دستور measure در نرم افزار اتوکد

دستور measure یکی دیگر از دستوراتی است که شما می توانید از آن در نرم افزار اتوکد استفاده نمایید. یکی از قابلیت های مهم این دستور این است که شما می توانید موضوعات را به فاصله های دلخواه و مساوی تقسیم نمایید، البته اگر شما با دستور Divide آشنا باشید مطمئناً به این فکر می‌کنید […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: اتوکد
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

دستور measure یکی دیگر از دستوراتی است که شما می توانید از آن در نرم افزار اتوکد استفاده نمایید.

یکی از قابلیت های مهم این دستور این است که شما می توانید موضوعات را به فاصله های دلخواه و مساوی تقسیم نمایید، البته اگر شما با دستور Divide آشنا باشید مطمئناً به این فکر می‌کنید که این دستور چقدر مشابه دستور Divide است.

اما در این جا لازم است به شما بگویم که این دو دستور تفاوت‌هایی هم با هم دارند، و تفاوت این دو دستور در این است که در دستور Divide همانطور که میدانید تعداد تقسیمات از شما پرسیده می شود، اما در دستور measure طول ترسیمات از شما خواسته می‌شود و تعداد این تقسیمات دیگر دست شما نخواهد بود و به صورت اتوماتیک محاسبه می شود.

اگر علاقه مند هستید که با این دستور بیشتر آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه اجرای دستور آشنا شوید و همچنین فیلم آموزش استفاده از این دستور نیز در انتهای این صفحه قرار داده شده است.

نحوه اجرای دستور Measure در نرم افزار اتوکد

فیلم آموزش دستور measure در نرم افزار اتوکد

در این بخش ما فیلم مربوط به آموزش دستور measure را بر شما قرار داده ایم تا با تماشای این فیلم آموزشی با نحوه کار این دستور و نحوه اجرا کردن آن در نرم افزار اتوکد بیشتر آشنا شوید.

شما می توانید در همین صفحه به صورت آنلاین این ویدئوی آموزشی را مشاهده نمایید، و با کاربرد دستور measure در اتوکد به صورت آموزش تصویری آشنا شوید.

نحوه اجرای دستور Measure در نرم افزار اتوکد

یک راه بسیار ساده برای اجرا کردن این دستور در نرم افزار اتوکد این است که شما حرف Me که مخفف عبارت Measure عصر را وارد نمایید و سپس کلید اینتر را بزنید.
پس از اینکه شما کلید اینتر را زدید و این دستور اجرا شد، در نهایت شما باید پیغام هایی را که در قسمت زیر درج شده است را مشاهده نمایید.

Me
Select object to measure :
[Specofy lenght of segment or Block]

دستور measure

کلام آخر

در نهایت امیدوارم که ارائه این مطلب آموزشی مورد توجه شما قرار گرفته باشد، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون این مقاله آموزشی با ما در میان بگذارید، و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از طریق بخش نظرات در همین صفحه سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

اساتید اتوکد مجتمع فنی آریا تهران تمامی پرسش های شما را پاسخ خواهند داد، و در قسمت زیر هم سایر مقالات آموزشی نرم افزار اتوکد در اختیار شما قرار گرفته است.