طرز تهیه کشک و بادمجان

کشک و بادمجان یک غذای حاضری خوشمزه و قدیمی می باشد که معمولا در وعده غذایی شام تهیه می شود. در این غذای مقوی از مواد پرخاصیتی از جمله بادمجان، کشک، سیر، پیاز و گردو استفاده شده است که در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه و مجلسی به […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کشک و بادمجان یک غذای حاضری خوشمزه و قدیمی می باشد که معمولا در وعده غذایی شام تهیه می شود. در این غذای مقوی از مواد پرخاصیتی از جمله بادمجان، کشک، سیر، پیاز و گردو استفاده شده است که در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه و مجلسی به روش سبک رستورانی آشنا کنیم.

مواد لازم کشک و بادمجان برای ۴ نفر

همانطور که گفتیم کشک و بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه حاضری می باشد که به راحتی می توانید در کمترین زمان آن را تهیه کنید. برای طرز تهیه کشک و بادمجان با گردو ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید.

داشتن لیست کاملی از انواع غذاها می تواند دغدغه شما را برای درست کردن ناهار و شام برطرف کند. به این منظور می توانید به صفحه لیست غذاهای ایرانی مراجعه کنید و انواع غذاها را مشاهده کنید.

  • سیر : ۴ حبه
  • پیاز : متوسط ۲ عدد
  • بادمجان : متوسط ۶ عدد
  • کشک : ۴ قاشق غذاخوری
  • استاک یا عصاره قلم : ۲ عدد
  • روغن مایع : به میزان کافی
  • مغز گردو : ۳ قاشق غذاخوری
  • نعناع خشک : ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و پودر سیر : به میزان لازم

بعد از تهیه این مواد به سراغ مراحل پخت کشک و بادمجان می رویم. برای طرز تهیه کشک بادمجان فوق العاده خوشمزه با ما همراه باشید.

اگر برای آموزش صفر تا صد آشپزی به دنبال بهترین و معتبر ترین آموزشگاه هستید، ما به شما آموزشگاه آشپزی آریا تهران را پیشنهاد می کنیم.

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گردو
طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گردو

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با گردو

در قدم اول برای طرز تهیه کشک بادمجان با گردو دونفره، به سراغ آماده کردن بادمجان ها می رویم. ابتدا باید بادمجان ها پوست بگیرید و آن ها را بشویید و در آبکش بگذارید تا آب آن خارج شود. در قدم بعد بادمجان ها را نصف کنید و روی آن ها کمی نمک بریزید تا روغن کمتری جذب کند و تلخی آن ها را برطرف کند.

در طرز تهیه کشک بادمجان سرخ شده، در صورت تمایل می توانید با استفاده از یک قلمو یا قاشق روی بادمجان ها کمی ماست بریزید و آن ها را در یک تابه که از قبل با روغن داغ شده است بگذارید. زمانی که یک طرف بادمجان ها سرخ شد آن ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.

غذاهای محلی جزء پرخاصیت ترین و مقوی ترین غذاها در سراسر دنیا می باشد که طرفدارن خاص خود را می طلبد. برای آشنایی با غذا های محلی استان های مختلف به صفحه غذای محلی مراجعه کنید.

لاذم به ذکر است که برای طرز تهیه کشک بادمجان ساده بدون گردو، باید گردو را حذف کنید. در قدم دوم مربوط به میکس کردن بادمجان ها با گوشت کوب دستی یا برقی می باشد به طوری که بادمجان ها کاملا له شوند و تبدیل به پوره شوند. حال نوبت آن است که سیر و پیاز را سرخ کنید.

حال یک تابه بردارید و مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا کمی داغ شود. در ادامه پیاز و سیر را به همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه و پودر سیر تفت دهید و بعد از آن پوره سیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. در قدم بعد بادمجان له شده را نیز به آن اضافه کنید.

طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی تهرانی
طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی تهرانی

طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی تهرانی

در این مرحله عصاره گوشت را همراه با مقداری آب ولرم باز کرده و در داخل تابه بریزید و صبر کنید تا کشک و بادمجان خوب بپزد و طعم خوبی به خود بگیرد.

