طرز تهیه دنده کباب

دنده کباب یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع کباب های ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد و امروزه در بسیاری از مجالس و مهمانی ها سرو می شود. اگر به دنبال آموزش دنده کباب اصیل کرمانشاهی مرحله به مرحله هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. مطالبی […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

دنده کباب یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع کباب های ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد و امروزه در بسیاری از مجالس و مهمانی ها سرو می شود. اگر به دنبال آموزش دنده کباب اصیل کرمانشاهی مرحله به مرحله هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی
طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی

روش پخت دنده کباب کرمانشاهی چگونه است؟ همانطور که در عکس دنده کباب کرمانشاهی مشاهده می کنید، دنده کباب یکی از خوشمزه ترین و سنتی ترین انواع کباب های ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد و امروزه در سراسر جهان تهیه و سرو می شود. اگر شما هم می خواهید طرز پخت دنده کباب کرمانشاهی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید تا بتوانید در منزل این غذای لذیذ را به راحتی تهیه کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه کباب کوبیده بدون ریزش را به طور کاملا حرفه ای و تخصصی، در بهترین آموزشگاه آشپزی ایران، زیر نظر اساتید مجرب این حوزه آموزش ببینید، پیشنهاد می کنیم از دوره آموزش تخته کاری استفاده کنید و مهارت های خود را در این زمینه ارتقا دهید.

مواد لازم برای دنده کباب کرمانشاهی عبارتند از:

  • گوشت گوسفندی: ۳۰۰ گرم
  • دنده گوسفند: ۴ عدد
  • گوجه‌ فرنگی: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • آب‌ لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه‌ فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم‌ کرده: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

در اولین مرحله از آموزش دنده کباب کرمانشاهی که یکی از خوشمزه ترین انواع غذاها در لیست غذاهای ایرانی می باشد، ابتدا گوشت گوسفندی را به صورت درشت چرخ کرده و در یک ظرف مناسب بریزید. در ادامه پیاز را رنده کنید و همراه با نمک و فلفل سیاه به ظرف گوشت اضافه کنید. حال مواد را به طور کامل با هم مخلوط کرده تا یکدست و منسجم شوند.

توجه داشته باشید که برای آماده‌ سازی مواد حدودا ۳۰ دقیقه زمان لازم است. به این صورت که باید دنده‌ ها را در سیخ پهن سیخ کنید و سپس گوشت چرخ‌ کرده را کنار دنده‌ ها قرار دهید. در قدم بعد گوشت‌ ها را به آرامی و همراه با یک چاقو کنار دنده‌ ها پهن کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری مهارت و تکنیک های قصابی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش قصابی گوسفندی شرکت کنید و علاوه بر کسب مهارت های تخصصی، مدرم معتبر فنی حرفه ای دریافت کنید.

برای اینکه گوشت چرخ‌ کرده نریزد، بهتر است ۳ عدد سیخ پهن زیر آن ها قرار دهید. در ادامه دستور تهیه دنده کباب کرمانشاهی طاق بستان (دنده کباب طاق بستان)، منقل زغال را آماده کرده و سپس دنده‌ ها را روی آن قرار دهید. صبر کنید تا گوشت‌ های چرخ‌ کرده خود را بگیرند و سپس سیخ‌ ها را به‌ طور مداوم بچرخانید تا همه اطراف گوشت بپزد.

پیشنهاد ویژه: کباب کال یکی دیگر از انواع کباب های خوشمزه شمالی است که با استفاده از ادویه ها و سبزیجات معطر شمالی تهیه می شود. اگر شما هم می خواهید روش پخت این کباب را یاد بگیرید، حتما مقاله طرز تهیه کال کباب را مطالعه کنید.

طرز تهیه سس دنده کباب کرمانشاهی
طرز تهیه سس دنده کباب کرمانشاهی

طرز تهیه سس دنده کباب کرمانشاهی

در مرحله بعد برای طرز تهیه سس دنده کباب کرمانشاهی، ابتدا کره را در یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود. سپس گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و پس از خرد کردن به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا گوجه ها به روغن بیفتند.

در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی از بین برود. حال مقداری زعفران دم کرده را همراه با آب لیموترش و مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

حال سس را روی روی حرارت ملایم بگذارید تا داغ بماند. پس از کباب شدن دنده کباب، آن را از روی منقل بردارید و با یک قلمو سس را بر روی اطراف دنده ها بمالید. حال دنده کباب شما آماده است و می توانید همراه با نان یا برنج نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: دوره آشپزی را در معتبرترین آموزشگاه آشپزی ایران تجربه کنید. اگر به پخت انواع غذاهای متنوع و خوشمزه ایرانی و ملل علاقه مند هستید، برای بهره مندی از بهترین و کامل ترین دوره آموزش آشپزی حرفه ای، پیشنهاد می کنیم از فیلم آشپزی مجتمع آریا تهران که به صورت رایگان استفاده کنید.

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی در فر

یکی از روش های تهیه دنده کباب اصیل کرمانشاهی، با استفاده از فر می باشد که طعم بسیار خوشمزه ای دارد و با یکبار امتحان، عاشق این غذا خواهید شد. در ادامه روش تهیه دنده کباب اصل کرمانشاهی در فر به طور کامل توضیح داده شده است.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با روش پخت کباب لقمه ای در فر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم به صفحه طرز تهیه کباب لقمه مراجعه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی در فر عبارتند از:

  • دنده گوسفندی: ۱ کیلوگرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • برگ بو: ۲ عدد
  • ماست چکیده: ۲۵۰ گرم
  • رب گوجه‌ فرنگی: ۵ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم‌ کرده: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع و روغن کرمانشاهی: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

در اولین مرحله از طرز تهیه ی دنده کباب کرمانشاهی، ابتدا دنده‌ های گوسفندی را در یک ظرف مناسب بریزید و سپس مقداری یخ به آن اضافه کنید. حال ظرف را در دمای محیط قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه دنده‌ ها را تمیز بشویید و با دستمال حوله‌ ای خشک کنید.

