دستور stretch در اتوکد

دستور stretch یکی دیگر از دستورات بسیار کاربردی در نرم افزار اتوکد می باشد که در این بخش ما آن را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین در ادامه این مطلب علاوه بر ساختار این دستور در نرم افزار اتوکد، فیلم آموزش مربوط به دستور stretch را در انتهای این صفحه قرار داده ایم که […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: اتوکد
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

دستور stretch یکی دیگر از دستورات بسیار کاربردی در نرم افزار اتوکد می باشد که در این بخش ما آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

همچنین در ادامه این مطلب علاوه بر ساختار این دستور در نرم افزار اتوکد، فیلم آموزش مربوط به دستور stretch را در انتهای این صفحه قرار داده ایم که شما می توانید این فیلم آموزشی را نیز تماشا کنید.

ابتدا لازم است که شما بدانید که از این دستور در نرم افزار اتوکد در واقع برای افزایش دادن یا کاهش دادن کشیدگی و یا فشردگی طول قسمتی از موضوعات ترسیم شده استفاده می شود.

دستور stretch را در نرم افزار اتوکد شما می توانید به صورت خلاصه نیز تایپ کنید، و به جای stretch دستور S را وارد نمایید و سپس اینتر کنید.

زمانی که شما به این صورتی که گفته شد دستور stretch را اجرا کردید پیغام هایی در نرم افزار اتوکد به صورت زیر به شما نمایش داده می شود.

Select object :

Specify base point or <Displacement>

Specify second point or <use first point as displacement>

اما موضوع بسیار مهمی که در در اجرای این دستور شما باید حتماً به آن توجه نمایید این است که، شما باید در زمان اجرای این دستور موضوع مورد نظر خود را به شکل صحیح انتخاب کنید چرا که انتخاب نادرست موضوع باعث می‌شود که شما نتیجه گیری مطلوبی از اجرای دستور ذکر شده نداشته باشید.

دستور stretch

فیلم دستور Stretch در اتوکد

ما در این قسمت فیلم مربوط به دستور Stretch را برای شما قرار داده ایم، تا با نحوه استفاده از این دستور آشنا شوید.

نحوه استفاده از دستور Stretch

در این دستور جهت افزایش یا کاهش طول عرض را یک موضوع می بایست گوشه های مرتبط با آن از را شما انتخاب نمایید و برای افزایش کاهش خطوط و یا کم آنها فقط باید از نقاط ابتدایی یا نقاط انتهایی را انتخاب نمایید.

اما در صورتیکه دو نقطه ابتدا و انتها را باهم شما انتخاب کردید به جای افزایش دادن یا کاهش طول خطوط و کمان ها عمل جابجایی اتفاق می افتد.

ما در صورتی که قصد داشتید طول شکل های چند ضلعی مانند مربع و یا مستطیل و دیگر شکل ها را کم یا زیاد کنید می توانید از کلید F8 که برای ویژگی Ortho Mode عصر را فعال نمایید تا اضلاع شکل مربع و مستطیل به هم نخورد.

نحوه استفاده از دستور Stretch

روش اجرای دستور stretch

یکی از روش های اجرای این دستور را که در بخش قبل توضیح دادیم این بود که می بایست اول حرف این دستور یعنی حرف S را وارد کرده و اینتر کنید.

روش دیگری که برای اجرای این دستور استفاده می شود این است که از طریق منوی Modify فرمان Stretch را اجرا نمایید.

روش دیگر برای اجرای این دست و با استفاده از نوار ریبون میباشد، شما باید در نوار ریبون روی سربرگ home کلیک کرده تا فعال شود و سپس در پنل modify فرمان مربوط به stretch را اجرا نمایید.