استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی

اگر به دنبال استعلام گواهینامه فنی حرفه ای با کد ملی هستید، در ادامه، آموزش کامل استفاده از پورتال فنی حرفه ای استعلام گواهینامه در اختیار شما قرار گرفته است. توجه: کارآموزان آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های سازمان فن حرفه ای در ایران جهت استعلام کارت مهارت […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر به دنبال استعلام گواهینامه فنی حرفه ای با کد ملی هستید، در ادامه، آموزش کامل استفاده از پورتال فنی حرفه ای استعلام گواهینامه در اختیار شما قرار گرفته است.

توجه: کارآموزان آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های سازمان فن حرفه ای در ایران جهت استعلام کارت مهارت فنی حرفه ای خود آموزشگاه، از لینک استعلام مدرک استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال دریافت مدرک فنی حرفه ای در سریع ترین زمان هستید، حتما از طریق شماره های موجود در صفحه تماس با ما با تیم پشتیبانی آریا تهران تماس بگیرید.

استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی

همانطور که می دانید گواهینامه های مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای پس از قبولی در آزمون کتبی و سپس آزمون عملی ( برای آزمون کتبی کسب نمره حداقل ۵۰ و برای آزمون عملی کسب حداقل نمره ۷۰ ) به صورت الکترونیکی صادر و به مهارت آموختگان داده می شود.

متقاضیان به منظور اخذ این گواهینامه باید ابتدا هزینه ای را به سازمان فنی حرفه ای پرداخت و سپس گواهی خود را از طریق قسمت استعلام گواهینامه های دانلود و پرینت کنند.

اما استعلام مدرک فنی و حرفه ای با کد ملی (استعلام فنی حرفه ای) به چه صورت است؟ به منظور راحتی داوطلبان راهنمای تصویری نحوه استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی ( استعلام فنی حرفه ای با کد ملی ) را در زیر ارائه کرده ایم تا متقاضیان پس از اعلام نتایج آزمون فنی حرفه ای بتوانند گواهینامه خود را به راحتی دریافت نمایند.

پیشنهاد ویژه: برای کسب نمره قبولی و دریافت هرچه سریع تر مدرک فنی و حرفه ای حتما از خدمات آزمون آنلاین فنی حرفه ای و نمونه سوالات فنی حرفه ای با جواب استفاده کنید.

مراحل استعلام گواهینامه فنی حرفه ای

ساده ترین راه برای استعلام گواهینامه فنی حرفه ای کلیک بر روی لینک صفحه استعلام گواهینامه در وب سایت سازمان فنی و حرفه ای است. اگر این روش برای شما جواب نداد مراحل زیر را طی کنید.

برای استعلام انواع مدارک از جمله استعلام گواهینامه فنی حرفه ای جدید و استعلام گواهینامه فنی حرفه ای با کد ملی مراحل زیر را طی کنید:

  1. برای استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی در ابتدا وارد سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای به آدرس ( irantvto.ir ) شده و در صفحه اصلی این وب سایت، روی گزینه پورتال کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده در صورتی که هزینه صدور گواهینامه از قبل توسط شما یا آموزشگاه فنی حرفه ای مربوطه پرداخت شده باشد می توانید از گزینه مشاهده گواهینامه ها استفاده کنید. در غیر اینصورت ابتدا باید روی گزینه پرداخت هزینه صدور، تمدید و تعویض گواهینامه فنی حرفه ای کلیک کنید.
  3. پس از کلیک بر روی گزینه پرداخت هزینه صدور، اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و سپس کد شناسایی مشخص شده را برای خود یادداشت نمایید.
  4. هزینه دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای که معمولا تا ۱۰۰ هزار تومان است را پرداخت کنید.
  5. در این مرحله برای استعلام مدارک فنی حرفه ای، دوباره به صفحه پورتال سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کرده و گزینه استعلام گواهینامه را انتخاب کنید.
  6. بر روی استعلام گواهینامه جدید کلیک کنید تا صفحه زیر به نمایش درآید.
  7. بعد از ثبت اطلاعات و انتخاب گزینه جستجو، گواهینامه داوطلب به صورت زیر قابل دریافت و پرینت می باشد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال گرفتن مدرک بین المللی برای مهاجرت و یا ارتفا شغلی هستید، حتما شرکت در دوره ها آموزشگاه فنی آریا تهران، بخصوص دوره های آنلاین فنی حرفه ای به شما پیشنهاد می شود.

