طرز تهیه کیک کشمشی

کیک کشمشی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با دستورهای مختلفی تهیه می شود و می تواند یگ گزینه عالی برای میان وعده محسوب شود. اگر شما هم دوست دارید طرز تهیه کیک کشمشی خوش طعم و بدون فر را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کیک کشمشی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با دستورهای مختلفی تهیه می شود و می تواند یگ گزینه عالی برای میان وعده محسوب شود. اگر شما هم دوست دارید طرز تهیه کیک کشمشی خوش طعم و بدون فر را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های پخت انواع کیک های کشمشی آشنا شوید.

طرز تهیه کیک کشمشی
طرز تهیه کیک کشمشی

طرز تهیه کیک کشمشی

چجوری کیک کشمشی درست کنیم؟ طرز تهیه کیک کشمشی با پف زیاد چگونه است؟ همانطور که گفته شد، کیک کشمشی و گردویی یکی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که دستور پخت متنوعی دارد و می توانید به راحتی در منزل به پخت این کیک خوشمزه بپرازید.

جهت مشاهده دستور کیک کشمشی نی نی سایت و آشنایی با انواع کیک صبحانه کشمشی، در ادامه با ما همراه باشید.

برای تهیه کیک کشمشی گردویی ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید:

  • آرد: ۲ لیوان
  • شکر: لیوان
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • وانیل: نوک قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
  • شیر: ۱ لیوان
  • روغن مایع: ½ لیوان
  • گردو: ½ لیوان
  • کشمش: ½ لیوان

نکته: مواد اولیه ای که ذکر شده است مناسب برای طرز تهیه کیک کشمشی برای ۴ نفر می باشد. در صورتی که به دنبال مواد لازم برای طرز تهیه کیک کشمشی برای ۸ نفر، طرز تهیه کیک کشمشی برای ۱۰ نفر یا طرز تهیه کیک کشمشی برای ۲۰ نفر هستید می بایست مقدار مواد اولیه را افزایش دهید.

برای تهیه کیک صبحانه کشمش قبل از هر چیزی ابتدا باید مواد یخچالی را نیم ساعت قبل از پخت از یخچال خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید. علاوه بر این فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین دوره آموزش کیک پزی فنی حرفه ای با دریافت مدرک بین المللی هستید، پیشنهاد می کنیم دوره کیک پزی آریا تهران را از دست ندهید.

جهت مشاهده طرز تهیه شیرینی کشمشی عالی (شیرینی کشمشی عید) و همچنین مشاهده عکس کیک کشمشی خانگی در ادامه با ما همراه باشید.

 طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی
طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی

طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی

طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی با شیر چگونه است؟ چگونه کیک کشمشی پف دار (کیک کشمشی پوک) درست کنیم؟ طرز تهیه کیک کشمشی خانگی در مایکروفر چگونه است؟

برای تهیه کیک ساده کشمشی و گردویی، پوست گردوها را جدا کنید و آن ها با استفاده از چاقو به صورت ریز خرد کنید. در صورتی که قصد دارید کیک کشمشی ساده و خوشمزه (کیک کشمشی سنتی) درست کنید می توانید در این مرحله از آموزش کیک کشمشی، گردوها را حذف کنید. در قدم بعد کشمش ها را بشویید و در یک آبکش قرار هید و سپس صبر کنید تا آب اضافی آن ها کاملا خارج شود.

در این مرحله از طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی، یک ظرف مناسب بردارید و تخم مرغ ها را همراه با وانیل و شکر با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم بزنید تا مواد به طور کامل کرم رنگ و حجیم شوند.

حال برای پخت کیک کشمشی با شیر و تهیه کیک کشمشی با روغن مایع می توانید شیر را همراه با روغن مایع به مواد اضافه کنید و سپس به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

نکته: در صورتی که تمایل ندارید از شیر در کیک کشمشی فانتزی استفاده کنید، می توانید برای کیک کشمشی ساده بدون شیر (طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی بدون شیر)، از مقداری آب یا ماست استفاده کنید که در ادامه طرز تهیه کیک کشمشی بدون روغن و شیر را توضیح داده ایم. اما اگر به دنبال کیک کشمشی گردویی بدون ماست هستید، از شیر یا آب استفاده نمایید.

