بهترین برنامه های چت

امروزه به دلیل پیشرفته تکنولوژی و همینطور مجازی شدن ارتباطات و اطلاعات برنامه های چت و همینطور پیام رسان امکان برقراری ارتباط توسط اینترنت را به صورت تماس صوتی و تصویری و همینطور امکان ارسال پیام برای کاربران فراهم کرده است. با افزایش محبوبیت برنامه های چت و افزایش تعداد این برنامه های پیام رسانی […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

امروزه به دلیل پیشرفته تکنولوژی و همینطور مجازی شدن ارتباطات و اطلاعات برنامه های چت و همینطور پیام رسان امکان برقراری ارتباط توسط اینترنت را به صورت تماس صوتی و تصویری و همینطور امکان ارسال پیام برای کاربران فراهم کرده است.
با افزایش محبوبیت برنامه های چت و افزایش تعداد این برنامه های پیام رسانی انتخاب میان بهترین برنامه های چت کار دشواری شده است ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که شما را با بهترین برنامه های چت و همینطور بهترین برنامه های چت برای اندروید و آیفون در سال ۲۰۲۱ آشنا کنیم.

 بررسی بهترین برنامه های چت


بررسی بهترین برنامه های چت


امروزه تماس تلفنی و تصویری و همینطور ارسال پیامک جایگاه و محبوبیت خاصی در میان کاربران ندارد و برنامه های چت به دلیل رایگان بودن و همینطور امکانات دیگری که برای آنها قرار داده شده است مانند برقراری ارتباط تصویری ارسال تصاویر ارسال فیلم و موزیک و همینطور داشتن کانال ها و گروه های متعدد همواره از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است.

نرم افزار تلگرام


به عنوان مثال نرم افزار تلگرام یک نرم افزار بسیار محبوب و پر کاربرد برای کاربران می باشد.
شما با استفاده از تلگرام قادر به ارسال عکس تصاویر و فیلم‌ها و همینطور سایر اسناد با سرعت بسیار بالا و همینطور ارسال فایلهای مهم خود در هر جای دنیا به اشتراک بگذارید و به چت و گفتگو با دوستانتان بپردازید.


تلگرام همواره یکی از بهترین برنامه های چت بوده است همینطور از نکات قابل توجه نرم افزار تلگرام نسبت به دیگر برنامه های چت ارسال ویدیو ها و فایلهای تصویری تا سخت ۱ گیگابایت می‌باشد.


از جمله ویژگی های این نرم افزار امنیت بالای آن است شما در تلگرام در فضای کاملاً مطمئن به ارسال پیام و اسناد خود می پردازید و تمامی گفتگوهای رمزگذاری شده برای ارسال متون برای شخص خاص را برای بهره‌گیری از حداکثر امنیت استفاده کنید.


نرم افزار تلگرام به قدری امنیت بالا دارد که سازندگان این برنامه برای نشان دادن امنیت بالای نرم افزار تلگرام پاداش بسیار بزرگی را برای شخص هک کننده رمز پیام ها در نظر گرفت اما تا به امروز که او موفق به شکستن رمز گفتگوها نشده است.


شما با نرم افزار تلگرام می توانید گروه های با تعداد افراد سی هزار نفر بسازید و به صورت جمعی و گروهی به چت کردن بپردازید.


مهمترین ویژگی های نرم افزار تلگرام


امنیت زیاد
سرعت بسیار بالا
بدون داشتن تبلیغ و به صورت رایگان
امکان استفاده از استیکرهای رایگان
امکان ارسال و اشتراک گذاری متن و عکس آهنگ ویدیو آلبوم عکس و غیره
امکان پیش نویس و پاک نویس کردن متن ها
پشتیبانی از تم های متفاوت
پشتیبانی از اشتراک گذاری لوکیشن و محل دقیق روی نقشه
امکان ساخت و همینطور مدیریت ربات ها در تلگرام
و همین طور امکان برقراری تماس صوتی رایگان می باشد.

 نرم افزار واتس اپ WhatsApp
بهترین برنامه های چت


نرم افزار واتس اپ WhatsApp


واتساپ همواره یکی از برترین و بهترین برنامه های چت بوده است. نرم افزار واتس اپ برای انواع سیستم عامل ها مانند اندروید و آیفون در دسترس بوده و همینطور دارای امکانات بسیار زیادی برای چت کردن گروهی و خصوصی می باشد.


