نرم افزار کورل

برنامه کورل چیست و چه کاربردی دارد ، آموزش کورل دراو با قیمت مناسب و مقرون به صرفه + ارائه مدک بین المللی کورل در آموزشگاه آریا تهران به شما علاقه مندان به حوزه گرافیک و انیمیشن ارائه می شود
  • تعداد نظرات: 1
  • دسته بندی ها: COREL
  • زمان مطالعه: 17 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

برنامه کورل چیست؟ نرم افزار کورل از جمله نرم افزار های پر طرفدار، قدرتمند و محبوب به شمار می رود که از جمله رقبای اصلی شرکت ادوبی برای نرم افزار های فتوشاپ و ایلوستریتور می باشد. از نرم افزار کورل دراو برای ویرایش گرافیک های برداری، تصویرسازی و طراحی استفاده می شود.

با شرکت در دوره کورل آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

نرم افزار کورل چیست

برنامه کورل دراو نیز مانند نرم افزار ایلوستریتور یک نرم افزار برداری یا وکتوری مبتنی بر فرمول های ریاضی و اشکال هندسی است. این نرم افزار غالبا برای طراحی تصاویر و کمتر برای ویرایش آن ها استفاده می شود. در زمان عرضه این نرم افزار توسط شرکت کانادایی کورل، این نرم افزار از جمله رقبای اصلی نرم افزار فتوشاپ که ساخته شرکت ادوبی بود، به شمار می رفت.

اگر به دنبال تحقیق درباره نرم افزار corel draw هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب به سوالاتی مانند کرل چیست پاسخ داده ایم.

نرم افزار کورل چیست
نرم افزار کورل چیست

تاریخچه کورل دراو

اگر بخواهیم به سوال تاریخچه corel چیست پاسخ بدهیم، باید بگوییم که در سال ۱۹۸۷، مهندسان کورل، میشل بوئیلون و پت بیرن، متعهد شدند که یک برنامه تصویرسازی مبتنی بر وکتور را برای بسته بندی با سیستم های انتشار دسک تاپ خود توسعه دهند.

این برنامه، در ابتدا در سال ۱۹۸۹ منتشر شد، و CorelDraw 1.x و ۲٫x تحت ویندوز ۲٫x و ۳٫۰ اجرا شد. CorelDraw 3.0 با انتشار ویندوز ۳٫۱ توسط مایکروسافت به خودی خود آمد. گنجاندن TrueType در ویندوز ۳٫۱، کورل دراو را به برنامه ای جدی مبدل کرد که قادر به استفاده از قلم های رئوس مطالب نصب شده در سیستم بدون نیاز به نرم افزار شخص ثالث مانند Adobe Type Manager است.

ساختار کورل دراو

در مقاله ی corel draw چیست به تعریف ساختار کورل دراو نیز می پردازیم. در اولین نسخه های خود، قالب فایل CDR یک قالب فایل کاملاً اختصاصی بود که در درجه اول برای نقاشی های گرافیکی بردار مورد استفاده قرار می گرفت و توسط دو بایت اول پرونده “WL” قابل تشخیص است.

با شروع از CorelDraw 3، قالب فایل به یک پاکت Resource Interchange File Format (RIFF) تغییر یافت که توسط چهار بایت پرونده “RIFF” فایل قابل شناسایی است و “CDR * vrsn” در بایت های ۹ تا ۱۵ ، با ستاره “*” در نسخه های اولیه فقط یک خالی است.

با CorelDraw 4، شماره نسخه برنامه نوشتن در هگزادسیمال (“۴” به معنی نسخه ۴ ، “D” به معنی نسخه ۱۳) را شامل می شود. بخش واقعی داده های RIFF همچنان یک قالب اختصاصی کورل است.

از نسخه X4 (14) به بعد، پرونده CDR یک فهرست فشرده شده ZIP با چندین پرونده است، از جمله فایل های XML و riffdata.cdr با ساختار RIFF با امضای نسخه آشنا در نسخه های X4 (CDREvrsn) و X5 (CDRFvrsn)، و یک root.dat با CorelDraw X6، جایی که بایت های ۹ تا ۱۵ کمی متفاوت به نظر می رسند – “CDRGfver” در پرونده ایجاد شده با X6. “F” آخرین رقم شش ضلعی معتبر بود، و “fver” اکنون نشان می دهد که حرف قبل دیگر نشان دهنده یک رقم هگز نیست.

