بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت کدام رشته ها هستند؟ آیا کشورهای مختلف از یک طیف انتخابی برای جذب رشته های مورد نظر پیروی می کنند؟ اگرنگاهی به لیست موتورهای جستجوگر بیندازید، عباراتی چون مهاجرت، رشته تحصیلی مناسب مهاجرت، شرایط کاری بعد از مهاجرت و … را خواهید دید. در این مقاله به بررسی چندین […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت کدام رشته ها هستند؟ آیا کشورهای مختلف از یک طیف انتخابی برای جذب رشته های مورد نظر پیروی می کنند؟ اگرنگاهی به لیست موتورهای جستجوگر بیندازید، عباراتی چون مهاجرت، رشته تحصیلی مناسب مهاجرت، شرایط کاری بعد از مهاجرت و … را خواهید دید. در این مقاله به بررسی چندین مورد از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کشورهای مختلف پرداخته و بازار کار و وضعیت اقتصادی رشته مورد نظر را بررسی خواهیم کرد.

اگر میخواهید در کنار تحصیل در رشته های محبوب کشور ها شانس بیشتری برای مهاجرت موفق داشته باشید بهتر است به کسب مهارت های دیگر و دریفات مدارک معتبر نیز اقدام کنید. در این راستا پیشنهاد میکنیم حتما مقاله بهترین مدرک بین المللی برای مهاجرت را مطالعه کنید.

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

در دنیای امروز همه به دنبال زندگی بهتر هستند و یکی از راه هایی که میتوانند مسیر موفقیت را طی کنند مهاجرت به شهر و یا کشوری است که از نظر کاری و یا شرایط زندگی و یا خانوادگی بهتر است و میتوانند آنجا با دغدغه کمتری و در آزامش خاطر زندگی کنند.

یکی از راه هایی که میتوان برای مهاجرت به کشور های خارجی از آن کمک گزفت تحصیل در رشته های مورد نیاز این کشور ها میباشد. شما باید نیاز این کشور ها را پیدا کرده و برای آن که بتوانید با ورود به این کشور ها به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید نیاز است در رشته های مورد نیاز این کشور ها تحصیل کنید.

در این مقاله میخواهیم بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کشور های مختلف را به شما توضیح دهیم و شما را برای موفقیت در مهاجرت کمک کنیم. البته بهتر است در کنار تحصیل در این رشته ها به فکر کسب مهارت در رشته های دیگر نیز باشید زیرا در کشور های خارجی به مهارت های افراد توجه ویژه ای میشود و میتوانید در کشور های دیگر کسب درآمد بالاتری داشته باشید.

فارغ التحصیلانی که قصد مهاجرت داشته معمولا رشته ای را انتخاب می کنند که پس از پایان دوره درسی مشغول به کار شوند. اما آیا در تمام کشورها این رشته های تحصیلی جایگاه یکسانی دارد؟ به طور مثال اگر رشته پزشکی در کانادا مورد پذیرش باشد در آمریکا نیز همین شرایط را دارد؟

در آموزشگاه آریا تهران شما میتوانید کلیه رشته های کامیپوتری، حسابداری، گرافیک و انیمشن، طراحی سایت و سئو و معماری را یاد بگیرید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و از مزایای این مدرک برای ورود به بازار کار و مهاجرت به کشور های خارجی استفاده کنید.

اگر میخواهید بدانید چه رشته های در آریا تهران شامل مدرک فنی حرفه ای میشوند میتوانید به صفحه دوره های فنی حرفه ای مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت
بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

بهترین رشته های فنی برای مهاجرت

  • مهندسی کامپیوتر بهترین رشته های فنی برای مهاجرت

مهندسی کامپیوتر و IT در سراسر دنیا متقاضیان بسیاری دارد. از این رو، صنعت IT یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت شناخته می شود. متخصصان این رشته معمولا حقوق بسیار خوبی دریافت کرده و با کمی دقت و تلاش میتوانند رده های شغلی خوبی را در کشور مورد نظر به خود اختصاص دهند.

طراحی و توسعه وب سایت، مهندسی نرم افزار کامپیوتر، علوم کامپیوتر و IT، تجزیه و تحلیل دیتابیس ها، متخصص امنیت سایبری و هوش مصنوعی از جمله مهم ترین گرایش های این حوزه بوده که کشورهای کانادا، آمریکا، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورهای پیشرفته به دنبال جذب متخصصان این گرایش هستند.

