چگونه مصرف اینترنت اینستا را پایین بیاوریم

چگونه مصرف اینترنت اینستا را پایین بیاوریم، مشکلی که بسیاری از کاربران اپلیکیشن اینستاگرام با آن مواجه هستند، این است که در زمان استفاده از این اپلیکیشن حجم زیادی از بسته ی اینترنت آن ها مصرف می شود. حال چه شما از طریق اینترنت وای فای از این اپلیکیشن استفاده نمایید، چه با استفاده از […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

چگونه مصرف اینترنت اینستا را پایین بیاوریم، مشکلی که بسیاری از کاربران اپلیکیشن اینستاگرام با آن مواجه هستند، این است که در زمان استفاده از این اپلیکیشن حجم زیادی از بسته ی اینترنت آن ها مصرف می شود.

حال چه شما از طریق اینترنت وای فای از این اپلیکیشن استفاده نمایید، چه با استفاده از دیتای تلفن همراه خود بخواهید از این اپلیکیشن استفاده نمایید.

همانطور که می دانید امروزه اپلیکیشن اینستاگرام مانند فیس بوک یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن ها در بین کاربران اینترنتی است، اما متاسفانه به دلیل این که در اینستاگرام صد ها فیلم و عکس آپلود می شود، در زمان استفاده از این اپلیکیشن شما مجبور هستید که هزینه بسیار گزافی را بابت خرید بسته اینترنتی صرف کنید.

اما نگران نباشید ما در ادامه این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه در زمان استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام حجم مصرف اینترنت را پایین بیاورید، و در هزینه های خرید بسته اینترنتی از این به بعد تا حد ممکن صرفه جویی کنید.

مصرف اینترنت اینستاگرام چقدر است

چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام فارسی را کم کنیم

مطمئنا اکثر شما از اینستاگرام فارسی استفاده می کنید، جهت کم کردن مصرف اینترنت اینستاگرام فارسی لازم است که مواردی که در این مقاله آموزشی گفته می شود را رعایت کنید.

به این دلیل در اینستاگرام مصرف اینترنت به شکل قابل توجهی افزایش می یابد، چون که این رسانه اجتماعی دارای حجم زیادی فیلم و عکس می باشد، و شما باید برای کاهش مصرف اینترنت خود تنظیماتی برروی اپلیکیشن اینستاگرام، تنظیماتی برروی تلفن همراه خود، و همچنین غیر فعال کردن آپدیت اینستاگرام در گوگل پلی انجام دهید.

حالا این که چطور این تنظیمات انجام شود، و باعث صرفه جویی در مصرف اینترنت شود را در ادامه بررسی می کنیم.

چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام فارسی را کم کنیم

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

یکی از راه های صرفه جویی کردن در مصرف اینترنت، جلوگیری از پخش خودکار ویدئو ها می باشد، همانطور که می دانید، شما زمانی که این اپلیکیشن را باز می کنید بدون اجازه شما کلی ویدئو اجرا می شود، و این اتفاق باعث می شود که به اصطلاح کاربران اینستاگرام این اپلیکیشن مانند یک هشت پا حجم بسته شما را مصرف کند، برای جلوگیری از این کار مراحل زیر را مانند تصویر درج شده در قسمت ریر به ترتیب انجام دهید :

ابتدا اپلیکشن را اجرا نمایید، سپس برروی دکمه سه خطی بالای صفحه ضربه بزنید.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

از پنجره ظاهر شده Setting را انتخاب نمایید و به بخش تنظیمات بروید.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

گزینه Account را انتخاب نمایید.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

سپس گزینه Cellular Data Use را انتخاب نمایید، در این صفحه می توانید تنظیمات مربوط به کنترل مصرف اینترنت اینستاگرام رااعمال کنید.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

گزینه Data Saver در صورتی که فعال باشد از بارگیری ویدئو ها جلوگیری می کند، و همچنین شاید برایتان جالب باشد که شما می توانید به کمک High Resolution Media می توانید تعیین کنید که اینستاگرام چه زمانی می تواند رسانه ای با وضوح بالا را نمایش دهد.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

که شما باید برای استفاده از این قابلیت با ویژگی های آن آشنا باشید.

