رفع مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم شما را با رفع مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام آشنا کنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با یکدیگر تمامی روش ها و راهکار های رفرش نشدن اینستاگرام را به صورت تصویری و ویدیویی مورد بررسی قرار دهیم. آنچه در این پست می خوانید : رفرش پیج […]
  • تعداد نظرات: 1
  • دسته بندی ها: اینستاگرام
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با رفع مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام آشنا کنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با یکدیگر تمامی روش ها و راهکار های رفرش نشدن اینستاگرام را به صورت تصویری و ویدیویی مورد بررسی قرار دهیم.

رفرش پیج اینستاگرام چیست
رفرش پیج اینستاگرام چیست

رفرش پیج اینستاگرام چیست

همانطور که میدانید امروزه با گسترش تکنولوزی و افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی، اینستاگرام یکی از برترین ها در لیست سرگرم کننده ترین شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. اینستاگرام همواره کاربران زیادی را به خود اضافه کرده و روز به روز در حال پیشرفت می باشد.میتوان گفت از هر ۳ نفر افراد موجود در کره زمین ۲ نفر از آن ها اکانت و پیج اینستاگرام دارند و با این برنامه ی سرگرم کننده اشنایی دارند.

پیشنهاد ویژه: آموزش جامع و بازار کاری اینستاگرام در دوره اینستاگرام آریا تهران را مطالعه کنید

گاهی ممکن است هنگام استفاده از برنامه اینستاگرام با پیام couldn’t refresh feed مواجه شوید، مشاهده ی این پیام در واقع بیانگر این موضوع است که شما دیگر نمیتوانید پست های جدیدی از فالوینگ های خود مشاهده کنید. قبل از بررسی پیام couldn’t refresh feed و راهکار رفرش نشدن اینستاگرام ابتدا باید بدانیم رفرش پیج اینستاگرام چیست، رفرش پیج اینستاگرام به این معنی می باشد که اگر بخواهید داخل بخش فید پیج خودتان پست های جدیدی از فالوینگ هایتان را تماشا کنید باید صفحه را یکبار به پایین کشیده و به نوع دیگر صفحه را رفرش یا همان بازنگری کنید.

پس در پاسخ به این سوال که رفرش پیج اینستاگرام چیست باید بگوییم بازنگری کردن صحفه فید اینستاگرام برای دیدن پست ها و استوری های جدید را رفرش پیج اینستاگرام می گویند.

اینستاگرام به کاربران امکان ویرایش و آپلود عکس ها و فیلم های کوتاه را از طریق اپلیکیشن موبایل می دهد. کاربران می‌توانند به هر پست خود یک عنوان اضافه کنند و از هشتگ‌ها و برچسب‌های جغرافیایی مبتنی بر مکان برای فهرست‌بندی این پست‌ها استفاده کنند و آن‌ها را توسط سایر کاربران درون برنامه قابل جستجو کنند.

هر پست توسط یک کاربر در فید اینستاگرام فالوورهای آن‌ها ظاهر می‌شود و همچنین در صورت تگ شدن با استفاده از هشتگ‌ها یا برچسب‌های جغرافیایی، می‌تواند توسط عموم مشاهده شود. کاربران همچنین می توانند پروفایل خود را خصوصی کنند تا فقط دنبال کنندگان آنها بتوانند پست های آنها را مشاهده کنند.

منظور از couldn't refresh feed در اینستاگرام چیست
منظور از couldn’t refresh feed در اینستاگرام چیست

منظور از couldn’t refresh feed در اینستاگرام چیست

همانطور که بالا تر نیز گفته شد در بعضی مواقع ممکن است با مشکل رفرش نشدن اینستاگرام مواجه شویم، منظور از couldn’t refresh feed در اینستاگرام یعنی دیگر نمیتوانید پست ها و استوری های جدید را مشاهده کنید، حال که با پاسخ سوال منظور از couldn’t refresh feed در اینستاگرام چیست آشنا شدیم بیایید با یکدیگر مواردی را که در آن ها ممکن است پیام Couldn’t refresh feed را مشاهده کنیم مورد بررسی قرار دهیم:

  • سرعت کم یا عدم اتصال به اینترنت برای دستگاهی که از اینستاگرام در آن استفاده می کنید.
  • استفاده کردن از نسخه قدیمی اینستاگرام
  • دلایل فنی (باگ برنامه، استفاده از VPN یا DNS).

