طرز تهیه سس سالاد سزار

هر انچه که باید در رابطه با سس سزار و طرز تهیه آن بدانید برای شما داخل این مقاله قرار داده ایم. اگر به دنبال یک آموزش جامع برای طرز تهیه سس سالاد سزار هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. مطالبی که در این صفحه خواهید خواند: طرز تهیه سس سالاد سزار طرز […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

هر انچه که باید در رابطه با سس سزار و طرز تهیه آن بدانید برای شما داخل این مقاله قرار داده ایم. اگر به دنبال یک آموزش جامع برای طرز تهیه سس سالاد سزار هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه سس سالاد سزار

شاید شما هم از دوستداران این سالاد محبوب و لذید باشید، این سالاد در کشور مکزیک توسط یک جنگ زده ایتالیایی به نام  سزار کادرینی ابداع شده است. سزار محبوبیت بسیاری بین مردم دارد، باتوجه به ترکیب ساده و جذابش غذای کامل محسوب می‌شود. از آنجایی که در میان مردم ایران علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده، در منوی اکثر رستوان‌ها در ردیف اول سالاد نام دارد. این سالاد دومین سالا محبوب در میان ایرانیان قرار گرفته است.    

طرز تهیه سس سالاد سزار اصل

یکی از معیارهای اصلی خوشمزگی سالاد سزار  اصل جود سس بی‌نظیر آن بوده، سس اصلی سالاد سزار از تخم مرغ خام برای تهیه آن استفاده می‌شود، ولی در ایران با توجه به سلیقه غذایی تخم مرغ را حذف می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به ذائقه غذای خود بعضی از موارد اصلی سس سالاد سزا ر را حذف یا اضافه کنید. در این مطلب دستور پایه اصلی سس سالاد سزار و آموزش سالاد را مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

مواد لازم: کاهوخرد شده ۳ مشت، سینه مرغ گریل شده ۱ عدد، نان تست ۴ عدد، تخم مرغ  ۲ عدد، پنیر پارمسان، سرکه سفید ۲ نصف لیوان، سیر ۲ حبه روغن زیتون یک استکان، نمک فلفل به مقدار لازم

مرحله اول، ابتدا باید در قابلمه که آبجوش وجود دارد، تخم مرغ‌ها را قرار دهید اجاز داده تا تخم مرغ‌‌ها نیم پز شود. سعی کنید تخم مرغ زیاد پخته نشود، بعد از نیم‌پز شدن تخم مرغ‌ها پوست آنها را گرفته ودر کاسه مناسبه آنها را له کنید.

مرحله دوم، حالا وقت اضافه کردن سیر له شد، به تخم مرغ‌ها بوده در همین مرحله وقت اضافه کردن روغن زیتون و پنیر پارمسان  به تخم مرغ‌ها است.

مرحله سوم، در این مرحله باید به مدت ۴ دقیقه خوب هم بزنیت تا مواد سس یک دست شود، هنگام تغیر رنگ مواد سس وقت اضافه کردن ادویه‌ها و سرکه است. باید مدام هم بزنیت تا مواد خوب مخلوط شده هنگامی که مانند سس مایونز شد سس شما آماده است. میزان اضافه کردن سرکه به ذائقه شما بستگی دارد، که چه میزان ترش بودن سس را دوست دارید. بعضی از افراد در سس سزار از خیارشوری رنده شده استفاده می‌کنند، که طعم سس را بی نظیر می‌کند ولی وجود خیارشور در دستور اصلی قرار ندارد.

مرحله چهارم، سینه مرغ را یا سوخاری یا گریل کنید، بعد از پخته شدن مرغ آن را به تیکه های نگینی تبدیل کنید. حالا مقداری کاهو خرده شده را در کاسه مناسب به همراه نون تست از قبل برشته شده و مرغ خرد شده اضاف کنید، مقداری از سس را روی مواد ریخته و به همین صورت لایه لایه مواد سالاد و سس اضافه کنید، در آخر می‌توانید برای تزئین از سس و پنیر پارمزان سرو کنید.

