طرز تهیه سوپ پیاز

یکی از خوشمزه ترین سوپ های موجود در جهان که برای افزایش سطح ایمنی بدن در زمان سرماخوردگی تاثیر بالایی دارد سوپ پیاز می باشد. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سوپ پیاز به صورت جامع آشنا شوید. سوپ پیاز سوپ پیاز از زمان رومیان در بین افراد جهان محبوب بوده است. در […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از خوشمزه ترین سوپ های موجود در جهان که برای افزایش سطح ایمنی بدن در زمان سرماخوردگی تاثیر بالایی دارد سوپ پیاز می باشد. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سوپ پیاز به صورت جامع آشنا شوید.

سوپ پیاز

سوپ پیاز از زمان رومیان در بین افراد جهان محبوب بوده است. در طول تاریخ، پیازها به‌عنوان غذای مردم فقیر شناخته می‌شد، زیرا پیاز فراوان بود و رشد آن آسان بود. نسخه مدرن این سوپ از پاریس، فرانسه در قرن ۱۸ سرچشمه می گیرد، سوپ پیاز از آب گوشت گاو و پیاز کاراملی ساخته شده است. این غذا توسط رستوران نیویورک هنری موکین در سال ۱۸۶۱، جایی که همسرش ماری جولی گراندژان موکوین سرآشپز بود، به ایالات متحده معرفی شد.

پس میتوان گفت یکی از قدیمی ترین انواع سوپ های مجود در جهان، سوپ پیاز می باشد. این سوپ بیشتر در مواقغی پخته میشود که هوا سرد بوده و نیاز به افرایش ایمنی بدن می باشد.

سوپ پیاز برای سرماخوردگی
سوپ پیاز برای سرماخوردگی

اگر به دنبال یادگیری آشپزی به همراه دریافت مدرک فنی حرفه ای و قابل ترجمه هستید دوره های آموزش آشپزی آریا تهران را از دست ندهید.

سوپ پیاز برای سرماخوردگی

همانطور که بالاتر در رابطه با ویژگی خاص سوپ پیاز صحبت کردیم، این سوپ به دلیل داشتن پیاز در آن دارای فواند بسیار زیادی می باشدو یکی از خوشمزه ترین غذای دنیا به حساب می اید. یکی از مهمترین ویژگی های این نوع سوپ افزایش ایمنی و کاهش سرماخوردگی می باشد.

لازم به ذکر است به دلیل داشتن ویژگی ها و خواص زیاد این سوپ، سوپ پیاز طب سنتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است.

سوپ پیاز ساده : این سوپ دارای دستور پخت متعددی بوده و در آن به جای آب گوشت از شیر و یا آب خالی میتوان استفاده نمود.

همچنین میتوان گفت از جمله خواص سوپ پیاز این است که سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد بسیار مفید بوده و به دلیل استفاده از پیاز و آب گوشت در آن باعث کاهش التهاب گلو خواهد شد.

طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی

در این بخش برای شما عزیزان طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی را قرار داده ایم.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی عبارت اند از:

کره ۲۰۰ گرم

نمک و فلفل به میزان لازم

آرد ۱/۲ پیمانه

پنیر به مقدار لازم

پیاز ۴ عدد

مراحل :

مرحله ۱ کره را در فر روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید.

پیاز و ½ قاشق چای خوری نمک را اضافه کنید، هم بزنید و روی آن را بپوشانید و بگذارید پیازها به مدت ۵ دقیقه نرم شوند.

درب را بردارید و اجازه دهید پیازها روی حرارت متوسط ​​کاراملی شوند تا قهوه ای طلایی شوند و هر از گاهی هم بزنید. اگر پیازها خیلی زود سرخ شدند حرارت را تنظیم کنید.

فرآیند کاراملی شدن ممکن است ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد. گام ۲ در همین حال، آب گوشت را در قابلمه ای روی حرارت ملایم گرم کنید.

مرحله ۳ وقتی پیازها کاراملی شدند، آب سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط بجوشد. آرد را هم بزنید و بگذارید یک یا دو دقیقه غلیظ شود.

مرحله ۴ آب گوشت گرم، ¼ قاشق چایخوری نمک و فلفل را به آرامی به مخلوط پیاز اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بدون درب بجوشانید. نمک و فلفل بیشتری به مزه اضافه کنید.

مرحله ۵ جوجه‌های گوشتی را گرم کنید و کاسه‌های مخصوص فر را روی یک ورقه پخت بچینید. سوپ را داخل کاسه ها بریزید و روی آن را با تکه های نان بپوشانید این سوپ به عنوان یک غذای فرنگی به حساب می اید.