مشخصات قالب پرونده CDR در دسترس عموم وجود ندارد.

سایر فرمت های فایل کورل دراو شامل CorelDraw فشرده (CDX)، CorelDraw الگو (CDT) و Corel Presentation Presence (CMX) می باشد.

هنگام مطالعه مقاله تحقیق در مورد corel draw اگر میخواهید نرم افزار کورل را از صفر تا صد و به صورت ویدیو آموزشی رایگان یاد بگیرید پیشنهاد میکنیم صفحه فیلم آموزش کورل دراو آریا تهران رو از دست ندهید.

کورل دراو جز کدام دسته از نرم افزار است؟

در ادامه ی مطلب برنامه کورل دراو چیست، با گذشت زمان برنامه طراحی کورل به دلیل قابلیت ها و امکانات ویژه خود تغییر مسیر داد و بعد از جدا شدن از دنیای رقابت با فتوشاپ، شرکت ادوبی نرم افزار ایلوستریتور را برای رقابت با برنامه کرل دراو ساخت که امروزه هر دو مورد توجه کاربران دنیای گرافیک و طراحی به شمار می رود.

نکته قابل توجه آن است که نرم افزار کرول از هر دو حالت پیکسلی و وکتوری (برداری) پشتیبانی کرده و برای کاربرانی که به دنبال ویرایش تصاویر خود هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در مورد نرم افزار corel draw باید بگوییم شعار این نرم افزار :«coreldraw graphics suite»، نرم افزاری کاملا حرفه ای برای طراحی گرافیکی است.

کاربرد کورل دراو

شما در این مقاله ی کورل کار چیست، با ویژگی ها و کاربرد های نرم افزار کورل دراو به صورت کامل آشنا می شوید تا با توجه به نیاز خود و کاربرد نرم افزار کورل بتوانید از این برنامه استفاده کنید.

از جمله امکانات و کاربرد نرم افزار corel draw می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پشتیبانی بیشتر از ۱۰۰ فرمت تصویری مختلف
  • سازگار با نرم افزار های سری آفیس مایکروسافت و نرم افزار های ادوبی مانند فتوشاپ و یا سازگار با فایل های pdf
  • مناسب و توسعه یافته برای کار با پردازنده های قوی چند هسته ای
  • مدیریت حرفه و پیشرفته رنگ ها و به کار گیری آن ها در تصاویر
  • دارای مدل ها و قالب های از پیش طراحی شده در برنامه کرول دراو
  • سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
  • امکانات زیاد و رابط کاربری راحت و حرفه ای نیز از جمله ویژگی های این برنامه وکتوری است.
  • نرم افزار کورل تمامی پسوند های فایل های وکتوری را پشتیبانی می کند که از جمله این پسوند ها می توان به (shw،wmf،ppt،eps،ai ) اشاره کرد.
کاربرد کورل دراو
کاربرد کورل دراو

کورل دراو چیست از پر تکرار ترین سوالات کاربران می باشد، در ادامه می پردازیم به آموزش نرم افزار کورل دراو و پاسخ به این سوال که نرم افزار corel draw چه کاربردهایی در زندگی روزمره دارد؟

باید توجه کنید که برنامه corel پروژه های شما را با فرمت پیش فرض خود که cdr می باشد، ذخیره می کند که در صورت تمایل می توانید با پسوند کورل دلخواه و مد نظر خود ذخیره فرمایید.

همانطور که در قبل نیز اشاره کردیم برنامه کورل دراو از حالت پیکسلی تصاویر نیز همانند فتوشاپ پشتیبانی می کند و می توانید خروجی کار خود را با فرمت هایی که ساختار پیکسلی دارند نیز ذخیره کنید.

از جمله ویژگی های برنامه کورل می توان به لایه بندی پروژه ها اشاره کرد. برنامه ی کورل دراو از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.

برای پاسخ به سوال پسوند نرم افزار corel draw چیست، از جمله پسوند های پیکسلی، می توان به ( png، bmp، jpg،psd) و پسوند های فایل های وکتوری نیز به (shw،wmf،ppt،eps،ai ) اشاره کرد.

