آموزش ساخت استوری موشن

آموزش ساخت قالب اینستاگرام در قالب کارگاه آموزشی رایگان، در این دوره آموزشی رایگان شما به کمک چهار نرم افزار قدرتمند فتوشاپ، ایلوستریتور، افترافکت و پریمیر قادر خواهید بود تا یک استوری زیبا برای اینستاگرام بسازید. تاریخ برگزاری :

دو شنبه ۱۶ الی ۱۹ (۲۶ خرداد)

جزئیات بیشتر: ویژه نوجوانان و بزرگسالان
  • تعداد نظرات: 1
  • دسته بندی ها: اینستاگرام
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آموزش ساخت قالب و استوری اینستاگرام

آموزشگاه آریا تهران به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های گرافیک و انیمیشن در تهران، با توجه به درخواست بسیاری از کارآموزان برای برگزاری دوره انیمیشن سازی، بر آن شده است تا با برگزاری کارگاه آموزش موشن گرافیک در قالب آموزش ساخت  استوری و قالب اینستاگرام مهمترین نرم افزارهای مرتبط با ساخت انیمیشن و GIF را به شما معرفی کنیم.

برای سفارش استوری موشن و اطلاع از پکیج تولید محتوا با شماره ۰۹۱۲۰۱۴۵۰۲۱ تماس بگیرید.

در کارگاه رایگان آموزش موشن گرافیک شما عزیزان تحت نظر بهترین اساتید گرافیک و انیمیشن، با نرم افزار های ساخت تصاویر گرافیکی و انیمیشن سازی آشنا شده و در انتها دوره، آموزش ساخت قالب و استوری اینستاگرام را بصورت رایگان فرا خواهید گرفت.

کارآموزان شرکت کننده در این دوره با چهار نرم افزار قدرتمند شرکت ادوبی یعنی فتوشاپ، ایوستریتور، افترافکت و پریمیر پرو آشنا خواهند شد.

هدف از برگزاری دوره آموزش ساخت  قالب و استوری اینستاگرام، افزایش سطح توانایی علاقه مندان به این حوزه می باشد.

پیشنهاد ویژه: اگر میخواهید از ایسنتاگرام کسب درآمد کنید از دوره آموزش اینستاگرام آریا تهران استفاده کنید.

توجه داشته باشید که به دلیل رایگان بودن دوره، ظرفیت آن محدود بوده و به سرعت در حال تکمیل ظرفیت شدن است. بنابریان اگر علاقمند به حوزه انیمیشن سازی هستید هر چه سریعتر با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس حاصل فرمایید.

استوری موشن چیست

اولین سوالی که در این بخش مطرح میشود این است که اصلا استوری موشن چیست و چرا باید استوری موشن را یاد بگیریم؟

استوری story در لغت به معنای داستان میباشد و در اینستاگرام قابلیتی است که شما میتوانید برای مدت زمان تعیین شده (۱۵ ثانیه و در ورژن های جدید ۱ دقیقه) فیلم و یا عکسی را قرار د هید تا فالور های شما ان را ببینند و از این طریق بیشتر با شما و فعالیت خاصی که روی آن تمرکز کرده اید آشنا شوند. هر استوری میتواند در اینستاگرام برای مدت ۲۴ ساعت باقی بماند و بعد از ان به صورت خودکار پاک میشود و در صورتی که شما تمایل داشته باشید برای مدت بیشتری در پیج تان حضور داشته باشد میتوانید آن را هایلایت کنید.

موشن چیست؟

موشن motion در لغت به معنای حرکت و جنب و جوش میباشد که شاید شما بیشتر موشن گرافیک به گوش تان خورده باشد که این لغت به معنای تحرک دادن به تصاویر و انیمیشنی کردن آن ها میباشد.

حالا میرسیم به سوال اصلی که موشن استوری چیست؟

Story Motion یا استوری موشن یک واژه ساختگی میباشد و به این معنا میباشد که افراد در استوری های اینستاگرام خود از موشن گرافیک و انیمیشن ها برای جذب وتوجه بیشتر فالوور استفاده میکنند.

کاربرد استوری موشن چیست

تا اینجای مقاله متوجه شدید استوری موشن چیست اما والی که شاید ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد این است که چرا باید از استوری موشن در استوری های خود استفاده کنیم و چه مزیتی برای ما دارد؟

همان طور که میددانید برای آن که بتوانید در فضای اینستاگرام کسب درامد داشته باشید نیاز است اطلاعات و دانش خود را به روز کنید و از تمام شیوه های بازاریابی و جذب فالو بهره ببرید تا بتوانید به یک برند در اینستاگرام تبدیل شوید.

