طرز تهیه کال کباب

کال کباب یکی از غذاهای ساده و خوشمزه شمالی است که با بادمجان، گردو، سبزیجات معطر، سیر، رب انار و مواد دیگر به راحتی تهیه شده و بعنوان یک غذای اصلی با برنج سرو می شود. اگر شما هم می خواهید با دستور پخت این غذای خوشمزه شمالی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم آموزش طرز […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کال کباب یکی از غذاهای ساده و خوشمزه شمالی است که با بادمجان، گردو، سبزیجات معطر، سیر، رب انار و مواد دیگر به راحتی تهیه شده و بعنوان یک غذای اصلی با برنج سرو می شود. اگر شما هم می خواهید با دستور پخت این غذای خوشمزه شمالی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم آموزش طرز تهیه کال کباب خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه کال کباب گیلانی
طرز تهیه کال کباب گیلانی

طرز تهیه کال کباب گیلانی

کال کباب چیست؟ (چیست کال کباب؟) همانطور که گفته شد، کال کباب به انگلیسی Kal kebab، یکی از انواع کباب های ایرانی است که هم بعنوان پیش غذا و هم بعنوان وعده اصلی سرو می شود. همانطور که در تصاویر کال کباب (عکس کال کباب گیلانی) مشاهده می کنید، این غذای گیلانی علاوه بر طعم خوشمزه اش، دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم اگر به غذاهای شمالی علاقه دارید، حتما این غذا را امتحان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه کباب کوبیده بدون ریزش را به طور کاملا حرفه ای و تخصصی، زیر نظر اساتید مجرب این حوزه یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم از آموزش کباب زنی و تخته کاری در تهران دیدن کرده و تجربه ای لذت بخش از آموزش در زمینه کباب زنی را تجربه کنید.

اگر شما هم می خواهید بدانید چگونه کال کباب درست کنیم، جهت مشاهده آموزش کامل طرز تهیه کال کباب رستورانی گیلانی، در ادامه با ما همراه باشید.

به طور کلی کال کباب گیلانی طرز تهیه بسیار ساده ای دارد. برای تهیه این غذای خوشمزه، ابتدا باید ترکیبات کال کباب شمالی را آماده کنید که به شرح زیر می باشد.

  • بادمجان: ۶ عدد متوسط
  • گردو: ۱۰۰ گرم
  • سیر: ۶ حبه
  • آبغوره یا آب انار ترش: ۴ قاشق غذاخوری
  • نعناع خشک: ۱ قاشق غذاخوری
  • خالواش: ۱ قاشق غذاخوری
  • چوچاق: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • گلپر: ۱ قاشق غذاخوری
  • دانه‌ های انار: به مقدار لازم

لازم به ذکر است که این دستور برای تهیه خوراک کال کباب برای ۴ نفر می باشد، در صورتی که به دنبال مواد اولیه برای طرز تهیه کال کباب دونفره (کال کباب برای دونفر) هستید، می بایست این مقادیر را نصف کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر نمی دانید تاس کباب چیست و در ترکیبات آن از چه موادی استفاده می شود، حتما مقاله طرز تهیه تاس کباب را مطالعه کنید.

کال کباب چگونه درست میشود؟ در اولین مرحله از طرز تهیه کال کباب گیلانی نی نی سایت می بایست بادمجان ها را برای کباب کردن آماده کنید. اگر می خواهید بادمجان ها طعم دودی داشته باشند، می توانید آن ها به طور مستقیم بر روی شعله گاز یا منقل زغالی قرار دهید. در غیر این صورت می توانید بادمجان ها در فر بگذارید.

برای کباب کردن بادمجان ها، آن ها را به مدت چند دقیقه یک بار بچرخانید تا همه طرف بادمجان ها به طور کامل بپزند و پوست آن ها تغییر رنگ دهد و کمی پف کند.

پیشنهاد ویژه: اگر جزو طرفداران کشک و بادمجان هستید، با مطالعه مقاله طرز تهیه کشک بادمجان رستورانی می توانید خوشمزه ترین کشک و بادمجان را تهیه کنید.