شما پرواز می توانید به صورت تصویری با دوستان و شخص مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید شما با استفاده از واتساپ می توانید به چت گروهی با دوستان خود بپردازید و همینطور عکس و فیلم ارسال کنید.
شما با نصب واتساپ به صورت رایگان می توانید با دوستانتان به صورت صوتی و تصویری تماس برقرار کنید.
همینطور  شما می‌توانید با کسب را در کامپیوتر و یا لپ تاپ تان نصب کرده و تمامی اطلاعات داخل موبایلتان را در لپ‌تاپ نیز داشته باشید.


برای نصب نرم افزار واتس آپ شما نیازی به ثبت نام و شناسه و پسورد نخواهید داشت چرا که این اپلیکیشن از شماره موبایل شما به عنوان شناسه هویتی شما استفاده خواهد کرد.


مهمترین ویژگی های نرم افزار واتساپ WhatsApp


کمترین مقدار مصرفی اینترنت
قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری با کیفیت بسیار بالا
قابلیت ساخت گروه در واتساپ
قابلیت ارسال صداهای ضبط شده
قابلیت تغییر سایز تصاویر و همینطور فایل های تصویری و صوتی

 نرم افزار لاین Line بهترین برنامه های چت


نرم افزار لاین Line


این نرم افزار یکی از محبوب ترین و بهترین برنامه های چت می باشد که به شما امکان تماس صوتی رایگان و همینطور ارسال تصاویر و ویدیوهای مورد نظرتان را می‌دهد شما در لاین میتوانید به صورت نامحدود و در ۲۴ ساعت شبانه روزی چت کنید و هیچ محدودیتی برای چت کردن و استفاده برای لاین وجود ندارد.


در سال ۲۰۲۱ نرم افزارهای دیگری مانند واتساپ و تلگرام و همینطور اینستاگرام جای این نرم افزارهای قدیمی را گرفته است.
می توان گفت که در سال ۲۰۲۱ محبوب ترین و بهترین برنامه های چت اینستاگرام و واتساپ شناخته شده اند.
از جمله ویژگی های مهم نرم افزار لاین قابلیت فرستادن اس ام اس های تصویری و عکس های شخصی می باشد همینطور در نرم افزار لاین برقراری تماس صوتی با کاربران اندروید ios و همینطور کامپیوتر به صورت رایگان می باشد.

 نرم افزار Google Allo بهترین برنامه های چت


نرم افزار Google Allo


این نرم افزار برای شرکت گوگل می باشد که شما با دانلود گوگل اعلام می توانید پیام رسانی بسیار قدرتمندی را تجربه کنید.
شما با استفاده از گوگل الو میتوانید پیام های متنی خودتان را به راحتی ارسال کنید و از محیط زیبای منحصر به فرد لذت ببرید.


این هم افزا دارای بخش های متفاوتی از جمله دستیار گوگل و همینطور امکان چت کردن به عنوان یک کاربر ناشناس می باشد.
شما با دانلود گوگل الو به صورت ناشناس در گفتگوهای خود بتوانید چت‌های تخصصی پس از رد و بدل شدن پیام ها به طور خودکار شاهد پاک شدن دائمی آنها باشید.


از جمله مهمترین ویژگی های نرم افزار گوگل الو حالت ناشناس قرار دادن چت ها است.
امکانات برنامه گوگل الو باعث شده است که گوگل نیز به عنوان یک شرکت بزرگ به دنیای پیام‌رسانی وارد شده و یک عدد بسیار پرکاربرد و عالی را در این زمینه ارائه کند.


مهمترین ویژگی های نرم افزار گوگل الو Google Allo


قابلیت پاسخگویی هوشمند
امکان دریافت پاسخ به انجام عملیات بدون ترک مطالعه
قابلیت برچسب گذاری و جستجوی سریع در این برنامه
امکان چت به صورت ناشناس در مکالمات مختلف
قابلیت تنظیم متن مفهومی و سایز کلمه به صورت خیلی سریع

  نرم افزار وایبر Viber بهترین برنامه های چت

نرم افزار وایبر Viber


امروزه بسیاری از پیام‌رسان های اینترنتی توانسته اند تا حد زیادی جای تماس های تلفنی و همینطور ارسال پیامک را بگیرند وایبر یکی از محبوب ترین و بهترین برنامه های چت می باشد.
این نرم افزار در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۷۰ درصد از کاربران خود را از دست داده است، چرا که با وجود نرم افزارهای جدیدی از جمله اینستاگرام و تلگرام اکثر کاربران وایبر نیز این نرم‌افزارها را جانشین وایبر کردند.


مهمترین ویژگی های اپلیکیشن وایبر دارا بودن استیکرهای زیبا و همینطور محیطی بسیار ساده و کاربر پسند می باشد.

