لوگو انتزاعی چیست

لوگو یک نام و یا تصویر گرافیکی است که کسب و کار ها برای پیشرفت سریع خود و ماندن در ذهن مشتریان از آن استفاده می کنند. انتخاب یک لوگوی مناسب می تواند در پیشرفت و شناخته شدن سریع شرکت ها بسیار تاثیر گذار باشد. در این مقاله سعی کردیم به مفاهیم لوگو انتزاعی چیست […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: COREL
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

لوگو یک نام و یا تصویر گرافیکی است که کسب و کار ها برای پیشرفت سریع خود و ماندن در ذهن مشتریان از آن استفاده می کنند. انتخاب یک لوگوی مناسب می تواند در پیشرفت و شناخته شدن سریع شرکت ها بسیار تاثیر گذار باشد. در این مقاله سعی کردیم به مفاهیم لوگو انتزاعی چیست و برای چه کسب و کار هایی مناسب است؟ بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

برای یادگیری کورل دراو مقدماتی تا پیشرفته پیشنهاد می کنیم پکیج فیلم آموزش کورل دراو آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید!

لوگو انتزاعی چیست

شاید در مورد لوگو انتزاعی قبلا زیاد شنیده باشید و می خواهید بدانید که آیا لوگو انتزاعی انتخاب مناسبی است یا خیر، تا تصمیمی آگاهانه در مورد استفاده یا عدم استفاده از آن برای کسب و کار خود بگیرید. یکی از چالش‌های رایج مردم در مورد طراحی لوگو انتزاعی این است که همه چیزهایی را که باید در مورد این نوع لوگو بدانند ر ا نمی‌دانند و مزایای استفاده از یک لوگوی انتزاعی را درک نکردند. پس نگران نباشید ما در این مقاله به طور کامل به اصول و قواعد لوگو انتزاعی خواهیم پرداخت تا بتوانید متناسب با نیاز خود از آن استفاده کنید.

آرم انتزاعی از اشکال و نمادهایی استفاده شده است که نشان دهنده یک شرکت یا برند مورد نظر است. این نوع لوگوها اغلب توسط بیزنس هایی که می خواهند یک نماد منحصر به فرد و به یاد ماندنی داشته باشند تا از بقیه رقبا متمایز شوند، استفاده می شوند. در شکل زیر چند نمونه از لوگو های انتزاعی را می توانید مشاهده کنید.

لوگو انتزاعی چیست
لوگو انتزاعی چیست

انواع لوگو انتزاعی

لوگو های انتزاعی انواع مختلفی دارند که باید لوگویی را انتخاب کنید که مناسب با کسب و کار شما باشد. این نوع لوگوها در سراسر جهان استفاده می شوند، زیرا دارای ویژگی هایی هستند که برند شما را خاص و منحصر به فرد می کنند. مهم نیست که چه محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید، برای ایجاد نام تجاری خود و یا یک وب سایت به لوگوهای انتزاعی حرفه ای و خاص نیاز دارید. در ادامه با انواع مختلف لوگو انتزاعی آشنا می شویم.

برای آشنایی بیشتر با لوگو ها و انواع آنها پیشنهاد می کنیم مقاله لوگو چیست آریا تهران را از دست ندهید.

  • اشکال جامد: لوگوهایی که با اشکال هندسی طراحی شده اند از نوع اشکال جامد می باشند. لوگوهای انتزاعی با شکل جامد برای شغل های صنعتی و مهندسی مناسب هستند. این لوگوها به راحتی در ذهن مخاطبان هک می شوند و به سختی فراموش می شوند.
  • طرح های متقارن: لوگوهای انتزاعی که از سبک طرح های متقارن استفاده می کنند بر جنبه مرکزی متمرکز هستند. به همین دلیل، آنها برای شرکت هایی مناسب هستند که به مشتریان کمک می کنند تا در زندگی خود متعادل شوند. به عنوان مثال کسانی که به دنبال سلامت و تندرستی هستند را در نظر بگیرید.

آنها به دنبال شکل و نماد ملایم می باشند. به همین دلیل است که رنگ های ملایم برای الگوهای متقارن مناسب هستند، و اگر کسب و کارتان در حوزه پزشکی و سلامت می باشد استفاده از این سبک به جذب مشتری برای برند شما بسیار کمک می کند.

  • لوگوی ترکیبی: این لوگوها معمولا با ترکیب دو یا چند نماد با هم ایجاد می شوند. میتوان گفت آنها از نظر خلاقیت جالب ترین نوع لوگو انتزاعی هستند. این نوع لوگو به دلیل تنوع فراوان برای همه کسب و کار ها مناسب می باشد.
  • تکنیک تصویرسازی: یک لوگوی انتزاعی باید تاثیری ماندگار در ذهن مشتری شما باقی بگذارد. این روش می تواند به انتقال پیام برند شما به مخاطبان کمک کند، که به راحتی قابل درک و به یاد ماندنی هستند.

