طرز تهیه کباب بناب

کباب بناب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که همانطور که از اسمش پیداست، اصالت آن مربوط به شهرستان بناب در آذربایجان می باشد که به دلیل طعم خوشمزه و منحصر به فردش، امروزه در بسیاری از مناطق مختلف ایران تهیه و سرو می شود. جهت مشاهده آموزش کامل و جامع طرز […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کباب بناب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که همانطور که از اسمش پیداست، اصالت آن مربوط به شهرستان بناب در آذربایجان می باشد که به دلیل طعم خوشمزه و منحصر به فردش، امروزه در بسیاری از مناطق مختلف ایران تهیه و سرو می شود. جهت مشاهده آموزش کامل و جامع طرز تهیه کباب بناب آذربایجان در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب بناب
طرز تهیه کباب بناب

طرز تهیه کباب بناب

کباب بناب چیست؟ همانطور که گفتیم کباب بناب یکی از خوشمزه ترین انواع کباب و همچنین یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان بناب در آذربایجان بوده و امروزه به دلیل محبوبیت آن در بسیاری از مناطق کشور تهیه و سرو می شود. جهت مشاهده آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب بناب ساطوری اصل در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: شامی کباب یکی دیگر از محبوب ترین انواع کباب هاست که دستور پخت ساده ای دارد و می تواند برای وعده شام یک گزینه عالی باشد. اگر می خواهید روش تهیه شامی کباب با مرغ و گوشت را به ساده ترین شکل ممکن یاد بگیرید، حتما مقاله طرز تهیه شامی کباب را مطالعه کنید.

مواد لازم جهت تهیه کباب بناب آذربایجان عبارتند از:

  • فیله گوسفندی: ۴۰۰ گرم
  • راسته گوساله: ۴۰۰ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • پیاز سفید: ۳ عدد متوسط
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آموزش کباب زنی را به طور کاملا حرفه ای و تخصصی، زیر نظر اساتید مجرب این حوزه یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم در کلاس آشپزی آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید. آموزشگاه آریا تهران برگزار کننده بهترین و معتبرترین دوره آموزش کباب زنی در ایران می باشد و با شرکت در این دوره شما می توانید علاوه بر کسب مهارت های تخصصی، مدرک معتبر فنی حرفه ای نیز دریافت کنید.

چگونه کباب بناب درست کنیم؟ برای تهیه کباب بناب اصل که یکی از لذیذترین انواع غذاها در لیست غذاهای ایرانی می باشد، ابتدا باید ساطور مخصوص و بزرگ تهیه کنید که ممکن است در دسترس نداشته باشید، به همین خاطر باید گوشت را با چرخ گوشت چرخ کنید. در صورتی که چرخ گوشتتان قابلیت چرخ کردن درشت گوشت را دارد، بهتر است آن را به صورت درشت چرخ کنید.

در مرحله دوم برای تهیه کباب کوبیده بناب، پیازها را پوست بگیرید و سپس پیاز را روی تخته کار قرار داده و آن را به صورت ریز خرد کنید. حال گوشت چرخ کرده را نیز بر روی سطح کار قرار داده و با پیاز، نمک و فلفل سیاه با هم به طور کامل ترکیب کنید تا مواد یکدست شود.

در ادامه طرز تهیه کباب بناب، باید مایه کباب بناب را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز دهید تا مواد به طور کامل منسجم شده و چسبناک شوند. پس از این که مایه کباب بناب را به خوبی ورز دادید، برای اینکه مواد کباب منسجم تر شده و طعم خوشمزه تری داشته باشد، می بایست ظرف را با یک سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

پس از گذشت یک ساعت مایه کباب را از یخچال خارج کرده و مجددا کمی ورز دهید. حال نوبت به سیخ کردن کباب می رسد. برای سیخ زدن کباب ذغالی بناب، باید از سیخ های بزرگ و پهن استفاده کنید. در صورتی که این نوع سیخ را در دسترس ندارید می توانید از سیخ کباب کوبیده استفاده کنید.

در ادامه دستور تهیه کباب بناب کاشانی، به اندازه یک پرتقال از گوشت برداشته و سپس داخل سیخ فرو کنید و مایه کباب را به طور کامل بر روی سیخ پهن کنید. در آخر با انگشت شصت روی کباب نقش بیندازید. به همین ترتیب تمام مایه کباب را به سیخ کشید و در یک سینی کنار بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: اگر شما هم جزو طرفداران کباب تابه ای هستید، بدون شک با مطالعه مقاله طرز تهیه کباب تابه ای، می توانید بهترین روش تهیه کباب تابه ای را یاد بگیرید.