  نرم افزار اسنپ چت Snapchatبهترین برنامه های چت

نرم افزار اسنپ چت Snapchat


اسنپ چت یکی از محبوب ترین و بهترین برنامه های چت و همین طور از جمله محبوب ترین نرم افزارهای اشتراک گذاری عکس برای اندروید و همینطور ios می باشد.
این نرم افزار دارای قابلیت های بسیار جالبی است و همین قابلیت های جالب باعث شده که از محبوبیت بالایی برخوردار شود.


نرم افزار اسنپ چت در سال ۲۰۲۱ یکی از بهترین برنامه های چت ۲۰۲۱ شناخته شده است این نرم افزار با استقبالی روبرو شده است.
شما می توانید با این نرم افزار از خودتان عکس بگیرید و در صورت تمایل متن مورد نظرتان را به عکس های تان اضافه کنید و همینطور مدت زمانی را تنظیم کنید و سپس عکس خود را بفرستید در این صورت گیرنده به محض اینکه آن را دریافت کرد بعد از اتمام زمان تعیین شده عکس از حافظه هردو گوشی پاک خواهد شد.

  نرم افزار Microsoft Teams بهترین برنامه های چت

نرم افزار Microsoft Teams


اپلیکیشنی که مایکروسافت برای گفتمان‌های تجاری طراحی کرده و این امکان را در اختیار سازمان‌های تجاری و بزرگ قرار داده است تا بتوانند به سادگی چت‌های گروهی را برای سازماندهی بهتر کارهایشان ترتیب دهند؛ Microsoft Teams نام دارد و به عنوان  بخشی از مجموعه “آفیس ۳۶۵” عرضه شده است.


این اپلیکیشن با پشتیبانی از چت‌های بخش‌بندی‌شده، قابلیت برقراری ارتباط ویدئویی چند نفره و… را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.
“مایکروسافت تیمز” اپلیکیشن جدیدی است که رقبای خود یعنی “Slack” و “HipChat” را به چالشی بزرگ دعوت کرده است و مایکروسافت در واقع با توسعه این برنامه قصد دارد تا قدرت کلیه ابزارهای بهره‌وری خود را در قالب یک اپلیکیشن واحد، به رخ رقبای خود بکشد.


اگر در کار کردن با این برنامه با مشکلی مواجه شدید، جای نگرانی نیست! چرا که ربات T-BOT شما را به زبانی ساده برای انجام دادن کارتان راهنمایی می‌کند.
این برنامه برای هر سه پلتفرم مبتنی بر ویندوز موبایل، اندروید و آی‌اواس به صورت رایگان در دسترس است.


مهم ترین ویژگی های نرم افزار Microsoft Teams :


– به تمام فایل هایی که اعضای گروه تان روی آنها کار میکنند دسترسی داشته باشید.
– فضاهای کاری برای اعضای تیم تان درست کنید و به راحتی به اطلاعات و جزئیات آنها دسترسی داشته باشید.
– توجه هر کدام از اعضای تیم تان یا تمام آنها را با یک هشدار جلب کنید.
– شما میتوانید هر عبارت یا کلمه ای که خواستید را در چت ها و گفتگوهای خود با اعضای تیم تان جستجو کنید.
– همچنین میتوانید با وارد کردن نام یا آدرس ایمیل افراد آنها را پیدا کنید.
– شما میتوانید تعیین کنید وقتی پیامی را از هر کدام از اعضای تیم تان دریافت میکنید یا هر کدام از اعضای تیم توجه شما را طلب میکند چطور از آن مطلع شوید.
– گفتگوهای مهم خود را ذخیره کنید تا بعدا بتوانید فورا به آنها دسترسی پیدا کنید.
– برای بالا رفتن امنیت محیط کاری تیمی تایید هویت اعضای تیم در Office 365 نیز یک پروسه چند مرحله ای است.

نرم افزار اینستاگرام Instagram بهترین برنامه های چت

نرم افزار اینستاگرام Instagram


اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ یکی از بهترین برنامه های چت معرفی شده است، نرم افزار اینستاگرام یک نرم‌افزار بسیار محبوب برای ارسال تصاویر و همینطور برقرار کردن ارتباط با دیگران می باشد.
امکانات و قابلیت های جدیدی که در سال ۲۰۲۱ برای اینستاگرام قرار داده شده است رقابت را بین رقیبان این برنامه افزایش داده است .

اگر میخواهید اینستاگرام را به صورت صفرتا صد یادبگیرید به شما پیشتهاد میکنیم مقاله آموزش اینستاگرام آریا تهران را مطالعه کنید .