ساخت استوری موشن به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی در اینستاگرام مطرح میشود که میتواند به طرز قابل توجهی میتواند نظر کاربران اینستاگرام را جلب کند و به عنوان یک امتیاز مثبت برای جذب فالور تبدیل شود.

استفاده از استوری موشن در اینستاگرام میتواند شانس شما را در بازار رقابتی افزایش دهد و استوری های شما را متمایز از سایر استوری های معمولی اینستاگرام کند.

فیلم آموزش ساخت استوری موشن

در این قسمت برای شما عزیزان فیلم اموزشی ساخت استوری موشن را قرار داده ایم، برای شروع ساخت استوری موشن باید بگوییم که اگر به دنبال آموزش ساخت موشن گرافیک پیج اینستاگرام خود هستید و نمیخواهید هزینه های زیادی را بابت ساخت استوری موشن به گرافیست های موجود در بازار کار بدهید پیشنهاد میگکنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اکنون که ویدیو و همینطور فیلم ها در حال رسانه های اجتماعی پر بازدید و محبوب هستند، فرصت های بیشتری برای پخش فیلم و ویدیو از محصولات و یا برند شما در رسانه ها از هر زمان دیگری بیشتر وجود دارد. یکی از راههای مورد علاقه مخاطبین شما نقش های متحرک و یا همان موشن می باشد. این فیلم های متحرک منحصر به فرد یک ابزار داستان گویی فوق العاده هستند. بنابراین ما آنها را در همه جا از تبلیغات گرفته تا رسانه های اجتماعی می بینیم.

برای سازندگان استوری موشن، ساخت استوری موشن بسیار جذاب می باشد چرا که شما هنگام ساخت استوری موشن می توانید یک داستان خلاقانه را با محدودیت ویدئوهای زنده پخش کنید. اما در حالی که موشن گرافیک یک رسانه سرگرم کننده برایمخاطبین شما است، باید حتما رقبای خود را در این زمینه مورد بررسی قرار دهید.

عناصر زیادی وجود دارد که به موشن گرافیک می پردازند، از اسکریپت نویسی و صدا گرفته تا طراحی و انیمیشن. اگر هر یک از این موارد گفته شده ضعیف اجرا شود محصول نهایی شما به همان اندازه موثر نخواهد بود. و حتی اگر بدانید چه کار می کنید نادیده گرفتن یا اشتباهات ساده می تواند باعث سردرگمی مخاطبین شما به خصوص اگر با دیگران همکاری می کنید شود.

شما همینطور میتوانید ساخت استوری موشن خود را به ما بسپارید زیرا تقریبا یک دهه است که در حال ساخت موشن گرافیک هستیم. خوشبختانه ما در این راه چیزهای زیادی آموخته ایم (و احتمالاً خودمان هر اشتباه تازه کار را مرتکب شده ایم) بنابراین می دانیم که برای انجام هموار این فرآیند به چه چیزی نیاز دارید و چه چیزی را میخواهید در اختیار مخاطبین خود از برندتان نشان دهید.

پیشنهاد ویژه: بررسی دقیق نرم افزار اینستاگرام در مقاله اینستاگرام چیست آریا تهران!

آموزش ساخت استوری انیمیشنی

اگر آماده هستید که اولین استوری موشن خود را بسازید در اینجا راهنمای گام به گام ما برای گذر از تولید موشن گرافیک و استوری موشن و همچنین بهترین نکات ما را برای صرفه جویی در وقت و انرژی خود خواهید یافت.

قبل از اینکه وارد این فرایند شویم ، مهم است که دقیقاً بدانیم استوری موشن چیست. (این امر به ویژه اگر با افرادی که با انواع مختلف ویدئو آشنا نیستند همکاری می کنید، صادق است).

به بیان ساده موشن گرافیک و استوری موشن گرافیک های متحرکی هستند که داستانی را روایت می کنند. اشتوری های گرافیکی متحرک را می توان از طریق متن جنبشی، تصاویر متحرک یا هر دو بیان کرد. استوری موشن ها می توانند دو بعدی یا سه بعدی باشند. گزینه های زیادی برای ساخت استوری موشن وجود دارد و تقریبا به همین دلیل ما آنها را دوست داریم! به عنوام مثال :

نکته مهم در نحوه ساخت استوری موشن: ابتدا یک استراتژی برای استوری موشن خود انتخاب کنید به گونه ای که میخواهید این استوری موشن را به صورت سریالی ادامه دهید.

