بازگردانی آبجکت پاک شده با دستور Oops در اتوکد

دستور oops در اتوکد برای بازگردانی آبجکت حذف شده در اتوکد به کار می رود.

ممکن است شما این دستور را با آندو Undo اشتباه بگیرید اما باید بدانید که این دو با یکدیگر تفاوت دارند. ما در این مقاله اقدام به آموزش دستور oops در اتوکد به همراه ذکر تفاوت این دو برای شما می کنیم.

  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: اتوکد
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آموزش دستور Oops در اتوکد

خب دوستان همانطور که گفته شده دستور oops در اتوکد برای بازگرانی شی و آبجکت حذف شده در اتوکد به کار می رود. شما می توانید با مشاهده فیلم زیر با کاربرد دستور oops در اتوکد آشنا شوید.

تفاوت دستور Opps در اتوکد با Undo

ممکن است شما فکر کنید که کاربرد این دستور در اتوکد مشابه Undo کردن یا همان Ctrl + Z می باشد. اما باید بگویم که چنین نیست.

فرض کنید شما یک شی در اتوکد را حذف کرده اید و سپس ناخودآگاه اقدام و بدون اینکه متوجه شوید اقدام به ادامه دادن پروژه خود کنید و وسط کار متوجه بشید که اون آبجکت نیستش.

در این صورت شما باید بیاید و کلی Ctrl + Z را بزنید تا آبجکت حذف شده را با این کار بازگردانید. در این صورت شما آبجکت حذف شده را بازگردانی کردید اما کلی حرکت که بعد از اون انجام دادید با این کار از بین رفت.

اما زمانی که شما از دستور Oops در اتوکد استفاده کنید آبجکت پاک شده دقیقا در جایی که حذف شده بازگردانی می شود و تغییرات جدیدی که شما بعد از حذف آبجکت اعمال کردید حذف نمی شود.

تفاوت دستور Opps در اتوکد با Undo

چطور از دستور Oops استفاده کنیم؟

برای استفاده از دستور اتوکد تنها کافیست دستور Oops را داخل Command line یا همان خط فرمان اتوکد تایپ نمایید تا بتوانید آبجکت حذف شده را بازیابی نمایید.

اگر با این کار اتفاقی نیفتاد به این معنی است که شما از ابتدای کار تا الان هیچ چیزی رو پاک نکردید.

چند تا نکته:‌ دستور Oops آبجکت هایی که با دستور Purge پاک شده اند را بازیابی نمی کند.