طرز تهیه کباب لقمه

کباب لقمه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای به سادگی تهیه می شود و می تواند یک گزینه عالی برای وعده شام یا ناهار در نظر گرفته شود. اگر می خواهید طرز تهیه کباب لقمه رستورانی را به راحتی یاد بگیرید و این کباب خوشمزه و لذیذ […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کباب لقمه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای به سادگی تهیه می شود و می تواند یک گزینه عالی برای وعده شام یا ناهار در نظر گرفته شود. اگر می خواهید طرز تهیه کباب لقمه رستورانی را به راحتی یاد بگیرید و این کباب خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه کنید، حتما در ادامه آموزش طرز تهیه کباب لقمه بازاری با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب لقمه بازاری
طرز تهیه کباب لقمه بازاری

طرز تهیه کباب لقمه بازاری

چلو کباب لقمه چیست؟ همانطور که می دانید، کباب ها در فرهنگ غذایی ایرانی جایگاه ویژه ای دارند. کباب لقمه به انگلیسی Kebab Lagmah، یکی از محبوب ترین انواع کباب های ایرانی است که علاوه بر طعم خوشمزه و لذیذ، دارای دستور تهیه راحت و ساده ای می باشد و برای افرادی که به دنبال یک غذای فوری و خوش طعم هستند، یک گزینه ایده آل محسوب می شود. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه کباب لقمه در ماهیتابه (کباب لقمه تابه ای) را آشنا کنیم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید طرز تهیه کباب کوبیده بدون ریزش را به طور کاملا حرفه ای و تخصصی، زیر نظر اساتید مجرب این حوزه یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم از دوره آموزش تخته کاری استفاده کنید و مهارت های خود را در این زمینه ارتقا دهید.

جهت مشاهده عکس کباب لقمه ای (عکس از کباب لقمه) در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب لقمه ای خانگی عبارتند از:

  • گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی: ۴ عدد
  • پیاز سفید: ۲ عدد بزرگ
  • سبزی معطر: ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری: ۱ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • روغن و سیخ چوبی: به مقدار لازم

حال که متوجه شدید کباب لقمه از چی درست میشه، برای تهیه لقمه کباب خانگی ابتدا یک ظرف مناسب بردارید، پیازها را پوست بگیرید، بشویید و سپس به صورت ریز رنده کنید. در ادامه پیازها را در یک صافی بریزید، آب آن را به طور کامل بگیرید و در ظرف بریزید و همراه با گوشت مخلوط کنید. سپس کمی فلفل سیاه و نمک به گوشت اضافه کنید.

در این مرحله گوشت را به مدت چند دقیقه ورز دهید و سپس مقداری سبزی معطر مانند ترخون، ریحان و… به صورت دلخواه به گوشت اضافه کنید تا چلو کباب لقمه مخصوص شما طعم و عطر بهتری داشته باشد. علاوه بر این برای خوشمزه تر شدن پیشنهاد می کنیم کباب لقمه با پیاز جعفری تهیه کنید. در آخر مقداری زعفران دم کرده و آرد سوخاری را نیز به مواد اضافه کرده و مجددا کمی ورز دهید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط و منسجم شوند.

در ادامه طبخ کباب لقمه تهرانی، روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مواد استراحت کنند. در این فاصله سیخ های چوبی را در آب ولرم قرار دهید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه سیخ های چوبی را از آب بردارید و در یک گوشه قرار دهید.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کال کباب با گوشت چرخ کرده، بر روی لینک کلیک کنید.

پیشنهاد ویژه: دوره آشپزی را در معتبرترین آموزشگاه آشپزی ایران تجربه کنید. اگر به پخت انواع غذاهای متنوع و خوشمزه ایرانی و ملل علاقه مندید و به دنبال بهترین و کامل ترین دوره آموزش آشپزی ساده و حرفه ای می گردید، پیشنهاد می کنیم از فیلم آشپزی مجتمع آریا تهران که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، استفاده کنید.

طرز تهیه کباب لقمه با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه کباب لقمه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کباب لقمه با گوشت چرخ کرده

در مرحله بعد طرز تهیه کباب لقمه با گوشت چرخ کرده، یک تابه مناسب برداشته و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس مقداری روغن در آن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن تاغ شود. در همین حین، مواد را از یخچال خارج کرده و مایه کباب لقمه دستی را مجددا کمی با دست ورز دهید. سپس مایه کباب را به سیخ بکشید و هنگامی که روغن سرخ شد، سیخ ها را به ترتیب در داخل تابه قرار دهید تا به طور کامل سرخ شوند.

