طرز تهیه سوپ شیر

سوپ شیر یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا بعنوان یک پیش غذای مقوی سرو می شود. این سوپ لذیذ به روش های مختلفی طبخ می شود که در این مقاله قصد داریم تمامی روش ها را بررسی کنیم. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ شیر […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سوپ شیر یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا بعنوان یک پیش غذای مقوی سرو می شود. این سوپ لذیذ به روش های مختلفی طبخ می شود که در این مقاله قصد داریم تمامی روش ها را بررسی کنیم. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ شیر همراه با عکس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ شیر
طرز تهیه سوپ شیر

طرز تهیه سوپ شیر

طرز تهیه سوپ جو با شیر یا خامه چگونه است؟ اولین قدم در آموزش طرز تهیه سوپ شیر ساده (طرز تهیه ی سوپ شیر ساده) با قارچ و مرغ، تهیه مواد اولیه می باشد که برای شما در قسمت زیر لیست مواد لازم و طرز تهیه سوپ شیر را آماده کرده ایم.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ شیر خانگی (طرز تهیه سوپ شیر در خانه) عبارتند از:

  • شیر: ۲ لیوان
  • گوشت مرغ: ۳۰۰ گرم
  • جو پرک: ½ لیوان
  • پیاز: ۱ عدد
  • هویج: ۲ عدد
  • آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره: ۲ قاشق غذاخوری
  • خامه: ۲ قاشق غذاخوری
  • جعفری: ۱ دسته کوچک
  • قارچ: ۸ عدد متوسط
  • آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

لازم به ذکر است که مواد لازم ذکر شده برای طرز تهیه سوپ شیر برای ۴ نفر (طرز تهیه سوپ شیر برای چهار نفر) می باشد.

حال برای طرز تهیه سوپ شیر برای یک نفر یا طرز تهیه سوپ شیر دونفره (طرز تهیه سوپ شیر برای دو نفر)، می توانید این مقادیر را نصف کنید.

در صورتی که می خواهید این سوپ خوشمزه را برای تعداد نفرات بیشتری تهیه کنید و به دنبال مواد لازم طرز تهیه سوپ شیر برای ۵ نفر، طرز تهیه سوپ جو با شیر برای ۶ نفر (طرز تهیه سوپ شیر برای ۶ نفر)، طرز تهیه سوپ شیر مجلسی برای ۱۰ نفر، طرز تهیه سوپ شیر برای ۱۵ نفر، طرز تهیه سوپ شیر برای ۲۰ نفر، طرز تهیه سوپ شیر برای ۳۰ نفر یا تعداد بیشتری هستید، می بایست مقادیر را به نسبت تعداد افزایش دهید.

پیشنهاد ویژه: آموزش آشپزی را در بهترین و معتبرترین آموزشگاه آشپزی تهران تجربه کنید. ما برای شما در آموزشگاه آریا تهران بهترین دوره های آشپزی را از سطح مقدماتی تا پیشرفته به صورت حضوری و مجازی آماده کرده ایم تا بتوانید آشپزی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه آموزش آشپزی رستورانی مراجعه کنید.

جهت مشاهده آموزش طرز تهیه سوپ شیر با تصویر (طرز تهیه سوپ شیر و خامه تصویری)، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ

درواقع سوپ شیر یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی است که می تواند در کنار لیست غذاهای ایرانی، بعنوان یک پیش غذای سالم و مقوی در نظر گرفته شود. همانطور که در عکس طرز تهیه سوپ شیر قارچ و خامه مشاهده می کنید، طرز تهیه سوپ شیر اسان است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد.

در ابتدای طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ و مرغ (طرز تهیه سوپ شیر خامه و قارچ)، پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و سپس در یک قابلمه مناسب بریزید و با کمی روغن تفت دهید تا پیازها سبک و نرم شوند.

زمانی که پیازها را تفت دادید، گوشت مرغ را به قابلمه حاوی پیاز اضافه کرده و مجددا مرغ ها را با پیاز تفت دهید. سپس ۲ لیوان آب و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا آب بجوشد.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ بدون مرغ، می توانید از گوشت استفاده کنید یا به طور کلی گوشت را از مواد اولیه حذف کنید.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه مقالات آشپزی آریا تهران، می توانید لیستی از طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه ایرانی را داشته باشید.

در ادامه آموزش طرز تهیه سوپ جو شیر و خامه، کف های روی سطح قابلمه را با یک قاشق بردارید و دور بریزید و سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید تا مرغ نیمپز شود. زمانی که مرع نیمپز شد، برای طرز تهیه سوپ شیر و هویج، هویج ها را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه اضافه نمایید.

در صورت تمایل به طرز تهیه سوپ شیر بدون هویج، می توانید هویج را در این مرحله حذف نمایید.

برای طرز تهیه سوپ شیر با ذرت (طرز تهیه سوپ شیر ذرت)، می توانید در این مرحله مقداری ذرت را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا همراه با هویج پخته شود.