حال در این مرحله، منقل ذغال بناب کبابی را به صورت یکدست روشن کرده و سیخ ها را روی منقل بچینید و کمی باد بزنید تا کباب ها خودشان را بگیرند، سپس سیخ ها را هر چند ثانیه یک بار بچرخانید تا کباب ها به صورت یکدست بپزند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که یکی از دلایلی که باعث ریختن کباب بناب می شود این است که منقل ذغال به خوبی و یکدست روشن نشده باشد. در صورتی که حرارت ذغال ها کم باشد، احتمال ریخنن گوشت از سیخ زیاد است.

پیشنهاد ویژه: اگر به پخت انواع غذاهای متنوع و خوشمزه ایرانی و ملل علاقه مند هستید، تیم حرفه ای آموزشگاه آریا تهران برای شما عزیزان فیلم آموزش جامع و کامل آشپزی در نظر گرفته است. جهت مشاهده آموزش پخت انواع غذاهای ایرانی و ملل به صفحه آموزش آشپزی مراجعه نمایید.

نکات طرز تهیه کباب بناب

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، طرز تهیه کباب بناب ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد اما با رعایت یک سری نکات می توانید تجربه به یاد ماندنی از خوردن این کباب داشته باشید. در ادامه این مطلب به نکات مهم و کلیدی اشاره شده است که می تواند در تهیه کباب بناب خوشمزه و عالی به شما کمک کند.

  1. اگر می خواهید کبابی نرم و آبدار مانند رستوران ها از جمله کباب بناب اصفهان، کباب بناب اهواز، کباب بناب مشهد، کباب بناب تبریز، کباب بناب حکیمیه و… داشته باشید، می بایست از گوشت مناسبی استفاده کنید که چربی کافی داشته باشد. در صورتی که چربی گوشت شما کم باشد، کباب سفت و خشک خواهد شد. البته با استفاده از سس کره و زعفران هم می توانید کبابی نرم و آبدار داشته باشید.
  2. یکی از مواردی که باعث خوشمزه تر شدن کباب بناب و همچنین کباب چنجه می شود، جعفری است که می توانید به مقدار کمی از آن استفاده کنید.
  3. گوشت گوسفندی و گوساله را به طور یکسان در نظر بگیرید، همچنین باید گوشت ها را به صورت درشت خرد کنید.
  4. خرد کردن پیازها به روش صحیح یکی از مهم ترین نکات چلو کباب بناب است و باید به گونه ای باشد که آب از آن خارج نشود.
  5. بهتر است از سیخ های پهن و بزرگ برای تهیه کباب بناب تهرانی استفاده کنید، چرا که استفاده از سیخ های نازک باعث می شود مواد کباب بریزند.
  6. زمانی که گوشت کباب بناب را بر روی سیخ کباب قرار دادید، با استفاده از انگشت شصت و انگشت اشاره خود، شیارهایی را با فاصله های یکسان به روی گوشت ایجاد کنید، این کار باعث زیباتر شدن ظاهر کباب خواهد شد.
  7. یکی از نکاتی که باعث خوشمزه تر شدن طعم کباب می شود، استفاده از کره و زعفران است. برای این کار ۵۰ گرم کره را در یک تابه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. سپس کمی زعفران دم کرده نیز به آن اضافه کرده و مخلوط کره و زعفران را با کمک یک فرچه به آرامی بر روی کباب ها بمالید تا کباب ها خشک نشوند و طعم لذیذتری به خود بگیرند.

پیشنهاد ویژه: اگر قصد راه اندازی کبابی دارید و می خواهید با بررسی دقیق هزینه های مورد نیاز، لوازم ضروری برای راه اندازی کبابی، درآمد کبابی، مزایا و معایب شغل کبابی و… به موفقیت شغلی دست پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم از حدمات آموزش شغل کبابی آموزشگاه آریا تهران استفاده کنید.