لازم به ذکر است که در صورتی که به سرخ کن دسترسی دارید، به جای تابه می توانید کباب لقمه در سرخ کن درست کنید.

در پاسخ به سوال چگونه کباب لقمه را سرخ کنیم باید گفت که زمانی که یک طرف کباب ها سرخ شد، سیخ ها را بچرخانید تا طرف دیگر کباب نیز سرخ شود. در هنگام سرخ شدن کباب ها، گوجه فرنگی ها را بشویید و آن ها را از وسط نصف کرده و در فضای خالی تابه بچینید تا گوجه ها نیز سرخ شوند.

در صورت تمایل می توانید هنگامی که تمامی کباب ها سرخ شدند، روی آن ها مقداری آب جوش بریزید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم مغز پخت شوند و سپس گوجه فرنگی ها را نیز به مدت ۱۰ دقیقه در تابه بگذارید تا همراه با کباب بخارپز شده و درنهایت همراه با نان و برنج سرو کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری مهارت و تکنیک های قصابی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش قصابی گوسفندی شرکت کنید.

فیلم طرز تهیه کباب لقمه ای

شایان ذکر است که در این قسمت به زودی توسط تیم حرفه ای آریا تهران، فیلم آموزش طرز تهیه کباب لقمه فارسی به روش های مختلف از جمله طرز تهیه کباب لقمه لبنانی، طرز تهیه کباب لقمه صنعتی، کباب لقمه ترکی، کباب لقمه تبریزی، کباب لقمه عربی، کباب لقمه فرانسوی، کباب لقمه جوجه (لقمه کباب و جوجه)، کباب لقمه کارخانه ای، کباب لقمه رشتی، کباب لقمه زعفرانی نگین دار و… همراه با عکس کباب لقمه زعفرانی، عکس کباب لقمه ماهی، عکس چلو کباب لقمه، عکس جوجه کباب لقمه ای قرار خواهد گرفت.

نکات مهم در طرز تهیه کباب لقمه خانگی

همانطور که مشاهده کردید، کباب لقمه طرز تهیه (کباب لقمه طرز پخت) بسیار ساده ای دارد، اما برای خوشمزه و خوش طعم شدن این غذا، نکاتی ذکر شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در طرز تهیه کباب لقمه خانگی نی نی سایت، مربوط به ورز دادن مواد گوشت می باشد. اگر مواد را به خوبی ورز ندهید ممکن است مواد روی سیخ باز شده و اصطلاحا وا بروند.

مرحله اضافه کردن آب به گوشت کاملا اختیاری است. در این صورت شما مایه ای شبیه به سس خواهید داشت که اضافه کردن آن به برنج باعث خوشمزه تر شدن و خوش طعم شدن غذا خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در کباب لقمه با برنج، به آن توجه داشته باشید، اندازه مایه کباب لقمه، روی سیخ ها می باشد. فراموش نکنید که سیخ های یک اندازه در کنار یکدیگر بهتر سرخ می شوند.

برای درست کردن چلو کباب لقمه خیابانی، می توانید از گوشت چرخ کرده گوساله یا گوسفند و یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که گوشت گوسفند برخلاف گوشت گوساله، در فرآیند پخت آب می شود؛ بنابراین اندازه کباب لقمه ای شما کوچک تر خواهد شد. پس بهتر است کباب‌ ها را کمی بزرگ‌ تر درست کنید. به طور کلی توصیه می شود برای تهیه کباب لقمه ساده، از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.

برای تهیه کباب لقمه زعفرانی رستورانی، در صورتی که به آرد سوخاری دسترسی ندارید، می توانید از آرد گندم استفاده کنید. همچنین می‌ توانید یک عدد نان باگت خشک شده را پودر کرده و از آن به جای پودر سوخاری استفاده کنید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه کباب لقمه با گوشت و سویا (کباب لقمه با سویا و گوشت)، می توانید علاوه بر گوشت چرخ کرده، از مقداری سویای چرخ شده نیز استفاده کنید.