جهت استعلام مدرک فنی حرفه ای قدیمی با کد ملی و مشاهده مدرک فنی حرفه ای با کد ملی ( دیدن مدرک فنی حرفه ای) می توانید با ما تماس بگیرید و یا از کارشناسان ما نحوه استعلام کارت فنی حرفه ای با کد ملی ( استعلام کارت فنی و حرفه ای) را جویا شوید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نکته مهم: در صورتی که آزمون تستی  و عملی برای بار اول غیبت و یا زیر نمره کسب قبولی باشید میتوانید برای بار دوم در ازمون شرکت کنید و فقط هزینه مجدد (۱۵۰ هزار تومان) از کارآموز دریافت می شود و از زمان ازمون تستی نباید ۵ ماه بگذرد در غیراین صورت نمیتوانید در آزمون ها برای بار دوم شرکت کنید و باید مجدد ۲۰ درصد شهریه + هزینه ازمون فنی و خرفه ای پرداخت شود و مانند یک کارآموز جدید از ابتدا آزمون دهید. و اگر پروسه غیبت یا عدم قبولی در آزمون بیش از ۲ بار شود ۲۰ درصد شهریه + هزینه آزمون فنی و حرفه ای  ۲۵۰  هزار تومان مجدد از کارآموز دریافت و دوباره جهت آزمون معرفی خواهند شد.

استعلام کارت مهارت

استعلام کارت مهارت با کد ملی

استعلام کارت مهارت فنی حرفه ای ( استعلام گواهینامه مهارت ) چگونه است؟ در حال حاضر گواهینامه های مهارت سازمان فنی حرفه ای به صورت الکترونیکی صادر می شود.

برای دریافت این کارت مهارت آموز پس از شرکت در آزمون های فنی حرفه ای و کسب نمره قبولی می بایست وارد سایت سازمان فنی حرفه ای کشور شده و پس از پرداخت هزینه دانلود گواهینامه، به استعلام کارت مهارت فنی و حرفه ای (استعلام مهارت فنی حرفه ای) خود بپردازد.

فرض می کنیم شما در رشته دلخواه خود مثلا آموزش تعمیر موبایل، آموزش تعمیر لوازم خانگی و غیره ثبت نام کرده و پس از شرکت در آزمون های فنی حرفه ای و کسب نمره قبولی می خواهید مدرک فنی حرفه ای خود را استعلام گرفته و دریافت کنید.

پیشنهاد ویژه: برای شروع یادگیری کامپیوتر از صفحه دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد شروع کنید. آموزش جامع مهارت های هفتگانه کامپیوتری در قالب آموزش ICDL حضوری، آنلاین و مجازی.

به منظور استعلام کارت مهارت با کد ملی و دریافت مدرک فنی حرفه ای با کد ملی ابتدا باید وارد سایت سازمان فنی حرفه ای شوید و مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا بر روی گزینه سامانه پرداخت الکترونیکی کلیک کنید. سپس گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه مهارت را انتخاب کنید.

استعلام کارت مهارت با کد ملی
استعلام کارت مهارت با کد ملی

پس از ورود صفحه ای باز میشود که باید کد ملی و کد امنیتی و آزمون هم آزمون هماهنگ انتخاب میکنید .(داخل شماره شناسایی چیزی لازم نیست نوشته شود.)

استعلام کارت مهارت با کد ملی
استعلام کارت مهارت با کد ملی

در این مرحله باید مشخصات خود مانند کد ملی و… را وارد کرده و روی تایید کلیک کنید.

استعلام کارت مهارت با کد ملی
استعلام کارت مهارت با کد ملی

سپس در این قسمت باید هزینه گواهینامه فنی و حرفه ای را پرداخت کنید.

استعلام کارت مهارت با کد ملی
استعلام کارت مهارت با کد ملی

در آخر برای استعلام مدارک فنی حرفه ای به صفحه اول سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه نمایید و گزینه مشاهده گواهینامه ها را انتخاب کنید.

شیوه دریافت مدرک فنی و حرفه ای

برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای برای هر دوره آموزشی یک آزمون تستی و عملی خواهید داشت.

شما بعداز اتمام دوره ثبت نام کرده و حدود ۲ ماه بعد از ثبت نام منتظر شده تا نوبت آزمون شما شود سپس آموزشگاه جهت هماهنگی آزمون تستی با شما تماس گرفته و تاریخ آزمون با شما هماهنگ میشود.۲-۳ روز قبل از روز هماهنگ شده جهت آزمون کارت ورود به جلسه شما صادر شده و آموزشگاه جهت ارسال کارت با شما تماس خواهد گرفت البته کارآموز میتواند شخصا جهت دریافت کارت اقدام کرده و برای دریافت آن مراحل زیر را انجام دهد.

نحوه تمدید گواهینامه مدرک فنی و حرفه ای

نحوه تمدید گواهینامه مهارت فنی حرفه ای

استعلام تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای چگونه است؟ سازمان فنی حرفه ای کشور به عنوان فقط سازمان عضو در سازمان بین المللی کار ILO ، مدارک و گواهینامه های رسمی را به مهارت آموزان و هنرجویان ارائه می کند.

با مدرک رسمی سازمان فنی حرفه ای، فرصت اشتغال در داخل و خارج از کشور وجود دارد ولی مدت اعتبار مدرک حداکثر ۵ سال است و پس از این مدت لازم است که گواهینامه تمدید شود تا ارزش استخدامی داشته باشد.