طرز تهیه سوپ شیر با جو پرک
طرز تهیه سوپ شیر با جو پرک

طرز تهیه سوپ شیر با جو پرک

در این مرحله از طرز تهیه سوپ شیر با جو پرک و قارچ (طرز تهیه ی سوپ شیر با جو پرک) اجازه دهید تا هویج کمی نرم شود. سپس جو پرک را به قابلمه اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید و درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا جو لعاب بندازد. حال باید صبر کنید تا مرغ کاملا پخته شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه سوپ جو پرک رستورانی را مرحله به مرحله یاد بگیرید، حتما مقاله سوپ جو پرک را مطالعه کنید.

در این قسمت از آموزش طرز تهیه سوپ شیر رستورانی شاید این سوال برایتان ایجاد شود که طرز تهیه سوپ شیر با جو پوست کنده بدون خامه (طرز پخت سوپ شیر جو پوست کنده) به چه صورت است؟

در این باره باید بگوییم که برای طرز تهیه سوپ شیر و خامه با جو پوست کنده (طرز تهیه ی سوپ شیر و خامه) ابتدا باید جو پوست کنده را از روز قبل با آب سرد خیس کرده و چندین بار آب آن را عوض کنید. سپس در این مرحله به جای جو پرک، از جو پوست کنده استفاده کنید و به قابلمه حاوی مرغ اضافه کنید.

زمانی که مرغ کاملا پخته شد، آن را از قابلمه خارج کنید و به صورت ریش ریش خرد کنید. سپس آن را به طور مجدد به قابلمه اضافه نمایید. در این مدت زمان می توانید قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و سپس یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت قرار دهید.

در صورتی که تمایل ندارید در طرز تهیه سوپ شیر ساده برای دو نفر، از قارچ استفاده کنید و به دنبال طرز تهیه سوپ شیر ساده بدون قارچ هستید، می توانید در این مرحله قارچ را حذف کنید و ادامه مراحل را انجام دهید.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ شیر ترکیه ای (طرز تهیه سوپ شیر با کره) مقداری کره به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا کره به طور کامل ذوب شود. سپس قارچ ها را همراه با کمی آبلیموترش به تایه اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که آب قارچ کاملا جمع و سرخ شود.

زمانی که قارچ ها کاملا سرخ شدند، آن ها را به قابلمه حاوی مرغ های ریش ریش شده اضافه کنید. در مرحله بعد طرز تهیه سوپ شیر اصیل (طرز تهیه سوپ شیر اعلا)، آرد را در تابه ای که قارچ ها را تفت داده اید، با مقدرای کره تفت دهید تا خامی آن از بین برود. سپس شیر گرم را به آرامی به آن اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ جو شیر مجلسی، می بایست شیر را به آرامی اضافه کرده و با آرد ترکیب کنید تا آرد گلوله نشود، سپس شیر باقی مانده را اضافه کنید و با آرد مخلوط کنید تا با هم ترکیب شوند. در قدم بعد برای طرز تهیه سوپ شیر غلیظ، مواد را به صورت پیوسته با هم مخلوط کنید تا مواد کمی غلیظ شوند.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری غذاهای سنتی علاقه دارید و به دنبال بهترین دوره آموزش آشپزی سنتی زیر نظر سرآشپزان حرفه ای هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره اشپزی سنتی آریا تهران شرکت کنید.

طرز تهیه سوپ شیر با خامه
طرز تهیه سوپ شیر با خامه

طرز تهیه سوپ شیر با خامه

زمانی که مواد به صورت غلیظ شدند، برای طرز تهیه سوپ شیر با خامه، خامه را اضافه و همراه با شیر به خوبی ترکیب کنید. سپس به قابلمه سوپ اضافه کرده و طعم آن را بچشید و به دلخواه نمک و ادویه به آن اضافه نمایید.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر در آشپزخانه کوچک من و همچنین طرز تهیه سوپ شیر در برنامه به خانه برمیگردیم، اضافه کردن خامه است. خامه باعث خوشمزه تر شدن و لطیف تر شدن سوپ شما می شود اما اگر به هر دلیلی شما تمایل ندارید در طرز تهیه سوپ شیر با قارچ (طرز تهیه سوپ قارچ با شیر) از خامه استفاده کنید و به همین خاطر می خواهید بدانید طرز تهیه سوپ شیر بدون خامه چگونه است، فقط کافیست خانه را از لیست حذف کرده و مابقی مراحل را انجام دهید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه صحیح سوپ شیر، می بایست اجازه دهید تا سوپ روی حرارت بماند تا زمانی که به غلظت مورد نظر برسد. فراموش نکنید که این سوپ در زمان سرو سفت تر خواهد شد بنابراین نباید اجازه دهید تا سوپ خیلی غلیظ شود. در آخر سوپ را در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان

اگر می خواهید نظرات مختلف را درباره سوپ شیر مطالعه کنید، پیشنهاد می کنیم قسمت طرز تهیه سوپ شیر تبادل نظر را بررسی کنید.