برای طراحی یک لوگو که در حین زیبا باشد، باید برند شما را به عنوان یک برند قوی نشان دهد، استفاده از این نوع لوگو بهترین گزینه می باشد.

اگر می خواهید طراحی لوگو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید به صفحه ساخت لوگو آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید. 

انواع لوگو انتزاعی
انواع لوگو انتزاعی

مراحل طراحی لوگو انتزاعی

لوگوهای انتزاعی به دلیل مفاهیم و ایده های متفاوتی که ارائه می دهند شناخته می شوند، اما برای طراحی آنها باید به یک سری نکات توجه کرد.

  1. ساده و در عین حال منحصر به فرد طراحی کنید: یکی از ویژگی های یک لوگوی انتزاعی خوب، سادگی و به دور از هر گونه پیچیدگی در طراحی می باشد. اگر در حال ساخت یک لوگوی انتزاعی رنگارنگ هستید، باید آن را ساده طراحی کنید تا مخاطبان به راحتی بتوانند رمز موجود در لوگوی شرکتتان را کشف کنند.
  2. لوگویی طراحی کنید که ارزش به خاطر سپردن را دارد: لوگوهای انتزاعی ویژگی هایی در خود دارند که آنها را خاص و فریبنده می کند. پس در طراحی این لوگو ها باید دقت کنیم که طرحمان در حین منحصر به فرد بودن از ذهن مخاطبان نیز به راحتی پاک نشود.
  3. تحقیقاتی انجام دهید: طراحی یک لوگوی مناسب و حرفه ای ممکن است ماه ها طول بکشد. به همین دلیل باید مطمئن شوید تحقیقات خود را برای طراحی یک لوگوی معتبر انجام می دهید تا موجب پیشرفت کسب و کار شما شود.
  4. لوگوی رنگی طراحی کنید: رنگ ها در ماندگار شدن لوگو در ذهن مخاطب تاثیر زیادی دارند. باید به این نکته توجه کنید که چه رنگی مفهوم برند شما را به مشتری بهتر می رساند.

اگر قصد دارید طراحی لوگو با کورل را به صورت حرفه ای یاد بگیرید به صفحه طراحی لوگو با کورل که شامل فیلم های رایگان می باشد مراجعه کنید.

مراحل طراحی لوگو انتزاعی
مراحل طراحی لوگو انتزاعی

نباید ها در طراحی لوگو

  • کپی از برندهای معروف
  • سادگی بیش از حد
  • ترکیب رنگهای بی ربط
  • نشان دادن بی انگیزگی برند

اگر قصد دارید با مفهوم لوگو در فتوشاپ به صورت فیلم آموزشی رایگان بیشتر آشنا شوید به صفحه آموزش فتوشاپ رایگان آریا تهران مراجعه کنید.

مزایای طراحی لوگو انتزاعی 

یک لوگوی انتزاعی نمادی قابل تامل است که مخاطب را به احساسات و ارتباطات قوی وا می دارد. این نوع لوگو یک تصویر منحصر به فرد است که برای بیان چیزی خاص در مورد کسب و کار شما طراحی شده است.

استفاده از لوگو انتزاعی مزایای زیادی دارد. یکی از مزیت های اصلی این است که می تواند بسیار متنوع باشد و برندها می توانند از یک لوگوی انتزاعی در زمینه های مختلف و در مواد بازاریابی مختلف استفاده کنند، و از آنجایی که کپی کردن آن برای رقبا سخت و دشوار می باشد، این می تواند به تجارت شما یک مزیت منحصر به فرد در بین رقبا باشد.

جمعبندی

در این مقاله سعی کردیم مفاهیم طرح انتزاعی چیست؟ لوگوی انتزاعی چیست؟ و اصول طراحی لوگوی انتزاعی چیست؟ را به طور کامل برای شما توضیح دهیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر در مورد لوگو انتزاعی سوالی داشید که در اینجا مطرح نشده در قسمت نظرات آن را بیان کنید، تیم آریا تهران در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

برای یادگیری ایلوستریتور به صورت حرفه ای می توانید به صفحه آموزش ایلوستریتور آریا تهران که شامل فیلم های آموزشی رایگان می باشد مراجعه کنید.

سوالات متداول
لوگو انتزاعی چیست و بیشتر در چه کسب و کارهایی استفاده می شود؟

نقاشی انتزاعی از اشکال و نمادهایی استفاده شده است که نشان دهنده یک شرکت یا برند مورد نظر است. یکی از مزایای این لوگو این است که هیچ محدودیتی ندارد و همه ی کسب و کار ها در هر حوزه ای می توانند از این لوگو استفاده کنند.

برای طراحی لوگو انتزاعی از چه نرم افزارهایی می توان استفاده کرد؟

از محبوب ترین برنامه ها برای طراحی، همچنین طراحی لوگو میتوان به نرم افزار های ایلوستریتور و فتوشاپ اشاره کرد.