چرا که در بروز رسانی جدید اینستاگرام ۲۰۲۱ قابلیت های بسیار زیادی از جمله قابلیت امکان برقراری تماس تصویری و همینطور تماس صوتی در این نرم افزار و همینطور امکان بارگذاری ویدیو هایی با حجم بالا و همینطور ویدیوهایی با زمان بیشتر از یک دقیقه قرار داده است.
اپلیکیشن اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ در صدر لیست بهترین برنامه های چت و همینطور بهترین برنامه های اشتراک گذاری فیلم و ویدیو قرار دارد.

 نرم افزار Discord بهترین برنامه های چت


نرم افزار Discord


یکی از مشکلاتی که بسیاری از علاقه مندان به بازی های آنلاین گروهی با آن رو به رو هستند هماهنگ سازی فعالیت های خود و ارتباطشان است، زیرا هر گونه ارتباط اضافی و برقراری تماس باعث می شود تا پینگ به میزان زیادی افت کرده و گیمر نتواند به درستی به بازیش ادامه دهد.


یکی از برترین راه ها برای جلوگیری از چنین اتفاقی استفاده از نرم افزار فوق العاده ی مخصوص همین کار می باشد! Discord – Chat for Gamers عنوان یک اپلیکیشن فوق العاده برای ایجاد یک بستر ارتباطی در میان گیمر ها مخصوص دستگاه های هوشمند می باشد که توسط شرکت Discord Inc به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است.


این نرم افزار که به غیر از اندروید برای دیگر پلت فرم ها نیز منتشر شده است به کاربرانش اجازه می دهد تا بدون هیچ گونه مشکل افت سرعت و پینگی به راحتی با یکدیگر در ارتباط بوده و هر گونه اطلاعاتی را در مورد بازی خود به اشتراک بگذارند.


تنظیمات مختلف و متنوعی در لیست دیسکورد موجود می باشد که به وسیله ی آن ها قادر خواهید بود حساب کاربریتان را شخصی سازی کرده و تنظیمات خاصی را برای هر گونه ارتباطی اعمال نمایید.
اگر شما نیز جزو گیمر های حرفه ای هستید پس این برنامه را از دست ندهید و برای دانلود آن با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.


مهم ترین ویژگی های نرم افزار Discord :


پشتیبانی از انواع کانال های مختلف
امکان برقراری تماس با حداقل کاهش پینگ برای داشتن بازی روان
ارسال تصاویر، ویدئو ها و متن های خود به صورت real time
از دست ندادن هیچ گونه پیامی با دریافت آن ها در نوار اطلاع رسانی
دعوت از دوستان خود در دیگر مسنجر ها
توانایی ارسال پیام خصوصی و مستقیم تنها برای یک نفر
پشتیبانی از سرور های چندگانه
سازماندهی هوشمند کانال های موجود

 بهترین برنامه چت ، تماس صوتی و تصویری بدون نیاز به شماره تلفن، سیم کارت و ثبت نام
بهترین برنامه چت ، تماس صوتی و تصویری بدون نیاز به شماره تلفن، سیم کارت و ثبت نام


بیشتر وقت ها پر کردن فرم های ثبت نام برنامه ها و سرویس های آنلاین کار دشواری می باشد . فناوری ها هر روز در حال بهتر شدن هستند و به شما اجازه می دهند تا هر کاری که می خواهید با نرم افزار انجام دهید. با استفاده از بهترین برنامه چت ، تماس صوتی و تصویری بدون نیاز به شماره تلفن، سیم کارت، ثبت نام و ایمیل شما می توانید از مراحل دانلود برنامه یا ثبت نام در یک سرویس عبور کنید.

برنامه تماس صوتی و چت تصویری بدون نیاز به شماره، ثبت نام و ایمیل

شما برای حفظ حریم خصوصی خود بهتر است از سرویس هایی استفاده کنید که به ایمیل یا رمز عبور شما نیاز نداشته باشند. برنامه هایی که امروز در انزل وب به شما معرفی خواهیم کرد دارای اهداف متفاوتی هستتند اما همه آنها در یک موضوع مشترک هستند و آن هم عدم نیاز به ثبت نام و یا دانلود برنامه است.

همه این سرویس ها از یک مرورگر وب استفاده می کنند که امروزه در هر سیستم دسکتاپ یا تلفن همراهی وجود دارد. قبلا در انزل وب ۱۰ برنامه چت برای ارسال پیام به صورت ناشناس را به شما معرفی کردیم، در ادامه ۵ برنامه چت بدون نیاز به ثبت نام را به شما معرفی خواهی کرد.