طرز تهیه سوپ شیر بدون مرغ
طرز تهیه سوپ شیر بدون مرغ

طرز تهیه سوپ شیر بدون مرغ

همانطور که می دانید گوشت مرغ یکی از مواد اصلی سوپ شیر می باشد که باعث خوشمزه تر شدن طعم سوپ مرغ می شود اما در صورتی که تمایل ندارید در طرز تهیه سوپ شیر خامه ای (طرز تهیه سوپ شیر خامه قارچ) از گوشت مرغ استفاده کنید، می توانید گوشت مرغ را از لیست مواد اولیه حذف کرده و مراحل آموزش سوپ شیر را بدون گوشت مرغ دنبال کنید.

علاوه بر این شما می توانید برای طرز تهیه سوپ شیر با عصاره مرغ، این سوپ خوشمزه را تهیه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر شما هم می خواهید بدانید خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران را کجا بخوریم، ما صفحه ای برای تحقیق در مورد غذای محلی آماده کرده ایم تا بتوانید لیستی از انواع غذای محلی استان های مختلف را داشته باشید.

طرز تهیه سوپ شیر بدون جو پرک

در این مقاله طرز تهیه سوپ شیر جو پرک را توضیح دادیم، حال در صورتی که می خواهید سوپ شیر را بدون جو پرک تهیه کنید، می توانید برای طرز تهیه سوپ شیر و قارچ بدون جو پرک، آن را به طور کلی از مواد اولیه حذف کرده یا به جای جو پرک از جو استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای استفاده از جو باید آن را به مدت ۲ ساعت از قبل خیس کنید.

طرز تهیه سوپ شیر با گندم پرک

یکی از روش های طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه نی نی سایت، همراه با گندم پرک می باشد که بسیار ساده انجام می شود. برای طرز تهیه سوپ گندم شیر کافیست جو پرک را از مواد اولیه حذف کرده و به جای آن در مراحل طرز تهیه سوپ شیر ساده نی نی سایت (طرز تهیه سوپ شیر نی نی سایت)، از گندم پرک استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ شیر با تره فرنگی

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح داده شده، سوپ شیر به روش های مختلف و با استفاده از سبزیجات متنوعی طبخ می شود. یکی دیگر از روش های طرز تهیه سوپ شیر ساده خانگی، با تره فرنگی می باشد.

در صورتی که شما هم تمایل دارید این سوپ خوشمزه را با تره فرنگی درست کنید، کافیست مقداری تره فرنگی را به صورت ریز خرد کرده و در مراحل طرز تهیه سوپ شیر ساده با جو پرک، به جای جعفری از تره فرنگی استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ مرغ با رشته، به صفحه مذکور مراجعه کنید.

فیلم طرز تهیه سوپ شیر با جو پرک

اگر عباراتی همچون طرز تهیه سوپ شیر در اپارات (طرز تهیه سوپ شیر اپارات)، طرز تهیه سوپ شیر نواب ابراهیمی، طرز تهیه سوپ شیر خانم گلاور، طرز تهیه سوپ شیر در ایران کوک، طرز تهیه سوپ شیر رزا منتظمی، طرز تهیه سوپ شیر معصومه رسولی، طرز تهیه سوپ شیر خانم گل آور، طرز تهیه سوپ شیر ساناز مینایی، طرز تهیه سوپ شیر شف طیبه، طرز تهیه سوپ شیر ایران کوک، طرز تهیه سوپ شیر رستوران نایب، طرز تهیه سوپ شیر فیلم (طرز تهیه سوپ شیر با فیلم) و عباراتی از این قبیل را در گوگل سرچ کرده اید و به دنبال طرز تهیه سوپ شیر تصویری هستید، در این قسمت به زودی همکاران ما برای شما عزیزان فیلم طرز تهیه ی سوپ شیر مجلسی (فیلم طرز تهیه سوپ شیر و قارچ مجلسی) را قرار خواهند داد تا بتوانید طرز تهیه سوپ شیر به صورت تصویری مشاهده کنید و به راحتی در منزل تهیه کنید.

نکات طرز تهیه سوپ شیر مجلسی
نکات طرز تهیه سوپ شیر مجلسی

نکات طرز تهیه سوپ شیر مجلسی

در این قسمت نکاتی مهم برای طرز تهیه سوپ شیر عالی گفته شده است که به شما کمک می کند تا بتوانید یک سوپ خوشمزه عالی به روش رستورانی در منزل تهیه کنید.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر لذیذ، جلوگیری از بریدن شیر است. اگر شما هم با مشکل بریدن شیر مواجه شده اید، می توانید با رعایت چند نکته ساده این مشکل را برطرف کنید.

