طرز تهیه سوپ مرغ

سوپ مرغ یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی است که در سراسر کشور با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این سوپ خوشمزه از سوپ های مقوی است که علاوه بر سرو بعنوان یک پیش غذای خوشمزه در مهمانی، برای درمان سرماخوردگی نیز بسیار توصیه می شود. اگر می خواهید طرز تهیه سوپ مرغ […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سوپ مرغ یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی است که در سراسر کشور با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این سوپ خوشمزه از سوپ های مقوی است که علاوه بر سرو بعنوان یک پیش غذای خوشمزه در مهمانی، برای درمان سرماخوردگی نیز بسیار توصیه می شود. اگر می خواهید طرز تهیه سوپ مرغ برای مهمانی و درمان سرماخوردگی را مرحله به مرحله یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ مرغ
طرز تهیه سوپ مرغ

طرز تهیه سوپ مرغ

همانطور که گفته شد، سوپ مرغ یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و مقوی است که می تواند برای سرو در کنار لیست غذاهای ایرانی در یک مهمانی بعنوان انتخابی مناسبی در نظر گرفته شود. درواقع طرز تهیه سوپ مرغ آسان است اما دستور پخت آن در شهرها و کشورهای مختلف متفاوت است. جهت مشاهده کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ مرغ ایرانی، در ادامه با ما همراه باشید.

برای پخت سوپ مرغ (طرز سوپ مرغ)، شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • سینه مرغ: ۲۵۰ گرم
  • هویج: ۲ عدد متوسط
  • سیب زمینی: ۲ عدد متوسط
  • لیمو ترش: ۱ عدد
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • سیر: ۱ حبه
  • جعفری: ۵۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • زردچوبه و روغن: به اندازه کافی

لازم به ذکر است که مواد اولیه برای تعداد ۴ نفر گفته شده است، در صورتی که به دنبال مواد لازم طرز تهیه سوپ مرغ یک نفره یا طرز تهیه سوپ مرغ دونفره (طرز پخت سوپ مرغ دونفره) هستید، می بایست این مقادیر را نصف کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری غذاهای سنتی علاقه دارید و به دنبال بهترین دوره آموزش آشپزی سنتی زیر نظر سرآشپزان حرفه ای با مدرک بین المللی هستید، پیشنهاد می کنیم دوره اشپزی سنتی آریا تهران را از دست ندهید.

در اولین مرحله از اموزش درست کردن سوپ مرغ، ابتدا باید گوشت مرغ را در یک قابلمه مناسب بریزید و آن را بدون استفاده از روغن کمی تفت دهید. پس از چند دقیقه مقداری روغن و زردچوبه به مرغ اضافه کنید و مجددا تفت دهید و در ادامه به آن ۲ لیوان آب جوش اضافه کنید.

نکته: در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه سوپ جگر مرغ، از جگر مرغ استفاده کنید و ادامه مراحل را انجام دهید.

حال در این قسمت از طرز تهیه سوپ مرغ آب پز، صبر کنید تا گوشت مرغ به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش بماند و بوی بد آن از بین برود و درنهایت آب پز شود. زمانی که گوشت مرغ آب پز شد، برای طرز تهیه سوپ مرغ ریش ریش، آن را به صورت ریش ریش یا نگینی خرد کرده و در یک ظرف قرار دهید و کنار بگذارید.

یکی از نکات مهمی که در این مرحله از آموزش طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه و عالی باید در نظر داشته باشید این است که برای از بین بردن بو و طعم بد گوشت مرغ، باید زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، کف های سفید رنگ روی سطح آب را بردارید و دور بریزید.

در قدم بعد از آموزش روش تهیه سوپ مرغ خوشمزه، سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک قابلمه مناسب بریزید و کمی با روغن تفت دهید تا سیر و پیاز، نرم و شیشه ای شوند. فراموش نکنید که در این مرحله نباید از روغن زیادی استفاده کنید چرا که روغن زیاد باعث چرب شدن سوپ می شود.

در مرحله بعد طرز تهیه سوپ مرغ ساده خانگی، زمانی که سیر و پیاز سبک شدند، نوبت آن است که به آن زردچوبه اضافه کنید و مجددا مواد را با هم تفت دهید. سپس گوشت مرغ خرد شده را به قابلمه حاوی سیر و پیاز اضافه کنید و به مدت چند دقیقه مجددا مواد را تفت دهید.

حال در این قسمت از طرز تهیه سوپ پای مرغ خوشمزه، ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را ببنید تا زمانی که گوشت مرغ به طور کامل بپزد. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از پخت مرغ، در طرز تهیه سوپ مرغ هویج، می بایست هویج های حلقه حلقه شده را به قابلمه سوپ اضافه کنید.

نکته: در صورتی که تمایل ندارید در این مرحله از هویج استفاده کنید، می توانید برای طرز تهیه سوپ مرغ بدون هویج (طرز تهیه سوپ مرغ آسان بدون هویج)، در این مرحله هویج را حذف کنید و ادامه مراحل را انجام دهید.

طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ
طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ

طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ

طرز تهیه ی سوپ مرغ و قارچ به چه صورت است؟ برای طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ بدون شیر (طرز تهیه سوپ مرغ قارچ)، می توانید در این مرحله مقداری قارچ را به صورت حلقه ای خرد کرده و ۱۰ دقیقه پس از اضافه کردن هویج، قارچ ها را به قابلمه اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ مرغ و سیب زمینی (طرز تهیه سوپ مرغ سیب زمینی)، ۱۵ دقیقه پس از اضافه کردن هویج ها، سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه سوپ اضافه کنید. فراموش نکنید که نباید سیب زمینی ها را با دیگر مواد به قابلمه اضافه کنید چرا که باعث له شدن سیب زمینی می شود.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه سوپ مرغ بدون سیب زمینی، می توانید سیب زمینی را در این مرحله حذف کنید.

در ۱۵ دقیقه آخر پخت طرز تهیه سوپ مرغ جعفری، سبزی جعفری خرد شده را همراه با مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه کنید. توجه کنید، پس از اضافه کردن جعفری خرد شده به سوپ، درب قابلمه را نبندید؛ زیرا باعث می شود جعفری رنگ بدی به خود بگیرند.

در این مرحله طرز تهیه سوپ مرغ در خانه به پایان رسیده است. زمانی که سوپ کاملا آماده شد، آن را در یک ظرف مناسب بریزید و با مقداری جعفری یا برش های لیمو، سوپ را تزیین کنید. نوش جان!

نکته: در این مقاله طرز تهیه سوپ مرغ در قابلمه توضیح داده شده است. اگر به هر دلیلی تمایل دارید، سوپ شما در زودپز پخته شود، می توانید برای طرز تهیه سوپ مرغ در زودپز (طرز تهیه سوپ مرغ فوری)، به جای قابلمه، زودپز را جایگزین کنید و در مدت زمان کمتری سوپ خوشمزه خود را آماده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای ایرانی در استان های مخلتف آشنا شوید، حتما مقاله تحقیق در مورد غذای محلی را مطالعه کنید.

