مجوز بند ب

نحوه دریافت مجوز بند ب گردشگری چگونه است؟ نحوه اخذ مجوز بند «ب» گردشگری چگونه است؟مجوز بند ب گردشگری چیست؟ ممکن است از افرادی باشید که به سفر رفتن علاقه بسیاری دارند. برخی از این افراد حتی شغل خود را نیز در همین راستا انتخاب می‌ کنند. یکی از مراکزی که تور های مسافرتی برگزار […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: گردشگری
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

نحوه دریافت مجوز بند ب گردشگری چگونه است؟ نحوه اخذ مجوز بند «ب» گردشگری چگونه است؟مجوز بند ب گردشگری چیست؟ ممکن است از افرادی باشید که به سفر رفتن علاقه بسیاری دارند. برخی از این افراد حتی شغل خود را نیز در همین راستا انتخاب می‌ کنند. یکی از مراکزی که تور های مسافرتی برگزار می‌ کند، دفتر خدمات گردشگری است. اگر دوست دارید دائما سفر کنید، می‌ توانید مدیر فنی دفتر خدمات گردشگری باشید یا این ‌که یکی از این دفاتر را ثبت کنید. برای ایجاد و ثبت یک دفتر خدمات گردشگری به مجوزی تحت عنوان مجوز بند ب نیاز است. در این مطلب با شرایط و مدارک دریافت مجوز بند ب گردشگری آشنا می‌ شویم.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت آموزش های گردشگری می توانید از ثبت نام در دوره های گردشگری فنی حرفه ای شروع کنید.

مجوز بند ب چیست؟

مجوز بند «ب» تاییدیه ‌ای می باشد که از سوی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور به افراد متقاضی اعطا می ‌شود. این افراد باید پس از ارائه درخواست، تمام مدارک خواسته شده از سوی سازمان میراث را (در زمان اعلام شده) تهیه کنند و به این سازمان ارائه دهند. این شرکت ‌ها پس از دریافت مجوز بند «ب» می ‌توانند افق دید خود را وسعت بخشیده و اقدام به گرفتن کد ناجا از نیروی انتظامی و کد مربوط به وزارت امور خارجه کرده و در راستای جذب مسافر های خارجی، توانایی خود را بیازمایند. شرکت ‌هایی که برای دریافت مجوز بند «ب» اقدام می ‌کنند در واقع مسئولیت برنامه ‌ریزی، سازماندهی، قیمت گذاری و اجرا یک تور مسافرتی از یک روزه داخل استانی گرفته تا چند هفته ‌ای دور دنیا را می ‌پذیرند. همچنین شرکت‌ های بند «ب» دارای مجوز رزرو هتل و اجرای تور در سرتاسر جهان می ‌باشند. برخی از این ضوابط که بین همه مجوز ها مشترک است، عبارتند از:

١.ارائه محل مناسب برای دفترکار

٢.معرفی مدیر‌ فنی

٣.ارائه نام و نشان دفتر

۴.سپردن تضمین

( پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای عمومی گردشگری را مطالعه کنید. )‌

شرایط اخذ مجوز گردشگری بند ب

شرایط اخذ مجوز گردشگری بند ب

دفتر خدمات گردشگری موظف می باشد که تور های گردشگری داخلی و خارجی برگزار کند. به همین خاطر فردی که مدیر فنی این دفاتر است دائما در حال سفر است. اگر به سفر کردن علاقه زیادی دارید، می ‌توانید در یک دفتر خدمات گردشگری مشغول به کار شوید. هم ‌چنین ایجاد و ثبت یک دفتر خدمات گردشگری نیز دردسرهای خاصی در پی ندارد. شما به راحتی می ‌توانید نسبت به دریافت مجوز بند ب اقدام کنید و پس از آن دفتر خود را به ثبت برسانید.

اخذ مجوز بند ب

ثبت نام در سامانه ta.mcth.ir ( سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی) با ذکر مشخصات کامل متقاضی به همراه شماره موبایل و آدرس ایمیل و اسکن کلیه مدارک مرتبط با متقاضی ۵ مرحله بوده که متقاضی می بایست در زمان ثبت نام نسبت به تکمیل آن اقدام نماید. زمان ثبت نام متقاضی و مدیر فنی همزمان انجام می پذیرد. مبنی بر اینکه برای ادامه روند از طریق ادارات کل استان ها پیگیری نماید، ادارات استانی درخواست متقاضی را بررسی نموده و پس از موافقت اولیه از سوی استان، متقاضی برای تعیین صلاحیت به حراست و تشخیص هویت و وزارت بهداشت معرفی می شود سپس برای ادامه روند معرفی نام و مکان و ضمانت نامه بانکی می تواند از طریق سامانه مذکور اقدام نموده و پس از ارائه ضمانت نامه بانکی و تکمیل روند کار، پروانه بهره برداری برای آن صادر شود.

