرام »، « اکانت کریتور اینستاگرام » و « اکانت بیزینس اینستاگرام » می‌شناسند.
در این مقاله ویژگی های هر یک از این اکانت ها و تفاوت های آن ها را بررسی کرده ایم.

 اکانت شخصی اینستاگرام


اکانت شخصی اینستاگرام (Personal Account)


اکانت شخصی اینستاگرام در انواع اکانت های اینستاگرام ، بیشتر برای کسانی مناسب است که فقط برای تفریح و سرگرمی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید برخی اتفاقات را با دوستان صمیمی و آشنایانتان به اشتراک بگذارید، این نوع حساب کاربری اینستاگرام انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.
اشتراک گذاری مدیا را می‌توانید با امکانات مختلف اینستاگرام مثل پست، استوری و IGTV انجام دهید.


مزایا اکانت شخصی اینستاگرام


اکانت شخصی اینستاگرام هم می‌توان Public (عمومی) و هم می‌تواند Private (خصوصی) باشد. می‌توانید تنها به عده ای خاص اجازه بازدید از صفحه شخصی تان را بدهید و یک حریم خصوصی برای خود ایجاد کنید و یا می‌توانید یک صفحه عمومی داشته باشید که افراد زیادی از آن دیدن کنند و از این طریق دوستان زیادی پیدا کنید.
ضمنا شما می‌توانید اکانت شخصی خود را با اکانت فیس بوکتان متصل کنید و از طریق اکانت فیس بوک وارد اینستاگرام شوید.


حساب شخصی برای چه کسانی مناسب است؟


همان طور که گفته شد استفاده از اکانت شخصی اینستاگرام برای کسانی مناسب است که برای اوقات فراغت خود دنبال یک سرگرمی هستند. اگر هدف شما از داشتن یک صفحه اینستاگرامی کسب درامد است این گزینه مناسبتان نخواهد بود.
ضمن این که قرار دادن ایمیل و شماره تلفن همراه به صورت لینک شده با اکانت به طوری که در دسترس مخاطبان شما باشد امکان پذیر نیست و این کار شما را برای کسب درامد سخت خواهد کرد.

اکانت کریتور


اکانت کریتور (Creator Account)


اکانت کریتور در انواع اکانت های اینستاگرام احتمال این که اسم این نوع حساب کاربری را نشنیده باشید بسیار زیاد است چرا که این فیچر به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است. سلبریتی ها، اینفلوئنسر ها، واینر ها و بلاگر ها می‌توانند از این نوع صفحه استفاده کنند.
این نوع اکانت اینستاگرام چیزی بین اکانت شخصی و اکانت بیزینس است. علت وجود این نوع صفحات این است که دسته های نام برده شده، نه دقیقا جزو کاربران معمولی محسوب می‌شوند و نه صفحه آن ها مربوط به کسب و کار است. بنابراین بهتر است دسته جداگانه مخصوص به خود را داشته باشند.


در صورتی که صفحه شما از نوع کریتور باشد می‌توانید امار دقیق پیج خود را داشته باشید. این امار شامل تعداد ویوهای پست، تعداد کسانی که از پیج شما بازدید کرده اند، تعداد کسانی که یکی از پست های شما را سیو کرده اند و … می‌شود. راه اندازی کسب درآمد فقط با داشتن دانش کافی از الگوریتم های اینستاگرام در مقاله کلاس اینستاگرام آریا تهران .


ضمن این که شما می‌توانید پیج خود را به شکل یک پیج شخصی به کاربران نمایش دهید و در عین حال شماره تماس و راه ارتباطی خود را نیز به پروفایلتان لینک کنید.
مزیت دیگر اکانت کریتور این است که شما می‌توانید پاسخ های آماده و سریعی را اماده کرده و به این ترتیب سرعت پاسخگویی خود به دایرکت هایتان را افزایش دهید.


اکانت کریتور برای کسانی که بیشتر از ده هزار نفر دنبال کننده دارند امکان دیگری را نیز فراهم کرده است و آن این است که بتوانند در استوری خود لینک قرار دهند.
Creator Account را نمی‌توانید پرایوت کنید. اگر بخواهید یک اکانت کریتور داشته باشید حتما باید پیجتان پابلیک باشد.


اکانت Creator برای چه کسانی مناسب است؟


اگر کسب و کار شما از طریق تولید محتوا پیش می‌رود این نوع اکانت برایتان مناسب است. به همین دلیل بیشتر مورد استفاده اینفلوئنسر ها قرار می‌گیرد. چرا که دقیقا یک اکانت بیزینس محسوب نمی‌شود امادر عین حال می‌توانید آمارهای دقیق پیج خود را داشته باشید.