اگر میخواهید مدرک فنی حرفه ای و بین المللی آشپزی داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره های آموزش آشپزی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه سس سزار با ماست
طرز تهیه سس سزار با ماست

طرز تهیه سس سزار با ماست

سالاد سزار را به عنوان غذایی رژیمی می‌خوردند، پس باید از سس رژیمی برای سالاد سزار استفاده کرد. شما می‌توانید سس سالاد را خودتان به راحتی در خانه تهیه کنید، وجود سس‌های بازاری بیرون  باتوجه به استفاده از روغن و سس مایونز زیاد هنگام تهیه سس برای سلامتی و بدن مضر است. تهیه سالاد سزار با سس ماست می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند.

هم اکنون در  اکثر رستوران ها از سس‌ سزار با کلسترول بالا وجود دارد، که انتخاب برای افرادی که در رژیم هستند سخت کرده است. با این دستور به راحتی سس سالاد سزار رژیمی می‌توان درست کرد. مواد لازم: ۲ قاشق سوپ خوری ماست یک قاشق ماست خوری صاف شده یک قاشق آبلیمو، ۳ قاشق روغن زیتون، نمک و فلفل به مقدارکافی

ابتدا در کاسه ایی مناسب ماست‌ها اضاف کنید. خوب هم زده تا مواد ماست یک دست شود. بعد از آن وقت اضافه کردن آبلیمو، نمک وفلفل است. بعداز مخلوط کردن مواد و یک دست شدن می‌توانید این سس رژیمی را بر روی سالاد سزار ریخته و سرو کنید. تهیه این سس راحت و رژیمی  در کاهش وزن به شما کمک می‌کند.

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی خانگی

معمولاً ورزشکاران و افرادی که در رژیم هستند، سالاد سزار رژیمی را جزوه برنامه‌های اصلی غذای خود قرار دادند. سالاد سزار با ترکیب چند مواد ساده تشکیل شده است، که سس سالاد اصلی ترین چاشنی طعم دهنده آن حساب می‌شود داخل دوره آشپزی بین المللی آریا تهران به صورت جامع به بررسی این سالاد پرداخته ایم. امروز با پیدایش پیشرفته اطلاعات درباره سالم خوری و رعایت نکات مفید برای بدن بیشتر به سمت غذایی رژیمی و مقوی میرند.

 سالاد سزار را با تغییر سس بی نظیره آن می‌شود به یک غذای سالم و رژیمی در بین لیست غذاهای ایرانی تبدیل کرد. سعی داریم در این مطلب مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سزار رژیمی را برای شما ارائه دهیم.

مواد لازم سالاد: کاهو متوسط ۱ عدد، پیاز ۱عدد، پنیر پارمزان ۲ قاشق، سینه مرغ ۱ عدد، نان تست سبوس دار، سیر ۲ حبه، روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری، ماست یونانی ۳ قاشق، نمک فلفل، دانه چیا برا تزئین

مرحله اول، ابتدا استخوان سینه مرغ جدا کرده و با آبلیمو، نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس کاهو را  برگ برگ کرده وبه همراه نمک خوب بشویید و آبکش کنید.

مرحله دوم، نان را به صورت مربع  در اندازه ۱×۱ تکه کرده، آن‌ها را با روغن زیتون به همراه پودر سیر آغشته کنید. سپس  در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید نان‌ها برشته و طلایی شوند. هنگامی که نان‌ها در فر قرار دارد مدام به آن سربزنید، تا برشته شوند.  اجازه دهید نان‌ها سرد شوند.

مرحله سوم، حالا باید مرغ مرینت شده را در تابع همراه با مقداری روغن گریل کنید، بعد از سرخ شدن یک طرف مرغ طرف دیگر را اجازه دهید، سرخ شود بعد از پخته شدن مرغ حرارت را خاموش کنید.

مرحله چهارم، کاهو شسته شده را به اندازه دلخواه خرد کرده، سپس نان گندم برشته شده را به همراه مرغ گریل شده به کاهو خرد شده اضافه کنید.

مرحله پنجم، در این مرحله وقت آمادسازی سس است، ماست یونانی را به همراه روغن زیتون و مقداری آبلیمو مخلوط کنید،  خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس پنیر پارمزان به مواد اضافه کنید، وقتی سس شما آماده شد، بر روی سالاد ریخته به همراه دانه چیا سرو کنید.