پس از کباب کردن بادمجان ها، به سراغ پوست کندن آن ها بروید. زمانی که بادمجان ها خنک شدند، با دست پوست آن ها را جدا کنید. برای این کار می توانید از یک کاردک نیز کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در این مرحله از دستور کال کباب شمالی خوشمزه، می بایست تمامی قسمت‌ های سوخته پوست بادمجان ها را جدا کنیذ چرا که تاثیر بسزایی در طعم نهایی غذای شما خواهد داشت.

در ادامه دستور طرز تهیه کال کباب رشتی (غذای کال کباب رشتی)، سیرها را پوست بگیرید و آن ها را با رنده ریز رنده کنید یا له کنید. سپس سیر خرد شده را به بادمجان های پوست کنده اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که سیر باید به طور یکنواخت و ریز خرد شود تا طعم و عطر آن به خوبی در غذا پخش شود.

در این مرحله از طرز تهیه کال کباب مازندرانی، سبزیجات معطر مانند گشنیز و جعفری را تمیز بشویید و پس از خرد کردن، آن ها را به ظرف حاوی بادمجان و سیر اضافه کنید. خرد کردن سبزیجات کال کباب باید به گونه ای باشد که علاوه بر ظاهر زیباف عطر و طعم آن همانند سیر، به خوبی در غذا حس شود.

پیشنهاد ویژه: آموزش آشپزی را در معتبرترین آموزشگاه آشپزی ایران تجربه کنید. اگر به پخت انواع غذاهای متنوع و خوشمزه ایرانی و ملل علاقه مندید و به دنبال بهترین و کامل ترین دوره آموزش آشپزی ساده و حرفه ای می گردید، پیشنهاد می کنیم از آموزش آشپزی ایرانی رایگان مجتمع آریا تهران استفاده کنید.

در ادامه دستور طبخ خورش کال کباب لاهیجان (کال کباب دستور)، نمک و فلفل سیاه و گلپر را به کال کباب مواد اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. توجه داشته باشید که میزان ادویه‌ جات را می توانید طبق سلیقه و ذائقه خود تنظیم کنید. درواقع ادویه ها نه تنها طعم غذا را خوشمزه تر می کنند، بلکه باعث حفظ تعادل طعم‌ ها نیز می شوند.

مرحله بعد، نوبت به اضافه کردن گردو و آبغوره می باشد. شما می بایست گردوها را ابتدا آسیاب کرده و سپس همراه با آبغوره که نوعی چاشنی کال کباب (کال کباب چاشنی) محسوب می شود، به مواد اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید چیلی کباب افغانی درست کنید اما نمی دانید برای خوشمزه تر شدن آن از چه نوع چاشنی استفاده کنید، با مطالعه مقاله طرز تهیه چپلی کباب افغانی می توانید صفر تا صد مراحل و نکات خوشمزه تر شدن این غذا را یاد بگیرید.

همانطور که می دانید، با اضافه کردن گردو، علاوه بر خوشمزه تر شدن، ارزش غذایی این غذا افزایش خواهد یافت. آبغوره نیز با طعم ترش خود، باعث ایجاد تعادل طعم در غذا می شود. لازم به ذکر است که برای تهیه طرز تهیه کال کباب با رب انار، شما می توانید در این مرحله مقداری رب انار نیز اضافه کنید.

حال همه مواد را با استفاده از یک گوشتکوب برقی به خوبی با هم مخلوط کنید تا همه مواد با هم میکس و به عبارتی پوره نرم شوند و ترکیب یکدستی بدست آید. این امر باعث ترکیب بهتر طعم‌ ها و ایجاد بافت یکنواخت در غذا خواهد شد.

توجه داشته باشید که در صورت تمایل برای تهیه خورشت کال کباب با آب انار، می توانید در این مرحله از مقداری آب انار ترش در تهیه این غذا استفاده کنید. آب انار با طعم ترش و ملس خود، می تواند طعم خاصی به غذای شما ببخشد. حال غذای شما آماده است.

