همانطور که گفته شد نرم افزار کتیا یک نرم افزار بسیار کامل و همه فن حریف برای طراحی هر نوع طراحی سه بعدی و دو بعدی می باشد. این نرم افزار در عین سادگی آن چنان قدرتمند است که کاربرد بسیار زیادی را در زمینه های خودروسازی و هوا فضا و همچنین تست محصولات ساخته شده از خود نشان می دهد.

در ایران نیز شرکت های زیادی هستند که برای طراحی و تولید انواع محصولات و ابزار ها از این نرم افزار کمک می گیرند.

نرم افزار کتیا در کنار نرم افزار های طراحی سه بعدی و دوبعدی دیگری مانند راینو و Solidworks و … گزینه بسیار ایده عالی برای یادگیری و کسب تخصص در زمینه طراحی های صنعتی می باشد.

نرم افزار کتیا به دارای ۵۰ محیط نرم افزار که همه در زمینه طراحی هستند می باشد که ما در آموزشگاه آریا تهران اقدام به آموزش تمامی این محیط های کاری می نماییم.

شما می توانید یک نمونه از طراحی مدل سه بعدی را در تصویر زیر در نرم افزار کتیا مشاهده نمایید.

آموزش نرم افزار کتیا

بازار کار catia

کارور نرم افزار Catia شغلی در حوزه مکانیک می باشد که امروزه توانسته است جایگاه مناسبی را در کنار سایر نرم افزار های گرافیکی بگیرد ، در واقع نرم افزار های مختلفی برای مدل سازی ، تحلیل و بهینه سازی فرآیند ساخت در ایران و جهان وجود دارد که کتیا یکی از آن ها است.

البته باید در نظر داشته باشید که متاسفانه در ایران شرکت ها به دلیل محدودیت های مالی از افرادی به قول معروف همه فن حریف برای استخدام استخدام می نماییند. لذا باید توجه داشته باشید که اگر قصد شما از یادگیری نرم افزار کتیا پیدا کردن کار می باشد، شما باید علاوه بر کسب تجربه های بیشتر در این زمینه به نرم افزار های مشابه نیز تسلط کافی داشته باشد.

با این حال آموزشگاه آریا تهران در تلاش است که با ایجاد موقعیت های کارآموزی با امکان استخدام برای دانشجویان خود آن ها را به نزدیک شدن به این امر البته درصورت رضایت خود دانشجو میسر کند.

ویژگی های نرم افزار کتیا

نرم افزار Catia از جمله اولین و قوی ترین نرم افزارهای قوی برای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، مهندسی (تحلیل) به کمک کامپیوتر ( CAE ) و ساخت به کمک کامپیوتر ( CAM ) از سیستم های مطرح روز دنیا در صنایع هوافضا (هواپیما سازی)، دریائی، عمران (ساختمانی)، خودرو سازی، طراحی سازه، ادوارات صنعتی، کارخانجات لوازم خانگی و … که از این نرم افزار در پرسه های طراحی صنعتی خود استفاده می کنند.

از نتایج استفاده این نرم افزار میتوان کاهش زمان طراحی، کاهش خطا در طراحی، بهینه کردن طرح کاهش زمان تولید، افزایش کیفیت محصول و افزایش سود دهی را نام برد.

نرم افزار کتیا را می توان کامل ترین و بهترین نرم افزار در حوزه های زیر می باشد به طوری که می توان سخت ترین پردازشات صنعتی و سه بعدی را داخل این نرم افزار انجام داد.

  • CAD = یا (Computer Aided Design) طراحی به کمک کامپیوتر
  • CAM = یا (Computer Aided Manufacturing) تولید به کمک کامپیوتر
  • CAE = یا همان (Computer Aided Engineering) تحلیل به کمک رایانه

نرم افزار کتیا Catia در سال ۱۹۶۹ توسط شرکتی به نام داسو سیستمز که هدف آن نقشه کشی دوبعدی بود ساخته شد. این نرم افزار بعد ها در سال ۱۹۷۵ توسط بروزرسانی هایی که انجام داده شده بود توانست اقدام به ساخت و تحلیل مدل های سه بعدی نماید. چنین رویکردی در آن زمان حکم یک انقلاب بزرگ را داشت به طوری که مثلا شرکت های هواپیماسازی برای طراحی مدل هواپیمای خود حداقل ۶ ماه زمان نیاز داشتند که با ورود این نرم افزار و کارکرد مهندسین شرکت با آن زمان طراحی های بعدی به تنها یک ماه کاهش پیدا کرد.