اگر می خواهید از غذای کباب لقمه ای آماده استفاده کنید، باید به نکات مهمی دقت کنید. یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید کباب لقمه باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت کباب لقمه ای است. کباب لقمه اماده نی نی سایت باید طراوت و کیفیت خود را حفظ کند. به همین خاطر شما می بایست علائم خرابی یا سوختگی فریزر را بررسی کنید.

برای طرز تهیه کباب لقمه با نان لواش (کباب لقمه با نون لواش )یا کباب لقمه ساندویچی، می توانید کباب ها را بین نان بچینید و سپس آن ها را به صورت رول درآورید و همراه با مخلفات، نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر قصد راه اندازی کبابی دارید، اما با نکات مهم در راه اندازی و همچنین هزینه و لوازم مورد نیاز برای راه اندازی کبابی آشنایی ندارید، حتما مقاله سرمایه لازم برای راه اندازی کبابی را بررسی کنید.

فرق کباب لقمه با کوبیده

تفاوت کباب کوبیده و کباب لقمه چیست؟ یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای برخی از کاربران ایجاد شود این است که فرق کباب لقمه با کوبیده چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مایه غذا کباب لقمه ای درواقع همان مایه کباب کوبیده است و تفاوت این دو نوع کباب در نوع سیخ‌ گیری، وزن کباب و تعداد سیخ‌ های آن ها می باشد.

هر پرس غذاهای کباب لقمه دارای یک سیخ کباب است که وزن آن بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم می باشد دری صورتی که هر پرس کباب کوبیده دو سیخ کباب دارد که وزن هر کدام بین ۸۰ الی ۱۲۰ گرم است.

در ادامه این مطلب از مقالات آشپزی آریا تهران، با آموزش طرز تهیه کباب لقمه با سویا همراه شما خواهیم بود.

طرز تهیه کباب لقمه با سویا
طرز تهیه کباب لقمه با سویا

طرز تهیه کباب لقمه با سویا

کباب لقمه چطوری درست میشه؟ اگر گیاه خوار هستید و به هر دلیلی نمی خواهید از گوشت قرمز یا مرغ در تهیه کباب لقمه ای استفاده کنید، یا به دنبال کباب لقمه اقتصادی هستید، می توانید سویا را جایگزین کنید. در صورتی که گیاه خوار نیستید و منع مصرف گوشت ندارید، می توانید کباب لقمه ای با سویا و گوشت را امتحان کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه کباب لقمه با سویا عبارتند از:

  • سویا: ۱ پیمانه
  • پیاز: ۱ عدد
  • جعفری تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری: ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم‌ مرغ: ۱ عدد (دلخواه)
  • آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
  • زعفران: ۱ قاشق چای‌ خوری
  • سیر: ۱ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز و پاپریکا: به مقدار لازم

برای تهیه کباب لقمه خانگی با سویا، ابتدا سویا را به مدت چند ساعت در آب جوش خیس کنید تا سویاها نرم شوند. سپس آن ها را آبکش کرده و با دست خود فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت ریز رنده کنید و آب آن را بگیرید.

در مرحله بعد دستور طبخ کباب لقمه سویا، با استفاده از غذاساز یا چرخ گوشت سویا را چرخ کنید. برای اینکه بافت سویا منسجم تر شود، می توانید از تخم مرغ استفاده کنید؛ اما در صورتی که گیاه خوار هستید می بایست تخم مرغ را از این مرحله حذف کنید.

در مرحله سوم طرز تهیه کباب لقمه با جعفری و سویا، پیاز را رنده کرده و آب آن را به طور کامل بگیرید. سپس آن را با سویا چرخ‌ شده، سیب‌ زمینی، ادویه، آب لیموترش، زعفران، آرد سوخاری و سیر به طور کامل ترکیب کرده و مخلوط یکدستی بدست آورید. در آخر مایه را به سیخ بکشید و همانند روشی که گفته شد، دو طرف کباب ها را در تابه سرخ کنید.

حال کباب لقمه عالی شما آماده است و می توانید همراه با سبزیحات تازه، گوجه و انواع سالاد سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه کباب لقمه پنیری

کباب لقمه چجوری درست میشود؟ یکی از روش های تهیه کباب لقمه پیچ، روش کباب لقمه پنیری می باشد که بعنوان خوشمزه ترین نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی شناخته شده است.