  • یکی از مهم ترین دلایل بریدن شیر مربوط به دمای آن می باشد. زمانی که برای اضافه کردن شیر به سوپ، از شیر سرد استفاده کنید شیر می برد. برای رفع این مشکل بهتر است قبل از شروع به پخت سوپ، آن را در دمای محیط قرار دهید و سپس به قابلمه سوپ اضافه نمایید.
  • یکی دیگر از نکاتی که در طرز تهیه سوپ شیر مرغ و قارچ برای جلوگیری از بریدن شیر باید به آن توجه داشته باشید، آب لیموترش است. اضافه کردن آب لیموترش به شیر باعث بریدن شیر خواهد شد، بنابراین به هیچ عنوان هنگام پخت سوپ آب لیمو را اضافه نکنید.
  • در مراحل آموزش سوپ شیر و قارچ، می توانید هم از جو پرک و هم از جو معمولی استفاده کنید. انتخاب آن دلبخواهی است اما برای طرز تهیه سوپ شیر باجو (طرز تهیه سوپ شیر با جو درسته)، می بایست ۲ ساعت قبل از پخت سوپ آن را خیس کنید.
  • اگر به دنبال طرز تهیه سوپ شیر بدون قارچ و خامه (طرز تهیه ی سوپ شیر بدون قارچ) هستید، کافیست این دو مواد را از لیست اولیه حذف کرده و سپس مراحلی که در مقاله ذکر شده است را به ترتیب انجام دهید.
  • یکی دیگر از نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر تبیان برای خوش عطر و طعم شدن سوپ می توانید نصف ۱ عدد فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد یا رنده کنید و به سوپ شیر اضافه کنید.
  • بهتر است در طرز تهیه سوپ شیر به روش خانگی، از شیر پرچرب استفاده شود.
  • برای طرز تهیه سوپ شیر با رب گوجه، می توانید یک الی دو قاشق رب گوجه را در حین پخت به سوپ اضافه کنید.
  • در صورتی که تمایل دارید سوپ شیر زعفرانی داشته باشید، می توانید در طرز تهیه سوپ شیر زعفرانی از ۱ الی ۲ قاشق زعفران دم کرده استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه سوپ شیر با سیب زمینی می توانید ۱ الی ۲ عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی در قابلمه بیندازید و اجازه دهید با مواد سوپ بپزد و سپس میل کنید.
  • در طرز تهیه سوپ شیر کاله، می توانید به جای استفاده از شیر معمولی، از شیر کاله کم چرب استفاده کنید.
طرز تهیه سوپ شیر ایتالیایی
طرز تهیه سوپ شیر ایتالیایی

طرز تهیه سوپ شیر ایتالیایی

سوپ شیر یا سوپ مرغ ایتالیایی یکی از انواع سوپ های خوشمزه و لذیذ ایتالیایی است که در ادامه قصد داریم به صورت مرحله به مرحله نحوه پخت آن را توضیح دهیم.

برای طرز تهیه سوپ شیر ایتالیایی ابتدا باید مواد زیر را تهیه کنید:

  • کره یا روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
  • پیاز خرد شده: ۱ عدد متوسط
  • هویج نگینی خرد شده: ۲ عدد متوسط
  • ساقه کرفس خرد شده: ۲ عدد
  • سیر رنده شده: ۴ حبه
  • قارچ خرد شده: ۱۰۰ گرم
  • آرد همه منظوره: ۱/۳ فنجان
  • آب مرغ: ۳ فنجان
  • شیر: ۲ فنجان
  • مرغ پخته و خرد شده: ۳ فنجان
  • سیب زمینی نگینی خرد شده: ۴۵۰ گرم
  • ذرت تازه یا منجمد: ۱ فنجان
  • نخود فرنگی تازه یا منجمد: ۱ فنجان
  • ادویه ایتالیایی ( اختیاری): ۱ قاشق چایخوری
  • نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری
  • پودر فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چایخوری

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و با دریافت مدرک بین المللی در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، از این طریق کسب درآمد داشته باشید، پیشنهاد می کنیم در دوره اشپزی بین الملل آریا تهران را از دست ندهید.

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ شیر جوادجوادی به سبک ایتالیایی، کره یا روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حال پیاز، هویج و ساقه کرفس خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و مواد را به مدت ۶ الی ۷ دقیقه در روغن سرخ کنید تا زمانی که پیاز نرم و شیشه ای شود.

لازم به ذکر است که شما می توانید برای طرز تهیه سوپ شیر با کلم بروکلی، علاوه بر کرفس خرد شده، کلم بروکلی خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید.

در قدم بعد آموزش طرز تهیه سوپ شیر با کرفس ایتالیایی، سیر و قارچ خرد شده را نیز به مواد اضافه کرده و ۲ الی ۳ دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید. در ادامه آرد را اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید. در مرحله بعد آرد را اضافه کرده و دوباره با هم ترکیب کنید و ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

پس از آن کم کم آب مرغ و شیر را اضافه کرده و به طور مرتب سوپ را هم بزنید. در ادامه مرغ پخته شده، سیب زمینی خرد شده، نخود فرنگی، ذرت، ادویه ایتالیایی، نمک و فلفل را در قابلمه بریزید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

فراموش نکنید که در این مرحله از طرز تهیه سوپ شیر نمناک به سبک ایتالیایی، هر از چند گاهی سوپ را هم بزنید تا ته نگیرد. زمانی که سوپ شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ریز بجوشد.