البته که رشته کامپیوتر بخش های مختلفی دارد و شما باید بر اساس میزان علاقه و استعداد خود در یکی از این حوزه ها مهارت های خود را تقویت کنید و آماده ورود به بازار کار شوید.

اولین قدم این است که شما کار با کامپیوتر و کار با نرم افزار های کاربردی ورد، پاورپوینت و اکسس و اکسل را یاد بگیرید و که برای یادگیری این مهارت ها میتوانید در دوره آموزش icdl رایگان آریا تهران شرکت کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای سایر یادگیری ها را آغاز کنید.

بهترین رشته های فنی برای مهاجرت
بهترین رشته های فنی برای مهاجرت
  • رشته MBA بهترین رشته های فنی برای مهاجرت

مدرک فنی MBA یا کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی در دهه اخیر یکی از بهترین مدارک برای پذیرش در کشورهای مختلف است. تحصیل در این رشته معمولا هزینه پایینی داشته و از بازار کار بسیار خوبی به خصوص در کشورهای خارجی برخوردار است.

رشته MBA، معمولا برای افرادی که به دنبال کسب مهارت های مدیریتی در یک فضای رقابتی هستند، طراحی شده است. رشته MBA در کشورهای مختلف از امنیت شغلی و آینده روشنی برخوردار بوده که بر روی تمام زیر مجموعه های یک مدیر هم چون استراتژی تجارت، مدیریت مالی، امور اجرایی و سیستم های اطلاعاتی تمرکز دارد. کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، هلند، آمریکا، اسپانیا و هنگ کنگ بهترین کشورها برای ادامه تحصیل و بازار کار رشته MBA است.

  • مدیریت مالی و بیزنس بهترین رشته های فنی برای مهاجرت

کشورهایی که دارای اقتصاد پویا و رو به رشد باشند، مقصد اصلی برای کسب علم مدیریت و بازار کار مربوط به آن است. اصلی ترین هدف یک مجموعه تجاری، کسب درآمد بوده که این هدف بدون حضور یک کارشناس مالی یا حسابدار امکان پذیر نیست. رشته مدیریت مالی معمولا از زیر مجموعه های بورس، بانک داری، بیمه، حسابداری، مدیریت مالی و مدیریت سرمایه گذاری تشکیل شده است.

دانشگاه های مختلف و معتبر در سراسر دنیا، سالانه تعداد زیادی از دانشجویان علاقه مند به این رشته را جذب کرده و با هدف به کار گیری اصول پژوهشی سطح علمی فرد را ارتقاء می دهند. رشته مدیریت مالی یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کشورهای هدف همانند لندن، انگلستان، آمریکا، کالیفرنیا، سوئیس و ژاپن است.

  • رشته های مهندسی بهترین رشته های فنی برای مهاجرت

رشته های مهندسی شامل قلمروهای بسیار گسترده ای از علوم و مهارت های مختلف می شود. تخصص های مهندسی از مهندس برق تا مکانیک، عمران، نفت و پتروشیمی، صنایع و … در تمامی کشورهای جهان طرفداران خاص خود را داشته و مطابق با شرایط حاکم بر هر کشور و قوانین آن، قابل جذب و پذیرش است.

رشته های مهندسی از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت بوده که آینده بسیار روشنی دارد. پیش بینی می شود که این رشته ها تا سال ۲۰۲۵ رشد فوق العاده ای داشته و فرصت زیادی را برای مهاجرت در اختیار متخصصان این حوزه قرار دهد.

اگر شما به رشته های مهندسی علاقه دارید میتوانید و میخواهید در این حوزه پیشرفت کنید و کسب درآمد بالایی در این حوزه داشته باشید و در کشور های دیگر از مهارت های کسب شده خود نهایت بهره را ببرید و به سرعت وارد بازار کار شوید میتوانید در دوره آموزش اتوکد آریا تهران شرکت کنید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید.

بهترین رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت

  • داروسازی بهترین رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت

افرادی که علاقه مند به تحصیل و کار در حوزه داروسازی هستند، می توانند این رشته تحصیلی را انتخاب کنند. کشورهایی که به لحاظ داروئی با کمبود داروساز مواجه هستند، بهترین انتخاب برای مهاجرت و بورسیه شدن در این رشته هستند.

برخی از کشورها برای تایید صلاحیت تنها مدرک خود را تایید کرده و دانشجو پس از ورود به کشور بایستی تاییدیه های لازم را کسب کند. رشته داروسازی یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کشورهایی هم چون سنگاپور، آلمان، انگلستان، نیوزلند و ایرلند است.