اگر می خواهید کیک کشمشی با کره درست کنید، می توانید به جای استفاده از روعن مایع از کره ذوب شده استفاده کنید که در این صورت کیک سالم تری خواهید داشت.

سپس مواد خشک یعنی آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و ۳ بار الک کنید. پس از الک کردن مخلوط را طی سه مرحله به مایه کیک کشمشی سریع اضافه کنید. در قدم بعد لیسک را بردارید و به صورت دورانی و چرحشی، مواد را با هم مخلوط کنید.

در ادامه مراحل آموزش طرز تهیه کیک کشمشی برای ۶ نفر، گردوهای از قبل خرد شده و کشمش را به مایه کیک اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. برای تهیه کیک کشمشی با خمیر مایه می توانید در این مرحله مقداری خمیر مایه به کیک اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

لاذم به ذکر است که برای پخت کیک کشمشی دو رنگ یا کیک زبرا کشمشی، می توانید مواد کیک کشمشی دونه ای را به دو قسمت تقسیم کرده و قسمتی از آن را با پودر شکلات الک شده ترکیب کنید که در این صورت شما کیک کشمشی شکلاتی خواهید داشت.

اگر می خواهید طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید، حتما مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی را مطالعه کنید.

حال قالب مورد نظر خود را بردارید و آن را با کره یا روغن مایع کمی چرب کنید و مقداری آرد کف قالب بپاشید تا کیکتان نچسبد.

در قدم بعد پخت شیرینی کشمشی به سبک قنادی، مایه کیک را درون قالب ریخته و سپس مایه را چند بار روی سطح کار بکوبید تا اصطلاحا هواگیری شود.

اگر کیک شما دو رنگ است باید مقداری سفید و مقداری شکلات بریزید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه طرز تهیه کیک دو رنگ، می توانید مراحل تهیه این کیک خوشمزه و زیبا را یاد بگیرید.

پس از انجام این کار برای پخت کیک کشمشی در فر (کیک شیفون کشمشی)، قالب را به مدت ۴۰ دقیقه درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا کیک خوب بپزد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با استفاده از یک خلال دندان تست کنید.

اگر به جای فر می خواهید از توستر استفاده کنید، باید بگوییم که مراحل پخت کیک کشمشی در توستر نیز همانند مراحل کیک کشمشی با فر می باشد با این تفاوت که ابتدا توستر را با دمای ۱۵۰ زوشن کرده و سپس درجه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می‌ دهیم، ابتدا توستر را با حرارت پایین حدودا ۱۰ دقیقه روشن می‌ کنیم و سپس حرارت پایین را خاموش کرده و حرارت بالا رو حدودا ۵ الی ۱۰ دقیقه روشن کنید.

در صورتی که کیک کشمشی تخته ای شما کاملا پخته شده باشد، نباید به خلال دندان بچسبد. سپس می توانید کیک کشمشی صبحانه را از فر خارج کرده و در دمای مخیط قرار داده تا خنک شود و در ادامه کیک را از قالب خارج کنید و در ظرف مناسب قرار دهید و به صورت دلخواه برش دهید.

اگر می خواهید تزئین و دکور کیک را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، حتما در دوره آموزش تزیین کیک آریا تهران شرکت کنید و کیک های خانگی خود را به بهترین شیوه تزئین کنید.

در ادامه طرز تهیه کیک کشمشی ساده بدون فر (کیک کشمشی پوپک فود بدون فر) را به شما توضیح خواهیم داد.

شیرینی کشمشی بدون فر
شیرینی کشمشی بدون فر

شیرینی کشمشی بدون فر

طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر و همزن برقی (کیک کشمشی با پف زیاد بدون فر) چگونه است؟ طرز تهیه کیک کشمشی در ماهیتابه رژیمی (کیک کشمشی در تابه رژیمی) به چه صورت است؟

اگر فر ندارید یا به هر دلیلی می خواهید این کیک خوشمزه را بدون فر تهیه کنید، طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی بدون فر (کیک کشمشی بدون فر) بسیار ساده است. شما می توانید پس از آماده کردن مواد کیک کشمشی با گردوکیک (کیک کشمشی تابه ای)، یک قابلمه یا تابه مناسب بردارید و کف آن را مقداری روغن بریزید یا یک کاغذ روغنی قرار دهید و سپس مواد را در قابلمه بریزید.

