ویروس کشی کامپیوتر بدون آنتی ویروس

بعضی وقت ها برای انجام عمل ویروس کشی کامپیوتر نیازی نیست که شما حتما یک آنتی ویروس را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید، و بدون نیاز به آنتی ویروس هم می‌توانید برخی از ویروسها را حذف نمایید. البته قبل از اینکه بخواهیم روش های حذف کردن ویروس ها را بدون استفاده از هیچ گونه […]
  • تعداد نظرات: 4
  • دسته بندی ها: ویندوز
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

بعضی وقت ها برای انجام عمل ویروس کشی کامپیوتر نیازی نیست که شما حتما یک آنتی ویروس را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید، و بدون نیاز به آنتی ویروس هم می‌توانید برخی از ویروسها را حذف نمایید.

البته قبل از اینکه بخواهیم روش های حذف کردن ویروس ها را بدون استفاده از هیچ گونه نرم افزاری ارائه دهیم لازم است این نکته را شما بدانید که روش های ارائه شده در این مقاله صرفا برای از بین بردن ویروسهای ضعیف می باشد، به عنوان مثال حذف کردن فایل های inf.autoron که معمولا شما بعد از مدتی استفاده از سیستم کامپیوتر خود زیاد با آنها برخورد می‌کنیم با استفاده از این روش ها امکان پذیر است.

ویروس کشی کامپیوتر

چگونه کامپیوتر را بدون آنتی ویروس ویروس کشی کنیم

برای از بین بردن این فایل شما باید باید ابتدا مطابق با آن چیزی که در تصویر زیر مشاهده می کنید وارد پنجره My Computer شوید.

روی منوی Tools رفته و بعد گزینه Foolder Option را بزنید. همچنین از طریق کنترل پنل می‌تواند به این بخش دسترسی پیدا کنید.

سپس در پنجره ای که باز می شود گزینه View را انتخاب نمایید، و سپس گزینه Show hidden files , folders, and drives را انتخاب نمایید.

سپس در مرحله بعدی گزینه دیگر را مشاهده می کنید با نام Hide protected operating system files که تیک آن را بردارید و بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

یکی دیگر از روش هایی که شما به کمک آن می توانید کامپیوتر خود را بدون نیاز به آنتی ویروس ویروس کشی کنید استفاده از Command promt و محیط CMD است.

برای انجام این کار شما ابتدا همانند تصاویر زیر وارد محیط Start شوید، و CMD را تایپ کنید.

و نام درایوی را که می خواهید ویرایش کنید را تایپ کنید، و سپس دستور درج شده در قسمت زیر را وارد نمایید.
Attrib -s -h . /s/d -3

دستور را اجرا کنید، سپس اگر فایل های مخربی در سیستم شما وجود داشته باشد به شما نمایش داده می شود که شما می توانید آنها را حذف نمایید.

چگونه کامپیوتر را بدون آنتی ویروس ویروس کشی کنیم

اما در این بخش می خواهیم یک روش دیگری را برای از بین بردن یک ویروسی که مطمئناً شما زیاد آن را در سیستم کامپیوتری خود مشاهده کرده اید را به شما معرفی کنیم.
ویروسی به نام exe.copy یک تروجان است که گاهی اوقات در بعضی از درایورهای سیستم کامپیوتر شما قرار می گیرد.

البته ممکن است که به مرور زمان این تروجان به سایر درایوهای سیستم کامپیوتری شما نیز نفوذ کرده باشد.

اما در هر صورت برای اینکه شما بتوانید از دست این تروجان راحت شوید، ابتدا سیستم کامپیوتری خود را در حالت امن با استفاده از کلید f8 اجرا نمایید، سپس باید توجه داشته باشید که نباید تحت هیچ شرایطی هیچ کدام از درایورهایی که به این ویروس آلوده شده است را باز کنید.

چرا که اگر شما هرکدام از درایورهای را که در واقع به این ویروس آلوده شده است را باز کنید در واقع کار شما بی تاثیر می شود.

خب حالا بعد از اینکه شما سیستم خود را در حالت امل راه اندازی کردید وارد درایو c ویندوز شوید و به پوشه Windows وارد شوید

البته این نکته را هم توجه داشته باشید که این که می‌گویم وارد درایو سی شوید به این دلیل است که در اغلب سیستم های کامپیوتری درایو C را به عنوان درایور ویندوز کامپیوتر انتخاب می کنند، اما خوب گاهی اوقات برخی افراد سایر درایو ها را ممکن است به عنوان درایو ویندوز خود را انتخاب نمایند که در این صورت باید وارد درایو ویندوز کامپیوتر خود شوند.

بعد از وارد شدن به پوشه Windows و بعد هم پوشه System32 بروید.

سپس دو فایل به نام های exe.temp1، و exe.temp2 را حذف نمایید.

و لازم است بدانید که ویروس inf.autorun با هر بار فعال شدن باعث می شود که دو فایل exe.copy و exe.host در همان درایو فعال شوند و دوباره دو فایل exe.temp1 و exe.temp2 را بسازند.

اسکن کردن کامپیوتر و حذف ویروس ها بدون استفاده از آنتی ویروس

سخن آخر

در نهایت امیدواریم که ارائه این مذهب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، البته همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد به یاد داشته باشید که شما با استفاده از روش هایی که در این مقاله ما در مورد آن صحبت کردیم فقط می توانید برخی از ویروس های ضعیف را از روی سیستم کامپیوتری خود حذف کنید.

و در صورتیکه می خواهید که سیستم خود را از دست ویروس مخرب در امان نگه دارید حتماً یک آنتی ویروس قدرتمند مانند آنتی ویروس Avira یا نود ۳۲ را بر روی سیستم خود نصب نمایید.

در انتهای این صفحه نیز می توانید سایر مقالات آموزشی ما را با مراجعه به هر صفحه مطالعه نمایید.