پرکاربردترین روش های جذب مشتری

جذب مشتری و حفظ آن یعنی موفقیت در شغل و بازاریابی. یکی از مهمترین راههای موفقیت و کسب درآمد،جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است خیلی مهم است که خودتان و محصولات فروشگاه و یا موسسه  را طوری معرفی کنید که نه تنها بتوانید مشتریانی که می خواهید را به سمت خودتان بکشانید، بلکه […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: آموزش مجازی
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

جذب مشتری و حفظ آن یعنی موفقیت در شغل و بازاریابی. یکی از مهمترین راههای موفقیت و کسب درآمد،جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است

خیلی مهم است که خودتان و محصولات فروشگاه و یا موسسه  را طوری معرفی کنید که نه تنها بتوانید مشتریانی که می خواهید را به سمت خودتان بکشانید، بلکه تشویقشان کنید که دوباره به فروشگاه و یا موسسه مراجعه کنند و مشتری دائمتان شوند.

در ادامه راهکارهایی برای جذب مشتری های جدید آورده شده است:

۱- برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید.
اگر چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد.

۲- پس از بروز هرگونه مساله (از نظر ارتباط با مشتری) هر چه سریع تر آن را حل کنید.
هیچ سازمان، کالا و یا خدمتی نمی تواند برای همیشه کامل و بی نقص باشد. در ارتباط سازمان با مشتری امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید. ایجاد بخشی برای رسیدگی به شکایات می تواند نظر مثبت مشتریان را جلب نموده و موجب افزایش وفاداری آنها شود.

۳- محل قرار گرفتن فروشگاه یا موسسه خیلی برای جذب مشتری مهم است

یکی از نکات مهم در موفق شدن یک تجارت و نگه داشتن مشتریان، محل است. فقط منظور محله ای که در آن کارتان را راه انداخته اید نیست، جزییاتی مثل اینکه کدام طرف خیابان باشد یا کنار کدام فروشگاه هم مهم است. مطمئناً بارها شده که بخاطر شلوغ بودن یک طرف خیابان، به فروشگاه یا موسسه ای که در آنطرف خیابان قرار گرفته رفته اید و یا پارک مناسب داشته باشد را ترجیح می دهید. احتمالاً از خیلی ها شنیده اید که با اینکه فروشگاهی را خیلی دوست دارند اما بخاطر شلوغ بودن محل آن یا نبودن جای پارک به آن نمی روند.

۴- همیشه رضایت مشتری را کسب نمایید.

هیچ گاه نباید مشتری از محل کسب و کار شما ناراضی باشد. اگر در یک معامله مشتری ار مسئله ای ناراضی شود ، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به دفتر شما مراجعه یا از همان خدمت یا محصول استفاده کند. در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم مشتری و هم فروشنده می توانند برنده باشند:
الف) فروشنده برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری او، در مواردی سود کم را تحمل کند. البته برای یک دوره کوتاه مدت.
ب) تخفیف دادن برای افزایش وفاداری مشتریان، هرچند که در هر معامله سود فروش را اندکی کمتر می کند ولی با افزایش تعداد مشتری ها این کمبود جبران خواهد شد.

۵- مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت.
فقط تامین رضایت مشتری موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به سازمان نخواهد شد، بلکه لذت بردن از محصول و خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر سازمان ها بتوانند با مشتریان صمیمی شوند و به خواست مشتری گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه مشتری از محصول لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.

۶- برای پی بردن به خواست مشتری به حرف های او گوش فرا دهید.
دوره ای که سازمان ها تصمیم می گرفتند چه کالایی را عرضه کنند و سپس آن را به مشتری تحمیل
می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست مشتری شد این است که به حرف های آن ها گوش فرا دهیم. ارتباط با مشتری بر پایه همین اصل قرار دارد. و توجه نکردن به مشتری یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن مشتری است .

۷- درباره کالا و خدمات فروشگاه یا موسسه دیدگاه مثبت و اطلاعات کافی داشته باشید.
کسانی که برای یک سازمان کار می کنند باید در مورد آن سازمان و محصولات آن همواره تصویر مثبت و اطلاعات کافی به مشتری ارائه کنند. تا مشتری با قاطعیت تصمیم بهتری نسب به رقبا بگیرد.

۸- یک تکنیک جدید بازاریابی را تجربه کنید و یا یک محصول یا خدمت جدید ارائه دهید.
شما نیز مانند هر کسب وکار دیگری روشهای بازاریابی خاص خود را دارید و به احتمال زیاد آنها را مدام تکرار می کنید. تعجبی ندارد که این روشها کهنه شوند! اگر راهی جدید را تجربه کنید، احتمال این بیشتر می شود که افراد جدید شما را آزمایش کنند؛ بنابراین به آدمهای جدید دست خواهید یافت.

۹- مشتری های وفادارتان را نگهدارید

با دادن تخفیف یا امتیازات ویژه به مشتری هایی که وفاداری شان را به شما ثابت کرده اند، قدردانی خود را نشان دهید. چه کسی بیشتر از مشتری وفادار می تواند دیگران را برای مراجعه به شما تشویق کند؟ مطمئن باشید مشتری ها از حق عضویت، امتیاز و تخفیفی که به طور خاص به آنها داده می شود خوشحال شده و این کار یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین روش های بازاریابی است.

۱۰- قدرت رسانه های اجتماعی و انواع تبلیغات را دست کم نگیرید

امروزه اینترنت به سرعت همه چیز را به همه جای جهان می رساند. این قابلیتی است که برای معروف شدن برند ارزشمند است. در هر جایی که بتوان توجه مشتری های هدف را جلب کرد ظاهر شوید و اجازه دهید چشم آنها با نام تان آشنا شود.

از هر رسانه با توجه به مزایایش استفاده کنید. مثلا می توانید از اینستاگرام برای پست تصاویری که از محصولات تان گرفته اید و از ایمیل برای اعلام تخفیف ها استفاده کنید و از طریق تبلیغات دیگری مثل تبلیغات چاپی، روزنامه های آنلاین، آگهی های متنی، وبلاگ های قدرتمند، رادیو و تلویویزن و …

بعلاوه از طریق اینترنت می توانید کاملا در دسترس مشتری های تان باشید و این ویژگی باعث تداوم ارتباط شما با آنها می شود.

۱۱- روابط موثری با دیگر شرکت ها برقرار کنید

گاهی برای معروف شدن باید با شرکت های بزرگی رابطه برقرار کنید که مردم به خوبی می شناسند. برای این کار پس از بستن قرارداد می توانید توانایی هایی که دارید را با تمام جزئیات به آنها بدهید تا ادامه ی بازاریابی به عهده ی آنها گذاشته شود و بتوانند برند شما را به مشتری های هدف برسانند.

 

و در آخر میتوان گفت روش های زیادی برای جذب مشتری برای کسب و کار بهتر وجود داردکه بهترین و موثرترین آن ها را در اینجا برای شما مطرح کرده ایم .

آموزشگاه آریا تهران

شما میتوانید در آموزشگاه آریا تهران با ثبت نام در دوره های مختلف آموزشی، روش های مختلف کسب و کار و جذب مشتری را تحت نظر اساتید با تجربه و متخصص در این زمینه همراه با اعطای مدرک فنی و حرفه ای آموزش ببینید.

برای اطلاعات بیشتر با آموزشگاه تماس بگیرید