در پخت کیک کشمشی در قابلمه (کیک کشمشی تو قابلمه) فراموش نکنید که حتما زیر قابلمه یک شعله پخش کن قرار دهید و درب قابلمه را با استفاده از یک دمکنی کامل بپوشانید. سپس اجازه دهید تا کیک کشمشی خانگی شما به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه با حرارت کم بپزد.

اگر تمایل دارید کیک کشمشی دارچینی داشته باشید، در آخر مقداری دارچین به مواد اضافه کنید و سپس در قالب بریزید.

اگر می خواهید بدانید طرز تهیه کیک سیب بدون فر چگونه است، به صفحه کیک سیب و دارچین در قابلمه مراجعه کنید.

کیک کشمشی رژیمی

اگر می خواهید شیرینی کشمشی زعفرانی یا شیرینی کشمشی زرد را به صورت رژیمی درست کنید، به شما توصیه می کنیم به جای شکر سفید، از شکر قهوه ای استفاده کنید.

برای تهیه شیرینی کشمشی رژیمی بهتر است به جای روغن مایع از کره گیاهی استفاده کنید. در این صورت دیگر نگرانی بابت کیک کشمشی روغنی نخواهید داشت.

اگر می خواهید کیک کشمشی روی گاز (شیرینی کشمشی روی گاز) درست کنید، می توانید از تابه رژیمی یا قابلمه مخصوص کمک بگیرید.

در کل تهیه شیرینی کشمشی راحت است و می توانید با رعایت یک سری نکات، آن را به صورت رِژیمی تهیه کنید.

پیشنهاد ویژه: مجتمع فنی حرفه ای آریا تهران برگزار کننده بهترین دوره های آموزش شیرینی پزی با مدرک بین المللی فنی حرفه ای می باشد که با حضور اساتید برتر آشپزی و شیرینی پزی ارائه می گردد. جهت شرکت در دوره های ویژه بازار کار شیرینی پزی آریا تهران، به صفحه آموزش شیرینی پزی مراجعه کنید.

طرز تهیه کیک کشمشی با ماست
طرز تهیه کیک کشمشی با ماست

طرز تهیه کیک کشمشی با ماست

طرز تهیه کیک کشمشی بدون شیر چگونه است؟ آیا کیک کشمشی با ماست و کره خوشمزه می شود؟

تهیه شیرینی کشمشی شف طیبه با ماست یا با شیر کاملا بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد. در صورتی که دوست ندارید کیک کشمشی گردویی با شیر (کیک کشمشی گردویی با روغن مایع) درست شود، می توانید ماست را جایگزین آن کنید.

برای این کار کافیست در مرحله ای که شیر را اضافه می کنید، به جای آن تقریبا سه چهارم پیمانه ماست بریزید و کمی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود و سپس مابقی مراحلی که در قسمت تهیه کیک کشمشی دونفره، گفته شده است، انجام دهید و از کیک کشمشی عالی لذت ببرید.

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی
طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی

کیک کشمشی اسفنجی با طعم زعفرانی (کیک زعفرانی و کشمشی) یک از روش های پخت این کیک خوشمزه می باشد که با اضافه کردن مقداری زعفران دم کرده به مایه کیک تهیه می شود و با این روش می توانید خوشمزگی این کیک را چند برابر کنید.

لازم به ذکر است که برای تهیه کیک کشمشی زعفرانی بدون فر (کیک کشمشی با زعفران)، می توانید پس از آماده سازی مواد کیک، همانطور که که گفته شد، مواد را در یک قابلمه بریزید و روی آن دمکنی قرار دهید و قابلمه را روی شعله پخش کن بگذارید.

آیا می خواهید بدانید طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با ماست چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال، مقاله کیک گلاب و زعفران با ماست را مطالعه کنید.

شیرینی کشمشی چند کالری دارد

شیرینی کشمشی چند کالری دارد؟ آیا شیرینی کشمشی چاق میکند؟ کیک کشمشی کالری زیادی دارد یا خیر؟

در حالت کلی، کالری یک عدد کیک کشمشی بازاری ۶۰ و میزان پروتئین آن ۶/۰ گرم می باشد. علاوه بر این مقدار انرژی کیک کشمشی اصل با توجه به حجم و اندازه شیرینی ها متفاوت است و در حالت کلی در هر ۱۰۰ گرم از شیرینی کشمشی چی شی حدود ۳۰۰ کالری انرژی موجود می باشد.