حال پوست پیاز و سیر را بگیرید و آن ها را رنده کنید. یک ظرف دیگر بردارید و پیاز و سیر رنده شده، ماست، برگ بو، زعفران دم‌ کرده، نمک و فلفل سیاه را در آن ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس دنده‌ ها را درون ظرف بگذارید و آن ها را با مواد ماساژ دهید. به خاطر داشته باشید که ماست باعث نرم و آبدار شدن کباب دنده کرمانشاهی می‌ شود. حال روی ظرف دنده را با یک سلفون بپوشانید و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

در این مرحله باید سس مخصوص دنده کباب کرمانشاهی کرمانشاه را تهیه کنید. برای این کار یک تابه مناسب بردارید، مقداری روغن در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، رب گوجه‌ فرنگی را درون آن تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند.

حال زعفران دم‌ کرده، نمک، فلفل سیاه و روغن کرمانشاهی را به تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید و پس از آن که سس به غلظت رسید آن را از روی حرارت بردارید. در مرحله بعد ظرف حاوی دنده های مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و در یک گوشه قرار دهید.

در این مرحله از طرز تهیه دنده کباب غذای کرمانشاهی، روی سینی فر، فویل آلومینیومی قرار دهید و دنده‌ ها را بر روی آن بچینید. در صورتی که تمایل دارید می توانید تعدادی گوجه فرنگی حلقه شده زیر دنده یا لابه لایه آن ها بگذارید و سپس روی دنده های را با فویل بپوشانید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی در اصفهان، فر را بر روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و صبر کنید تا گرم شود. سپس دنده ها را به مدت ۹۰ دقیقه در فر قرار دهید تا به طور کامل مغزپخت شوند. پس از گذشت یک ساعت، دنده‌ ها را از فر خارج کرده و فویل را باز کنید تا روی آن ها نیز برشته شود. مجددا سینی را در فر قرار دهید.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه دنده کباب شما آماده است و می توانید نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر قصد راه اندازی کبابی دارید، اما اطلاعات و شناخت کافی درباره هزینه و لوازم مورد نیاز برای راه اندازی کبابی ندارید، حتما مقاله سرمایه لازم برای راه اندازی کبابی را بررسی کنید.

فیلم طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی

در این قسمت به زودی توسط همکاران ما در مجموعه بزرگ آریا تهران، فیلم تهیه دنده کباب کرمانشاهی قرار خواهد گرفت. شما عزیزان از طریق مشاهده کلیپ دنده کباب کرمانشاهی، قادر خواهید بود تا روش پخت این کباب خوشمزه را به راحتی آموزش دیده و در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

در ادامه این مطلب از مقالات آشپزی آریا تهران، با ارائه نکات مهم در طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی همراه شما خواهیم بود.

نکات مهم در طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید دنده کباب کرمانشاهی طرز تهیه تقریبا ساده ای دارد اما با رعایت یک سری نکات می توانید این غذای ساده را تبدیل به یک غذای متفاوت تبدیل کنید. از این رو در این قسمت نکاتی ذکر شده است تا شما عزیزان بتوانید خوشمزه ترین و بهترین دنده کباب کرمانشاه را تهیه کنید.

اگر به دنده گوسفندی دسترسی ندارید، در تهیه دنده کباب کرمانشاهی نی نی سایت، می توانید از دنده گوساله نیز استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که دنده گوسفندی بسیار لذیذتر و خوشمزه تر خواهد بود.

اگر می خواهید دنده کباب سنتی کرمانشاهی شما مزه ترشی داشته باشد، می توانید از مقداری کشک آب شده به همراه آبلیمو استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید لیست انواع غذاهای سنتی معروف را مشاهده کنید، حتما مقاله غذاهای سنتی ایرانی را بررسی کنید.

دقت داشته باشید که مواد لازم در آموزش طرز دنده کباب کرمانشاهی برای چهار نفر می باشد. در صورتی که می خواهید این غذا را برای تعداد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، می بایست مقادیر اولیه را افزایش یا کاهش دهید.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش یکی از انواع کباب های اصیل و خوشمزه ایرانی به نام دنده کباب کرمانشاهی پرداخته شد که به دلیل طعم خوشمزه و لذیذ آن، در بسیاری از رستوران دنده کباب کرمانشاهی سرو می شود. اگر می خواهید روش تهیه این کباب خوشمزه را به صورت گام به گام یاد بگیرید، حتما از مطالب مقاله استفاده کنید.

سوالات متداول
دنده کباب کرمانشاهی چیست؟

دنده کباب کرمانشاهی یکی از خوشمزه ترین انواع کباب های ایرانی است که اصالت آن متعلق به کرمانشاه می باشد و با استفاده از دنده گوسفندی، گوشت گوسفندی، رب گوجه فرنگی، پیاز، سیر، زعفران دم کرده و ادویه های متنوعی تهیه می شود.

روش تهیه دنده کباب کرمانشاهی چگونه است؟

روش تهیه دنده کباب کرمانشاهی بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. شما می توانید این کباب را به دو روش، با استفاده از منقل و فر درست کنید که هر دو روش را به طور کامل در مقاله توضیح داده ایم.

نکات مهم در دستور تهیه دنده کباب کرمانشاهی چیست؟

یکی از نکات مهم در تهیه دنده کباب این است که از دنده گوسفندی استفاده کنید. استفاده از دنده گوساله در تهیه این غذا امکان پذیر است اما به خاطر داشته باشید که دنده گوسفندی طعم خوشمزه تر و لذیذتری دارد.