در آخرین مرحله از پخت کال کباب گیلانی، نوبت به سرو کال کباب شده می رسد. لازم به ذکر است که برای تزیین کال کباب شمالی، می توانید از موادی مانند گلپر، دانه‌ های انار، مغز گردو استفاده کنید. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: مسما بادمجان یکی دیگر از غذاهای معروف و خوشمزه شمالی است که با مراجعه به صفحه مسما بادمجان، می توانید روش تهیه آن را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید.

فیلم طرز تهیه کال کباب

اگر عباراتی نظیر طرز تهیه کال کباب فیلم، ویدیوهای کال کباب، فیلم کال کباب طرز تهیه و… را سرچ کرده اید و به دنبال آموزش طرز تهیه کال کباب تصویری هستید، در این قسمت به زودی توسط همکاران ما در مجموعه آریا تهران، فیلم طرز تهیه کال کباب مجلسی به روش های مختلف از جمله کال کباب شمالی، کال کباب قزوینی، کال کباب تهرانی، ترشی کال کباب و… قرار خواهد گرفت.

نکات مهم در طرز تهیه کال کباب

یکی از سوالات مهمی که ممکن است از خود بپرسید این است که نکات کلیدی یا فوت و فن های طرز تهیه کال کباب چیست؟ تا به اینحا متوحه شدید که کال کباب طرز پخت (کال کباب تهیه) راحتی دارد. حال در ادامه این مطلب از مقالات آشپزی آریا تهران، برای خوشمزه تر شدن این غذا نکات مهمی ارائه شده است که با رعایت آن ها می توانید بهترین کال کباب را تهیه کنید.

یکی از نکات مهم و کلیدی که بسیاری از کبابی کال کباب آن را رعایت می کنند این است که در طریقه کال کباب با بادمجان (کال کباب بادمجان)، به هیچ عنوان نباید از آب لیمو استفاده نکنید. در صورتی که به آبغوره دسترسی ندارید، می توانید به جای آن از آب انار استفاده کنید، اما استفاده از آبلیمو نه تنها غذا را خوشمزه نمی کند، بلکه باعث بد مزه شدن کال کباب رودسر می‌ شود.

یکی دیگر از نکات مهم در کال کباب به خانه برمیگردیم این است که، اصلی ترین ماده کال کباب گردو است؛ بنابراین به هیچ وجه در مصرف آن صرفه جویی نکنید. اگر می خواهید طعم غذای شما خوشمزه تر شود، از گردوی خرد شده بیشتری استفاده کنید.

در هنگام اضافه کردن سبزی های کال کباب (سبزی کال کباب چیست)، سعی کنید از سبزی های تازه استفاده کنید. استفاده از سبزیجات تازه علاوه بر این باعث خوشمزه تر شدن طعم غذای شما می شوند، بلکه ارزش غذایی شما را بالا می برند. لازم به ذکر است در صورتی که به سبزی های محلی مانند خالواش یا چوچاق دسترسی ندارید، می توانید فقط از نعناع استفاده کنید، اما بیش از حد نعناع اضافه نکنید چرا که باعث تلخ شدن کال کباب و بد مزه شدن آن می شود.

برای تهیه کال کباب خوشمزه گیلانی که یکی از محبوب ترین غذاها در لیست غذاهای ایرانی به شمار می رود، از بادمجان های شیرین و گوشتی بدون تخمه استفاده کنید زیرا کیفیت بادمجان ها نقش بسیار مهمی در طعم نهایی غذای شما خواهد داشت. اگر بادمجان ها تخمه های زیادی دارند، بهتر است آن ها را جدا کنید.

در صورتی که به انار تازه دسترسی ندارید، می توانید انار را از دستور حذف کرده و مابقی مراحل را انجام دهید.