پس از گذشت این مدت زمان سیب زمینی ها را با چنگال چک کنید تا ببینید نرم و پخته شده است یا خیر. سوپ را مجددا بچشید و در صورت تمایل نمک و فلفل اضافه کنید. سوپ خوشمزه شما آماده خوردن است. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با مراحل پخت سوپ افغانی آشنا شوید، به صفحه طرز تهیه سوپ افغانی مراجعه کنید.

طرز تهیه سوپ شیر تبریزی
طرز تهیه سوپ شیر تبریزی

طرز تهیه سوپ شیر تبریزی

سوپ شیر تبریزی که به آن سوپ خامه ای تبریزی نیز گفته می شود، یکی از انواع سوپ های خوشمزه و معروف تبریز است که بعنوان یک پیش غذای مقوی سرو می شود. برای مشاهده طرز تهیه سوپ شیر تبریزی، در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم سوپ شیر تبریزی عبارتنداز:

  • آب مرغ: یک لیتر
  • جو پوست‌ کنده: یک فنجان
  • شیر کم‌ چرب: یک لیتر
  • خامه کم‌ چرب: ۲۰۰ گرم
  • فلفل سفید: به مقدار دلخواه
  • قارچ: ۳۰۰ گرم
  • هویج: ۱ عدد

برای طرز تهیه سوپ شیر امتحان شده به روش تبریزی، ابتدا باید جو را همراه با آب یا عصاره مرغ، در یک قابلمه بریزید و اجازه دهید تا جوشیده و نرم شود. در قدم بعد هویج ها را پوست بگیرید و با یک رنده درشت رنده کنید.

در مرحله بعد هویج ها را در یک آبکش بریزید و کاملا تمیز بشویید. حال هویج ها را به قابلمه حاوی آب مرغ و جو اضافه کنید. حال در این مرحله از طرز تهیه سوپ شیر جو و قارچ تبریزی، خامه و شیر را همراه با نمک و فلفل سفید مخلوط کنید و مجددا به قابلمه اضافه کنید.

در قدم بعد برای طرز تهیه سوپ شیر حرفه ای به روش ایتالیایی قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و آن ها را نیز به مواد قابلمه اضافه نمایید. در آخر صبر کنید تا سوپ به مدت یک ساعت بجوشد و غلیظ شود و لعاب بیندازد. برای جلوگیری از سررفتن سوپ، بهتر است درب قابلمه را پس از اضافه کردن شیر نبندید. سوپ شما آماده خوردن است. نوش جان!

طرز تهیه سوپ شیر فرانسوی

یکی از خوش طعم ترین و خوشمزه ترین انواع سوپ ها، سوپ شیر فرانسوی می باشد که می تواند بعنوان پیش غذای سالم و مقوی در بسیاری از مراسم ها و مهمانی های در نظر گرفته شود.

برای طرز تهیه سوپ شیر فوق العاده فرانسوی، شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • جو پرک: ۱ پیمانه
  • پیاز نگینی خرد شده: ۱ عدد متوسط
  • فیله مرغ: ۲۵۰ گرم
  • هویج متوسط: ۲ عدد (رنده شده)
  • قارچ اسلایس شده: ۱ پیمانه
  • ذرت پخته: نصف پیمانه
  • سس بشامل: ۱ پیمانه
  • خامه: ۱/۳ پیمانه
  • قرص عصاره مرغ: ۲ عدد
  • نمک، فلفل، پودر سیر: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ شیر فرانسوی به این صورت می باشد که ابتدا باید ۲ لیتر آب سرد را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. در صورتی که از قبل استاک گوشت یا مرغ تهیه کرده اید، می توانید از آن استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ شیر فوری فرانسوی، زمانی که آب به جوش آمد، حرارت زیر را قابلمه را ملایم تر کنید و پیاز نگینی خرد شده را به آن اضافه نمایید. در صورتی که از استاک استفاده نکرده اید، می توانید در این مرحله دو عدد عصاره مرغ را به آب جوش اضافه کرده و سپس فیله های مرغ را به تکه های باریک تری خرد کنید و به قابلمه اضافه نمایید و اجازه دهید تا حدودا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه مرغ بپزد.

اگر از استاک استفاده نکرده باشیم، اینجا دو عدد عصاره مرغ رو به آب جوش و پیاز اضافه می کنیم و بعد فیله مرغ رو که به تکه های باریک خرد کردیم رو اضافه می کنیم و حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه اجازه می دیم تا مرغ بپزه.

پس از پخته شدن مرغ، جو پرک را نیز اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شود. توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن جو، درب قابلمه را کامل نبندید، چرا که به دلیل نشاسته زیادی که در آن وجود دارد، ممکن است موقع جوش آمدن، سوپ سرریز شود.