فرق کباب بناب با کوبیده
فرق کباب بناب با کوبیده

فرق کباب بناب با کوبیده

یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی افراد ایجاد شود این است که فرق کباب بناب با کوبیده (فرق کباب بناب و کوبیده) در چیست؟ در پاسح به این سوال باید بگوییم که کباب بناب یکی از انواع کباب کوبیده است که روش طبخ آن تقریبا مشابه کباب کوبیده است با این تفاوت که در طبخ کباب بناب، به جای چرخ کردن گوشت، آن را می کوبند تا شکل پذیر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه کباب کوبیده را نیز مطالعه کنید.

پس از اینکه گوشت به حد کافی کوبیده شد، آن را با ادویه های مختلف مزه دار می کنند و سپس برای سیخ کردن آن ها، از سیخ های پهن و بزرگ استفاده می شود و در نهایت بر روی آتش کباب می‌ کنند.

خواص کباب بناب

خواص کباب بناب چیست؟ به طور کلی کباب یکی از قدیمی ترین غذای ایرانی می باشد که علاوه بر طعم عالی دارای خواص بی شماری هستند. خوردن کباب بناب به دلیل دارا بودن گوشت و ادویه های مختلفی که در آن به کار رفته، دارای خواص بسیاری از جمله خون‌ ساز، مقوی بدن، تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و استخوان، افزایش‌ اشتها، خواب‌ آور و… می باشد که مصرف آن به صورت متعادل می توانید برای سلامتی شما بسیار مفید باشد.

علاوه بر این در کباب بناب، مصلحاتی از جمله گوشت، سماق، پیاز، لیموترش، نارنج، گشنیز، مرزه، فلفل و قره قوروت و… استفاده می شود که می تواند به هضم بهتر غذا، جذب بیشتر مواد از جمله آهن و کاهش چربی خون کمک کند.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید درباره طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی و خواص آن ها تحقیق کنید، حتما صفحه تحقیق در مورد آشپزی ایرانی را بررسی کنید.

قیمت کباب بناب

همانطور که می دانید کباب بناب به دلیل طعم فوق العاده و خواص بی نظیرش امروزه در بسیاری از رستوران ها و غذاخوری های ایرانی و خارجی به مشتریان عرضه می شود. قیمت کباب بناب بسیار متغیر است و با توجه به عوامل متعددی از جمله کیفیت گوشت، کیفیت رستوران، مقدار گوشت مورد استفاده و… محاسبه می شود.

جهت بررسی قیمت کباب بناب می توانید به رستوران ها و غذاخوری های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کرده و یا با یک سرچ در گوگل قیمت کباب بناب را در مناطق و رستوران های مختلف بررسی و مقایسه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر ترجیح می دهید به جای خرید کباب از بیرون، خودتان در منزل بهترین و لذیذترین نوع کباب را تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم کباب سلطانی را امتحان کنید.

جمع بندی

در این مقاله طرز تهیه کباب بناب آذربایجان به صورت مرحله به مرحله همراه با فوت و فن ها، برای شما عزیزان ارائه داده شد که به شما کمک می کند تا بتوانید این کباب خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. اگر همچنان سوال یا ابهامی درباره طرز تهیه کباب بناب، لیست کباب بناب، ثبت کباب بناب، چه زمانی کباب بناب ثبت ملی شد و… دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید و در این باره از راهنمایی های کارشناسان ما در این حوزه کمک بگیرید.

در صورتی که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده از شما دعوت می کنیم که مقاله طرز تهیه تاس کباب را نیز مطالعه کنید و به انواع روش های پخت این نوع کباب خوشمزه و لذیذ مسلط شوید.

سوالات متداول
چلو کباب بناب چیست؟

همانطور که گفتیم کباب بناب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان بناب در آذربایجان می باشد که به دلیل طعم خوشمزه و منحصر به فردش، امروزه در بسیاری از مناطق مختلف ایران تهیه و سرو می شود.

چگونه کباب بناب درست کنیم؟

برای تهیه کباب بناب ابتدا باید مواد اولیه، سیخ و… را آماده کنید و سپس طبق مراحلی که در مقاله توضیح داده ایم و با رعایت نکاتی که ذکر شده است، شروع به درست کردن این کباب خوشمزه کنید.

مهم ترین نکته در طرز تهیه کباب بناب چیست؟

مهم ترین نکته در تهیه این کباب لذیذ و سنتی، استفاده از سیخ های پهن و بزرگ می باشد، در صورتی که نتوانید به هر دلیلی از این سیخ برای کباب کردن استفاده کنید، ممکن است کباب بناب بریزد.