  • پزشکی بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

یکی از انواع مهاجرت های کاری پرطرفدار در سال های اخیر، مهاجرت گرایش های مختلف پزشکی است. بسیاری از کشورهای خارجی بدلیل کمبود نیروی درمان، نیاز به جذب پزشک داشته و از طریق بورسیه کشورهای مختلف یا جذب پزشکان ماهر این کمبود نیرو برطرف می شود.

اگر به دنبال مهاجرت کاری در یکی از رشته های پزشکی هستید، بهتر است بدانید که کشورهای مختلف برای تاییدیه خود، استانداردهای مختلفی داشته که مطابق با قوانین کشور مورد نظر است. آزمون زبان و پروسه معادل سازی مدرک تنها بخشی از قوانین کشورها برای پذیرش مهاجران است. کانادا، انگلستان، آلمان، استرالیا از پرطرفدارترین کشورها برای جذب نیروی کار پزشکی است.

البته پزشکی از جمله رشته هایی است که شما میتوانید با تحصیل در این حوزه به درآمد بالایی هم برسی و جز مشاغل پردرآمد میباشد. اگر میخواهید بدانید چه مشاغلی حتی بدون سرمایه جز مشاغل پردرآمد در ایران است حتما مقاله پردرآمدترین شغل های ایران را مطالعه کنید.

بهترین رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت
بهترین رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت
  • پرستاری بهترین رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت

حفاظت از سلامت بیمار یکی از بخش مهم پروسه درمانی است. این وظیفه خطیر بر عهده پرستار بوده که نیاز به تحصیلات آکادمیک عالی و گواهی تاییدیه دارد.

در سال های اخیز با شیوع بیماری کرونا، فرصت مهاجرت پرستاران به کشورهای مختلف را افزایش داده و با مدرک تحصیلی هم چون کارشناسی ارشد یا دکترا می توانند برای مهاجرت خود به کشورهایی هم چون کانادا، استرالیا، ایتالیا، ایرلند اقدام کنند.

  • فیزیوتراپیست بهترین رشته های پیراپ

سبک زندگی مدرن و پیچیده امروزی در کنار افزایش میانسالان جامعه سبب شده تا تقاضای نیروهای کاری فیزیوتراپیست در سراسر جهان افزایش یابد. نقش فیزیوتراپیست معمولا کمک به افراد در حرکات ورزشی، درمان و آموزش یا مشاوره است.

کشورهای هم چون کانادا، ایالات متحده و انگلستان به سرزمین های طلائی برای فرصت اشتغال در رشته فیزیوتراپیست شهرت داشته و بدلیل بالا بودن سطح کیفی زندگی افراد، دستمزد بسیاری به متخصصان این رشته پرداخت می شود.

بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته بوده که آینده بسیار روشنی در اکثر رشته های مهندسی و ریاضی دارد. آیا قصد ادامه تحصیل در کانادا دارید؟ آیا می دانید کانادا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ در ادامه به معرفی بهترین رشته برای تحصیل در کانادا می پردازیم:

  • معماری از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

مهاجرت در میان فارغ التحصیلان رشته معماری به نوعی باب شده و اکثر افراد پس از اتمام دوره تحصیلی خود به قصد ادامه تحصیل یا بازار کار به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند. یکی از پررونق ترین صنایع در جهان، صنعت طراحی داخلی و معماری بناها است. پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده تا مواد و مصالح جدید به همراه شیوه ها و سبک های نوین معماری در سراسر جهان آموزش داده شود. مهاجرت تحصیلی رشته معماری معمولا از طریق کشورهایی هم چون کانادا، آمریکا، ایتالیا، لهستان، هلند، آلمان و … انجام می شود.

بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا
بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا
  • فیزیک از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

علم فیزیک در مقایسه با سایر علوم از جایگاه منحصر به فردی برخوردار بوده به طوری که جایزه نوبل فیزیک پیش از مابقی رشته های اعطاء می شود. رشته فیزیک شامل زیر مجموعه های هوا فضا، انرژی، ماده، گرنا و مکانیک است.

یکی از مهم ترین زیر مجموعه های رشته فیزیک که در سال های اخیر توجه ویژه ای به آن شده، گرایش ساختار اتمی است. دانشجویان بسیاری که به این رشته علاقه مند هستند برای ادامه تحصیل کشورهای پیشرفته هم چون کانادا، انگلیس و آمریکا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده و مهاجرت می کنند.