برنامه کورل برای کامپیوتر فقط مختص به سیستم نیست، برنامه کورل برای گوشی های اندروید نیز قابل استفاده می باشد. با دانلود اپلیکیشن کورل می توانید از امکانات آن در گوشی خود بهره مند شوید.

این شرکت با تولید نرم افزار کارل خود را به دنیا معرفی نمود، نرم‌افزاری که امروزه طرفداران زیادی را در عرصه گرافیک پیدا کرده است، و نهایتاً این شرکت توانست با خرید شرکت یولید به یک غول نرم‌افزاری گرافی پس از شرکت Adobe تبدیل شود، و امروزه بهترین نسخه کورل را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

اگر به دنبال پاسخ فایل کورل چیست هستید و می خواهید از فایل کورل خود خروجی بگیرید به صفحه فایل کورل آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

تفاوت کورل و ایلوستریتور

در مورد مقایسه کورل دراو یا ایلوستریتور در حال حاضر Illustrator و نرم افزار coreldraw به عنوان دو نرم افزار پیچیده طراحی گرافیک که به طور گسترده در صنعت طراحی گرافیک استفاده می شود عمل می کنند. ایلوستریتور و کورل‌دراو یک نرم افزار تصویرسازی مبتنی بر وکتور هستند که برای ارائه نتایج سریع و پاسخگویی به خواسته های متخصصان طراحی گرافیک و گرافیست ها ساخته شده اند و دانش شما در مورد هر دو برنامه ضروری می باشد.

اکنون بیایید تفاوت عمده این دو نرم افزار طراحی گرافیک را در ادامه مقاله کرول چیست با یکدیگر بررسی کنیم.

تفاوت کورل و ایلوستریتور
تفاوت کورل و ایلوستریتور

ابتدا برای بررسی تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور باید بگوییم Adobe Illustrator به عنوان ویرایشگر گرافیکی برداری برای ترسیم انواع مختلف موارد مانند طراحی لوگو، ترسیم نقشه، تصویر، طراحی بسته بندی و … استفاده می شود.

Adobe Illustrator به عنوان پرکاربردترین نرم افزار برای کارهای مبتنی بر وکتور در نظر گرفته می شود و طراحان را به دلیل دامنه عملکرد و ویژگی های موجود که باعث جذب طراحان خلاق در سراسر جهان می شود بیشتر به سمت ویژگی های خلاقانه و شگفت انگیز خود جذب می کند.

درباره نرم افزار corel draw، نرم افزار طراحی می باشد که عمدتا برای ایجاد انواع متنوعی از اسناد، بنر ها و همینطور کارت ویزیت های متنوع استفاده می شود. این یک نرم افزار موفق برای طراحی پروژه های برداری می باشد و اولین انتخاب طراحان گرافیک در صنعت چاپ در هند بوده است.

طی بررسی تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور هر دو برنامه دارای امتیازات خوبی هستند بنابراین هیچ یک برنده نیست اما ما می توانیم با توجه به کار و نیاز خود در مورد پروژه تصمیم گیری کنیم.

نرم افزار CorelDraw کاربر پسند است و منحنی های یادگیری کمتری دارد، به عنوان مثال هر کسی می تواند آن را یاد بگیرد. استفاده از منحنی های ۳ نقطه ای در CorelDRAW آسان می باشد و ارتفاع و عرض را به راحتی مشخص می کند و با استفاده از این ابزار می توانید هر شکلی مانند قوس، متقارن و مدور را تنها با کمک دکمه های Shift و Ctrl کنترل کنید.

Adobe Illustrator نرم افزاری گسترده با تعداد زیادی ابزار و ویژگی است که آن را با CorelDRAW متفاوت می کند بنابراین بدون آموزش مناسب کار با این نرم افزار حرفه ای امکان پذیر نیست.

اکنون اگر نرم افزار کرل درایو و ایلوستریتور را بر اساس سهولت و آسانی استفاده از آن ها مقایسه کنیم، نرم افزار کورال دراو به وضوح برنده است!