پیام اینستاگرام “Couldn’t Refresh Feed” احتمالاً یکی از کمترین خطاهای مربوط به برنامه اینستاگرام می باشد که با آن مواجه می شوید، رفرش نشدن اینستاگرام به معنای ناتوانی در مشاهده آخرین پست ها و استوری ها می باشد که ممکن است اغلب اتفاق بی افتد و برای کاربران فعال این برنامه آزاردهنده می باشد.

پیشنهاد ویژه: اگر میخواهیدبرای اینستاگرام خود یک بنر حرفه ای طراحی کنید آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام آریا تهران رو از دست ندید.

دلایل احتمالی وجود دارد که باعث بروز خطای couldn’t refresh feed در اینستاگرام می شود که عبارت اند از:

اتصال اینترنت
یکی از رایج‌ترین دلایلی که اینستاگرام فید شما را به‌روزرسانی نمی‌کند، اتصال به اینترنت است. از آنجایی که اتصال به اندازه کافی سریع نیست، اینستاگرام نمی‌تواند جدیدترین عکس‌ها و ویدیوها را بارگیری کند.

برنامه به‌روزرسانی نشده است
اگر از نسخه قدیمی‌تر برنامه اینستاگرام استفاده می‌کنید، ممکن است مشکلات متعددی را با آن تجربه کنید، از جمله ناتوانی در بارگذاری جدیدترین پست‌ها و بروز خطای کودنت رفرش فید اینستاگرام یکی از مشکلات بروز رسانی نشدن برنامه اینستاگرام می باشد.

سرورهای اینستاگرام به درستی کار نمی کنند
اگر سرورهای اینستاگرام کار نمی‌کنند، پیام «Couldn’t Refresh Feed» را مشاهده خواهید کرد. این اغلب اتفاق نمی افتد، اما زمانی که اتفاق می افتد، معمولاً به سرعت حل می شود.

کش اینستاگرام پر است
اگر فایل‌های کش اینستاگرام پر باشد، ممکن است با مشکلات Couldn’t Refresh Feed مواجه شوید. این فایل‌های موقت در دستگاه شما ذخیره می‌شوند تا زمان بارگذاری را افزایش دهند. اما، اگر حافظه کش پر باشد، برنامه ممکن است با مشکل couldn’t refresh feed در اینستاگرام مواجه شود.

زمان و تاریخ اشتباه
ممکن است این موضوع برای شما عجیب باشد، اما اگر زمان و تاریخ مناسبی را روی گوشی خود تنظیم نکنید، اینستاگرام ممکن است به درستی کار نکند. اگر زمان و تاریخ اینستاگرام با مواردی که انتخاب کرده‌اید مطابقت نداشته باشد، برنامه ممکن است با مقادیر متناقضی مواجه شود که می‌تواند مشکل couldn’t refresh feed در اینستاگرام را ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه: پاسخ یکی از سوالات پر تکرارتون رو در چرا اینستاگرام من ریلز نداره آریا تهران پیدا کنید.

چرا اینستاگرام رفرش نمی شه
چرا اینستاگرام رفرش نمی شه

چرا اینستاگرام رفرش نمی شه

با توجه به گفته های بالا دلیل اینکه چرا اینستاگرام رفرش نمی شه میتواند آپدیت و بروز نبودن برنامه باشد، برای رفع مشکل couldn’t refresh feed اینستاگرام با بروزرسانی یا نصب مجدد اینستاگرام میتوانید اقدام کنید، برای آن که مشکل couldn’t refresh feed اینستاگرام را حل کنید اولین قدم بروز رسانی کردن این برنامه می باشد، اگر از گوشی اندروید استفاده میکنید وارد google play شده و عبارت instagram را جستجو کنید، پس از بالا آمدن برنامه گزرینه ی update و یا همان اپدیت رابزنید تا برنامه بروزرسانی شده و مشکل couldn’t refresh feed اینستاگرام حل شود.

اگر پس از آپدیت کردن برنامه هنوز با مشکل couldn’t refresh feed اینستاگرام مواجه هستید یکبار از حساب کاربری خود بیرون امده و دوباره وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

یکی دیگر از دلایل رفرش ندن اینستاگرام، رفرش نشدن اینستاگرام به علت ایجاد پست ها یا نظرات نامناسب می باشد. همانطور که میدانید اینستاگرام یک پلترفی می باشد که در آن تخلفات باعث بلاک شدن از طرف اینستاگرام و بسته شدن اکانت و حساب کاربری شما می باشد، پس سعی کنید تا حد امکان نظرات نامناسب و یا پست های نامناسب را منتشر نکنید تا با مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام مواجه نشوید.