کیک کشمشی پرتقالی
کیک کشمشی پرتقالی

کیک کشمشی پرتقالی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، طرز تهیه کیک کشمشی آسان (کیک کشمشی اسان) است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. اما اگر قصد دارید کیک کشمشی با پرتقال درست کنید موضوع کمی فرق می کند.

برای تهیه کیک کشمشی پرتقالی (کیک تکی کشمشی پرتقالی) به مواد زیر نیاز دارید:

  • آب پرتقال: نصف لیوان
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • آرد: ۲ لیوان
  • بکینگ پودر: ۱ ق غ
  • شکر: ۱ لیوان
  • کشمش: ۳/۴ لیوان
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • وانیل: نصف ق چ
  • پوست رنده شده پرتقال: ۱ عدد بزرگ

برای تهیه شیرینی کشمشی حرفه ای با پرتقال، ابتدا تخم مرغ ها را به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن، هم بزنید و سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مایه شما کرم رنگ و کش دار شود.

در مرحله بعد کیک کشمشی پاپیون (شیرینی کشمشی پاپیون)، روغن را اضافه کنید و این دفعه با دور کند همزن، هم بزنید. در ادامه مواد خشک که شامل آرد و بیکینگ پودر می شود را ۳ بار با هم الک کرده و طی سه مرحله به کیک اضافه کنید.

در قدم بعد طرز تهیه کیک کشمشی پوپک، آب پرتقال، رنده پرتقال و کشمش ها را به مایه کیک کشمشی پنبه ای اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. فراموش نکنید که فر باید حداقل از ۲۰ دقیقه قبل از قرار گیری کیک در آن گرم شود. سپس قالب را بردارید و کف آن را کمی چرب کنید و مایه کیک را در قالب مورد نظر خود بریزید و آن را چند بار روی سطح کار بکوبید تا هواگیری شود.

سپس اجازه دهید که کیک کشمشی خیس پرتقالی با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

کیک کشمشی فنجانی
کیک کشمشی فنجانی

کیک کشمشی فنجانی

کیک کشمشی مخصوص صبحانه چیست؟ کیک کشمشی فنجانی (کیک کشمشی لیوانی) یکی دیگر از انواع کیک صبحانه کشمشی محسوب می شود که بسیار خوشمزه است و می تواند بعنوان یک میان وعده خوشمزه یا صبحانه در نظر گرفته شود.

برای تهیه کیک کشمشی کاکائویی یا ساده به صورت فنجانی، می توانید ابتدا یک قابلمه بردارید و در آن مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس فنجان ها را با کمی روغن چرب کنید و مواد کیک کشمشی گردویی شکلاتی را درون آن بریزید و فنجان ها را در قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را ببندید تا کیک به خوبی پخته شود.

پیشنهاد ویژه: آموزش کیک های کافی شاپی را در بهترین آموزشگاه کیک و شیرینی پزی تهران تجربه کنید. اگر می خواهید صفر تا صد تهیه کیک های کافی شاپی را یاد بگیرید، دوره آموزش کیک های کافی شاپی، بهترین دوره برای شروع این کار است.

کیک قاشقی کشمشی

یکی دیگر از روش های تهیه کیک کشمشی گردویی بدون فر، روش کیک قاشقی کشمشی می باشد.

طرز تهیه کیک کشمشی گردویی بدون شیر یا کیک کشمشی گردویی با ماست بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. فقط کافیست مواد را طبق مراحلی که در ابتدای مقاله توضیح داده شده است آماده کنید و سپس یک تابه بردارید و روی حرارت قرار دهید تا تابه کمی گرم شود.

سپس یک قاشق از مواد را بردارید و در تابه بریزید تا سرخ شود. زمانی که یک طرف کیک کشمشی کوچک سرخ شد، می تواند آن را برگردانید تا طرف دیگر کیک طلایی شود. سپس به همین ترتیب مابقی مراحل را انجام دهید.

چرا کشمش در کیک کشمشی ته نشین میشود

این امر به دلیل سبک بودن مایه کیک و وزن کشمش یا سایر مغزیجات اتفاق میفتد. برای جلوگیری از ته نشین شدن کشمش ها، می بایست کشمش ها را ابتدا با آب خیس کنید و سپس کاملا خشک کنید تا سنگین نباشند.