از جمله ویژگی های نرم افزار کورل برای کامپیوتر عبارتند از : داشتن قلم قوی، توانایی ترسیم فوق العاده قوی، داشتن ابزار حاشیه نویسی و جلوه سبک هنری و …
ویژگی های بارز نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator : تصاویر با کیفیت بالا، کارتون های دیجیتال، تصاویر چاپی، نمودارها، رنگ آمیزی مجدد تصاویر و … می باشد.

Adobe illustrator ویژگی های چشمگیر زیادی دارد که یکی از جالب ترین آن ها این است که این نرم افزار چندین صفحه هنری را برای اسناد مختلف فراهم می کند.

تفاوت کورل و ایلوستریتور
تفاوت کورل و ایلوستریتور

یک ویژگی جالب دیگر نیز ارائه شده است که اسناد و طراحی های آسیب دیده را به طور خودکار ترمیم می کند.
ما می توانیم به همان اندازه افکت مانند تاری، سایه و درخشش را بر روی تصاویر اعمال کنیم و با سرعت بیشتری نسبت به کورل دراو از طرح ها خروجی بگیریم.

این دو نرم افزار کورل دراو و ایلوستریتور ستون فقرات طراحی گرافیک هستند و اگر هر دو برنامه را با هم مقایسه کنیم، Adobe Illustrator مطمئناً در بالای لیست مقایسه ما قرار دارد، اما هر دو برنامه مکمل یکدیگر هستند و درک این مسئله بسیار مهم است.

یک طراح گرافیک هم برای کارهای گرافیکی و هم برای کارهای خلاقانه تحت وب کار می کند، بنابراین نرم افزار کورل دراو coreldraw به نوعی خوب است که فقط مربوط به کارهای طراحی تحت وب باشد اما ایلوستریتور برای رسانه های چاپی بهترین می باشد.

تفاوت کورل و فتوشاپ

کورل و فتوشاپ از جمله نرم افزار های محبوب و قدرتمند در زمینه طراحی و گرافیک هستند و هر کدام به دلیل وجود ویژگی ها وقابلیت های خاص خود، جایگاه ویژه ای در بین کاربران پیدا کرده اند.

از جمله تفاوت های کورل و فتوشاپ، می توان به نوع ساخت تصاویر اشاره کرد.

باید توجه کنید که عمده این تفاوت ها در همین نوع ساخت تصاویر است. البته تفاوت های زیاد این دو نرم افزار فقط به این مورد خلاصه نمی شود و به دلیل همین تفاوت های اساسی این دو نرم افزار در دو مسیر متفاوت قرار گرفته اند.

تصاویر در فتوشاپ به صورت پیکسلی و در برنامه ی کورل به صورت برداری یا وکتوری هستند. البته همانطور که گفته شد نرم افزار کرل از هر دو نوع برداری و پیکسلی پشتیبانی می کند و رقیب اصلی برنامه ایلوستریتور شرکت ادوبی می باشد.

آخرین ورژن کورل دراو

ادامه ی مطلب نرم افزار کورل دراو چیست، باتوجه به بروزرسانی جدید کورل ۲۰۲۳، این نرم افزار تا سال۲۰۲۳ آپدیت و بروزرسانی نخواهد شد و آخرین و جدیدترین نسخه این نرم افزار نسخه CORELDRAW 2022 ثبت شده است. اگر یک طراح گرافیست هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این نرم افزار را دانلود کرده و یا بروزرسانی جدید این نرم افزار محبوب گرافیکی را انجام دهید!

بهترین نسخه کرل نرم افزار را در ادامه به شما معرفی می کنیم، از ابتدای شروع به کار کرل برنامه که از نسخه یک شروع شده است.

از اولین انتشار کورل برنامه تا به حال، نسخه های متعددی از این نرم افزار عرضه شده است اما آخرین ورژن کورل دراو، کورل۲۰۲۲ می باشد. اگر یک طراح گرافیست هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این نرم افزار را دانلود کرده و یا بروزرسانی جدید این نرم افزار محبوب گرافیکی را انجام دهید!

پس از معرفی نسخه جدید برنامه coreldraw توسط شرکت اصلی نرم افزار کرل تمامی طراحان و گرافیست های جهان در پی بروزرسانی کردن این نرم افزار محبوب هستند. اگر میخواهید نرم افزار کورل دراو را بروزرسانی کنید و نسخه جدید این برنامه را داشته باشید میتوانید از سایت رسمی کورل دراو اقدام به بروز رسانی نرم افزار کنید.