پیشنهاد ویژه: جامع ترین مقاله در رابطه با بروزرسانی اینستا ۲۰۲۱ آریا تهران را مطالعه کنید

رفع مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام

اکنون که دلایل احتمالی عدم امکان رفرش فید اینستاگرام خود را بررسی کرده ایم، بیایید راه حل ها را بررسی کنیم:

اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید
اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اگر از Wi-Fi استفاده می کنید، بررسی کنید که آیا سیگنال به اندازه کافی قوی است یا خیر. اگر از داده های تلفن همراه استفاده می کنید، مطمئن شوید که دریافت و سرعت کافی دارید. توصیه می کنیم از Speedtest برای بررسی سرعت اینترنت خود استفاده کنید، چه از Wi-Fi استفاده می کنید یا از شبکه تلفن همراه.

اگر در پایان ماه با این مشکل مواجه می‌شوید، ممکن است مقدار محدودی داده تلفن همراه داشته باشید یا ممکن است ارائه‌دهنده شما اتصال شما را محدود کند. برای حل این مشکل، با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.

زمان و تاریخ خودکار را تنظیم کنید
همانطور که اشاره کردیم، اگر زمان و تاریخی که به صورت دستی تنظیم کرده‌اید با مقادیر واقعی مطابقت نداشته باشد، با برنامه‌هایی مانند اینستاگرام با مشکلاتی مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این امر، زمان و تاریخ گوشی خود را روی خودکار تنظیم کنید.

اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می کنید، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • منوی خود را باز کنید و به تنظیمات بروید.
  • روی General Management ضربه بزنید.
  • تاریخ و زمان را بزنید.
  • کلید کنار تاریخ و زمان خودکار را روشن کنید.

این تنظیمات ممکن است بسته به نسخه اندرویدی که دارید متفاوت باشد. اگر مدیریت عمومی را نمی بینید، گزینه تاریخ و زمان را در تنظیمات خود خواهید داشت.

اگر آیفون دارید، مراحل زیر را دنبال کنید تا زمان و تاریخ را به صورت خودکار تنظیم کنید:

  • به منوی خود بروید و تنظیمات را باز کنید.
  • روی General ضربه بزنید.
  • تاریخ و زمان را انتخاب کنید.
  • تنظیم خودکار را فعال کنید.

اگر میخواهید به صورت کاملا عملی با نحوه وارد شدن به اکسپلور آشنا شوید و مدرک اینستاگرام دریافت کنید و با استفاده از این مدرک به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید در کلاس آموزش اینستاگرام آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران شرکت کنید.

یکی از راه‌حل‌های ممکن برای رفع مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام، خروج از برنامه و سپس ورود مجدد است، برای انجام این کار مراحل زیر را دنمبال کنید:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
  • روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  • روی نماد همبرگر (سه تا خط) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • روی بخش تنظیمات ضربه بزنید.
  • به پایین بروید و Log Out را انتخاب کنید.

برنامه را ببندید و سپس دوباره برنامه را باز کنید و دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

کش اینستاگرام را پاک کنید
حافظه پنهان اینستاگرام را پاک کنید تا عملکرد برنامه را افزایش داده و مشکل couldn’t refresh feed اینستاگرام را حل کنید.

برای پاک کردن کش اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • منو را باز کنید و به تنظیمات بروید.
  • روی Apps ضربه بزنید.
  • اینستاگرام را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.
  • ذخیره سازی را فشار دهید.
  • پاک کردن کش را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که پس از پاک کردن حافظه پنهان، باید دوباره وارد حساب کاربری خود شوید. مطمئن شوید که نام کاربری و رمز عبور خود را می دانید.

پاک کردن کش و دیتا اینستاگرام جهت حل مشکل couldn’t refresh feed اینستاگرام

اگر آیفون دارید، تنها راه برای پاک کردن کش اینستاگرام نصب مجدد آن است. دستورالعمل های موجود در بخش نصب مجدد برنامه اینستاگرام را دنبال کنید.

موبایل خود را مجددا راه اندازی کنید (خاموش روشن کردن دستگاه)

کاربران اندروید باید دکمه پاور را نگه داشته و گزینه Restart را فشار دهند. اگر آیفون دارید، یکی از دکمه های تنظیم صدا و دکمه کناری را نگه دارید تا نوار لغزنده پاور را روی صفحه ببینید. سپس نوار لغزنده را بکشید، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و دکمه کناری را نگه دارید تا گوشی دوباره روشن شود.