فیلم طرز تهیه سوپ مرغ

اگر عباراتی همچون طرز تهیه سوپ مرغ فیلم، طرز تهیه سوپ مرغ اپارات، طرز تهیه سوپ مرغ اشپزخانه کوچک من، طرز تهیه سوپ مرغ ایران کوک، طرز تهیه سوپ مرغ خانم گلاور، طرز تهیه سوپ مرغ نواب ابراهیمی، فیلم طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ، طرز تهیه سوپ مرغ دکتر کرمانی، طرز تهیه سوپ مرغ در رژیم کانادایی، طرز تهیه سوپ مرغ سایت دونفره، طرز تهیه سوپ مرغ کامران صبوری و عباراتی از این قبیل را سرچ کرده اید، حتما به دنبال طرز تهیه سوپ پای مرغ تصویری هستید.

در این باره باید بگوییم که همکاران ما قصد دارند به زودی در این قسمت فیلم طرز تهیه سوپ مرغ خانگی خوشمزه به روش های مختلف از جمله طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی با مرغ، طرز تهیه سوپ پای مرغ با جو پرک، طرز تهیه سوپ مرغ با حبوبات، طرز تهیه سوپ مرغ هندی، طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه برای سرماخوردگی، طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه برای افطار، طرز تهیه سوپ مرغ خامه، طرز تهیه سوپ جوجه خروس، طرز تهیه سوپ جوجه محلی، طرز تهیه سوپ ورمیشل با عدس و مرغ، طرز تهیه سوپ کرم مرغ، طرز تهیه سوپ مرغ با شیر و خامه، طرز تهیه سوپ مرغ با شوید، طرز تهیه سوپ مرغ عربی، طرز تهیه سوپ مرغ قارچ با شیر و دیگر روش های مختلف را برای شما عزیزان قرار دهند.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید لیست کامل و جامعی از طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه ایرانی را داشته باشید، سری به مقالات آشپزی آریا تهران بزنید.

طرز تهیه سوپ مرغ با رشته فرنگی
طرز تهیه سوپ مرغ با رشته فرنگی

طرز تهیه سوپ مرغ با رشته فرنگی

طرز تهیه سوپ مرغ رشته فرنگی یا طرز تهیه سوپ مرغ و ورمیشل به چه صورت است؟ همانطور که می دانید سوپ مرغ جزو آن دسته از سوپ هایی است که به صورت آبکی است و لعاب ندارد. علاوه بر این سوپ مرغ رسپی های مختلفی دارد و شما می توانید آن را به سلیقه خود با ترکیبات متنوعی مانند رشته ورمیشل درست کنید.

در صورتی که تمایل دارید، سوپ مرغ شما کمی سفت تر و لعاب دار شود، می توانید برای طرز تهیه سوپ مرغ با رشته برای سرماخوردگی (طرز تهیه ی سوپ مرغ با رشته)، هنگام اضافه کردن هویج به سوپ، به اندازه یک لیوان رشته ورمیشل خرد شده یا پودر شده به آن اضافه کنید تا سوپ شما اصطلاحا لعاب دار شود.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه سوپ مرغ با رشته و عدس نیز می توانید علاوه بر رشته ورمیشل، مقداری عدس نیز به سوپتان اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ و جو
طرز تهیه سوپ مرغ و جو

طرز تهیه سوپ مرغ و جو

طرز تهیه سوپ جو مرغ و قارچ چگونه است؟ اضافه کردن جو به سوپ مرغ، علاوه بر این که سوپ شما را خوشمزه تر و لذیذتر می کند، بلکه با خاصیتی که دارد، سوپ شما را تبدیل به یک سوپ مقوی می کند و می تواند برای افراد بیمار بسیار مناسب باشد.

اگر تمایل دارید این سوپ خوشمزه را همراه با جو تهیه کنید، برای طرز تهیه سوپ مرغ و جو برای سرماخوردگی، باید جو را به مدت ۲ الی ۳ ساعت قبل از پخت خیس کرده و پس از شستشو، اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بپزد و در آخر به سوپ مرغ اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ با جو پرک

طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و قارچ (طرز تهیه ی سوپ مرغ با جو پرک) چگونه است؟ سوپ مرغ و جو پرک یکی از بهترین انواع سوپ ها برای درمان بیماری های ویروسی مانند سرما خوردگی است؛ بنابراین اگر به دنبال طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی، طرز تهیه سوپ مرغ برای تب کودکان یا طرز تهیه سوپ مرغ برای اسهال هستید، حتما جو پرک را در لیست مواد اولیه خود قرار دهید. جو پرک ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و برای افرادی که دارای فشار خون یا قند خون هستند، مناسب است.

زمان پخت جو پرک تقریبا ۲۰ دقیقه است؛ بنابراین برای طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ برای سرماخوردگی (طرز تهیه سوپ مرغ جو پرک)، کافیست مقداری جوپرک تمیز و پاک شده را بشویید و در مراحل پایانی پخت سوپ، به قابلمه اضافه کنید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه سوپ جو پرک بدون مرغ، می توانید گوشت مرغ را حذف کرده یا از عصاره مرغ استفاده کنید.

در صورت تمایل برای طرز تهیه سوپ مرغ با جو دوسر پرک، می توانید به جای جو پرک، از جو دوسر پرک استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ با برنج برای سرماخوردگی
طرز تهیه سوپ مرغ با برنج برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ مرغ با برنج برای سرماخوردگی

برای طرز تهیه سوپ مرغ با برنج برای سرماخوردگی (طرز تهیه ی سوپ مرغ با برنج)، ابتدا باید سینه مرغ را همراه با یک پیاز مقدرای تفت دهید تا زمانی که تغییر رنگ دهد. سپس مقدار کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کنید و مجددا تفت دهید.

در ادامه روی مرغ مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا مرغ پخته شود. پس از پخته شدن مرغ، آن را ریش ریش کرده و سپس آب مرغ را صاف کنید.

پیشنهاد ویژه: سوپ شیر یکی دیگر از انواع سوپ های مقوی و خوشمزه است که با مراجعه به صفحه طرز تهیه سوپ شیر می توانید با انواع روش های تهیه سوپ شیر آشنا شوید.

در مرحله بعد برای طرز تهیه سوپ مرغ گوجه فرنگی، پوست گوجه را بگیرید و آن را پوره یا رنده کنید. سپس در قدم بعد هویج و سیب زمینی را پوست بگیرید و آن ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. حال در یک قابلمه کمی روغن بریزید و هویج و سیب زمینی ها را کمی در روغن تفت دهید و سپس گوجه فرنگی پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید.

در این مرحله مواد را همراه با ادویه تفت داده و برنج خیس خورده را به آب مرغ اضافه کنید و حرارت زیر آن را زیاد کنید تا آب به جوش آید. سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا سبزیجات و برنج به خوبی پخته و نرم شوند. در حین پخت هر از چند گاهی هم بزنید تا مواد ته نگیرند.