طرز تهیه سس سالاد سزار با سرکه بالزامیک
طرز تهیه سس سالاد سزار با سرکه بالزامیک

طرز تهیه سس سالاد سزار با سرکه بالزامیک

یکی از خوشمزه‌‌ترین و محبوب‌ترین انواع فست فود های موجود در کشور، سالاد سزار می باشد. سرکه بالزامیک از انگور سفید تهیه شده، سرکه بالزامیک درمیان دیگر سرکه ها خواص و فواید درمانی بسیاری دارد، که عبارت انداز تنظیم خون، سلامتی پوست و تقویت استخوان‌ها سرکه بالزامیک در سس سزار طعم فوق العاده لذیذی به سس شما می‌دهد.  مواد لازم: سرکه باالزامیک، روغن زیتون، پنیر پارمزان، تخم مرغ، نصف لیمو، سیرتازه، نمک و فلفل

ابتدا تخم مرغ های نیم پز شده را درون ظرفی مناسب قرار دهید، با استفاده از گوشت کوب آن را له کنید، سپس سیر پوست گرفته شده را به همراه نمک به تخم مرغ ها اضافه کرده. خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شود، بعد از مخلوط شدن مواد روغن زیتون را اضافه کنید، خوب هم بزنید تا موادی رقیق و یک دست به شما بدهد. همچنین اجازه دهید مواد چند ثانیه استراحت کند، بعد سرکه بالزامیک به همراه پنیر پارمزان به مواد اضافه کنید. مواد سس را به خوبی  مخلوط کرد، تا مواد کرم رنگ شود. اکنون سس شما همانند سس مایونز شد، می‌‌توانید این سس بی نظیر را روی سالاد سزار خود میل بفرماید.

طرز تهیه سالاد سزار خانگی ساده

سالاد سزار قدمت چند هزار ساله دارد و چندین سال است در میان ایرانیان بسیار محبوب شده، اکثرا به دنبال روشی ساده  برای تهیه سالاد سزار هستند. با توجه به محبوبیت این سالاد، در اکثر مهمانی‌ها و تولد‌ها از این سالاد به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی  استفاده می‌کنند، تهیه سالاد سزار در خانه بسیار راحت است. مواد لازم:

کاهو یک عدد

لیمو ترش  ۱ عدد

سینه مرغ ۱ عدد

سس مایونز ۵ قاشق

سرکه سفید ۳ قاشق

روغن زیتون ۵ قاشق

پودر سیر یک قاشق غذا خوری

پنیر پارمزان نصف لیوان

نان تست ۴ عدد

سس خردل ۲ قاشق

مرحله اول، در این مرحله ابتدا مرغ را به همراه نمک، آبلیمو، روغن، زیتون مزه دار کرده، به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید. تا  مواد به خورد مرغ رود بعد از آن کاهو ها را برگ کنید، همراه نمک اجازه دهید در آب به مدت یک دقیقه بماند، و بعد آبکش کنید.

مرحله دوم، سپس به اندازه  دلخواه کاهو را خودر کنید، بعد از آن دور نون تست را ببرید، و نون تست را به صورت نگینی خود کنید. همراه با روغن زیتون و پودر سیر به خوبی مخلوط کنید. اجازه دهید درون فر  در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در زمان ۱۰ دقیقه نون ها برشته شوند. بعد از برشته شدن نان‌ها آن‌ها را در ظرفی مناسب قرار دهید، و اجازه دهید نان‌ها سرد شوند.

مرحله سوم، در این مرحله مرغ را که از قبل مرینت صفحه گریل سرخ کنید، بعد از سرخ شدن یک طرف مرغ را برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید بعد از ظهر شدن مو در این ظرف را ببندید و اجازه دهید مرغ آرام بپزد و نرم شود، بعد از پخته شدن مرغ آن را به دلخواه خرد کنید برای سالاد سزار به صورت نگینی خرد شده بهتراست.

مرحله چهارم، در این مرحله نوبت آماده سازی سس سالاد سزار است. سس مایونز را به همراه سس خردل خوب مخلوط کنید، به خوبی هم زده تا با هم ترکیب شوند. بعد از آن وقت اضافه کردن پودر سی و سرکه سفید است، در هر مرحله اضافه کردن مواد خوب هم بزنید تا موادی که به دیواره های ظرف قرار دارد، دورگیری شود و یک دست شده.