قبل از شروع ساخت استوری موشن خلاصه خلاقانه و قوی از چیزی که میخواهید مخاطب خود ببیند بنویسید. این خلاصه باید شامل همه اطلاعات مرتبط باشد تا از نویسنده گرفته تا انیماتور شما در انجام وظیفه خود به همه کمک کند. شما می توانید این الگو و استراتژی را به دلخواه خود تنظیم کنید، همینطور برنامه یا نرم افزاری که میخواهید با آن استوری موشن را درست کنید زودتر تنظیم کرده و انتخاب کنید و تا آخر پروژه از یک نرم افزار استفاده کنید.

insta course

آموزش ساخت استوری موشن با گوشی

برای ساخت استوری موشن با گوشی راه های زیادی برای شما وجود دارد، یکی از راه های ساخت استوری موشن با گوشی استفاده از نرم افزار های گرافیکی ساخت استوری موشن می باشد که در این قسمت برای آموزش ساخت استوری موشن با گوشی نام بعضی از آن ها را به همراه لینک دانلود برای شما عزیزان مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • Adobe Spark Post برنامه ساخت استوری موشن

برنامه ساخت استوری موشن Adobe Spark Post یک برنامه طراحیاستوری برای اینستاگرام می باشد که جلوه های متحرک بسیار زیاد و متنوعی را به عکس های شما اضافه می کند. به غیر از جلوه های متحرک، برنامه ساخت استوری موشن Adobe Spark Post با تعداد بسیار زیادی از گزینه ها و آپشن های متنوع برای ویرایش تصاویر شما می باشد.

شما در برنامه ساخت استوری موشن ادوبی اسپارک میتوانید عکس های خود را انتخاب کرده، متن های متنوع را به تصویر ها اضافه کنید و از فیلترهای طراحی و متحرک نیز استفاده کنید. این برنامه ساخت استوری موشن شامل طرح های جدید، پالت های رنگی زیاد، سبک های تایپوگرافی با فیلترهای متنوع می باشد که شما میتوانید با انتخاب هریک از این فیلتر ها و افکت های متحرک از این نرم افزار گوشی استفاد ه کنید و استوری موشن های زیبا بسازید.

ویژگی های برنامه ساخت استوری Adobe Spark Post :‌

ایجاد سریع، آسان و سرگرم کننده طرح های گرافیکی و متحرک برای استوری شما
رایگان بودن دسترسی به تصاویر و ویدیو های متحرک دار این برنامه
امکان افزودن فیلتر های حاوی متن در استوری موشن های شما

پیشنهاد ویژه: آموزش رایگان و صفر تا صد اینستاگرام در آموزش اینستاگرام آریا تهران!

  • طراحی موشن استوری اینستاگرام با Mojo

اگر می‌خواهید استوری‌های اینستاگرام خود را ارتقا دهید، Mojo یک مکان عالی برای شروع است.

این برنامه همه چیزهایی را که برای ایجاد استوری های خیره کننده نیاز دارید، با صدها قالب متحرک زیبا برای هر نوع محتوایی که پست می کنید، دارد.

قالب‌های Mojo نیز کاملاً قابل تنظیم هستند و میتوانید از قابلیت های برش، افزودن جلوه‌ها، عنوان‌ها، انیمیشن، سرعت تغییر، رنگ‌ها و موارد دیگر آن استفاده کنید.

حتی می‌توانید فونت‌های سفارشی را به طرح‌های Mojo خود اضافه کنید، بنابراین می‌توانید تمام دارایی‌های خلاقانه خود را برای استوری‌های اینستاگرام در یک مکان هماهنگ کنید.

استفاده از الگوهای متحرک Mojo بسیار موثر است که شما میتوانید برای آموزش ساخت استوری موشن با گوشی این برنامه را از لینک زیر دانلود کنید و از قالب های متنوع اماده آن نهایت بهره را ببرید.

  • برنامه آموزش ساخت استوری موشن با گوشی با Life Lapse

اگر امسال به دنبال افزایش محتوای استوری اینستاگرام خود هستید، حتما Life Lapse را بررسی کنید. این برنامه ایجاد ویدیوهای استوری موشن با کیفیت بالا را مستقیماً از دستگاه تلفن همراه شما آسان می کند و آموزش ساخت استوری موشن با گوشی با Life Lapse به این صورت میباشد که این برنامه شما را در هر مرحله از فرآیند راهنمایی می کند.

با برنامه Life Lapse، می‌توانید ویدیوهای استوری موشن را «۱۰ برابر سریع‌تر از دوربین‌ها، رایانه‌ها و نرم‌افزارهای حرفه‌ای» ایجاد کنید. تنها چیزی که برای ایجاد ویدیوهای استاپ موشن نیاز دارید دوربین، نور خوب و سه پایه است.