زمانی که سوپ جا افتاد و به غلظت رسید، می توانید سبزی مخصوص سوپ را به آن اضافه کرده و هم بزنید و در آخر مقداری آبلیمو یا آبغوره بعنوان چاشنی اضافه کرده و هم بزنید. در صورت تمایل برای طرز تهیه سوپ مرغ رقیق، بهتر است قابلمه را مدت زمان کمتری روی حرارت قرار دهید. حال سوپ شما آماده است. نوش جان!

طرز تهیه سوپ با عصاره مرغ

اگر به دنبال طرز تهیه سوپ بدون مرغ نی نی سایت (طرز تهیه سوپ ساده بدون مرغ و گوشت) هستید و می خواهید بدانید طرز تهیه سوپ مرغ الیت چگونه است، ادامه این مطالب را مطالعه کنید. در صورتی که تمایل دارید برای خوشمزه تر شدن سوپ، از عصاره مرغ استفاده کنید، یا به طور کلی نمی خواهید از مرغ در پخت سوپ استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از عصاره مرغ خانگی یا آماده است که طعم بسیار فوق العاده ای به سوپ شما می دهد.

باید بدانید که در طرز تهیه سوپ اماده مرغ الیت نی نی سایت، معمولا برای طعم دهی بیشتر از عصاره های مرغ استفاده می شود.

پیشنهاد ویژه: آموزش آشپزی را در بهترین و معتبرترین آموزشگاه آشپزی تهران تجربه کنید. اگر به دنبال بهترین و معتبرترین دوره های آشپزی از سطح مقدماتی تا پیشرفته هستید تا بتوانید آشپزی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و از این طریق درآمد کسب کنید. پیشنهاد می کنیم در دروه آموزش آشپزی رستورانی آریا تهران شرکت کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ با گوجه فرنگی

طرز تهیه سوپ مرغ ربی یا طرز تهیه سوپ مرغ قرمز چگونه است؟ یکی از نکات مهم در آموزش سوپ مرغ، خوش رنگ بودن سوپ می باشد. همانطور که می دانید سوپ مرع به دلیل استفاده از زردچوبه کمرنگ است و شاید این رنگ برای مهمانی چندان جالب بنظر نرسد.

شما برای خوش زنگ شدن سوپ مرغ، می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی یا مقداری گوجه فرنگی رنده شده را در روغن سرخ کرده و سپس به سوپ اضافه کنید. در این صورت سوپ خوش طعم تر و خوش رنگ تری خواهید داشت.

طرز تهیه سوپ مرغ با تره فرنگی و پیازچه

همانطور که گفتیم این سوپ خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود و برای تهیه آن می توانید از انواع سبزیجات مختلف و متنوع استفاده نمایید.

تره فرنگی و پیازچه، هر دو از ترکیبات پرخاصیتی هستند که علاوه بر خوشمزه تر کردن سوپ، باعث مقوی بودن آن می شوند. بنابراین برای طرز تهیه سوپ مرغ با تره فرنگی، می توانید آن ها را به صورت ریز خرده کرده و در مراحل پایانی پخت سوپ، به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ برای نوزاد

برای طرز تهیه سوپ مرغ برای نوزاد (طرز تهیه سوپ مرغ میکس شده)، شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سینه مرغ تمیز و پاک شده: به اندازه ۲ تکه کوچک
  • هویج: ۱ عدد متوسط
  • سیب زمینی: ۱ عدد متوسط
  • کره پاستوریزه یا روغن کلزا: نصف قاشق چایخوری
  • برنج: ۱ قاشق چایخوری
  • پیاز: نصف یک پیاز کوچک

برای طرز تهیه سوپ مرغ نوزاد، ابتدا سینه مرغ را تمیز بشویید و پوست هویج و سیب زمینی را بگیرید و به صورت متوسط خرد کنید. سپس همراه با برنج و پیاز مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا خوب بپزد. پس از پخته شدن تقریبا باید ۱۰۰ تا ۱۳۰ سی سی آب داشته باشد.

آب سوپ را جدا کرده و با استفاده از گوشت کوب برقی مابقی مواد را به طور کامل له کنید تا پوره شود و برای نوزاد شما آماده گردد. در ادامه آب را اضافه کرده و مجددا با گوشت کوب برقی مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ کودک
طرز تهیه سوپ مرغ کودک

طرز تهیه سوپ مرغ کودک

طرز تهیه سوپ مرغ برای بچه ها بسیار متنوع است و می توان از مواد متنوعی استفاده کرد. سوپ مرغ کلاسیک یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی برای کودکان است که می تواند به راحتی در منزل تهیه شود. برای طرز تهیه سوپ مرغ کودک کلاسیک، مراحل زیر را دنبال کنید.

شما برای تهیه این سوپ به مرغ، آب مرغ، روغن زیتون، هویج خرد شده، تره فرنگی، سیب زمینی، سبزی سوپ، سیر، پیاز نیاز خواهید داشت.

در ابتدای آموزش طرز تهیه سوپ مرغ کودکان، ابتدا باید مقداری پیاز و سیر را در قابلمه تفت دهید و سپس تره فرنگی به آن اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله بعد طرز تهیه سوپ مرغ برای کودک، سبزیجات، مرغ و آب مرغ را اضافه کرده و اجازه دهید تا مواد با هم بپزند.

پس از پخته شدن مواد، سیب زمینی و هویج را نیز به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا نرم شوند. در مرحله بعد، سبزی ها را اضافه کنید و صبر کنید تا روی حرات ملایم بپزد. شما می توانید این سوپ را پس از سرد شدن با استفاده از همزن برقی با مخلوط کن، با هم مخلوط کرده و برای کودک خود سرو کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ افغانی

سوپ ترکاری افغانی یکی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین انواع سوپ ها در افغانستان محسوب می شود که با سبزیجات متنوعی تهیه می شود. این سوپ بسیار مقوی و پرخاصیت بوده و می تواند بعنوان یک پیش غذای سالم و مفید در نظر گرفته شود. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سوپ مرغ با ترکاری، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ مرغ افغانی عبارتند از:

  • پیازچه خرد شده: نصف پیمانه
  • هویج حلقه شده: ۱ پیمانه
  • فلفل سبز خرد شده: ۱ پیمانه
  • گوجه فرنگی خرد شده: ۳ پیمانه
  • قارچ خرد شده: ۱ پیمانه
  • نخود سبز: نصف پیمانه
  • کرفس خرد شده: ۱ پیمانه
  • مرغ پخته شده: ۱ پیمانه
  • آب مرغ: ۱/۲ لیتر
  • آرد: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • دارچین و ادویه: به میزان لازم

در مرحله اول برای طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات (طرز تهیه سوپ مرغ سبزیجات) به روش افغانی، ابتدا یک تابه بردارید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید و سبزیجات خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی سبزی ها از بین برود.