در هر نسخه جدید تغییراتی در نرم افزار کورل دراو ایجاد شده است و تقریباً از نسخه ۸ به بعد اصول کورل کار ثابت مانده و تغییرات بسیار جزئی بوده است.

بهترین نسخه کورل دراو با توجه به نظرات مختلف کاربرانی که از این نرم‌افزار استفاده کرده‌اند از ابتدا نسخه های ۳ و ۵ و ۸ بوده است.

مجموعه گرافیکی کورل ۲۰۲۰ شامل ویژگی هایی است که باید آنها را بشناسید و کشف کنید!

آخرین ورژن کورل دراو
آخرین ورژن کورل دراو

طراحی کورل چیست

در پاسخ به سوال طراح کورل چیست ابتدا به سرفصل هایی که در این دوره در آموزشگاه آریا تهران فرا می گیرید می پردازیم.

برای یادگیری نرم افزار طراحی کورل در دوره فشرده و ویژه بازار کار آموزش طراحی با کورل درایو شما سر فصل های زیر را به صورت کلی فرا می گیرید:

  • فراخوانی و راه اندازی اسناد
  • کار با اشیاء و تغییر در خصوصیات آنها
  • کار با لایه ها
  • کار با Effect

همانطور که می دانید در صنعت های مختلف از جمله تبلیغات، نشریات، برنامه های تلویزیون و غیره حوزه گرافیک و طراحی از جایگاه خاصی برخوردار است، و نرم افزار هایی از جمله فتوشاپ، ایلوستریتورو و برنامه کورل درا در اینجا مورد توجه طیف وسیعی از کاربران قرار گرفته است.

امروزه از این نرم افزار بیش تر برای طراحی لوگو به صورت تخصصی استفاده می شود.

شما در آموزشگاه آریا تهران که بهترین آموزشگاه گرافیک و طراحی در تهران می باشد می توانید آموزش کورل چیه را به صورت تخصصی یاد بگیرید، و همچنین در پایان آموزش برنامه کورل دراو مدرک بین المللی نرم افزار کورل را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت نمایید. شرکت در دوره آموزش کورل به افرادی که در نظر دارند کورل را برای امور حرفه ای و کاری در مشاغل گوناگون از قبیل شرکت های تبلیغاتی، تابلوسازی، کارت ویزیت، طراحی آرم و… توصیه می گردد.

برای آموزش های رایگان درباره طراحی لوگو با کورل می توانید به صفحه لینک داده شده آموزشگاه آریا تهران، بهترین آموزشگاه طراحی و گرافیک در تهران، مراجعه کنید.

برنامه کورل آنلاین

همچنین می توانید از برنامه کورل آنلاین استفاده کنید اما برای این کار مسلما نیازمند سرعت بالای اینترنت هستید.

برنامه کرل دراو آنلاین دارای بهترین نسخه نرم افزار کورل دراو است که شما می توانید از آن استفاده نمایید.

نرم افزار کورل آنلاین هم برنامه ای است که در صورتی که شما قصد ندارید که نرم افزار کورل را بر روی سیستم خود نصب کنید می توانید از آن استفاده کنید.

برنامه کورل آنلاین
برنامه کورل آنلاین

کدام سیستم عامل برای نرم افزار کورل دراو مناسب است

برای پاسخ به این سوال که کدام سیستم عامل برای نرم افزار coreldraw مناسب است باید بگوییم که استفاده از یک سیستم قدرتمند وقوی از نیازمندی های کار با نرم افزار های گرافیکی می باشد.

CorelDRAW Graphics Suite در ابتدا برای مایکروسافت ویندوز ۳ ساخته شده است و از سال ۲۰۲۰ بر روی ویندوز ۷ ، ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ اجرا می شود. انتشار macOS در ۱۲ مارس ۲۰۱۹ آغاز شد، پس از ۱۸ سال غیبت (نسخه قبلی برای سیستم عامل X نسخه ۱۱ بود که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد.