در این مرحله از طرز تهیه کشک بادمجان رستورانی، نعنا را اضافه کنید. یک شیرداغ کن بردارید و ۲ قاشق روغن در آن بریزید و اجازه دهید تا تابه داغ شود. سپس سیر را اضافه کنید و خوب تف دهید تا طلایی شود و بعد از آن نعناع را به ظرف اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه روی تابه هم بزنید تا سیر و نعناع نسوزد. در قدم بعد این مواد را به کشک و بادمجان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

با مراجعه به صفحه مقالات آشپزی آریا تهران می توانید با طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه به روش های مختلف آشنا شوید.

در این بخش بهتر است حرارت را ملایم تر کنید تا مواد به روغن بیفتند. سپس کشک را به مواد اضافه کنید. در صورتی که کشک سفت باشد باید با کمی آب مخلوط شود و سپس به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با دیگر مواد ترکیب شود. درب تابه را ببندید تا آب آن کاملا خشک شود و خوب جا بیفتد.

در این قسمت از طرز تهیه کشک و بادمجان رستورانی ساده، تابه را از روی حرارت بردارید و کشک و بادمجان را در ظرف بریزید و آن را با سیر یا پیاز داغ و نعناع داغ تزئین کنید. حال کشک و بادمجان شما آماده است و می توانید نوش جان کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کشک بادمجان رستورانی
نکات مهم در طرز تهیه کشک بادمجان رستورانی

نکات مهم در طرز تهیه کشک بادمجان رستورانی

برای طرز تهیه کشک بادمجان کبابی با گردو که به صورت رژیمی نیز می باشد، می توانید بادمجان ها را روی گاز کباب کنید و آن ها را له کنید.

با اضافه کردن عصاره گوشت می توانید طعم خوشمزه تر و دلچسب تری به کشک و بادمجان خود بدهید.

برای طرز تهیه کشک بادمجان ساده می توانید به صورت دلخواه سیر اضافه کنید این موضوع بستگی به طبع شما دارد.

پیشنهاد ویژه : خوشمزه ترین غذای دنیا

از گردو برای رفع طبع سرد کشک استفاده می شود.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت این است که گوشت چرخ کرده را با پیاز و رب گوجه تف دهید و سپس به کشک و بادمجان اضافه کنید.

برای طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی با تزیین می توانید از زعفران دم کرده استفاده کنید.

بهتر است نمک را بعد از اضافه کردن کشک بریزید تا کشک و بادمجان شور نشود چرا که خود کشک نمک دارد.

برای طرز تهیه کشک بادمجان مازندرانی می توانید طبق روش بالا پیش بروید با این تفاوت که در آن از گوجه تفت داده شده استفاده می کنند.

یکی دیگر از نکات مهم و کاربردی در طرز تهیه کشک و بادمجان به روش رستورانی، استفاده از گردو می باشد که علاوه بر رفع سردی باعث خوشمزه تر شدن و خوش طعم شدن کشک و بادمجان می شود.

اگر برای پخت انواع غذاهای سنتی خوشمزه و پرخاصیت به دنبال بهترین آموزشگاه و دوره های آشپزی سنتی هستید، پیشنهاد می کنیم دوره آموزش آشپزی سنتی آریا تهران را تجربه کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان با سیب زمینی

شاید فکر کنید که سیب زمینی ممکن است طعم کشک و بادمجان را تغییر دهد اما در اصل اینطور نیست و استفاده از سیب زمینی علاوه بر اینکه هیچ تاثیری در مزه کشک و بادمجان ندارد، بلکه باعث یک دست شدن و چسبندگی بیشتر و جا افتادن آن می شود.

برای این کار ابتدا بادمجان ها راسرخ کنید و با مقداری پیاز داغ و سیب زمینی اجازه دهید تا بپزد. سپس آن را با گوشت کوب له کنید و در قدم بعد کشک را اضافه کنید. در آخر کمی گردوی خرد شده را اضافه کرده بعد از اینکه مواد را کاملا با هم ترکیب کردید، آن را در یک ظرف مناسب بریزید و میل کنید.