در مرحله دوم از طرز تهیه ی سوپ مرغ خوشمزه افغانی، یک قابلمه بردارید و آب مرغ را در آن بریزید و سپس روی حرارت قرار دهید تا آب مرغ به جوش آید. زمانی که آب به جوش آمد، آرد و سبزیجات تفت خورده را به آب مرغ اضافه کنید و حرارت شعله گاز را کم کنید تا سبزیجات بپزند.

توجه داشته باشید که سبزیجات باید به اندازه ای پخته شوند که نرم شده باشند. پختن بیش از حد آن ها باعث می شود که خاصیت سبزی از بین برود.

در مرحله آخر، مرغ پخته شده را همراه با نمک و دارچین و فلفل به مخلوط سبزیجات اضافه کنید و صبر کنید تا سوپ به مدت ۱۰ دقیقه دیگر روی گاز بماند و جا بیفتد.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه می توانید زیر قابلمه را خاموش کنید و سوپ را در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آموزش طرز تهیه انواع غذاها و پیش غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی را در بهترین آموزشگاه آشپزی تهران بگذرانید، دوره اشپزی بین الملل آریا تهران را تجربه کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ ایتالیایی
طرز تهیه سوپ مرغ ایتالیایی

طرز تهیه سوپ مرغ ایتالیایی

طرز پختن سوپ مرغ ایتالیایی چگونه است؟ اگر به دنبال طرز تهیه سوپ مرغ با ماکارونی (طرز تهیه سوپ مرغ ماکارونی) خوشمزه هستید، این روش را حتما امتحان کنید. سوپ مرغ ایتالیایی یکی از انواع سوپ های خوشمزه و لذیذ است که می توانید برای مهمانی های مختلف آن را سرو کنید. مواد لازم در طرز تهیه سوپ مرغ ایتالیایی به شرح زیر می باشد:

  • پاستا دیتالینی (نودل پاستا از نوع ماکارونی بسیار کوتاه): ۱ جعبه
  • روغن زیتون (برای تفت دادن): ۱ قاشق غذاخوری
  • مرغ کامل: ۱ عدد
  • آب مرغ کم‌ نمک: ۸ سی‌سی
  • پیاز متوسط: ۱ عدد کامل خردشده
  • فلفل دلمه سبز کامل خردشده: ۲ عدد
  • ۲ ساقه کرفس خردشده: ۲ عدد
  • هالاپینو تازه مکعبی‌ شده: ۲ عدد
  • گوجه‌ فرنگی کامل: ۸۰۰ گرم
  • خامه غلیظ: ۲ سی‌ سی
  • روغن زیتون فرابکر (برای پختن): مقدار لازم
  • پونه کوهی تازه خردشده: ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل تازه آسیاب‌ شده: به اندازه دلخواه
  • پنیر پارمزان: به اندازه کافی (برای تزئین)

در ابتدای آموزش طرز تهیه سوپ مرغ مرحله به مرحله به سبک ایتالیایی، پاستا را طبق دستوری که روی بسته‌ بندی آن ذکر شده است، در قابلمه بپزید. دقت کنید که پاستا را بیش از حد نپزید تا خمیری نشود. سپس آن را آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید. حال مقداری روغن زیتون روی آن بریزید و در یک گوشه قرار دهید.

در مرحله بعد یک قابلمه بزرگ بردارید و مرغ را در آن قرار دهید و مقداری آب در آن بریزید و صبر کنید تا آب به جوش آید. درصورتی که مایل هستید در این مرحله از گوشت گردن مرغ استفاده کنید، می توانید در طرز تهیه سوپ گردن مرغ ایتالیایی، به جای گوشت مرغ از گوشت گردن مرغ استفاده نمایید.

سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه با شعله ملایم بجوشد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه حرارت را خاموش کرده و مجددا به مدت ۳۰ دقیقه به درب قابلمه دست نزنید.

در ادامه مرغ را از قابلمه خارج کرده و گوشت را خرد کنید. حال استخوان های مرغ را جدا کرده و گوشت آن را در یک ظرف جداگانه قرار دهید. در مرحله بعد گوجه‌ فرنگی‌ ها را خرد کنید و به آب مرغ اضافه کنید.

در این قسمت یک تابه بردارید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس روغن زیتون و پونه کوهی اضافه کرده و حرارت زیر تابه را ملایم تر کنید و مخلوط را با دقت هم بزنید.

دقت داشته باشید که حرارت باید به گونه ای باشد که پونه کوهی نسوزد. این مواد را نیز کنار بگذارید. حال آب مرغ را در یک ظرف مجزا بریزید یا یک قابلمه دیگر بردارید و مقداری روغن زیتون بریزید و پیاز، فلفل سبز، کرفس و هالاپینو را در آن تفت دهید تا زمانی که نرم و طلایی شوند.

حال آب مرغ، مرغ خردشده و گوجه‌ فرنگی را به مخلوط اضافه کرده و مواد را دوباره به جوش بیاورید. زیر حرارت را کم کنید تا آرام بجوشد. در این مرحله پاستای پخته‌ شده، خامه و تمام پونه کوهی و روغن زیتون را به مواد قابلمه اضافه کرده و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید.

در صورت تمایل برای طرز تهیه سوپ مرغ و زرشک، می توانید مقداری زرشک را سرخ کرده و پس از سرو، روی سوپ بریزید و یا با زرشک سوپ را تزیین کنید. سوپ مرغ شما آماه است. نوش جان!

طرز تهیه سوپ مرغ اسپانیایی

سوپ مرغ یکی از انواع سوپ های خوشمزه و فوری است که در مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه می شود و برای افرادی به دنبال یه پیش غذای ساده و فوری هستند، گزینه بسیار مناسبی می تواند باشد.

معمولا در طرز تهیه سوپ مرغ اسپانیایی، به جای مرغ از عصاره مرغ استفاده می شود اما اگر به هر دلیلی تمایل ندارید از عصاره مرغ استفاده کنید، می توانید گوشت مرغ را جایگزین کنید.

برای طرز تهیه سوپ مرغ اسپانیایی، ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کرده که به شرح زیر می باشد:

  • کره: ۵۰ گرم
  • جو پرک: ۲ ق غذا خوری
  • آرد: ۱ ق غذا خوری
  • آب مرغ یا عصاره مرغ: به مقدار لازم
  • ورمیشل: ۱/۲ پیمانه خرد شده
  • جعفری ساطوری شده: ۴ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز: به مقدار لازم

برای طرز تهیه تهیه سوپ مرغ به سبک اسپانیایی، ابتدا باید مقداری کره در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا ذوب شود. سپس آرد را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. در ادامه فلفل سیاه و قرمز را نیز اضافه کرده و مجددا تفت دهید تا عطر ادویه ها خارج شود.

در مرحله بعد طرز تهیه سوپ مرغ لعاب دار اسپانیایی، آب مرغ را اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا به جوش بیاید. لازم به ذکر است که شما می توانید در این مرحله از گوشت مرغ یا عصاره مرغ آماده استفاده کنید.