مرحله بعد نوبت به اضافه کردن هویج رنده شده می رسد. شما می توانید هویج ها را با رنده درشت یا رنده ریز رنده کنید. این کار به سلیقه خودتان بستگی دارد.

در مرحله بعد طرز تهیه سوپ شیر آشپزخونه کوچیک من به روش فرانسوی، قارچ های ورقه ای شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا هویج و قارچ ها با هم بپزند و نرم شوند. در مراحل پایانی پخت، ذرت پخته شده را اضافه کرده و صبر کنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

در ۱۵ دقیقه آخر، سس بشامل را همراه با نمک و فلفل مزه دار کرده و به سوپ اضافه کنید. در انتها اجازه دهید تا سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد و سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید.

زمانی که سوپ از جوش افتاد، می توانید خامه را به سوپ اضافه کنید. در این مرحله باید سریع خامه و سوپ را هم بزنید تا خاموه به خوبی با سوپ مخلوط شود و حالت گلوله به خود نگیرد.

حال مزه سوپ را تست کنید، در صورت نیاز به آن نمک و فلفل اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و به مدت ۴ الی ۵ دقیقه صبر کنید. در آخر سوپ را در نظر مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه سوپ شیر ترخینه
طرز تهیه سوپ شیر ترخینه

طرز تهیه سوپ شیر ترخینه

برای طرز تهیه سوپ شیر ترخینه ابتدا باید مواد زیر را تهیه کنید که به شرح زیر می باشد:

  • عدس : نصف پیمانه
  • بلغور گندم (گندم خرد شده): ۲ پیمانه
  • پیازچه : ۱۰ عدد
  • روغن : به مقدار لازم
  • آب : ۸ لیوان
  • شیر : ۲ لیوان
  • زردچوبه : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم

برای طرز تهیه آش ترخینه شیر، ابتدا گندم را بشویید و سپس خشک کنید. در قدم بعد گندم را آسیاب کرده و همراه با مقداری شیر به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید.

زمانی که کاملا پخته شد، عدس پخته شده را به آن اضافه کنید. حال یک ظرف دیگر بردارید و پیازچه له شده را همراه با مقداری فلفل و زردچوبه تفت دهید و سپس مقدار کمی آب با گندم و عدس به آن اضافه کنید. هنگامی که آب آن بخار شد، آن را دم کنید و پس از ۲۰ دقیقه نوش جان کنید.

طرز تهیه سوپ شیر با گوشت چرخ کرده

برای طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه با گوشت چرخ کرده شما می بایست همان مراحلی که در ابتدای صفحه گفته شده است را انجام دهید با این تفاوت که به جای مرغ از گوشت چرخ کرده استفاده نمایید.

برای طرز تهیه سوپ شیر و قارچ نی نی سایت با گوشت، می توانید حدودا ۲۰۰ الی ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را با مقداری پیاز تفت دهید و پس از اضافه کردن ادویه های لازم به قابلمه سوپ اضافه کنید و در آخر همه مواد را با هم ترکیب کنید.

برای طرز تهیه سوپ شیر بدون گوشت، می توانید از اضافه کردن گوشت صرفه نظر کنید و همان مراحلی که در ابتدا توضیح داده ایم را دنبال کنیم.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

یکی دیگر از روش های پخت این سوپ خوشمزه همراه با کدوحلوایی می باشد که در ادامه این مقاله قصد داریم مرحله به مرحله آن را به شما آموزش دهیم.

برای طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید:

  • کدو حلوایی: یک عدد متوسط
  • پیاز: یک عدد
  • هویج: یک عدد
  • آب مرغ: چهار پیمانه
  • شیر: نصف پیمانه
  • سیب زمینی: دو عدد متوسط
  • فلفل: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • زردچوبه: به میزان لازم
  • پابریکا: به میزان لازم

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و شیر، ابتدا یک ظرف مناسب بردارید و سپس پوست کدو حلوایی، سیب زمینی و پیاز را بگیرید و درون کدو حلوایی را تمیز کنید و به اندازه دلخواه برش دهید.

سپس یک عدد پیاز و دو عدد سیب زمینی را خرد کنید. حال یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آب بریزید و پیازها را در آن تفت دهید. پس از آن کدوحلوایی، سیب زمینی خرد شده و ادویه ( نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا) را نیز اضافه کنید و مجددا تفت دهید.

در ادامه آموزش طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر نارگیل، یک قابلمه بردارید و همه مواد شامل پیاز، سیب زمینی، کدوحلوایی که تفت داده اید را در قابلمه بریزید و به آن ۴ پیمانه آب مرغ اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا سوپ شما آماده شود.

بعد از پخت سوپ، مواد آن را با استفاده از یک گوشت کوب پوره کرده و در ادامه به نصف پیمانه شیر به سوپ اضافه کنید و حرارت را ملایم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا سوپ به غلظت برسد.

زمانی که سوپ به غلظت مورد نظر رسید، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان!

طرز تهیه سوپ ذرت بدون شیر

سوپ ذرت یکی از مقوی ترین انواع سوپ است که با سبزیجات متنوعی تهیه می شود. جهت مشاهده طرز تهیه سوپ ذرت بدون شیر در ادامه با ما همراه باشید.