افراد متقاضی تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای، باید به همراه مدارک لازم به یکی از مراکز زیر نظر سازمان فنی حرفه ای مراجعه و با ارائه مدارک و تکمیل فرم مربوطه، درخواست تمدید گواهینامه خود را داشته باشند.

پیشنهاد ویژه: اگر شما به هر دلیلی برای یادگیری کامپیوتر فرصت شرکت در دوره icdl را ندارید، برای دریافت مدرک معتبر ICDL فوری، به صفحه مدرک icdl مراجعه کنید.

مدارک لازم برای تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای

مدارک لازم برای تمدید اعتبار عبارتند از :

  • گواهینامه مهارت قبلی
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • کپی مدرک تحصیلی
  • کپی پایان خدمت یا معافیت خدمت
  • کپی مدرک پیش نیاز
  • یک قطعه عکس ۴*۳

پیشنهاد ویژه: برای آشنایی با پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای، پیشنهاد می شود مقاله رشته های فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

مدارک گفته شده را به مسئول مربوطه ارائه دهید تا فرم درخواست تمدید اعتبار به شما تحویل داده شود. فرم را نیز با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید و به مسئول تحویل دهید. به منظور تمدید کارت مهارت فنی حرفه ای لازم است هزینه ای نیز پرداخت شود که میزان هزینه در رشته های خدماتی ۲۸ هزار تومان و در رشته های صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر ۴۲ هزار تومان است.

داوطلبانی که هنوز در آزمون مهارت فنی و حرفه ای شرکت نکرده اند قادرند برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون هماهنگ و یا ادواری خود به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از زمان دریافت کارت ورود به جلسه و حضور در حوزه آزمون اطلاع یابند.

مدرک فنی حرفه ای یا مدرک جهاد دانشگاهی؟ اگر می خواهید بدانید مدرک جهاد دانشگاهی چیست و چه فرقی با مدرک فنی حرفه ای دارد، مقاله مدرک جهاد دانشگاهی را مطالعه کنید.

استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

استعلام گواهی فنی حرفه ای با کد ملی چگونه است؟ همان طور که میدانید دریافت گواهینامه های فنی حرفه ای برای شما فواید و مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت که از بین آن ها می توان به اشتغال و یا مهاجرت به کشور های خارجی اشاره کرد.

در حالت کلی اکثر کار هایی که برای کسب مهارت انجام میشود میتواند از طریق سازمان فنی حرفه ای کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و در صورتی که کارآموز بتواند کلیه مراحل را با موفقیت گذرانده باشد و نمره قبولی را در آزمون فنی حرفه ای کسب کند میتواند موفق به دریافت مدرک فنی حرفه ای شود.

مراحل استعلام گواهینامه مهارت فنی حرفه ای براساس کد ملی (استعلام گواهینامه مهارت با کد ملی) به شرح زیر می باشد:

ابتدا به سایت سازمان فنی حرفه ای کشور به نشانی portaltvto.com مراجعه کنید. سپس گزینه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

در این مرحله از استعلام فنی و حرفه ای (استعلام گواهی فنی و حرفه ای) روی گزینه استعلام گواهینامه جدید کلیک کنید و به پرداخت هزینه دریافت گواهینامه و دریافت کد شناسایی بپردازید.

برای تکمیل فرم مربوطه و دانلود گواهینامه دقت داشته باشید در مراحل استعلام کارت مهارت با کد ملی در صورتی که قبلا هزینه ای را بابت هزینه دریافت گواهینامه پرداخت کرده باشید دیگر نیاز به انتخاب گزینه استعلام گواهینامه جدید نیست و شما می بایست روی گزینه استعلام گواهی فنی حرفه ای کلیک کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره استعلام مدرک فنی حرفه ای قدیمی، استعلام گواهینامه جدید فنی حرفه ای، پرینت مدرک فنی حرفه ای، معرفی سایت استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی،

اگر هرگونه سوال درباره نحوه پیگیری مدرک فنی حرفه ای و استعلام انواع مدارک از جمله استعلام مدرک خیاطی فنی حرفه ای، دارید،

آموزشگاه آریا تهران، می تواند به شما در دریافت مدرک فنی و حرفه ای با کد ملی و همچنین استعلام گواهی مهارت فنی حرفه ای کمک کند.

سوالات متداول
استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی چگونه است؟

برای استعلام گواهی فنی حرفه ای با کد ملی ابتدا باید به سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی جهت دریافت کد شناسایی کلیک نمایید و سپس مراحلی که در قسمت استعلام مدارک فنی و حرفه ای توضیح داده شده است را طی کنید.

نحوه استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای چگونه است؟

جهت استعلام گواهینامه فنی حرفه ای می بایست ابتدا به سایت سازمان فنی حرفه ای کشور به نشانی portaltvto.com مراجعه کرده و روی گزینه استعلام گواهینامه جدید کلیک کنید و در ادامه طبق مراحلی که در مقاله توضیح داده است پیش بروید.