در قدم بعد جو پرک خیس خورده را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید و اجازه دهید تا جو بپزد. پس از آن گوجه را بشویید و خرد کنید و به مواد سوپ اضافه نمایید. علاوه بر این شما می توانید گوجه فرنگی را رنده کرده و کمی تفت دهید و سپس به مواد اضافه کنید. این روش باعث خوشمزه تر شدن طعم سوپ شما خواهد شد.

زمانی که جو و گوجه فرنگی ها پخته شدند، نوبت آن است که ورمیشل خرد شده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا رشته ها نرم شوند. در انتهای پخت جعفری های خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا سوپ جا بیفتد و آماده خوردن شود. نوش جان

در ادامه می توانید طرز تهیه سوپ پای مرغ مرحله به مرحله را مشاهده کنید.

طرز تهیه سوپ پای مرغ
طرز تهیه سوپ پای مرغ

طرز تهیه سوپ پای مرغ

تقریبا همه ما با خواص پای مرغ برای تقویت عضلات آشنا هستیم، به همین خاطر می توان سوپ مرغ را به عنوان یکی از مقوی ترین سوپ ها معرفی کرد که برای تقویت استخوان ها بسیار توصیه می شود.

این سوپ خوشمزه که سرشار از کلسیم است را می توانید به سلیقه خود با انواع ترکیبات درست کنید و لذت ببرید. این سوپ درواقع رسپی های مختلفی دارد که شامل طرز تهیه سوپ پای مرغ با رشته، طرز تهیه سوپ پای مرغ با برنج، طرز تهیه سوپ پای مرغ با بلغور گندم، طرز تهیه سوپ پای مرغ با سبزیجات و… می باشد که انتخاب هر یک از دستورها کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

در ادامه ما برای شما یک رسپی ساده و خوشمزه از این سوپ را آماده کرده ایم:

برای طرز تهیه سوپ پای مرغ برای شکستگی استخوان ابتدا موارد زیر را آماده کنید:

  • پای مرغ: ۸ عدد
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • سیر: ۲ حبه
  • اسفناج: ۱ دسته کوچک
  • جعفری: ۱ دسته کوچک
  • پیازچه: ۳ ساقه
  • جو دو سر: ۱ پیمانه
  • هویج: ۱ عدد متوسط
  • سیب زمینی: ۱ عدد متوسط
  • لیمو ترش یا نارنج: ۱ عدد
  • زعفران دم کرده: به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • زردچوبه و پودر سیر: به مقدار کافی

نکته: برای طرز تهیه سوپ پای مرغ دونفره (طرز تهیه سوپ مرغ ساده دونفره)، می بایست این مقادیر را نصف کنید.

در ابتدای طرز تهیه سوپ پای مرغ برای سرماخوردگی یا تقویت عضلات، پای مرغ را تمیز بشویید و در یک قابلمه مناسب قرار دهید. سپس تا یک بند انگشت روی پاهای مرغ آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

در مرحله دوم در هنگام جوشیدن، روی سطح آب کف هایی ظاهر خواهد شد، که باید آن ها را با یک قاشق بردارید و دور بریزید. در ادامه پوست پیاز را بگیرید و پس از شستن آن، به شش قسمت تقسیم کنید و به پای مرغ ها اضافه کنید.

پس از آن زردچوبه و نمک را نیز اضافه نمایید و سیرها را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و به پای مرغ ها نیز اضافه کنید. در این مدت، باقی مانده مواد سوپ را آماده کنید. به این ترتیب پیازچه ها را به همراه اسفناج بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافه ان ها خارج شود. سپس روی تخته آشپزخانه پیازچه ها را به صورت حلقه ای خرد کنید.

پیازچه ها را کنار بگذارید و اسفناج ها را به صورت ریز خرد کنید. در ادامه هویج را بشویید و پوست آن را بگیرید و با رنده درشت رنده کنید. حال سیب زمینی ها را پوست گرفته و آن ها را نیز با رنده درشت رنده کنید.

در مرحله بعد، پس از آماده سازی مواد، به ترتیب هویج، سیب زمینی های رنده شده و سپس اسفناج و پیازچه های خرد شده را اضافه کنید و بلافاصله جو دو سر بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید.

حال اجازه دهید تا مواد به مدت ۱۵ دقیقه با هم بپزند و در صورت تمایل برای طرز تهیه سوپ مرغ زعفرانی، ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید.

یکی از نکاتی که باید در این مرحله از طرز تهیه سوپ پای مرغ نی نی سایت در نظر داشته باشید این است که در صورتی که آب سوپ به مقدار کافی نبود، می توانید یک لیوان آب جوش اضافه کرده و مواد را هم بزنید.

پس از انجام مراحل ذکر شده، درب قابلمه را ببندید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید تا سوپ شما آماده شود.

زمانی که همه مواد سوپ نرم شدند، سوپ شما تقریبا آماده است. در مراحل پایانی پخت، جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کنید و در سوپ بریزید و طعم سوپ را بچشید و در صورت نیاز به آن نمک اضافه کنید. می توانید این سوپ را با لیموترش سرو و نوش جان کنید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه سوپ پای مرغ برای نوزاد هفت ماهه (طرز تهیه سوپ مرغ برای نوزاد هفت ماهه) یا طرز تهیه سوپ مرغ برای نوزاد شش ماهه (طرز تهیه سوپ مرغ برای نوزاد ۶ ماهه)، طرز تهیه سوپ مرغ برای نوزاد هشت ماهه یا طرز تهیه سوپ پای مرغ برای کودک یک ساله (طرز تهیه سوپ مرغ برای کودک یک ساله) می بایست پس از پایان پخت، همه مواد را با استفاده از میکسر، پوره کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ ترکیه
طرز تهیه سوپ مرغ ترکیه

طرز تهیه سوپ مرغ ترکیه

طرز تهیه سوپ فیله مرغ چگونه است؟ در این قسمت قصد داریم طرز پخت سوپ مرغ به روش ترکی با استفاده از فیله مرغ را به شما آموزش دهیم؛ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ مرغ برای ۴ نفر به سبک ترکی، عبارتند از:

  • فیله مرغ: ۱ عدد
  • آب: ۵ لیوان
  • کره: ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن مایع: ۱ قاشق غذا خوری
  • آرد: ۱ قاشق غذا خوری
  • برنج: ۲ قاشق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • ماست: ۲ قاشق غذا خوری
  • سیر: ۱ حبه رنده شده
  • لیمو ترش: نصف عدد

برای درست کردن سوپ مرغ خوشمزه ترکی، ابتدا باید در یک قابلمه، یک عدد فیله مرغ قرار دهید و به اندازه ۵ لیوان آب روی آن بریزید تا فیله بپزد و نرم شود. حال مرغ را از قابلمه بیرون بیاورید و صبر کنید تا سرد شود و سپس آن را به صورت ریز خرد کنید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه سوپ مرغ برای ۲ نفر (طرز تهیه ی سوپ مرغ دونفره) به روش ترکی، می توانید از نصف مقادیر ذکر شده، استفاده کنید.