برای تهیه این سوپ خوشمزه ابتدا باید مواد اولیه را تهیه کنید که به شرح زیر می باشد:

  • ذرت منجمد :۲ پیمانه
  • پیازچه : ۱۰ ساقه
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • کرفس : ۱ شاخه
  • پیاز متوسط : ۱ عدد
  • آرد گندم : ۱ قاشق سوپ‎خوری
  • کره : ½ قاشق سوپ‎خوری
  • آویشن خشک : ½ قاشق چای‎خوری
  • جعفری: ¼ پیمانه
  • روغن زیتون : به مقدار لازم

برای طرز تهیه سوپ ذرت بدون شیر، ابتدا باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و آن ها را به صورت مکعبی کوچک خرد کنید. سپس یک قابلمه مناسب بردارید و آن را روی حرارت قرار دهید. حال مقداری کره در قابلمه بریزید تا ذوب شود.

در قدم بعد سیب زمینی، ساقه های خرد شده کرفس، پیاز و آویشن ررا در قابلمه بریزید و همراه با کره تفت دهید. زمانی که سبزیجات به رنگ قهوه ای درآمدند، آرد را اضافه کرده و مجددا مواد را تفت دهید.

در مرحله بعد، شیر را اضافه نمایید و حرارت زیر قابلمه را زیاد کرده تا مواد به جوش بیایند و در این حین مواد را به طور مداوم هم بزنید تا ته نگیرند.

در مرحله بعد زمانی که شیر به جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا سوپ بپزد و سیب زمینی ها نرم شوند. توجه داشته باشید که سیب زمینی به صورت پوره یا خمیری نشود.

در این حین برگ های کرفس را خرد کرده و انتهای پیازچه‎ را هم بگیرید و به صورت نازک برش دهید. پس از نرم شدن سیب زمینی ها، ذرت را با مقداری روغن زیتون، برگ‎های کرفس و پیازچه به بقیه مواد داخل سوپ اضافه کنید و اجازه دهید سوپ روی شعله ملایم کاملا بپزد و اصطلاحا جا بیفتد.

طرز تهیه سوپ شیر رژیمی

برای اینکه سوپ شما تبدیل به یک سوپ رژیمی خوشمزه شود، باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه برای شما لیست کرده ایم:

یکی از نکاتی که می تواند سوپ شما را تبدیل به یک سوپ رژیمی ساده کند، عدم استفاده از خامه است. برای طرز تهیه سوپ شیر ساده بدون خامه، کافیست خامه را از لیست مواد حذف کرده و مابقی مراحل پخت را دنبال کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در طرز تهیه سوپ شیر سریع رعایت کنید، استفاده از شیر کم چرب می باشد.

علاوه بر این پیشنهاد می کنیم برای طرز تهیه سوپ شیر رژیمی، قارچ‌ ها را بدون روغن تفت دهید فقط در حدی که آب آن ها گرفته شود.

به طور کلی اطلاعات تغذیه‌ای سوپ شیر رژیمی به شرح زیر می باشد:

  • کالری: ۱۵۰
  • کربوهیدرات: ۱۵ گرم
  • پروتئین: ۶ گرم
  • چربی: ۵ گرم
  • کلسترول: ۱۵ میلی‌ گرم
  • کلسیم: ۵۸ میلی‌ گرم
  • آهن: ۰٫۷۷ میلی گرم
  • منیزیم: ۲۳:۹۸
  • پتاسیم: ۱۶۹٫۷۱ میلی‌ گرم
  • فسفر: ۸۵٫۹۰ میلی‌ گرم

طرز تهیه سوپ شیر و شلغم

تهیه سوپ شیر با شلغم یکی دیگر از روش های طبخ این سوپ خوشمزه می باشد که خاصیت آن را چندین برابر می کند. برای اضافه کردن شلغم به سوپ شیر کافیست چند عدد شلغم را خرد کرده و کمی با پیاز تفت دهید و سپس به مواد قابلمه سوپ اضافه کرده و اجازه دهید تا شلغم به طور کامل پخته و نرم شود.

طرز تهیه سوپ شیر با شیر خشک

اگر نگرانی بابت اضافه وزن ندارید و به دنبال طرز تهیه سوپ شیر با شیر خشک هستید، باید بگوییم که اضافه کردن شیر خشک به سوپ، یکی از راه های افزایش کالری سوپ می باشد که برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند توصیه می شود.

طرز تهیه سوپ شیر و عدس

همانطور که می دانید عدس یکی از حبوبات پرخاصیت است که اضافه کردن آن به سوپ شیر می تواند می توانید این سوپ خوشمزه را تبدیل به سوپ مقوی و پرخاصیت کند.