  • گوشت گوسفندی یا گوساله چرخ شده: ۴۰۰ گرم
  • پودر سوخاری: ۴ قاشق غذا خوری
  • پیاز متوسط (رنده شده): ۱ عدد
  • سیر رنده شده: ۲ حبه
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • کره یا روغن دنبه: ۲ قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا: ۱ لیوان
  • نمک و فلفل، پول بیبر: به مقدار لازم
  • پودر پیاز، پودر سیر: به مقدار لازم
  • پودر تخم گشنیز و سماق: به مقدار لازم

ابتدا همه مواد کباب لقمه گوسفندی را با هم مخلوط کرده و به مدت چند دقیقه ورز دهید تا گوشت به انسجام برسد. سپس به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و صورت دایره و به قطر سه میل درست کنید و روی یک سلفون پهن کنید. حال یک قاشق غذاخوری پنیر رنده شده در میان مایه گوشت بریزید.

در آخرین مرحله از پخت کباب لقمه پنیری سالار، کباب را به وسیله سلفون از وسط تا کنید به گونه ای که پنیر در میان گوشت قرار بگیرد و دیده نشود. حال لبه های کباب را بچسبانید و فرم دهید. سپس مواد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار داده تا خوب استراحت کنند. درنهایت در روغن سرخ کرده و میل کنید. نوش جان!

طرز تهیه کباب لقمه با مرغ
طرز تهیه کباب لقمه با مرغ

طرز تهیه کباب لقمه با مرغ

کباب لقمه با مرغ یکی از انواع کباب های خوشمزه است که دستور پخت ساده ای دارد و برای سرو در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب است.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید لیست غذاهای سنتی با مرغ و گوشت را مشاهده کنید، حتما مقاله غذاهای سنتی ایرانی را بررسی کنید.

مواد لازم برای تهیه کباب لقمه خانگی با مرغ عبارتند از:

  • گوشت مرغ چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
  • سیر: ۲ حبه
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • زعفران غلیظ: ۲ قاشق غذا خوری
  • سس خردل: ۱ قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع: به میزان لازم

یکی از نکاتی که برای تهیه کباب لقمه مرغ باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از از سینه و ران مرغ در ترکیب این کباب می باشد. ابتدا باید گوشت مرغ را دوبار چرخ کرده و سپس پیاز و سیر را رنده و آب آن ها را به طور کامل با دست بگیرید.

حال در این مرحله از دستور پخت چلو کباب لقمه زعفرانی مرغ (چلو کباب لقمه زعفرانی مخصوص)، یک ظرف مناسب بردارید و گوشت مرغ چرخ شده را همراه با سس خردل، زعفران دم کشیده، نمک و فلفل سیاه در ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. در این مرحله برای مزه دار کردن گوشت می توانید از مقداری سبزی های تازه معطر یا خشک شده استفاده کنید. پس از اینکه همه مواد را اضافه کردید، کل مواد را با هم مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه ورز دهید.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه کباب لقمه با مرغ و سویا، می توانید علاوه بر گوشت مرغ، مقداری سویای چرخ شده نیز به مواد کباب لقمه ای اضافه کنید.

در ادامه مراحل طرز تهیه کباب لقمه مرغ، روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و مواد را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. پس از گذشت این مدت زمان ظرف را از یخچال خارج کرده و مایه را مانند مایه کباب لقمه با گوشت گوسفند که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، به سیخ بکشید.

حال برای درست کردن کباب لقمه ای مرغ، یک تابه بردارید و در آن مقداری روغن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود. سپس سیخ های کباب را در تابه بچینید و اجازه دهید تا دو طرف کباب لقمه ای با حرارت ملایم سرخ و کاملا مغز پخت شود.

در انتها برای سرو می توانید از مقداری گوجه یا سس کچاپ، سبزی خوردن، برنج، نان، سیب زمینی یا انواع ترشی و سالاد استفاده کنید. نوش جان!

طرز پخت کباب لقمه آماده
طرز پخت کباب لقمه آماده

طرز پخت کباب لقمه آماده

طرز پخت کباب لقمه آماده (کباب لقمه حاضری) بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. در ادامه یک دستور کلی برای تهیه کباب لقمه ای اماده است.

مواد لازم:

  • لقمه کباب آماده
  • روغن پخت و پز
  • سیخ کبابی (در صورت کباب کردن)

برای تهیه کباب لقمه ای اماده می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش ها گریل کردن است. برای این کار ابتدا گریل خود را از قبل روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. در صورتی که از زغال چوب استفاده می کنید، اجازه دهید تا زغال سنگ داغ شده و لایه ای از خاکستر سفید بوجود آید.