در طرز تهیه کال کباب خانگی، بهتر است برای تهیه سیر آن را خرد نکنید و به جای آن سیر را له کنید. له کردن سیر باعث می شود که طعم و عطر سیر در کل غذا پخش شود و درنهایت طعم بهتری به غذا ببخشد. در صورتی که اگر مزه سیر را زیاد دوست ندارید، می توانید در تهیه کال کباب نی نی سایت از تعداد سیر کمتری استفاده کنید تا مزه آن را کمتر احساس کنید.

در پاسخ به سوال کال کباب با چی بخوریم، می توان گفت که اگر نمی خواهید این غذا را فقط بعنوان پیش غذا سرو کنید، می توانید در کنار آن برنج تهیه کنید و با برنج میل کنید.

یکی از زیبایی های کال کباب ایرانی، علاوه بر طعم خوشمزه اش، مربوط به رنگ صورتی آن می باشد. اگر به هر دلیلی به آب انار دسترسی ندارید، می توانید به جای آن از مقداری رب انار استفاده کنید.

برای تهیه کال کباب بندر انزلی (کال کباب انزلی) یا کال کباب اهوازی، می توانید از مراحلی که در کال کباب گیلانی خوشمزه توضیح داده شده است استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر می خواهید بدانید فوت و فن ها و نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای چیست، حتما مقاله طرز تهیه کباب تابه ای را مطالعه کنید.

طرز تهیه کال کباب مازندرانی
طرز تهیه کال کباب مازندرانی

طرز تهیه کال کباب مازندرانی

در طرز تهیه کال کباب مازندرانی، معمولا از آب انار و سبزیجات معطر مانند چوچاق یا خالواش استفاده می شود اما تفاوت آن با کال کباب گیلانی در این است که از مغز گردو استفاده نمی شود.

جالب است بدانید که کال کباب عالی گیلانی اصلی در برخی مواقع با ناز خاتون مازندرانی اشتباه گرفته می‌ شود. در حقیقت این دو غذا فرق چندانی با هم ندارند. مازندرانی‌ ها به کال کباب، مغز گردو اضافه نمی‌ کنند و به آن آبغوره اضافه می کنند و به همین خاطر کال کباب یا کال کباب گیلانی تبدیل به ناز خاتون مازندرانی می‌ شود.

طرز تهیه کال کباب سنتی

اگر به دنبال قدیمی ترین غذای ایرانی به روش شمالی هستید، کال کباب سنتی را امتحان کنید. در روش پخت کال کباب گیلانی سنتی، این غذا در ظروف سفالی به اسم نمکیار یا نمکار تهیه می شود. برای تهیه کال کباب سنتی، ابتدا باید بادمجان ها را کباب کنید.

پس از پوست کندن در نمکیار بریزید و به کمک سنگ گرد یا استوانه ای شروع به له کردن بادمجان ها کنید. بادمجان های له شده را یک گوشه بگذارید و به سراغ ساییدن گردو، سبزی، دانه انار ترش بروید. زمانی که مواد آماده شد، بادمجان ها را با مایه کال کباب مخلوط کرده تا غذا آماده شود.

طرز تهیه کال کباب با مرغ
طرز تهیه کال کباب با مرغ

طرز تهیه کال کباب با مرغ

طرز تهیه کال کباب با گوشت مرغ چگونه است؟ همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، کال کباب یک غذای شمالی است که در مواد اصلی آن از بادمجان، سیر، رب انار، سبزیجات معطر گردو و ادویه تشکیل شده است. این غذا در اصل بدون گوشت تهیه می شود اما ممکن است در برخی مناطق، از گوشت مرغ نیز استفاده شود.

به همین دلیل اگر شما هم می خواهید در تهیه غذای کال کباب شمالی از گوشت مرغ استفاده کنید، می توانید مقداری سینه مرغ را آبپز کرده و آن را به صورت ریش ریش آماده کنید و به مواد کال کباب رشتی اضافه کنید. در صورتی که تجربه تهیه این غذا با مرغ را دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

کال کباب با گوجه

بسیاری افراد ترجیح می دهند که کال کباب با گوجه تهیه کنند. درواقع در تهیه این غذا از گوجه فرنگی استفاده نمی شود، اما اگر به هر دلیلی می خواهید از گوجه فرنگی در تهیه کال کباب استفاده کنید، می توانید مقدار گوجه فرنگی را بشویید و به صورت ریز رنده یا خرد کنید و به ترکیب مواد اضافه نمایید.