برای طرز تهیه سوپ شیر و عدس (طرز تهیه سوپ دال عدس با شیر) می توانید پس از اضافه کردن شیر به سوپ، مقداری عدس پاک شده و از قبل خیس شده را بشویید و سپس به قابلمه حاوی مواد سوپ اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ با بلغور جو

همانطور که گفتیم شما می توانید در تهیه این سوپ لذیذ، از مواد متنوعی استفاده کنید که یکی از این مواد بلغور جو می باشد. شما میبایست برای طرز تهیه سوپ شیر و قارچ با بلغور جو، آن را از ۲ ساعت قبل خیس کرده و سپس به جای جو، بلغور جو را به سوپ اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ شیر برای کودک

طرز تهیه سوپ شیر برای کودک یک ساله چگونه است؟ سوپ شیر یکی از بهترین و مقوی ترین انواع سوپ هایی است که می توانید برای کودک خود در نظر بگیرید. شما می توانید مطابق دستوری که در ابتدای مقاله توضیح داده شده است، این سوپ خوشمزه را برای کودک خود درست کنید اما باید در نظر داشته باشید که برای طرز تهیه سوپ شیر کودک، بهتر است به جای جو از جو پرک استفاده کنید؛ چرا که استفاده از جو معمولی در سوپ کودک چندان جالب نیست و میل کردن آن برای کودک ممکن است کمی مشکل باشد.

طرز تهیه سوپ شیر میکس شده

یکی از روش هایی که می توانید برای طرز تهیه سوپ شیر برای نوزاد از آن کمک بگیرید، تهیه سوپ شیر به صورت میکس شده است که می تواند برای نوزاد شما غذای بسیار مقوی باشد.

برای طرز تهیه سوپ شیر میکس شده، کافیست پس از آماده شدن سوپ شیر، کل مواد را پوره یا میکس کنید و سپس برای نوزاد خود آماده کنید.

طرز تهیه سوپ شیر با کینوا

همانطور که می دانید کینوا سرشار از مواد مغذی است که می توانید با اضافه شدن به سوپ خاصیت آن را چند برابر کنید. علاوه بر خاصیتی که دارد، کینوا می تواند باعث خوش طعم شدن سوپ شما شود.

لازم به ذکر است که کینوا به دلیل شباهتی که با برنج دارد، می تواند در بسیاری از غذاها، جایگزین برنج شود و خاصیت غذای شما را افزایش دهد.

برای طرز تهیه سوپ شیر با کینوا، می توانید ۱ پیمانه کینوا خام شسته شده را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا با مواد دیگر مخلوط شود و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بجوشد.

جمع بندی

در این مقاله طرز تهیه سوپ شیر مرحله به مرحله توضیح داده شد و متوجه شدید که طرز تهیه سوپ شیر راحت است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. در این صفحه به آموزش طرز تهیه انواع روش های پخت سوپ شیر از جمله طرز تهیه سوپ جو با شیر و قارچ (طرز تهیه ی سوپ جو با شیر و قارچ)، طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه، طرز پخت سوپ شیر با ذرت، طرز تهیه سوپ شیر با رشته فرنگی، طرز تهیه سوپ شیر قارچ وجو، طرز تهیه سوپ شیر و قارچ با آرد، طرز تهیه سوپ شیر و قارچ با جو پوست کنده، طرز تهیه سوپ شیر مجلسی با جو پرداخته شده است و همچنین فیلم طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ برای شما قرار داده شده است.

علاوه بر این به ارائه نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر برای ۳ نفر، طرز تهیه سوپ شیر و قارچ برای ۶ نفر، طرز تهیه سوپ شیر برای هشت نفر (طرز تهیه سوپ شیر برای ۸ نفر)، طرز تهیه سوپ شیر برای ده نفر (طرز تهیه سوپ شیر برای ۱۰ نفر)، طرز تهیه سوپ شیر برای دوازده نفر پرداخته ایم تا بتوانید این سوپ خوشمزه را به راحتی تهیه کنید.

سوالات متداول
طرز تهیه سوپ شیر با جو پوست کنده مجلسی چگونه است؟

برای طرز تهیه ی سوپ شیر با جو پوست کنده می بایست جو را از روز قبل با آب سرد خیس کرده و چندین بار آب آن را عوض کنید. سپس در مراحل پخت به جای جو پرک، از جو پوست کنده استفاده کنید و اجازه دهید تا همراه با مواد دیگر پخته شود. در این مقاله می توانید مرحله به مرحله طرز تهیه ی سوپ شیر با جو پوست کنده را مطالعه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه غذا سوپ شیر چیست؟

یکی از نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر خانگی، جلوگیری از بریدن شیر است که ما در این مقاله برای جلوگیری از این امر چندین روش را برای شما ذکر کرده ایم تا هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید.

طرز تهیه سوپ شیر رژیمی چگونه است؟

برای اینکه این سوپ خوشمزه و لذیذ را تبدیل به یک سوپ رژیمی کنید، لازم است چند نکته را رعایت کنید که در مقاله به طور کامل توضیح داده ایم. جهت مشاهده طرز تهیه سوپ شیر و قارچ با تصویر به صورت رژیمی، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.