آموزش ویدیویی رفع مشکل کودنت رفرش فید

در این بخش آموزش ویدیویی رفع مشکل کودنت رفرش فید را برای شما عزیزان قرار داده ایم امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی اندروید

برای رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی اندروید، اولین مرحبه راه اندازی مجدد تلفن همراه می باشد، با خاموش و روشن کردن موبایل خود میتوانید مشکل couldn’t refresh feed اینستاگرام را رفع کنید.

کاربران اندروید باید دکمه پاور را نگه داشته و گزینه Restart را فشار دهند. اگر آیفون دارید، یکی از دکمه های تنظیم صدا و دکمه کناری را نگه دارید تا نوار لغزنده پاور را روی صفحه ببینید. سپس نوار لغزنده را بکشید، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و دکمه کناری را نگه دارید تا گوشی دوباره روشن شود. پس حل مشکل ارور couldn’t refresh feed اینستاگرام با ریستارت کردن تلفن امکان پذیر خواهد بود.

همچنین برای رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی اندروید میتوانید به بخش google play یا بازار رفته و عبارت instagram را جستجو کنید و گزینه ی آپدیت را بزنید.

رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی سامسونگ

برای رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی سامسونگ ابتدا به تنظیمات بروید، سپس به سمت Apps بروید.
اکنون لیست برنامه ها در دسترس خواهد بود. برنامه اینستاگرام را از لیست انتخاب کنید و روی Storage ضربه بزنید. اکنون Clear Data و Clear Cache را بزنید. تا مشکل couldn’t refresh feed در گوشی سامسونگ رفع گردد.


همچنین برای رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی سامسونگ، اتصال شبکه ناپایدار نیز یکی از دلایل اصلی مورد توجه در نظر گرفته می شود. و اگر اینستاگرام اینترنت مناسبی دریافت نکند، ممکن است ویژگی «couldn’t refresh feed» را داشته باشد. بنابراین، یک بار، بررسی کنید که مکانی که در آن حضور دارید شبکه مناسبی دارد یا خیر، در غیر این صورت، اگر به Wi-Fi متصل هستید، مطمئن شوید که درست کار می کند.

اگر شبکه اینترنت شما به طور کامل کار نمی کند سعی کنید با یک ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید و ببینید آیا سیم کارت مشکلی دارد یا خیر.

اگر شبکه اینترنت تلفن همراه شما به خوبی کار می کند، سعی کنید شناسه اینستاگرام خود را در دستگاه دیگری وارد کنید و ببینید که آیا درست کار می کند یا خیر.

رفع مشکل couldn't refresh feed در گوشی شیائومی
رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی شیائومی

رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی شیائومی

برای رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی شیائومی ابتدا برنامه اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید و دوباره وارد اینستاگرام شوید.
راه حل دیگری که می توانید انجام دهید خروج از سیستم و بازگشت است. این یک راه موثر برای رفع مشکل couldn’t refresh feed در گوشی شیائومی است زیرا ورود مجدد برنامه را تازه می کند و مشکلات مربوط به برنامه ناپدید می شوند.

  • به برنامه اینستاگرام بروید.
  • نماد پروفایل واقع در گوشه پایین سمت راست را انتخاب کنید.
  • ۳ خط واقع در گوشه بالا سمت راست را انتخاب کنید.
  • روی تنظیمات ضربه بزنید و سپس گزینه Log-out را بزنید.

سوالات متداول

چگونه مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام را رفع کنیم؟

برای حل کردن مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام روش های متعددی وجود دارد، اولین روش بروزرسانی کردن برنامه می باشد، داخل مقاله تمامی موارد برای مشکل ارور Couldn’t refresh feed اینستاگرام را قرار داده ایم.

چرا اینستاگرام رفرش نمیشه؟

یکی از دلایل اصلی رفرش نشدن اینستاگرام اتصالات اینترنت می باشد، اگر از فیلتر شکن استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم فیلتر شکن را قطع کرده و دوباره وارد اکانت خود شوید.

رفرش پیج اینستاگرام چیست؟

اگر بخواهیم پست ها و استوری های جدید را مشاهده کنیم با پایین کشیدن صفحه فید اینستاگرام صفحه را رفرش کرده و میتوان استوری ها و پست های جدید را مشاهده کرد.