مرحله پنجم، بعد از آن در ظرفی مناسب کاهو نان و مرغ قرار داده و بعد از آن پنیر پارمزان و سس را روی سالاد ریخته، شما می توانید مقداری از سس برای تزیین روی سالادسزار بردارید، بعد از آن می‌توانید سالاد سزار را به همراه نان تست سرو کنید.

طرز تهیه سس سالاد سزار رستورانی
طرز تهیه سس سالاد سزار رستورانی

طرز تهیه سس سالاد سزار رستورانی

اگر به رستوان رفته‌اید و برای اولین بار سالاد سزار را سفارش دهید، جز طرفداران اصلی سالاد سزار می‌شوید. در رستوارن‌ با ترکیب چند مواد اصلی و پایه، سس سالاد سزار را فوق العاد دلچسپ می‌کند. اکثر رستوران‌ها سس سالاد سزار را به دو روش تهیه می‌کنند. شاید شما کنجکاو باشید، ترکیب این مواد فوق العاده جذاب را بدانید. اکنون مرحله به مرحله آموزش سس سالاد سزار به روش رستوانی به شما ارائه می‌دهیم. مواد لازم:

سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری، روغن زیتون ۶ قاشق غذاخوری،  سس خردل یک قاشق غذاخوری،  سرکه ۲ قاشق غذاخوری، آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری، سیر رنده شده ۱ حبه، پنیر پارمیزان نصف لیوان، نمک به مقدار لازم.

ابتدا برای تهیه این سس رستورانی فوری سس مایونزوسس خردل را با هم مخلوط کرده، بعد از آن سیر به همراه روغن زیتون به مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. سپس در آخر پنیر پارمزان به همراه آبلیمو و نمک به مواد سس اضافه کنید. این دستورساده و راحت رستوارنی است.

دستور دوم

مواد لازم:  زرده تخم مرغ ۲ عدد، سس مایونز ۳ قاشق، سس خردل ۱ قاشق، سرکه سفید ۳ قاشق، سس ورچستر ۳ قاشق روغن زیتون ۵ قاشق  پودر سیر، پنیر پارمسان نصف لیوان، نمک فلفل

مرحله اول، ابتدا زرد تخم مرغ پخته شده را در ظرفی مناسب له کنید، سپس سس مایونز و سس خردل را به آن اضافه کرده، خوب باهم مخلوط کرده تا مواد به رنگ کرم تبدیل شود. توجه داشته باشید میان کار حتما دور گیری کنید، تا زرده تخم مرغ  با مواد سس خوب ترکیب شود.

مرحله دوم، وقت اضافه کردن روغن زیتون به همراه نمک به مواد سس است، روغن زیتون در مواد باعث رقیق شدن سس می‌شود، اکنون وقت اضافه کردن پنیر پارمسان به همراه سس ورچستر است که باید به مواد سس اضاف کنید. توجه داشته باشید در آخر آبلیمو یا سرکه را باید اضافه کنید، خوب مخلوط کرده تا مواد یک دست و کرم رنگی به شما بدهد. هم اکنون سس سالاد سزار به روش رستورانی آماده است.

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی داشته ایم برای شما آموزش طرزتهیه سالاد سزار ساده به روش رستورانی خانگی و رژیمی، را ارائه دهیم، همچنین با انواع سس سالاد سزار رژیمی، رستورانی و با سرکه بالزامیک آشنا کنیم. به شما پیشنهاد میکنیم از این دستور تهیه سالاد سزار استفاده کنید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بود باشد و در کنار خانواده سالاد شرار به این روش درست کنید. نوش جان

سوالات متداول

طرز تهیه سس سالاد سزار به چه صورت است؟

یکی از آسان ترین و کم کالری ترین سس های موجود در جهان، سس سزار می باشد. روش تهیه این سس نیز بیسار آسان بوده و در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده می باشد. داخل مقاله در رابطه با طرز تهیه سس سالاد سزار به صورت جامع صحبت کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار چیست؟

یکی از اصلی ترین چاشنی ها در مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار، سیر می باشد. داخل مقاله تمامی مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

محتویات سس سالاد سزار چیست؟

محتویات سس سالاد سزار متناسب با سلیقه و ذائقه افراد متفاوت می باشد اما از جمله محتویات ثابت در سالاد سزار روغن زیتون و سیر می باشد.