JumpChat برنامه چت بدون نیاز به ثبت نام


اگر به برنامه اسکایپ علاقمند هستید اما دوست ندارید در آن ثبت نام کنید می توانید از سرویس JumpChat استفاده کنید. شما می توانید به جای اسکایپ، کنفرانس های ویدیویی خود را در این برنامه اجرا کنید. برای استفاده از جامپ چت شما نیازی به دانلود یا ثبت نام ندارید، یک چت را شروع کنید، لینک را به اشتراک بگذارید و آماده مکالمه باشید.

این برنامه به طور همزمان از ۹ نفر برای کنفرانس های تصویری و صوتی پشتیبانی خواهد کرد. برنامه JumpChat به شما اجازه می دهد تا با اتصال فایل های خود را با کاربران دیگر در یک روال امن تر به اشتراک بگذارید.

شما می توانید JumpChat را برای دستگاه های آیفون و اندروید دانلود کنید اما نیازی به دانلود هم نیست چون JumpChat از مرورگر دستگاه هوشمند شما پشتیبانی خواهد کرد.

JumpChat برنامه چت بدون نیاز به ثبت نام

اگر دارای یک گروه کوچک هستید، شما از طریق برنامه Webroom می توانید کنفرانس های ویدیویی خود را اجرا کنید. Webroom هم به ثبت نام نیازی دارد .

فقط به یک آدرس ایمیل نیاز دارد. شما باستفاده از این برنامه می توانید ۹نفر را به کنفرانس های ویدیویی خود دعوت کنید. به نظر می رسد برنامه Webroom برای تیم های کوچک و کاربران اداری شروع به کار کرده است. این برنامه همچنین اشتراک گذاری فایل مابین کاربران را ارائه می دهد، شما می توانید اسناد، فایل های اکسل، فایل های ارائه و غیره خود را با همکارانتان به اشتراک بگذارید، یک تخته وایت برد را به اشتراک بگذارید، فایل های صوتی یا تصویری ( از جمله ویدیوهای یوتیوب) را در چت پخش کنید.

علاوه بر این برنامه شما می توانید از ۱۵ برنامه متفاوت چت و دوستیابی با قابلیت جستجو اطراف و افراد نزدیک استفاده کنید.

برنامه چت تصویری بدون نیاز به شماره تلفن

برنامه چت تصویری بدون نیاز به شماره تلفن

اپلیکیشن چت و اشتراک گذاری فایل Volafile بدون نیاز به شماره
اشتراک گذاری فایل و چت دو فیلد جداگانه است که شما می توانید به صورت یکجا در برنامه Volafile انجام دهید. شما فایل خود را در دراپ باکس به اشتراک می گذارید و بعد دوستانتان در مورد آن پیام ارسال می کنند.

Volafile ترکیبی از چت و اشتراک گذاری فایل است این در حالی است که حریم خصوصی شما به شدت حفظ خواهد شد.

هر شرکت کننده می تواند فایل ها را براساس ویدئیو، تصویر، موسیقی، اسناد و یا آرشیو فیلتر کند تا مرتب سازی سریعتری داشته باشد، علاوه براین قابلیت جستجوی دستی نیز وجود دارد. به یاد داشته باشید که در اینت سایت همه چیز به صورت ناشناس است و حریم خصوصی شما حفظ خواهد شد، چون هیچ کدام از فایل هایی که شما آپلود کرده اید خوانده نمی شود و این روش بسیار امن برای به اشتراک گذاری فایل های حساس است و دیگر نیازی به ذخیره فایل در فضای ابر ندارید.

اپلیکیشن چت و اشتراک گذاری فایل Volafile بدون شماره

اپلیکیشن چت رمزگذاری شده Cyph بدون ثبت نام و ایمیل
Cyph برنامه ای است که برای کسانی که می خواهند یک خط امن برای ارتباط با افراد دیگر را داشته باشد مناسب است. شما در این برنامه هر چیزی که می خواهید را می توانید به اشتراک بگذارید. Cyph می خواهد جایگزینی برای مسنجر فیس بوک باشد که چت رمزگذاری شده را به شما ارائه می دهد و در مرورگر کار می کند و حتی به شما اجازه اشتراک گذاری فایل ها را می دهد.

در این برنامه شما می توانید همراه با چت های متنی از تماس صوتی و چت تصویری استفاده کنید، عکس ها و ویدیوهای رمزگاری شده را به اشتراک بگذارید و از نشست های خود محافظت کنید. برخلاف برنامه های دیگری که امروز به شما معرفی می کنیم در برنامه Cyph شما تنها با یک نفر می توانید چت کنید و برای پیام دادن و اشتراک گاری گروهی باید نسخه پولی برنامه را خریداری کنید.