حال کباب ها را آماده کنید. در صورتی که لقمه کباب ها از قبل روی سیخ نیست، آن ها را روی سیخ های فلزی یا چوبی بکشید و بین هر تکه گوشت فاصله کمی بگذارید. اگر می خواهید از سیخ های چوبی استفاده کنید، فراموش نکنید که قبل از استفاده باید آن ها را حدود ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید.

در این مرحله برای جلوگیری از چسبیدن کباب ها روی گریل ها، بهتر است گریل را کمی چرب کنید. حال کباب های سیخ شده را روی گریل از قبل گرم شده قرار داده و گه گاهی آن ها را بچرخانید تا زمانی که همه اطراف کباب به طور کامل پخته شوند. برای پخت حدودا بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان لازم است.

هنگامی که کباب ها پخته شدند، آن ها را از روی گریل خارج کرده و با نان و مخلفات دلخواه مانند سبزیجات تازه، لیموترش و… سرو کنید. اگر می خواهید بدانید کباب لقمه رو با چی بخوریم نی نی سایت، در پاسخ می توان گفت که شما می توانید این غذای خوشمزه را با انواع سالاد، نوشیدنی، ترشی و… میل کنید.

طرز تهیه کباب لقمه در فر

چگونه کباب لقمه درست کنیم؟ اگر می خواهید به جای سرخ کردن کباب لقمه ای، آن را در فر تهیه کنید تا کباب سالم تری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از دستور پخت کباب لقمه در فر استفاده کنید.

برای این کار ابتدا مواد کباب را آماده کرده و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت ۱ ساعت، آن را از یخچال خارج کرده و به دلخواه فرم دهید. حال فر را روشن کرده و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

سینی فر را با مقداری روغن یا کره چرب کنید و کباب لقمه ای ها را در داخل سینی فر بچینید و به مدت ده دقیقه در فر قرار دهید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه، کباب ها را زیر رو رو کنید. هنگام انجام این کار، مجددا روی کباب ها، مقداری روغن اسپری کنید.

علاوه بر این می توانید گوجه های از وسط نصف شده را با نمک و فلفل و کمی روغن مزه دار کرده و لابه لای کباب ها در سینی فر قرار دهید.

پس از قرار دادن گوجه ها در فر، دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و پس از ۱۵ دقیقه سینی را از فر خارج کنید. حال کباب شما آماده است و می توانید نوش جان کنید.

کباب لقمه چند کالری دارد

اگر می خواهید بدانید خواص کباب لقمه چیست و همچنین کباب لقمه چند کالری دارد، در ادامه می توانید اطلاعات کاملی درباره ارزش غذایی این کباب خوشمزه بدست آورید.

تشکیل دهنده اصلی مقدار در۱۰۰ گرم
انرژی (کالری) ۱۸۴ کیلوکالری
کربوهیدرات۴٫۳۱ گرم
پروتئین۱۱٫۴۵ گرم
چربی۱۳٫۳۸ گرم
آب۵۷٫۹۰ گرم
فیبر۱٫۱۲ گرم
قند۱٫۶۰ گرم
کلسترول ۴۲٫۳۳ میلی گرم

خوردن کباب لقمه در بارداری

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد باردار ایجاد شود این است که آیا خوردن کباب لقمه در بارداری یا خوردن کباب لقمه در شیردهی ضرر دارد یا خیر؟

درباره خوردن کباب لقمه در بارداری نی نی سایت باید بگوییم که طبق تحقیقات انجام شده، گوشت های دودی و گریل شده ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای جنین شوند، به همین خاطر توصیه می شود که در دوران بارداری و شیردهی از این غذا استفاده نشود.

طبع کباب لقمه

طبع کباب لقمه ای سرد است اما در صورتی که به آن ادویه های گرم اضافه کنید، می تواند سردی این غذا را بگیرد.

تفاوت همبرگر و کباب لقمه

یکی از مهم ترین تفاوت همبرگر و کباب لقمه، در مواد اولیه آن ها می باشد. مواد تشکیل دهنده همبرگر از گوشت چرخ کرده، نان برگر، پنیر، سس‌ های مختلف، سبزیجات و گاهی اوقات تخم مرغ تشکیل شده است. گوشت چرخ کرده باید از گوشت گاو باشد و حداقل ۲۰% چربی داشته باشد تا همبرگر خوشمزه شود.