حساب بیزینس (Business Account)


اکانت بیزینس در انواع اکانت های اینستاگرام مناسب کسب و کارها و دیجیتال مارکتینگ است. این اکانت ها باعث رسمی تر به نظر رسیدن کسب و کار شما می‌شوند و در ضمن به پیج شما کمک می‌کند تا بیشتر دیده شود که به زیاد شدن مخاطبان و درامد شما کمک خواهد کرد. اکانت بیزینس را با نام حساب تجاری نیز می‌شناسند.


حساب تجاری یا کسب و کاری اینستاگرام چیست و چه مزایایی دارد؟


در این نوع اکانت نیز می‌توانید از امکان دیدن آمارهای پیج به علاوه امکانات پست و استوری و IGTV برخوردار شوید.
همانطور که گفته شد این اکانت مناسب کسانی است که می‌خواهند یک کسب و کار اداره کنند. وقتی اکانت خود را تبدیل به حساب کسب و کاری می‌کنید می‌توانید نوع و دسته کسب و کارتان را به آن اضافه کرده و مخاطبان مرتبط جذب کنید.


مزایای اکانت تجاری یا کسب و کاری اینستاگرام


اگر مشخصات اکانت تجاری خود را تکمیل کنید و دسته بندی آن را درست انتخاب کنید، باعث می‌شوید پیجتان وارد قسمت جستجو و اکسپلور اینستاگرام شود.
وقتی کسی راجع به موضوع مورد نظر شما علاقمندی نشان دهد، طبق الگوریتم اینستاگرام پیج شما وارد لیست او شده و در اکسپلور او نمایش داده می‌شود و به این ترتیب به مخاطبان شما افزوده می‌شود.

 فرق پیج Creator account و Business account چیست؟


فرق پیج Creator account و Business account چیست؟


تفاوت های اصلی پیج کریتور با پیج بیزینس پیش تر ذکر شد اما اگر بخواهیم به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که اکانت کریتور بیشتر برای برندهای جدید و نوپا مناسب است اما اکانت های بیزینس برای مارک هایی که از قبل شناخته شده اند.


تبدیل حساب شخصی به کریتور


اگر اکانت شما از نوع personal است و می‌خواهید به دلایل مختلف آن را به یک اکانت creator تبدیل کنید باید از دستورالعمل زیر استفاده نمایید.
ابتدا روی سه خطی که بالا سمت راست صفحه تان قرار دارد کلیک کرده و وارد قسمت تنظیمات یا ستینگ شوید.
در این قسمت گزینه Switch to professional account را انتخاب کرده و روی creator کلیک کنید.
گام بعدی انتخاب دسته بندی پیج شماست. همچنین اگر می‌خواهید پیجتان را با اکانت فیس بوکتان لینک کنید باید در این مرحله اقدام نمایید.
سپس اطلاعات تماس و نوع نشان دادن اکانتتان به کاربر را انتخاب کرده و به این ترتیب اکانت شما تبدیل به یک اکانت کریتور می‌شود.

 تبدیل حساب شخصی به بیزینس


تبدیل حساب شخصی به بیزینس


دو گام اول مثل حالت قبلی طی می‌شود یعنی اول روی سه خط بالا صفحه و سپس روی ستینگ کلیک کنید. سپس وارد قسمت Switch to business account شده و اطلاعات فیس بوکتان را در صورت تمایل اضافه نمایید. بعد از وارد کردن اطلاعات تکمیلی مثل شماره و اطلاعات تماس و همچنین دسته بندی پیج، اکانت شما به بیزینس تغییر خواهد کرد.
بازگشت به حساب شخصی (Personal)
برگشتن به حساب شخصی از هر دو اکانت بیزینس و کریتور به صورت زیر است. از ستینگ نرم افزار، وارد قسمت Accounts می‌شوید و بعد Switch to personal account را می‌زنید.
با کلیک کردن روی Switch back تغییر نوع اکانت را تایید می‌کنید.


امکان اضافه کردن یک لینک به بخش Bio


با داشتن هر یک از سه دسته اکانت های اینستاگرام می‌توانید در صورت تمایل یک لینک به بیوی پیج خود اضافه کنید.
برای انجام این کار باید در قسمت edit profile رفته و در قسمت website لینک مورد نظرتان را وارد نمایید.
با این کار در بیوی شما این لینک با رنگ آبی نمایش داده می‌شود که مخاطبان شما می‌توانند به راحتی با کلیک کردن روی آن وارد لینک مورد نظرتان شوند.