  • مهندسی شیمی از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

یکی از رشته های پرطرفدار در کشور کانادا، مهندسی شیمی است. این رشته تحصیلی در کانادا برای بررسی فرایندهای شیمیائی و تولید داروهای جدید بسیار اهمیت دارد. دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر به همراه مدرک زبان از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کشور کانادا است.

  • مهندس عمران از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

شهرهای جدید کشور کانادا در حال توسعه بوده و این کشور به مهندسان عمران نیاز دارد. اگر مهندس عمران هستید، بهتر است به مهاجرت به این کشور فکر کنید.

  • مهندسی مکانیک از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

مهندسی مکانیک شاخه ای از علوم فنی و ریاضیات بوده که در کشور کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تقاضا برای رشته های صنعتی هم چون مهندسی مکانیک در کانادا بسیار زیاد بوده و اکثر دانشگاه های این کشور دانشجوهای این رشته را پذیرش خواهند کرد.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به اروپا

  • محیط زیست

رشته محیط زیست، یکی از رشته های پرطرفدار در میان رشته های تحصیلی برای مهاجرت است. این رشته در کشورهای خارجی بهائی بالائی داشته و دانشجویان بایستی در امور مربوط به محیط زیست و بررسی آلودگی های محیطی و گرمایش جهانی تحصیل و پزوهش کنند. فرانسه، اتریش، آلمان، لهستان، سوئد، آمریکا و کانادا از مهم ترین کشورها در زمینه پذیریش دانشجویان رشته محیط زیست است.

  • مطبوعات و رسانه

بخش رسانه و ارتباطات از تنوع بسیاری برخوردار است. رسانه ها و مطبوعات نقش کلیدی در رسانه های اجتماعی دارند. رشته رسانه و ارتباطات معمولا به نحوه تولید ارتباطات تلویزیونی، رسانه های اجتماعی و تفسیر اطلاعات سازمانی می پردازد. مهاجرت در رشته رسانه و ارتباطات در کشورهایی هم چون آمریکا، انگلیس، هلند و آمریکا اهمیت بالائی دارد.

اینستاگرام یکی از شبککه های اجتماعی محبوب در دنیای امروز میباشد که اگر بتوانید این شبکه اجتماعی را یاد بگیرید میتوانید در کشور های مختلف به کسب درآمد از آن بپردازید. شما میتوانید در این حوزه در کلاس آموزش اینستاگرام آریا تهران شرکت کنید و ترفند های مختلفی را برای کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام یاد بگیرید.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به اروپا
بهترین رشته ها برای مهاجرت به اروپا
  • حسابداری

با توجه به پیشرفت اقتصادی و افزایش روزافزون شرکت های اروپائی به متخصصین مالی و حسابرسی، رشته حسابداری در این کشورها اهمیت ویژه ای داشته و دانشگاه های آن تعداد زیادی از دانشجویان را پذیرش خواهند کرد.

اگر به حسابداری علاقه دارید و در این حوزهه مهرات های لازم را کسب کرده اید پیشنهاد میکنیم برای یافتن بهترین کشوری که برای حسابداران مناسب تر باشد و بتواند درآمد بالاتری برای آن ها داشته باشد را در مقاله بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران مطالعه کنید.

  • دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یکی از رشته های مورد استقبال در کشورهای اروپائی است. در این رشته شما انواع شیوه های بازاریابی با استفاده از اپلیکیشن ها و سایت های مجازی یادگرفته و مهارت های ارتباطی خود را تقویت خواهید کرد. این رشته در کشور ایران آینده مبهمی داشته و هنوز جایگاه خود را در میان شیوه های سنتی تقویت نکرده است.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت

  • جامعه شناسی

بدون شک مسیر مهجرت های تحصیلی مملو از چالش های متعدد بوده که فرد بایستی پیش از تصمیم گیری مهاجرت تمامی نکات را بررسی کند. رشته جامعه شناسی یکی از زیر مجموعه های علوم انسانی بوده که به رفتارهای اجتماعی افراد می پردازد. تقویت مهارت های ارتباطی، تحلیلی و پژوهشی در جامعه یکی از موارد مهم در کشورهای پیشرفته است. از این رو، تحصیل در این رشته در کشورهای اروپائی و کشورهایی هم چون اتریش، کانادا و … از اهمیت بالائی برخوردار است.

  • حقوق

بدون شک اخذ مدرک حقوق و وکالت از بهترین دانشگاه های جهان یک مزیت به شمار می رود. فرصت های شغلی تنها به مهارت و مدرک فرد بستگی دارد. آمریکا، انگلیس، کانادا و سنگاپور از مهم ترین مراکز تحصیلی حقوق در جهان به شمار رفته که از سطح کیفی بالائی در امور آموزشی برخوردار هستند.