با نسخه ۶، کورل اتوماسیون کار را با استفاده از یک زبان برنامه نویسی اختصاصی، Corel SCRIPT معرفی کرد. پشتیبانی از ماکروهای VBA (ویژوال بیسیک برای برنامه ها) در نسخه ۱۰ اضافه شد و در نهایت Corel SCRIPT لغو شد. پشتیبانی از VSTA (Microsoft Visual Studio Tools for Applications) اکنون در ویندوز گنجانده شده است و به Visual Studio 2017 نیاز دارد. نسخه ۲۰۱۹ Javascript را به عنوان گزینه ای برای برنامه نویسی بین پلتفرم با پشتیبانی MacOS اضافه کرد. با این حال ، IDE داخلی آن را از سال ۲۰۲۰ پشتیبانی نمی کند.

  • رم: حداقل حافظه مورد نیاز ۴ GB می باشد.
  • سیستم مورد نیاز: Windows 10*, 8.1 , 7 / macOS 10.12 / Microsoft Internet Explorer 11 

برنامه کورل دراو برای اندروید نیز قابل استفاده می باشد.

اگر هنگام دانلود کورل دراو، دانلود کورل دراو ۲۰۲۱ مشکلات و ارور هایی رخ داد در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش فتوشاپ در آموزشگاه آریا تهران، بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن در تهران، و ارائه مدرک فنی و حرفه ای فتوشاپ مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای

کدام سیستم عامل برای نرم افزار کورل دراو مناسب است
کدام سیستم عامل برای نرم افزار کورل دراو مناسب است

آموزش کورل دراو برای دستگاه لیزر

همانطور که می دانید با ورود دستگاه های cnc و دگرگونی صنعت برش و لیزر، نیاز افراد به نرم افزارهایی همچون کارل دراو و پاسخ به پرسش های کیرول چیست، نرم افزار کرل چیست بیش تر وبیش تر می شود.

درکنار نرم افزارهای قدرتمندی همچون پاورمیل که جزو شاخه های نرم افزاری مهندسی مکانیک می باشد و برای استفاده در دستگاه های برش و طراحی استفاده می شود، می توان به نرم افزارهایی مانند کارل درو نیز اشاره کرد.

شما می توانید در این نرم افزار مراحل اولیه برای تنظیمات ماشینکاری دستگاه cnc و همچنین طراحی مدل خود را برای لیزر در کورل دراو تنظیم کنید.

در آموزشگاه آریا تهران می توانید نحوه آماده سازی فایل جهت کار با برنامه کورال دستگاه های لیزر و cnc را به طور کامل فرا بگیرید.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش افتر افکت در آموزشگاه آریا تهران، بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن در تهران، و ارائه مدرک فنی و حرفه ای افتر افکت مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای

کانال آموزش کورل دراو

شما می توانید درکانال تلگرامی آموزشگاه آریا تهران، تمامی نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص کلاس های آموزشی با همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در میان بگذارید.

بعد از دانلود برنامه coreldraw برای اندروید و دانلود کورل دراو x7 برای اندروید، اگر دچار مشکل و ابهام شدید در پایین صفحه سوالاتتان را از ما بپرسین، تیم آریا تهران در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول
کورل دراو یا ایلوستریتور کدام بهتر است؟

با بررسی تفاوت های ذکر شده در متن می توان به وضوح گفت که Illustrator در اینجا بهتر و برنده است اما به این معنی نیست که CorelDraw از مسابقه خارج شده است. هر دو نرم افزار دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و استفاده از آنها کاملاً به طراحان بستگی دارد.

یادگیری فتوشاپ آسان تر است یا یادگیری ایلوستریتور؟

نرم افزار کرل دراو کاربر پسند است و منحنی های یادگیری کمتری دارد، به عنوان مثال هر کسی می تواند آن را یاد بگیرد، استفاده از منحنی های ۳ نقطه ای در CorelDRAW آسان می باشد و ارتفاع و عرض را به راحتی مشخص می کند و با استفاده از این ابزار می توانید هر شکلی مانند قوس، متقارن و مدور را تنها با کمک دکمه های Shift و Ctrl را کنترل کنید.

پسوند نرم افزار کورل دراو چیست؟

از جمله پسوند های پیکسلی، می توان به ( png، bmp، jpg،psd) و پسوند های فایل های وکتوری نیز به (shw،wmf،ppt،eps،ai ) اشاره کرد.