تمامی مواد را یک یا دو دقیقه آب پز کنید و با دقت نگاه کنید تا پنیر ذوب و قهوه ای شود. بلافاصله سرو کنید.

طرز تهیه سوپ پیاز طب سنتی
طرز تهیه سوپ پیاز طب سنتی

طرز تهیه سوپ پیاز طب سنتی

در این بخش طرز تهیه سوپ پیاز ایتالیایی را برای شما عزیزان به صورت گام به گام قرار داده ایم.

مرحله ۱ کره را با روغن زیتون در یک تابه بزرگ با پایه سنگین آب کنید. پیازها را اضافه کنید و با درب به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.

گام ۲ شکر را در آن بپاشید و ۲۰ دقیقه دیگر بپزید و مرتب هم بزنید تا کاراملی شود. پیازها باید واقعاً طلایی، پر از طعم و زمانی که بین انگشتانتان قرار می گیرند، نرم باشند. تا آخر مراقب باشید تا مطمئن شوید که نسوزند.

مرحله ۳ حبه های سیر را برای چند دقیقه آخر زمان پخت پیاز اضافه کنید، سپس آرد ساده را بپاشید و خوب هم بزنید. مرحله ۴ حرارت را زیاد کنید و سپس آب گوشت گاو را اضافه می کنید به هم زدن ادامه دهید. روی آن را بپوشانید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بجوشانید.

مرحله ۵ برای سرو، گریل را روشن کنید و نان را برشته کنید. سوپ را در کاسه های ضد حرارت بریزید.

طبق فیلم طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی مرحله ۶ یک یا دو برش نان تست را روی کاسه های سوپ قرار دهید کباب کنید تا ذوب شود. همچنین می توانید نان تست را زیر گریل بپزید، سپس برای سرو به سوپ اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ پیاز ایرانی
طرز تهیه سوپ پیاز ایرانی

طرز تهیه سوپ پیاز ایرانی

پیازها را پوست بگیرید و خلال کنید: پیازها را از ریشه تا ساقه پوست گرفته و نازک برش دهید. در کل باید حدود ۱۰ فنجان پیاز خلال شده باشد.

در یک قابلمه ۵ تا ۶ لیتری ته ضخیم، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیازها را اضافه کنید و با روغن زیتون مخلوط کنید.

پیازها را مرتباً هم بزنید تا نرم شوند، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه. حرارت را تا متوسط ​​زیاد کنید. قاشق غذاخوری روغن زیتون و کره باقی مانده را اضافه کنید و تفت دهید، مرتباً هم بزنید تا پیازها شروع به قهوه ای شدن کنند، حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه. مدت زمان بسته به قابلمه، اجاق گاز و پیاز شما متفاوت است.

شکر (برای کمک به کاراملی شدن) و ۱ قاشق چایخوری نمک بپاشید. به تفت دادن ادامه دهید تا پیازها خوب سرخ شوند، حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر. سیر خرد شده را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

در این مرحله آب، برگ بو و آویشن را اضافه کنید. روی حرارت ملایم قرار دهید، در قابلمه را بپوشانید و حرارت را کم کنید تا دم بکشد. حدود ۳۰ دقیقه بپزید.

سپس سوپ آماده شده را به همراه نان تست داغ سرو نمایید. نوش جان!

برای یادگیری انواع غذا های سنتی و آشپزی سنتی وارد مقاله مربوطه شوید.

طرز تهیه سوپ پیاز رژیمی

در رابطه با سوپ پیاز رژیمی باید بگوییم مواد لازم برای تهیه این نوع سوپ همانند دستور پخت در دوره آشپزی بین المللی عبارت اند از:

پیاز سفید متوسط ​​یا ۶ پیاز بزرگ اسپانیایی، ریز خرد شده

۴ حبه سیر، ریز خرد شده

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

۱ قاشق چایخوری کره ترکیب شده برای سرخ کردن

۱ قاشق چایخوری نمک هیمالیا یا دریای خوب

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۲ عدد برگ بو

۱ قاشق غذاخوری خردل

پنیر ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

آب ۱ لیتری (گوشت گاو یا سبزیجات)

مراحل:

در یک قابلمه بزرگ، مخلوط روغن زیتون و کره را به آرامی گرم کنید و مراقب باشید که زیاد داغ نشود و دود نکند. پیازها را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت متوسط/کم تفت دهید تا نرم شوند، سپس سیر، برگ بو، آویشن، نمک و فلفل را اضافه کنید.