در قدم بعد برای طرز تهیه سوپ مرغ رستورانی (طرز تهیه سوپ رستورانی) ترکی، یک قابلمه سایز متوسط بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن مایع و کره بریزید تا ذوب شود. حال یک قاشق غذاخوری آرد بریزید و به مدت یک دقیقه تفت دهید و مقداری آب مرغ را روی آرد تفت داده شده بریزید و مرتب هم بزنید و دو قاشق غذاخوری برنج بریزید و اجازه دهید تا برنج نرم شود.

برای تهیه سس سوپ یک کاسه کوچک بردارید و یک عدد زرده تخم مرغ در آن بریزید و نصف عدد آب لیموی تازه، دو قاشق غذا خوری ماست و یک حبه سیر بریزید و هم بزنید.

حال یک ملاقه از سوپ را بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید و کم کم به سوپ اضافه کنید و سریع هم بزنید تا بجوشد. در انتها مرغ را داخل سوپ بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید تا یکی دو جوش بزند. سپس حرارت را خاموش کنید. سوپ شما آماده است.

طرز تهیه سوپ مرغ ترش

اگر طرفدار ذائقه ترش و تند هستید و می خواهید سوپ شما مزه تند و ترشی داشته باشد، کافیست در طرز تهیه سوپ مرغ ترش از مقدار بیشتری لیموترش و در طرز تهیه سوپ مرغ جنوبی، از فلفل سیاه و قرمز زیادی استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از سرکه به جای لیموترش استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ تخم مرغ

شاید تا به حال اسم این سوپ را نشنیده باشید یا با شنیدن نام آن، یاد اشکنه بیفتید. سوپ مرغ از ترکیبی از آب مرغ و ادویه ها تهیه می شود که طرفداران خاص خودش را دارد. در ادامه نکات لازم برای تهیه این سوپ توضیح داده شده است:

مواد لازم طرز تهیه سوپ تخم مرغ عبارتند از:

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آب مرغ: ۴ فنجان
  • سس سویا: یک قاشق چایخوری
  • کره گیاهی: یک قاشق چایخوری
  • نشاسته ذرت: یک قاشق چایخوری
  • آویشن: نصف استکان
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • پودر سیر: مقداری
  • پودر پیاز: به مقدار لازم
  • پودر زنجبیل: به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده: به مقدار لازم
  • پیازچه برای تزیین: به مقدار لازم

برای تهیه این سوپ، به ۴ فنجان آب مرغ نیاز دارید. در صورتی که به آب مرغ تازه و طبیعی دسترسی ندارید، می توانید از عصاره های مرغ آماده استفاده کنید اما این موضوع را در نظر داشته باشید که آب مرغ یکی از اصلی ترین مواد این سوپ می باشد که دارای خاصیت بسیار زیادی است و در طعم سوپ شما تاثیر بسیاری خواهید داشت.

۴ فنجان آب مرغ را در یک قابلمه بریزید و به آن سس سویا و کره گیاهی اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار داده و صبر کنید تا مواد موجود در قابلمه، به جوش آیند. فراموش نکنید که در این مرحله نباید شعله گاز را زیاد کنید.

مواد در حال جوش را با یک قاشق هم بزنید. حال یک ظرف مناسب دیگر بردارید و نصف استکان آب سرد در آن بریزید و سپس یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت بریزید و هم بزنید به قدری که نشاسته ذرت به طور کامل در آب حل شود و دوغاب سفید رنگ و یکدستی بدست آید.

حال این دوغاب را در قابلمه مواد در حال جوشیدن بریزید و مواد را به آرامی هم بزنید. در مرحله سوم تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست آورید.

حال باید ادویه های نام برده شده را به تخم مرغ اضافه کنید.

حالا برای طرز تهیه سوپ مرغ با زنجبیل، باید نمک و فلفل، کمی پودر پیاز، کمی پودر سیر و در آخر مقداری پودر زنجبیل را به تخم مرغ اضافه کنید و مجددا با همزن دستی به هم زدن ادامه دهید.

در آخر مقدار کمی زعفران دم کرده به آن اضافه کنید و تا یک دقیقه دیگر همه مواد را هم بزنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای از بین بردن بوی بد تخم مرغ در این سوپ باید تخم مرغ ها را با ادویه های نام برده شده مدت زمان زیادی هم بزنید و حتما از مقدار کمی زعفران دم کرده استفاده نمایید.

حال درب قابلمه روی شعله گاز را باز کرده و ترکیبات تخم مرغ همزده شده را به قابلمه اضافه کنید و سریعا مواد را هم بزنید به طوری که این ترکیبات در همه جای قابلمه پخش شود.

پس از گذشت سه دقیقه شعله گاز را خاموش کرده و سوپ را در ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید. برای تزیین سوپ می توانید از پیازچه ساطوری شده یا جعفری خرد شده استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ جو با مرغ

سوپ جو جزو آن دسته از سوپ های پرخاصیت و خوشمزه ای است که در اکثر رستوران ها سرو می شود. این سوپ خوشمزه دستور پخت بسیار ساده ای دارد و با چند قلم مواد ساده تهیه می شود. در قسمت زیر ما برای شما طرز تهیه سوپ جو مرغ خوشمزه و مجلسی را ماده کرده ایم که به شرح زیر می باشد.

مواد اولیه طرز تهیه سوپ جو با مرغ به شرح زیر می باشد:

  • جو پوست کنده: ۱ پیمانه سر خالی
  • هویج: ۱ عدد متوسط
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • سینه مرغ: ۲۵۰ گرم
  • سیر: ۲ حبه
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذا خوری
  • آب مرغ: حدود نیم لیتر
  • نمک: به میزان لازم
  • جعفری: ۲ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری
  • روغن: به مقدار لازم

در ابتدای طرز تهیه سوپ جو ساده با مرغ، ابتدا جو را بشویید، سپس به مدت ۲ الی ۳ ساعت خیس کنید و آبکشی کنید و در یک ظرف قرار دهید.

حال یک قابلمه مناسب بردارید و روی حرارت قرار دهید و دو لیوان آب همراه با جو خیس خورده در قابلمه بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا جو به خوبی بپزد و لعاب بندازد.

در مرحله بعد، هویج را پوست بگیرید و به صورت نگینی یا حلقه ای خرد کنید و همراه با نیم لیتر آب مرغ، در قابلمه حاوی جو بریزید و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت بپزد.

حال پیاز را به صورت نگینی خرد کنید با مقداری روغن در تابه تفت دهید. در ادامه آموزش طرز تهیه سوپ سینه مرغ با جو، سینه مرغ را به صورت نگینی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.

برای طرز تهیه سوپ جو بدون مرغ می توانید سینه مرغ را از لیست مواد اولیه حذف کرده و یا از عصاره مرغ استفاده کنید.

در مرحله بعد برای طرز تهیه سوپ جو با مرغ، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا مواد کاملا با هم یکدست شوند. برای طرز تهیه سوپ مرغ کاری، می توانید مقدرای پودر کاری نیز اضافه کنید. در ادامه سیر را نیز رنده و مقداری نمک نیز اضافه کرده و تفت دهید.