علاوه بر این می توانید کشمش ها را کمی در آرد بغلتانید تا بتوانید از ته نشین شدن کشمش ها جلوگیری کنید. یکی دیگر از روش هایی که می تواند از ته نشین شدن کشمش ها جلوگیری کند، این است که کشمش و مغزیجات را در مرحله آخر به مواد اضافه کنید.

حکم خوردن کیک کشمشی

حکم خوردن کیک کشمشی چیست؟ بسیاری از مراجع تقلید پاسخ داده اند که خرما، مویز، کشمش و آب آن ها زمانی که به جوش آید، پاک و خوردن آن ها حلال است در صورتی که بعضی ار فقها بر این عقیده اند که زمانی که مویز و کشمش را در غذا بریزند و بجوشد به گونه ای که آب در آن نفوذ کند و آب داخل آن نیز بجوشد حرام می شود، اما نجس نمی باشد و می توان آن ها را جدا کرد و غذا را خورد اما این امر برای سرخ کردن و دم کردن در برنج و کیک هیچ مانعی ندارد.

خواص کیک کشمشی

کیک کشمشی خشک با توجه به اینکه منبع ویتامین D محسوب می شود از جمله خوشمزه ترین کیک کشمشی خانگی می باشد که برای دندان شما هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند و علاوه بر این برای سلامت لثه نیز مفید می باشد.

با توجه به دستورالعمل آسان کیک کشمشی خانم ظروفی امروزه شاهده انواع کیک کشمشی از جمله کیک کشمشی پیکولند، کیک کشمشی تامسون، کیک کشمشی پامچال، کیک کشمشی سیرنگ، کیک کشمشی شیرین عسل و… که در فروشگاه ها و هایپرمارکت ها به وفور مشاهده می شود و قیمت کیک صبحانه کشمشی متغیر است.

کیک کشمشی به انگلیسی

کیک کشمشی به انگلیسی به معنای Raisin cake می باشد که در این مقاله تمامی روش های پخت کیک های کشمشی را مورد بررسی قرار داده ایم.

جمع بندی

اگر عبارتی نظیر شیرینی کشمشی طرز تهیه (کیک کشمشی طرز تهیه)، کیک کشمشی اپارات، کیک کشمشی شادی خاکسار، کیک کشمشی نظری، کیک کشمشی گلدن، کیک کشمشی سوزان شریعت، کیک کشمشی قیمت و عباراتی از این قبیل را سرچ کرده اید، حتما به دنبال طرز تهیه کیک کشمشی راحت و خوشمزه به صورت مرحله به مرحله هستید.

ما در این مقاله چندین روش پخت کیک کشمشی از جمله کیک کشمشی قابلمه ای، کیک کشمشی قالبی، کیک کشمشی در قالب لوف، کیک کشمشی لی لی پوت و… را برای شما توضیح داده ایم تا بتوانید خاطره کیک کشمشی را در لحظات خود ثبت کنید و از طعم بی نظیر این کیک لذت ببرید.

سوالات متداول
کیک کشمشی چیست؟

کیک کشمشی یک نوع کیک است که از کشمش به عنوان یکی از مواد اصلی خود استفاده می‌ کند. کشمش ها در واقع از انگور خشک شده تهیه می‌ شوند و عمدتا به عنوان تزئین و افزودن طعم و عطر به کیک‌ ها و دسرها استفاده می‌ شوند. این کیک محبوبیت زیادی در میان علاقه‌ مندان به شیرینی‌ دارد و به عنوان یک دسر خوشمزه تهیه می شود. در این مقاله طرز تهیه کیک کشمشی تصویری برای شما عزیزان آورده شده است.

چگونه کیک کشمشی درست کنیم؟

طرز تهیه کیک کشمشی بسیار ساده است. ابتدا باید طبق دستور کیک کشمشی که در ابتدای مقاله توضیح داده شده است، مواد اولیه را نیم ساعت قبل از پخت کیک از یخچال بیرون آوردید و سپس طبق مراحلی که گفتیم، اقدام به پخت کیک خوشمزه کشمشی کنید.

چه کشمشی برای کیک خوبه؟

برای تهیه کیک کشمشی گردویی، می توانید از کشمش پلویی مشکی معروف به پلویی یا آفتاب خشک استفاده کنید که برای پخت انواع کیک و شیرینی مناسب می باشد.