پیشنهاد ویژه : گراتن مرغ و بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت مرغ
طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت مرغ

طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت مرغ

اگر دوست دارید کشک و بادمجان را با مرغ درست کنید، ما به شما طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت مرغ را آموزش خواهیم داد.

در مرحله اول، سینه مرغ را بشویید و آن را با مقداری نمک، فلفل، زردچوبه، و یک پیاز و با یک لیوان آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا مرغ با حرارت ملایم بپزد.

در این مرحله بعد از اینکه بادمجان ها را پوست گرفتید، آن ها را از وسط نصف کنید و مقداری نمک روی آن بریزید و به مدت نیم ساعت در آبکش قرار دهید. بعد از اینکه آب اضافی آن خارج شد، در یک تابه روغن بریزید و بادمجان ها را در آن سرخ کنید.

حال پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و آن را با کمی روغن سرخ کنید. بعد از اینکه پیازها طلایی شدند نعناع خشک و سپس زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید. در ادامه کشک را اضافه کرده و کمی تف دهید.

اگر می خواهید آشپزی را به طور حرفه ای یاد بگیرید و با مدرک بین المللی آشپزی در کوتاه ترین وارد بازار کار شوید و درآمد عالی کسب کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به صفحه دوره آشپزی ملل می باشد.

در آخر زمانی که مرغ پخته شد، آن را ریش ریش کنید و سپس همه مواد را با هم ترکیب کنید و کامل بکوبید تا به خوبی له شود. حال می توانید کشک و بادمجان را با کمی سیر یا پیازداغ تزئین کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت گوسفندی

همانطور که گفتیم برای تهیه کشک و بادمجان با گوشت گوسفندی باید ابتدا گوشت را چرخ کنید و با پیاز و رب گوجه آن را تف دهید و سپس به کشک و بادمجان اضافه کنید.

مابقی مراحل برای طرز تهیه بادمجان با گوشت گوسفندی همانند طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت مرغ می باشد با این تفاوت که باید به جای مرغ از گوشت استفاده کنید و آن را با رب گوجه تف دهید.

اگر یک مهمانی پیش رو دارید و به دنبال یک غذای خاص و متفاوت هستید، دلمه می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. برای تهیه دلمه برگ مو مجلسی و خوشمزه، به صفحه طرز تهیه دلمه مراجعه کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت و عدس
طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت و عدس

طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت و عدس

در طرز تهیه کشک و بادمجان علاوه بر گوشت، می توانید به آن عدس هم اضافه کنید. برای طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت و عدس، بادمجان ها را بشویید و کمی نمک بزنید و پس از آنکه آب آن ها خارج شد، آن را سرخ کنید.

گوشت را با آب، کمی پیاز، نمک و زردچوبه تف دهید و در ادامه آب عدسی را که از قبل خیس کرده اید را عوض کنید و روی حرارت بگذارید تا بپزد.

حال برای طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت و حبوبات، گوشت و عدس پخته شده را به بادمجان اضافه کنید و بگذارید تا با حرارت ملایم پخته شود. در صورت تمایل می توانید کمی ادویه به آن اضافه کنید. با استفاده از یک گوشتکوب مواد را له کنید و سپس به آن کشک اضافه کنید. در آخر کشک و بادمجان شما آماده است و می توانید آن را با مواد دلخواه تزئین کنید و سرو کنید.

پکوره یا پاکورا یکی از خوشمزه ترین غذاهای هندی است که طرفداران خاص خودش را دارد. برای یادگیری مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای لذیذ و دوست داشتنی، مقاله طرز تهیه پکوره را مطالعه کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان ترکی

برای آن دسته از عزیزانی که به کشک و بادمجان ترکی علاقه مند هستند باید بگوییم که ابتدا باید پیاز را تف بدهید و سپس گوشت را در آن ریخته و فلفل سیاه و زردچوبه را به همراه رب و لپه به آن اضافه کنید.