اما مواد اولیه کباب لقمه (کباب لقمه مواد لازم) شامل گوشت چرخ کرده، نان لواش، پیاز، سیر، زردچوبه، فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه می باشد. برای درست کردن کباب لقمه ای، گوشت چرخ کرده باید از گوسفند باشد تا به کباب لقمه طعم خوبی بدهد.

قیمت کباب لقمه

قیمت کباب لقمه دیجی کالا چقدر است؟ کباب لقمه چنده؟ همانطور که می دانید کباب لقمه یکی از فرآورده های گوشتی است که از ترکیب موادی از جمله گوشت چرخ شده، پیاز، ادویه، نمک و… بدست می آید و در جعبه کباب لقمه به بازار عرضه می شود. قیمت کباب لقمه (کباب لقمه قیمت) با توجه به عوامل مختلفی مانند کیفیت گوشت، نوع گوشت، نوع بسته بندی و… محاسبه می شود و به همین دلیل نمی توان یک قیمت مشخص عنوان کرد.

به عنوان مثال چلو کباب لقمه نگین دار (چلو کباب لقمه نگینی) نسبت به خوراک کباب لقمه معمولی یا چلو کباب لقمه طلایی گران تر است چرا که همراه با جوجه کباب و مخلفات دیگر سرو می شود.

علاوه بر این قیمت کباب لقمه طهران (کباب لقمه طهرون) و همچنین کباب لقمه شاه عباسی در بسیاری از رستوران های لوکس گران تر است و با قیمت های بالایی ارائه می شود. اما به طور کلی قیمت کباب لقمه از ۵۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر است.

کباب لقمه چه مارکی خوبه

برای پاسخ به سوال کباب لقمه چه مارکی خوبه باید بگوییم که کباب لقمه ای تانیس، کباب لقمه دالاهو و همچنین کباب لقمه دمس، یکی از معتبرترین و خوشمزه ترین برند کباب لقمه است که با استفاده از گوشت تازه گوساله و مواد اولیه باکیفیت، رعایت بهداشت در فرآیند تولید، تنوع در محصولات و قیمت مناسب، انتخابی ایده‌ آل برای دوستداران این غذای محبوب به فروش می رسد. این نوع کباب لقمه ای در وزن ۴۵۰ گرمی عرضه می‌ شود.

جمع بندی

در این مقاله طرز تهیه کباب لقمه ای به صورت مرحله به مرحله همراه با عکس های کباب لقمه، از جمله عکس کباب لقمه با گوشت (کباب لقمه عکس)، عکس تزیین کباب لقمه ای، عکس ساندویچ کباب لقمه، عکس کباب لقمه آماده و اطلاعاتی درباره مهم ترین چالش خوردن کباب لقمه، خاصیت کباب لقمه، خط تولید کباب لقمه به شما عزیزان ارائه شد. علاوه بر این در این مطلب سعی کردیم به تمامی سوالات شما از جمله کباب لقمه با چی درست میشه، کباب لقمه چه جوری درست میشه، یک عدد کباب لقمه چند کالری دارد، کباب لقمه چند گرم است و… پاسخ کامل دهیم تا شما عزیزان بتوانید این کباب خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول
کباب لقمه چگونه درست میشود؟

همانطور که گفته شد، دستور تهیه کباب لقمه ای بسیار ساده است و می توان آن را در کوتاه ترین زمان تهیه کرد. برای درست کردن این کباب خوشمزه می بایست مواد اولیه را تهیه کرده و سپس طبق مراحلی که گفته شده و با رعایت نکات ذکر شده، به تهیه این کباب بپردازید.

طرز تهیه کباب لقمه با سویا چگونه است؟

اگر به هر دلیلی نمی خواهید از گوشت قرمز یا مرغ در تهیه این کباب استفاده کنید، می توانید سویا را جایگزین کنید. برای این کار کافیست، سویا را به مدت چند ساعت خیس کرده و پس از اینکه آب آن را به طور کامل گرفتید، آن را چرخ کرده و به مایه گوشت اضافه کنید.

فرق بین کباب کوبیده و کباب لقمه چیست؟

همانطور که اشاره شد مایه کباب لقمه ای درواقع همان مایه کباب کوبیده است و تفاوت این دو نوع کباب در نوع سیخ‌ گیری، وزن کباب و تعداد سیخ‌ های آن ها می باشد.