امروزه نرم افزار کتیا توانسته با بروزرسانی های مفید خود و ایجاد یکپارچگی های مناسب بین بخش های مختلف خود سهم بسیار خوبی را از بین کاربران نرم افزار های سه بعدی و طراحی ماشین آلات صنعتی به دست آورد.

آموزش نرم افزار catia

دوره آموزش CATIA

آموزشگاه آریا تهران با برگذاری یکی از بهترین دوره های اموزش Catia در تهران به شما این اطمینان را می دهد که در صورت شرکت در این کلاس های حضوری و البته تلاش و تمرین خود می توانید به بازار کار این نرم افزار وارد شوید.

کلاس های آموزشی که در آموزشگاه آریا تهران برگذار می گردد ویژگی های منحصر به فردی دارد که به آن می پردازیم :

فیلم آموزشی : تمامی جلساتی برگذار می شود به صورت کامل و همراه با صدا و تصویر فیلم برداری می شود و در انتهای دوره به کارآموز به صورت رایگان اهدا می شود.

با دریافت این ویدیو ها شما مجموعه کاملی از فیلم آموزشی کتیا دارید و می توانید در هر زمان و مکانی آن را مشاهده کنید.

از مبتدی تا پیشرفته : دوره کتیا به صورت صفر تا صد برگذار می شود و تمامی مفاهیم از ابتدا تا انتها را شامل می شود، شرکت در این دوره با پیش نیازی در سطح ابتدایی ترین نکات کامپیوتر انجام می گیرد.

سرفصل های آموزش کتیا

از جمله سرفصل های آموزش نرم افزار catia در آموزشگاه آریا تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کتیا و ویژگی های آن + مقایسه کتیا با نرم افزار های مشابه
  • نصب کتیا
  • آشنایی با محیط نرم افزار کتیا
  • ساخت اولین شکل در محیط کتیا
  • آشنایی با ابزار ها و کارکرد هر کدام از آن ها
  • اشیاء در catia
  • ترسیمات دوبعدی در کتیا
  • ترسیمات سه بعدی در cadia
  • قطعه سازی در کتیا و دستورات مربوط به آن
  • نقشه کشی در کتیا و دستورات مربوط به آن
  • طراحی انواع سطوح صاف و منحنی در کتیا و ابزار های مربوط به آن
  • پروژه بزرگ اول – طراحی قطعه صنعتی سه بعدی
  • طراحی مکانیزم و عملکرد و شبیه ساز در کتیا
  • تنش ها و جابه جایی ها در کتیا
  • انواع اتصالات در نرم افزار catia
  • پروژه بزرگ دوم
  • و.. ده ها نکات و ترفند دیگر

شرکت در نظرسنجی این دوره

مشاهده و یا دانلود جلسات دوره شما

توضیحات تکمیلی

موضوع

,

نام دوره در فنی و حرفه ای

کارور Catia

کد استاندارد

0-24/28/1/2

مهارت پیش نیاز

ــ

نوع تدریس

شفاهی، کتبی و کار با رایانه

طول دوره

2 ماه

مخاطبین

صنایع، طراحی صنعتی از جمله افراد شرکت کننده در این دوره می باشند., مهندسین مکانیک, هوافضا، ساخت و تولید

مشاغل مربوط

این مهارت مهندسی مکانیک شاغل در کارخانه های صنعتی, خودروسازی و …. در ارتباط می باشد

انتخاب زمان برگذاری دوره

خصوصی (ساعتی)

مدرس

نجمه سرلک

نقد و بررسی‌ها

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش کتیا CATIA”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.