زمانی که بوی سیر پخش شد، نوبت آن است که رب گوجه فرنگی را در یک گوشه تابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس رب گوجه را با دیگر مواد ترکیب کنید و هم بزنید. زمانی که جو و هویج به خوبی پخته شدند، مواد را در داخل قابلمه ریخته و با هم ترکیب کنید.

برای جا افتادن سوپ جو پیشنهاد می کنیم درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا با حرارت ملایم بپزد. زمانی که سوپ شما آماده شد، می توانید جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به مواد قابلمه اضافه نمایید.

برای خوش طعم شدن سوپ جو می توانید مقداری نمک و فلفل سیاه در قابلمه بریزید و کاملا هم بزنید تا ۱۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا سوپ کاملا جا بیفتد. سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ چینی
طرز تهیه سوپ مرغ چینی

طرز تهیه سوپ مرغ چینی

سوپ چینی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه است که به راحتی در منزل تهیه می شود. برای طرز تهیه سوپ مرغ سریع به روش چینی، شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • نودل: یک بسته
  • پیازچه: دو عدد
  • عصاره مرغ: یک بسته
  • سس سویا: دو قاشق مرباخوری
  • سیر: دو حبه
  • زنجبیل: یک هشتم قاشق چای خوری
  • فلفل دلمه ای نارنجی یا قرمز: یک عدد
  • سینه مرغ: ۱۰۰ گرم
  • کلم برگ چینی: یک پیمانه
  • فلفل: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم

برای طرز تهیه سوپ نودل مرغ چینی، ابتدا باید مرغ و عصاره مرغ را همراه با ۲ لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد و سپس پیازچه های خرد شده، زنجبیل تازه و سیر رنده شده را همراه با سس سویا به آب اضافه کنید. حال قابلمه را بر روی شعله ملایم قرار داده تا مرغ به آرامی بپزد.

نکته در صورت تمایل برای طرز تهیه سوپ مرغ کامل چینی، می توانید از همه تکه های مرغ در سوپ استفاده کنید.

در مرحله بعد کلم برگ چینی و فلفل دلمه ای را به صورت نواری خرد کرده و سبزیجات خرد شده را در قابلمه سوپ بریزید. زمانی که سبزیجات و سینه مرغ پخته شدند، سینه مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید.

در ادامه نودل را به مایه سوپ اضافه کنید و در قدم بعد سینه مرغ ریش ریش شده، فلفل و نمک را به سوپ اضافه نمایید. بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و سوپ را در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید.

نکته: در صورتی که نمی خواهید در تهیه سوپ مرغ، از سینه استفاده کنید، می توانید برای طرز تهیه سوپ ران مرغ، به جای سینه از ران مرغ استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ کره ای

در قسمت زیر طرز تهیه سوپ مرغ کره ای را برای شما شرح داده ایم. مواد اولیه طرز تهیه سوپ مرغ گرم به روش کره ای عبارتند از:

  • استاک مرغ کم‌ سدیم: ۸ فنجان
  • سیر، ریز خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • زنجبیل تازه، ریز خردشده: ۲ قاشق غذاخوری
  • برنج سفید پخته‌ نشده: نصف فنجان
  • سس سویای کم‌ سدیم: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد بوداده: ۱ قاشق چایخوری
  • خمیر چیلی تند: ۱ تا ۲ قاشق چایخوری
  • مرغ پخته، ریش‌ ریش‌شده: ۱ فنجان
  • پیازچه، ریز خردشده: ۲ عدد
  • دانه‌ ی کنجد بوداده: ۱ قاشق غذاخوری

برای طرز تهیه سوپ مرغ نی نی سایت به روش کره ای، یک قابلمه چدنی بردارید و استاک، سیر و زنجبیل را در آن بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید تا به جوش آید. حال برنج را اضافه کنید و شعله را روی حرات متوسط قرار دهید و صبر کنید تا به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه آرام بجوشد تا برنج نرم شود.

در قدم بعد برای طرز تهیه سوپ گوشت مرغ کره ای، سس سویا و روغن کنجد و سپس خمیر یا سس چیلی را به قابلمه اضافه کنید. سپس مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا گرم شود. حال می توانید سوپ را با دانه های کنجد و پیازچه تزیین کنید.

سس سویا و روغن کنجد و سپس خمیر یا سس چیلی را اضافه کنید. مرغ را اضافه کرده و بگذارید کاملا گرم شود. آن را با دانه‌ های کنجد و پیازچه تزئین کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ رژیمی

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات رژیمی چگونه است؟ اگر به دنبال کاهش وزن هستید، سوپ مرغ رژیمی یکی از بهترین پیش غذاها محسوب می شود که پیشنهاد می دهیم آن را امتحان کنید. جهت مشاهده طرز تهیه سوپ مرغ رژیمی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ رژیمی عبارتند از:

  • هویج خرد شده: ۵ عدد
  • پیازچه خرد شده: ۳ عدد
  • فلفل سبز خرد شده: ۱ عدد
  • کرفس خرد شده: ۱ پیمانه
  • قارچ خرد شده: ۱ پیمانه
  • آب: ۵ پیمانه
  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
  • جو پرک: ۵ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

ابتدا یک قابلمه بردارید و ۵ پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید. حال سبزیجات را تمیز و با دقت بشویید و سپس به اندازه دلخواه خرد کنید.

یک قابلمه دیگر بردارید و قارچ، پیازچه، فلفل سبز، هویج و کرفس را با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود و بوم خام آن از بین برود.

سپس سبزیجاتی که تفت داده اید را همراه با جوپرک و سینه مرغ خرد شده درون آب در حال جوش بریزید و نمک و فلفل نیز اضافه کنید. حرارت را ملایم کرده و صبر کنید تا مواد پخته شوند و آب غذا به ۱/۳ برسد.

سبزیجات را به قدری بپزید که نرم شوند و بافت خود را از دست ندهند. پس از پخت، سوپ را در یک کاسه مناسب بریزید و با مقداری سبزی تازه مانند اسفناج و … تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ کتویی

در این قسمت قصد داریم طرز تهیه سوپ مرغ کتویی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با خیالی راحت و بدون شکستن رژیم، این سوپ خوشمزه را آماده و نوش جان کنید. مواد لازم جهت طرز تهیه سوپ مرغ کتویی به شرح زیر می باشند:

  • روغن گیاهی: دو قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط: یک عدد
  • سیر خرد شده: پنج حبه
  • زنجبیل تازه و خرده شده: دو تکه کوچک (در کل به اندازه ۵ سانتیمتر)
  • گل کلم کوچک خرد شده: یک عدد
  • فلفل قرمز خشک خرد شده: سه چهارم قاشق غذاخوری
  • هویج متوسط خرد شده: یک عدد
  • آب مرغ بدون نمک: شش فنجان
  • ساقه کرفس خرد شده: یک عدد
  • سینه مرغ بدون پوست: دو عدد
  • جعغری تازه برای تزئین و سرو نهایی سوپ: به مقدار لازم

ابتدا یک قابلمه بزرگ بردارید و مقداری روغن در آن بریزید و روی گاز قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، مقداری سیر، زنجبیل و پیاز را در قابلمه بریزید و تا زمانی که مواد تغییر رنگ دهند، آن را تفت دهید.