  • روان شناسی

دنیای مدرن امروزی سبب شده تا نقش روان شناس و اهمیت آن در زندگی بیش از گذشته نمایان باشد. اگر تصمیم برای مهاجرت با مدرک روان شناسی به کشورهای مختلف دارید، بهتر است بدانید که برخی از کشورها تنها مدرک کارشناسی ارشد را پذیرش می کنند.

کشور کانادا، استرالیا، سوئد و عمان بدلیل روابط اجتماعی و تجاری بالا برای مهاجرت بسیار مناسب بوده و آینده روشنی در پیشرفت رشته روان شناسی خواهد داشت. میزان بازار کار و درآمد در این کشورها بستگی به میزان توانائی و تخصص فرد دارد.

  • فلسفه

فلسفه یکی از مباحث جالب در اکثر کشورهای جهان است. این رشته به بررسی سوالات بزرگ درباره ماهیت زندگی پرداخته و مهارت لازم برای درک مسائل ماورائی را برای شخص فراهم خواهد کرد. شرایط تحصیلی و اخذ اقامت رشته فلسفه در تمامی کشورها یکسان نبوده و با توجه به قوانین آن ها تعیین می شود. تحصیل فلسفه در کشورهایی هم چون فرانسه، آلمان، آمریکا و انگلستان اعتبار جهانی داشته و جزء دپارتمان های معتبر محسبو می شود.

بهترین رشته برای مهاجرت کاری در آلمان

آلمان یکی از کشورهای توسعه یافته بوده که اکثر دپارتمان های معتبر تحصیلی و کاری در این کشور واقع شده است. در ذیل به لیست بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری در کشور آلمان خواهیم پرداخت:

  • پزشکی
  • پرستاری
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی صنایع
  • برنامه نویسی (برای مقایسه میزان حقوق و درآمد برنامه نویسان مختلف در آلمان و سایر کشور ها میتوانید مقاله درآمد برنامه نویسی را مطالعه نمایید)
  • جامعه شناسی
  • فلسفه
بهترین رشته برای مهاجرت کاری در آلمان
بهترین رشته برای مهاجرت کاری در آلمان

بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان

  • داروسازی
  • مدیریت بازرگانی
  • پزشکی
  • پرستاری
  • گرایش های مهندسی کامپیوتر
  • مدیریت
  • علوم اجتماعی
  • ارتباطات

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا

  • مدیریت کسب و کار
  • پزشکی
  • معماری
  • فناوری اطلاعات
  • علوم کامپیوتر
  • جراح
  • روان پزشک
  • مهندسی معدن
  • دندان پزشک
  • پرستاری

جمع بندی

در این مقاله به بررسی چند مورد از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت پرداختیم. رشته های پرطرفدار معمولا شامل حوزه های فناوی اطلاعات، علوم پایه و مهندسی هستند. مهاجرت غالبا به دو صورت تحصیلی و کاری صورت می گیرد. دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی بایستی بازار کار و میزان اعتبار دانشگاه کشور مقصد را بررسی کرده و سپس اقدام به پذیرش در کشور مورد نظر کنند. بسیاری از دانشجویانی که برای ادامه تحصیل مهاجرت را انتخاب می کنند در واقع به دنبال تصدی یک عنوان شغلی در کشور مقصد با استفاده از مدرک معتبر آن کشور هستند. سن و سابقه کاری، مدرک زبان و معدل تحصیلی، نامه انگیزشی و هدف دانشجو از مهم ترین معیارها برای قبول پذیرش تحصیلی در دانشگاه های معتبر سراسر جهان است.

سوالات متداول

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت کدامند؟

در کشور های مختلف نیاز به رشته های تحصیلی متفاوتی حس میشود که این رشته ها میتوانند به عنوان یک سکو پرش برای مهاجرت شما به این کشور ها برای ورود به بازار کار محسوب شود که در این مقاله بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کشور های مختلف را بررسی کرده ایم.

آیا تحصیل در این رشته ها برای مهاجرت کافی هستند؟

اگر میخواهید شانس بیشتری برای مهاجرت موفق داشته باشید بهتر است به کسب مهارت هایی در کنار این تحصیلات بپردازید و مدرک فنی و ححرفه ای بین المللی برای مهارت های کسب شده خود کسب کنید. در آریا تهران کلیه رشته های فنی و حسابداری و گرافیک و کامپیوتر با اعطا مدرک فنی و حرفه ای برگزار میشود.