اما Life Lapse چیزی بیش از یک برنامه ساخت استوری موشن است. این برنامه مملو از ابزارهای ویرایشی است، از جمله سرعت‌های مختلف، فیلترها، موسیقی و تایمر فاصله‌ای که به شما کمک می‌کند زمان‌بندی ویدیوی خود را به درستی انجام دهید.

Life Lapse یک برنامه عالی برای ایجاد محتوای منحصر به فرد است که به استوری های اینستاگرام شما ظاهری جذاب می دهد (بدون هزینه بالا).

  • آموزش استوری موشن با گوشی با Canva

بسیاری از مردم از Canva بر روی رایانه های خود استفاده می کنند، اما از آن زمان برنامه اختصاصی Canva Stories را برای تلفن همراه ساخته اند که از محتوای ویدیویی پشتیبانی می کند. در داخل این برنامه سفارشی قالب های زیبای بی شماری برای استفاده وجود دارد و همچنین می توانید خودتان قالب هایی را از ابتدا طراحی کنید.

هنگامی که طرح خود را انتخاب کردید، می توانید تصویر را ویرایش کنید، عناصر طراحی مانند خطوط و اشکال و متن را روی هم قرار دهید. یکی از بهترین چیزهای استفاده از Canva برای ایجاد استوری اینستاگرام این است که می توانید طرح های خود را ذخیره کنید تا از آنها به عنوان یک الگو برای پست های بعدی استفاده کنید.

این برنامه شامل افکت های متحرکی است که می توانید اضافه کنید که حرکت پویا را به کل طراحی شما به ۶ روش مختلف اضافه می کند.

آموزش ساخت استوری موشن با اینشات

InShot یک برنامه ویرایش عکس و ویدیو است که بیشتر به دلیل توانایی در ایجاد محتوای مناسب برای استوری اینستاگرام (یا هر پلتفرم ویدیویی دیگر) شناخته شده است.

اکنون می‌توانید برچسب‌ها، انیمیشن‌های حلقه‌ای، انتقال اشکال، موسیقی و موارد دیگر را به محتوای ویدیوی خود از طریق برنامه اینشات اصافه کنید.

در آینده در این قسمت فیلم آموزش ساخت استوری موشن با اینشات را قرار خواهیم داد و شما میتوانید با استفاده از این برنامه استوری موشن های جذاب تولید کنید.

آموزش ساخت استوری موشن در پریمیر

ساخت استوری موشن در پریمیر کمی پیچیده تر از ساخت استوری موشن با گوشی و همینطور دیگر نرم افزار های گرافیکی می باشد چرا که این نرم افزاار به دلیل داشتن قابلیت های زیاد و گسترده بودن آپشن ها میتواند در ابتدای کار کمی شما را سر درگم کند. اگر با نرم افزار پریمیر آشنا هستید و قبلا با این برنامه کار کرده اید ساخت استوری موشن با ان نیز برای شما آسان تر خواهد بود.

در این قسمت فیلم آموزش ساخت استوری موشن با نرم افزار پریمیر را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

در ادامه برخی از نمونه کارهایی که در کارگاه آموزشی موشن گرافیک و ساخت قالب و استوری اینستاگرام فرا خواهید گرفت را می توانید مشاهده کنید.

ساخت موشن گرافیک آنلاین رایگان

بسیاری از وبسایت ها در سراسر اینترنت وجود دارد که شما داخل آن ها میتوانید استوری موشن های زیادی را به صورت رایگان و در کمتر از چند دقیقه طراحی کنید. این وبسایت ها معمولا رایگان هستند و نیازی به خرید ویدیو مورد نظرتان پس از طراحی و ساخت نیست و به آسانی میتوانید استوری موشن خود را دانلود و ذخیره کنید.

در این قسمت برخی از وبسایت های ساخت موسن گرافیک انلاین رایگان را برای شما قرار داده ایم:

وبسایت VIMEO

یک ارائه دهنده پلت فرم میزبانی، اشتراک گذاری و خدمات ویدیویی آمریکایی است که موسس آن در شهر نیویورک است. Vimeo بر ارائه فیلم با کیفیت بالا در طیف وسیعی از دستگاه ها تمرکز می کند. مدل تجاری Vimeo از طریق نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) است. آنها با ارائه طرح اشتراک برای مشاغل و تولید کنندگان محتوای ویدئویی درآمد کسب می کنند. Vimeo ابزارهایی را برای ایجاد، ویرایش و پخش ویدئو، راه حل های نرم افزاری سازمانی و همچنین وسایلی برای ارتباط حرفه ای های ویدیو با مشتریان و سایر متخصصان در اختیار مشترکان خود قرار می دهد. از سال ۲۰۲۱ این سایت ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و حدود ۱٫۶ میلیون مشترک خدمات آن را دارند.