کال کباب با ماست

اگر نمی خواهید کال کباب شما طعم ترش داشته باشد، کال کباب ماست را امتحان کنید. برای این کار می توانید آب انار را از لیست مواد اولیه حذف کرده و به جای آن از مقداری ماست استفاده کنید. این کار باعث می شود که غذای شما طعم ملس داشته باشد.

خواص کال کباب

همانطور که در کال کباب ویکی پدیا اشاره شده است، کال کباب علاوه بر طعم خوشمزه، دارای خاصیت بسیاری می باشد. در ادامه به معرفی برخی از فواید کال کباب خواهیم پرداخت.

کال کباب دسر حاوی منبعی از نیاسین و ویتامین B3 می باشد که برای درمان سردرد و میگرن خفیف تا شدید کاربرد دارد. این غذا به دلیل دارا بودن سیر، در رفع سرفه، درمان سرما خوردگی و همچنین بهبود گرفتگی سینه بسیار موثر است و باعث جلوگیری از عفونت مجرای گوارشی می شود و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند.

از دیگر خواص کال کباب (خاصیت کال کباب) می توان به این امر اشاره کرد که کال کباب به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی فیبر، در تنظیم وزن و لاغری بسیار موثر بوده و به دلیل ترشح هورمون گرلین که بعد از خوردن کال کباب ترشح می شود، موجب ایجاد حس سیری کاذب خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: تاس کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و محبوب است که در بسیاری از مهمانی ها و مجالس سرو می شود. اگر می خواهید روش طبخ کباب تاس با گوشت مرغ را به طور کامل یاد بگیرید، مطالعه مقاله طرز تهیه تاس کباب را به شما پیشنهاد می کنیم.

کالری کال کباب

درباره کال کباب کالری باید بگوییم که این غذا در هر ۱۰۰ گرم، دارای ۳۵ کیلوکالری انرژی می باشد.

کال کباب غذای کجاست

کال کباب غذای کجاست؟ در پاسخ به سوال کال کباب غذای کدام استان است یا کال کباب کدام است، باید بگوییم که کال کباب کال کباب یکی از غذاهای محلی گیلانی است که در این مقاله مراحل تهیه آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

جمع بندی

در این مقاله طرز تهیه کال کباب غذای محلی گیلان به صورت مرحله به مرحله همراه با نکات کلیدی، برای شما عزیزان ارائه داده ایم و همچنین به بسیاری از سوالات پرتکرار شما از جمله کال کباب یعنی چه، کال کباب کجاست، کال کباب معنی چیست، معنی کال کباب اسم فارسی جیست و… پاسخ کامل داده ایم که به شما کمک می کند تا بتوانید این کباب خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. اگر همچنان سوال یا ابهامی درباره کال کباب غذاهای گیلانی دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید و در این باره از راهنمایی های کارشناسان ما در این حوزه کمک بگیرید.

سوالات متداول
کال کباب یعنی چی؟

کال کباب یکی از غذاهای ساده و خوشمزه گیلانی است که با استفاده از بادمجان، سیر، سبزی های معطر، گردو و آب انار تهیه می شود جهت مشاهده طرز تهیه کال کباب مرحله به مرحله، این مقاله را مطالعه کنید.

کال کباب از خوراک های کدام استان است؟

در پاسخ به سوال کال کباب مال کجاست باید بگوییم که، کال کباب اصالتا متعلق به گیلان می باشد که به دلیل محبوبیت آن امروزه در بسیاری از مناطق کشور طبخ می شود.

سبزی کال کباب چیه؟

سبزی کال کباب درواقع شامل چوچاق، خالواش و مقداری نعناع می باشد اما در صورتی که به سبزی های محلی دسترسی ندارید می توانید از مقداری نعناع خشک شده استفاده کنید.