در این مرحله آب جوش را اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت خوب بپزد و جا بیفتد. توجه داشته باشید که نمک را در آخر اضافه کنید. حال بادمجان ها را بشویید و پس از خارج شدن آب آن ها، در یک تابه کمی روغن بریزید و آن ها را در روغن با شعله کم سرخ کنید.

در قدم بعد بادمجان ها را در یک تابه دیگر ریخته و بر روی آن مقداری کشک بریزید. در این بخش بهتر است شعله را ملایم کنید و صبر کنید تا کشک به خوبی به خورد بادمجان ها برود.

در اینجا کشک و بادمجان شما آماده است. حال می توانید کشک وبادمجان را در ظرف مناسب ریخته و با مواد دلخواه آن را سرو کنید.

کتلت یکی دیگر از غذاهای آماذه و خوشمزه ایرانی می باشد که معمولا در وعده های غذایی شام سرو می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کتلت سیب زمینی ساده و خانگی با طعمی بی نظیر، مقاله طرز تهیه کتلت را مطالعه کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی
طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

یکی از روش هایی که می توانید برای طرز تهیه کشک و بادمجان از آن استفاده کنید، کبابی کردن بادمجان ها می باشد که باعث می شود به کشک و بادمجان شما طعم بی نظیری بدهد. برای طرز تهیه کشک و بادمجان کبابی نیاز نیست مراحل پیچیده ای را طی کنید.

فقط کافیست بعد از شستن و خشک شدن بادمجان ها، به جای سرخ کردن آن ها را روی حرارت ذغال یا گاز بگیرید تا کاملا پخته و نرم شوند. سپس می توانید با استفاده از مراحل بالا مابقی دستور کشک و بادمجان را پیش بروید.

یکی از نکات مهم در آموزش طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی، اضافه کردن یک عصاره گوشت همراه با آب در مرحله ای است که می خواهید کشک را به مواد اضافه کنید و بعد اجازه دهید تا بادمجان ها خوب بپزند و جا بیفتند.

لاذم به ذکر است که جهت طرز تهیه کشک بادمجان کبابی با گوجه می توانید بعد از اینکه بادمجان ها کاملا نرم و پخته شدند، قبل از افزودن کشک، تعدادی گوجه فرنگی را به صورت ریز و نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان اصفهانی

کشک و بادمجان یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه در اصفهان می باشد که طرفدارن خاص خودش را دارد. طرز تهیه کشک بادمجان اصفهانی و همینطور طرز تهیه کشک بادمجان تبریزی کاملا شبیه به طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی تهرانی می باشد که دستور آن را در مطالب فوق کاملا توضیح داده ایم.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه کشک بادمجان خانگی اصفهانی این است از کیفیت کشکی که در این غذا استفاده می کنید، مطمئن شوید. بهتر است برای خوشمزه تر شدن کشک و بادمجان از کشک خانگی یا کشک محلی استفاده کنید.

جمع بندی

اکثر ما به دنبال طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی اصیل و خوش طعم هستیم تا بتوانیم در مهمانی های مختلف و خاص از آن استفاده کنیم و یک خاطره به یاد ماندنی بسازیم. به همین منظور در این مقاله از آریا تهران سعی کرده ایم تا طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی و اصیل ایرانی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی این غذای خوشمزه را درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

سوالات متداول

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی چگونه است؟

برای تهیه کشک و بادمجان بهصورت کبابی باید بعد از شستن و خشک شدن بادمجان ها، آن ها را روی حرارت گاز یا ذغال بگیرید و سپس طبق مراحلی که در این مقاله توضیح داده شده است پیش بروید.

طرز تهیه کشک بادمجان مازندرانی به چه صورت می باشد؟

تهیه کشک و بادمجان مازندرانی بسیار ساده و مشابه مراحلی است که در این مقاله توضیح داده شده است با این تفاوت که علاوه بر موادی که گفته شده باید از گوجه تف داده شده هم استفاده شود.

نکته مهم در طرز تهیه کشک و بادمجان رستورانی چیست؟

یکی از نکات مهم برای خوشمزه تر شدن طعم کشک و بادمجان، اضافه کردن عصاره گوشت به آن می باشد.