این سایت در ابتدا توسط Jake Lodwick و Zach Klein در سال ۲۰۰۴ به عنوان فرعی از CollegeHumor برای به اشتراک گذاری فیلم های طنز بین همکاران ساخته شد، هرچند برای حمایت از محبوبیت روزافزون CollegeHumor کنار گذاشته شد. IAC CollegeHumor و Vimeo را در سال ۲۰۰۶ خریداری کرد و پس از اینکه گوگل یوتیوب را با بیش از ۱٫۶۵ میلیارد دلار به دست آورد، IAC تلاش بیشتری را برای رقابت با YouTube با Vimeo انجام داد، با تمرکز بر ارائه محتواهای سرپرستی شده و ویدئوهای با وضوح بالا برای تمایز از سایر سایت های اشتراک ویدیو. به Lodwick و Klein سرانجام تا سال ۲۰۰۹ ترک کردند و IAC یک ساختار متمرکز بر شرکت را برای توسعه خدمات Vimeo پیاده کرد، با مدیرعامل فعلی Anjali Sud که از ژوئیه ۲۰۱۷ بر سر کار بود IAC Vimeo را به عنوان یک شرکت عمومی مستقل در مه ۲۰۲۱ نامید.

برخی نمونه کار هایی که آموزش داده خواهد شد

برای شرکت در دوره رایگان آموزش موشن گرافیک و کسب اطلاعات بیشتر همین حالا تماس بگیرید.

ظرفیت محدود است

معرفی دوره آموزش فتوشاپ

دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی ویژه اشتغال به کار، یک کلاس کاملا عملی است که برای کارآموزانی طراحی شده که علاقه دارند در حوزه طراحی گرافیکی وارد بازار کار شوند.

بهترین قسمت شرکت در کلاس آموزشی فتوشاپ مقدماتی آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران  این است که شما بعد از طی شدن مدت زمان تعیین شده برای آموزش، می توانید مدرک فنی حرفه ای فتوشاپ و مدرک داخلی مجتمع فنی آریا تهران را دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه : آشنایی با دوره آموزش فتوشاپ در آموزشگاه آریا تهران

معرفی دوره آموزش افترافکت

در کلاس حضوری افتر افکت دانشجو بصورت گام به گام و از پایه آموزش افتر افکت مقدماتی تا پیشرفته را فراخواهد گرفت تا بتواند انواع فیلم  و کلیپ را تدوین کرده و قدرت موشن گرافیک استفاده کند. لازم به ذکر است در این دوره آموزش افتر افکت ۲۰۱۸ آخرین نسخه نرم افزار After Effects ارائه خواهد شد و در نهایت دانشجو از آموزشگاه افتر افکت در تهران مدرک معتبر افتر افکت را دریافت خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : آشنایی با دوره آموزش افترافکت در آموزشگاه آریا تهران

معرفی دوره آموزش ایلوستریتور

دوره حرفه ای ایلوستریتور، به صورت کاملا عملی برگزار می شود. این دوره ویژه ورود به بازار کار طراحی گردیده است. در دوره ایلوستریتور، ضمن آشنایی با تمام مفاهیم ایلوستریتور، با بازار کار این نرم افزار آشنا خواهید شد.

پیشنهاد ویژه : آشنایی با دوره آموزش ایلوستریتور در آموزشگاه آریا تهران

معرفی دوره آموزش پریمیر پرو

در کلاس حضوری آموزش Premiere Pro دانشجو بصورت گام به گام و از پایه آموزش کار با نرم افزار پریمیر  و تدوین فیلم را فراخواهد گرفت. در آخر این دوره هر فراگیر قادر به ساخت و ویرایش ویدئو های اختصاصی می باشد و می تواند تدوین انواع فیلم را انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : آشنایی با دوره آموزش پریمیر پرو در آموزشگاه آریا تهران

سوالات متداول

استوری موشن چیست؟

استوری موشن به معنی تحرک دادن و انیمیشنی کردن تصاویر در استوری ها و پست های اینستاگرام میباشد که سبب جلب توجه و افزایش فالوور ها میشود.

ساخت استوری موشن چگونه است؟

در این مقاله فیلم آموزش استوری موشن را برای شما عزیزان قرار داده ایم و شما را مرحله به مرحله با این کار پول ساز آشنا نموده ایم. همچنین روش های آموزش استوری موشن و دریافت مدرک فنی حرفه ای در آموزشگاه آریا تهران رابه شما توضیح داده ایم.