فرآیند اخذ مجوز بند ب تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی

اول وارد سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت به آدرس ta.mcth.ir شوید و موارد گفته شده را به دقت مطالعه نمایید. سپس مدارک درخواستی را اسکن کنید و در سامانه بارگذاری نمایید.

( خوب است که مقاله های راهنمای گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی را نیز مطالعه کنید. )‌

تفاوت مجوز بند الف با بند ب و بند پ گردشگری در چیست

آژانس ‌های مسافرتی از نظر دریافت مجوز خود از سازمان‌ های مختلف به سه گروه دسته بندی ‌می ‌شوند. آژانس‌ هایی که مجوز خود را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده اند در (بند الف) جا می گیرند و همچنین شرکت ‌هایی که مجوز خود را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت کرده اند در (بند ب) قرار می گیرند و به همین ترتیب شرکت ‌هایی که مجوز خود را از سازمان اوقاف و حج و زیارت دریافت می کنند در (بند پ) جای می گیرند. اما ‌این چنین نیست که یک شرکت تنها دارای یک مجوز باشد زیرا یک شرکت می تواند همزمان دارای سه مجوز نیز باشد.

( بهتر است مقاله های راهنمای طبیعت گردی و راهنمای محلی گردشگری را نیز بخوانید. )‌

مدارک لازم برای تمدید مجوز بند ب

١.دارا بودن کارت پایان خدمت برای آقایان

٢.دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی با ٣ سال سابقه ی کار بیمه ای و قرارداد همکاری و لیست پرداخت حقوق در آژانس های مسافرتی

٣.دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم با ۴ سال سابقه ی کار بیمه ای و قرارداد همکاری و لیست پرداخت حقوق در آژانس های مسافرتی

۴.دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم با ۵ سال سلبقه ی کار بیمه ای و قراداد همکاری و لیست پرداخت حقوق در آژانس های مسافرتی

۵.دارا بودن حداقل ٢۵ سال سن

۶.شرکت در مصاحبه کمیته فنی

٧.صدور موافقت اولیه تاسیس دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی

٨.ادامه پیگیری ها و تکمیل مدارک از طریق سامانه با هماهنگی اداره کل

فروش مجوز بند ب

شما می توانید مجوز آژانس هواپیمایی خود را به بالاترین قیمت بفروشید. معمولاً هر شرکتی برای خود باید قاعده و روشی داشته باشد که مزیت رقابتی محسوب شود. به زبان ساده تر، برای موفق بودن باید فرقی با رقبا داشت و یک کار را به گونه ای خاص انجام داد که جلب توجه کند و کیفیت را بالاتر و یا قیمت را پایین تر بیاورد.

سوالات متداول

چگونه می توانم رمز عبور جدید دریافت کنم؟

کاربری که قبلا در سامانه ثبت نام نموده باشد از طریق گزینه فراموشی رمز عبور، گزینه تلفن همراه یا ایمیل را انتخاب نموده و وقتی کد ۴ رقمی ارسال شد، آن را وارد قسمت درج کد می کند و سپس وارد صفحه تغییر رمز عبور می شود و در نهایت یک رمز عبور ٧ رقمی به دلخواه خود وارد می نماید.

درخواست خود را داده ام. کد پیگیری هم دارم ولی استان را نمیتوانم ببینم؟

کاربران گرامی باید تمامی درخواست های جدید خود را تا مرحله آخر بروند و سپس گزینه تایید و ارسال به استان را بزنند تا در کارتابل استان قرار گیرد. بنابر این کاربرانی که درخواست آن ها در دست اقدام می باشد، باید وارد قسمت درخواست های من شوند و با زدن گزینه عملیات وارد درخواست خود شده و گزینه تایید و ارسال به استان را بزنند.

درخواست تغییر مدیر عامل دارم ولی هنگام درج نام و نام خانوادگی امکان تایپ وجود ندارد؟

مدیر عامل جدید باید در سامانه به عنوان یک کاربر جدید ثبت نام نموده و کلیه مدارک و اطلاعات خود را در سامانه ثبت نماید اما درخواست جدید را ارسال ننماید و سپس مدیر عامل قبلی در کارتابل خود در قسمت درخواست های جدید و درخواست تغییر مدیر عامل، کد ملی و تاریخ تولد مدیر عامل جدید را وارد نموده و گزینه جستجو را بزند. سپس کلیه اطلاعات مدیر عامل جدید در قسمت های مورد نظر قرار می گیرد و در آخر گزینه تایید و ارسال به استان را بزند.

در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

اگر به مطالعه این مقاله علاقه داشتید پیشنهاد می کنیم مقاله طبیعت گردی و اکوتوریسم را نیز مطالعه کنید.