حرارت را تا کمترین درجه کاهش دهید و اجازه دهید پیازها به مدت تقریبی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند، بدون درپوش بپزند تا رنگ کاراملی نرم و طلایی شود. اگر هنوز رنگ نگرفتند، ۵ دقیقه آخر حرارت را زیاد کنید و مرتب هم بزنید و مراقب باشید پیازها نسوزند. وقتی پیازها آماده شد، خردل، سرکه بالزامیک و آب گوشت را اضافه کنید.

بگذارید بجوشد سپس درب آن را ببندید و حرارت را خیلی کم کنید و ۱۵ دقیقه بجوشانید. حرارت را خاموش کنید تا طعم ها دم بکشد. قبل از سرو، ساقه های برگ بو و آویشن را جدا کنید در همین حین یک طرف نان را زیر گریل برشته کنید تا طلایی شود.

برگردانید و یک لایه نازک خردل دیژون را روی نان تست بمالید و روی آن را پنیر رنده شده بمالید. یک دقیقه یا بیشتر گریل کنید تا پنیر ذوب شده و کمی قهوه ای شود. داغ سرو کنید. این رسپی به عنوان سوپ پیاز ترکیه نیز قابل پخت می باشد.

طرز تهیه سوپ پیاز و هویج
طرز تهیه سوپ پیاز و هویج

طرز تهیه سوپ پیاز و هویج

برای طرز تهیه سوپ پیاز و هویج در لیست غذاهای ایرانی ابتدا فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت برای نان تست گرم کنید.

سبزیجات را بپزید: در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط، کره و پیاز را اضافه کنید. ۳ تا ۴ دقیقه تا زمانی که پیازها شفاف شوند، بپزید، اما اصلا اجازه ندهید قهوه ای شوند. با کمی نمک مزه دار کنید. هویج، سیر و آویشن خشک را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

۳۰ ثانیه بپزید، فقط تا زمانی که سیر معطر شود. دستور پخت سریع سوپ هویج پیازها را بپزید سوپ پوره هویج هویج را اضافه کنید مایه را اضافه کنید و بجوشانید در این مرحله مخلوط را به جوش بیاورید.

روی آن را بپوشانید و ۱۵ دقیقه دیگر بجوشانید تا هویج ها بسیار نرم شوند. سوپ پوره هویج را اضافه کنید در همین حال، نان تست پنیری را درست کنید: برش های باگت خود را روی یک ورقه پخت پهن کنید و روی آن ها را با روغن زیتون بپاشید.

سپس پنیر پارمزان فست فود ریز رنده شده را بپاشید. نان تست ها را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت بپزید تا لبه ها قهوه ای شوند و پنیر پارمزان شروع به رنگ برنزه روشن در اطراف لبه ها کند، حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه. نان تست ها را بردارید و کنار بگذارید. لازم به ذکر است از این رسپی در طرز تهیه سوپ هویج و مرغ نیز میتوانید استفاده کنید، اما به جای آب سبزیجات از آب مرغ پخته شده داخل سوپ خود استفاده نمایید.

طرز تهیه سوپ پیاز مجلسی

برای تهیه سوپ پیاز مجلسی تنها کافی است چند مرحلهی زیر را انجام دهید.

۲ قاشق غذاخوری روغن و کره را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کنید؛ بپزید و هم بزنید تا نرم شود، ۱۰-۱۳ دقیقه. حرارت را به متوسط ​​کم کنید؛ ۳۰-۴۰ دقیقه بپزید، گاهی اوقات هم بزنید تا قهوه ای طلایی شود.

سیر خرد شده را اضافه کنید و حرارت را کاهش دهید. به مدت ۱ ساعت بجوشانید، در بسته، گاهی هم بزنید. در همین حین فر را با دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید. برش های باگت را روی یک ورقه پخت قرار دهید؛ هر دو طرف را با ۳ قاشق غذاخوری روغن باقی مانده بمالید تا برشته شود، از هر طرف ۳-۵ دقیقه. نان تست را با سیر نصف شده بمالید.

سوالات متداول

سوپ پیاز چطور درست می شود؟

سوپ پیازیکی از مفید ترین و خوشمزه ترین سوپ های جهان می باشد که طرز تهیه اسانی دارد. داخل مقاله در رابطه با طرز تهیه انواع سوپ پیاز صحبت کرده ایم.

محتویات سوپ پیاز چیست؟

از جمله محتویات سوپ پیاز عبارت است از: پیاز، سیر، آب گوشت، آب سبزیجات، روغن زیتون، نمک و فلفل.

سوپ پیاز برای سرماخوردگی خوب است؟

سوپ پیاز به دلیل داشتن پیاز در آن برای سرماخوردگی بسیار مفید بوده و از جمله سوپ هایی می باشد که در طب سنتی نیز از آن استفاده میشود.