در مرحله دوم، تکه‌ های گل کلم را در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا تکه های گل کلم به اندازه دانه های برنج خرد شود. سپس گل کلم را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی سرخ شود. برای این کار تقریبا ۸ دقیقه زمان لازم دارید.

در قدم بعد، فلفل خشک، هویج خرد شده، آب مرغ و کرفس را در قابلمه بریزید و چند دقیقه بعد سینه های مرغ را اضافه کرده و صبر کنید تا مواد به آرامی با هم بپزند.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه، سینه های مرغ را بردارید و به قطعه های کوچکتری تقسیم کنید. دقت کنید که تا زمانی که سبزیجات داخل قابلمه نرم نشده اند، شعله را کم یا خاموش نکنید.

در مرحله آخر تکه های زنجبیل را از قابلمه خارج کرده و مرغ‌ های خرد شده را به آن اضافه کنید. برای طعم دهی سوپ از نمک و فلفل و برای تزیین سوپ، از مقداری جعفری خرد شده استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ و ذرت

ذرت و نخود فرنگی هر دو از مواد غذایی خوشمزه هستند که علاوه بر خاصیتی که دارند، باعث خوشمزه تر شدن سوپ مرغ می شوند. برای طرز تهیه ی سوپ مرغ و ذرت، و همچنین طرز تهیه سوپ مرغ با نخود فرنگی، می بایست مقداری ذرت را بخارپز کرده و سپس در مراحل پایانی پخت، به سوپ اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ و شلغم

اگر به دنبال طرز تهیه سوپ مرغ برای گلو درد می گردید، سوپ مرغ شلغم را حتما امتحان کنید و از خاصیت بی نظیر آن بهره ببرید. برای طرز تهیه سوپ مرغ و شلغم کافیست ۲ عدد شلغم بردارید و در یک قابلمه مرغ را همراه با پیاز، نمک و زردچوبه بپزید و در ظرفی دیگر پیاز، شلغم، کرفس، گوجه فرنگی و هویج را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با سیر رنده شده، نمک و فلفل و ۵ لیوان آب، اجازه دهید تا به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

لازم به ذکر است که اندازه و میزان مواد برای طرز تهیه سوپ مرغ مریض با شلغم، می تواند بر اساس تعداد متفاوت باشد. در ابتدای مقاله می توانید مقدار مواد اولیه برای سوپ مرغ را مشاهده نمایید.

حال مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به قابلمه حاوی شلغم و سبزیجات اضافه کنید و همه مواد را با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری رشته فرنگی نیز به مواد اضافه کنید.

درب قابلمه را حدود ۲۰ دقیقه ببندید تا همه مواد به خورد هم بروند. در آخر سوپ را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ با عدس

عدس و لپه یکی از انواع حبوبات است که اضافه کردن آن به سوپ می تواند خاصیت سوپ شما را چند برابر کند. در صورتی که مایل هستید که در سوپ مرغ، عدس اضافه کنید، کافیست برای طرز تهیه سوپ مرغ با عدس یا طرز تهیه سوپ مرغ با لپه، مقداری عدس یا لپه را به صورت جداگانه بپزید و در مراحل پایانی پخت سوپ، به آن اضافه کنید و با دیگر مواد به خوبی ترکیب کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ گندم

اگر به دنبال طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی یا طرز تهیه سوپ مرغ ماه رمضان هستید، سوپ مرغ با گندم یا گندم پرک را امتحان کنید. برای طرز تهیه سوپ مرغ با گندم یا طرز تهیه سوپ مرغ با گندم پرک، می بایست گندم یا گندم پرک را به مدت چند ساعت قبل از پخت، خیس کرده و سپس طبق مراحلی که در طرز تهیه ی سوپ مرغ مجلسی با جو و جو پرک توضیح داده ایم، پیش بروید.

طرز تهیه سوپ مرغ به زبان انگلیسی

طرز تهیه سوپ مرغ به زبان انگلیسی به صورت How to make chicken soup نوشته می شود که در این مقاله به طور کامل درباره طرز تهیه انواع روش های پخت سوپ مرغ از جمله پرداخته شده است.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش طرز تهیه غذای سوپ مرغ به روش ها و سبک های مخلتف از جمله طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ و جو (طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ بدون شیر)، طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ و ذرت، طرز تهیه سوپ مرغ رشته ای، طرز تهیه سوپ رشته، طرز تهیه مرغ سرخ کرده، طرز تهیه سوپ مرغ زرد، طرز تهیه سوپ مرغ سفید، طرز تهیه سوپ مرغ با برنج و عدس، طرز تهیه سوپ مرغ غلیظ، طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ برای سرماخوردگی، طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ و جو، طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ و خامه، طرز تهیه سوپ مرغ و برنج با لوبیا، طرز تهیه سوپ مرغ و هویج (روش پخت سوپ مرغ و هویج)، طرز تهیه سوپ مرغ و جو پرک و… پرداخته شده است.

علاوه بر این به ارائه نکات مهمی برای طرز تهیه سوپ مرغ برای دو نفر، طرز تهیه سوپ مرغ سه نفره، طرز تهیه سوپ مرغ برای ۵ نفر، طرز تهیه سوپ مرغ برای ۶ نفر پرداخته ایم تا شما عزیزان بتوانید به سبک های مخلتف این سوپ خوشمزه را در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

سوالات متداول
طرز تهیه سوپ مرغ چیست؟

سوپ مرغ یکی از خوشمزه ترین انواع سوپ هاست که علاوه بر طعم خوشمزه اش برای بیماری های ویروسی مانند سرما خوردگی بسیار مفید است. این سوپ با مواد متنوعی تهیه می شود و دستور پخت بسیار ساده ای دارد. اگر می خواهید طرز تهیه غذا سوپ مرغ را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، در این مقاله به آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه یه سوپ مرغ خوشمزه به روش های مختلف پرداخته ایم.

طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ با رشته چگونه است؟

همانطور که در قسمت طریقه سوپ مرغ با رشته توضیح داده شد، برای اینکه سوپ شما خوشمزه تر و اصطلاحا لعاب دار تر شود می توانید مقداری رشته ورمیشل به آن اضافه کنید که برای این کار می بایست هنگام اضافه کردن هویج به سوپ، به اندازه یک لیوان رشته ورمیشل خرد شده یا پودر شده به آن اضافه کنید تا سوپ شما لعاب دار شود.

طرز تهیه سوپ مرغ و قارچ رژیمی به چه صورت است؟

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، سوپ مرغ رژیمی می تواند بهترین گزینه برای یک وعده شام باشد که در این مقاله صفر تا صد مراحل آن را توضیح داده ایم.