ویژگی Never در صورتی که به حالت Active تبدیل شود، تعیین می کند که هیچ ویدئویی با وضوح بالا نمایش داده نشود.

ویژگی دیگری به نام Wifi Only وجود دارد که به کمک آن شما می توانید تنها در مواقعی که به Wifi متصل هستید، این ویدئو ها دانلود شوند.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

ویژگی بعدی Cellular+Wifi نام دارد که که هم در زمان اتصال وای فای و هم در زمان اتصال به داده های تلفن همراه ویدئو ها نمایش داده می شوند.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام با تنظیمات تلفن همراه

برای صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام شما می توانید یکسری تنظیمات برروی تلفن همراه خود اعمال کنید، برای این کار ابتدا به بخش Setting تلفن همراه مراجعه نمایید.

در مرحله بعد مطابق تصویر، گزینه Data Using را انتخاب کنید، و از لیست برنامه ها اینستاگرام را انتخاب نمایید.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام با تنظیمات تلفن همراه

سپس گزینه Allow Background Data Usage را غیر فعال نمایید، تا میزان مصرف داده های تلفن همراه در زمان استفاده از اینستاگرام محدود شود.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام با تنظیمات تلفن همراه

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام با غیر فعال کردن اعلان اینستاگرام

برای غیر فعال کردن اعلان اینستاگرام مجددا وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود شوید، و گزینه Notifications را مطابق تصویر انتخاب نمایید.

سپس گزینه Advanced را انتخاب نمایید، و از لیست برنامه های موجود اینستاگرام را انتخاب نمایید.

در پنجره ای که نمایش داده می شود گزینه Allows Notifications را غیر فعال کنید.

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام با غیر فعال کردن اعلان اینستاگرام
صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام با غیر فعال کردن اعلان اینستاگرام

صرفه جویی اینترنت در اینستاگرام با غیر فعال کردن آپدیت اینستاگرام

یکی دیگر از روش های موقر جهت کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام غیر فعال کردن آپدیت اینستاگرام در گوگل پلی است، چرا که طبیعتا اگر این آپدیت به حالت Active باشد، دائما و بدون مجوز شما اپلیکیشن اینستاگرام شروع به آپدیت شدن می کند، که بروز این اتفاق باعث هدر رفتن بیهوده حجم اینترنت شما خواهد شد.

البته که هر نرم افزاری نیاز به Update دارد، اما در خیلی از مواقع نیازی نیست که شما بخواهید اپلیکیشن خود را بروزرسانی نمایید.

پس برای انجام این کار ابتدا اپلیکیشن Play Store را اجرا نمایید، سپس وارد بخش Setting یا تنظیمات شوید.

در پنجره ظاهر شده گزینه Auto-update app را انتخاب نمایید.

حالا سه حالت برای تنظیمات بروزرسانی وجود دارد :

گزینه Over Any Network : در این گزینه چه در صورت اتصال به وای فای چه در صورت اتصال به وای فای تلفن همراه بروز رسانی خودکار انجام می شود.

Over Wifi Only : در این گزینه فقط در صورت اتصال شما به وای فای تلفن همراه آپدیت خودکار انجام می شود.

Dont Auto Update Apps : در صورت انتخاب این گزینه از آپدیت خودکار اپلیکیشن Instagram چه رد صورت اتصال شما به وای فای، و چه در صورت اتصال به دادههای تلفن همراه جلوگیری خواهد شد.

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه مقاله چگونه مصرف اینترنت اینستا را پایین بیاوریم مورد توجه شما قرار گرقته باشد، این مقاله آموزشی توسط هنرجوی عزیز مجتمع فنی آریا تهران آقای سید ابوالفضل ورکشی نوشته شده است، در انتهای همین صفحه شما می توانید سایر مقالات آموزشی و کاربردی در زمینه شبکه های اجتماعی را مطالعه نمایید.

برای کسب اطلاعات جامع تر و یادگیری شیوه کسب درآمد از اینستاگرام حتما مقاله جامع آموزش اینستاگرام صفر تا صد را مطالعه کند. همچنین اگر در مورد این مقاله، سوالی ذهن شما را مشغول کرده حتما در قسمت نظرات سوال خود را مطرح فرمایید تا در سریع ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.