طرز تهیه حمص

حمص یکی از غذاهای محبوب عربی می باشد که در دنیا محبوبیت زیادی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله سعی کرده ایم تا طرز تهیه حمص را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله قرار دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با طرز تهیه حمص اسفناج و طرز […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

حمص یکی از غذاهای محبوب عربی می باشد که در دنیا محبوبیت زیادی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله سعی کرده ایم تا طرز تهیه حمص را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله قرار دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با طرز تهیه حمص اسفناج و طرز تهیه حمص با ارده کنجد و طرز تهیه حمص حرفه ای آشنا شوید.

سوالات متداول
حمص
حمص

حمص

قبل از شروع بررسی طرز تهیه حمص بهتر است کمی در رابطه با این غذای خوشمزه ی عربی صحبت کنیم. حمص نوعی سس غلیظ خوشمزه است که از نخود، تاهین، لیمو و ادویه تهیه می شود و معمولا در خاورمیانه و مدیترانه خورده می شود.

یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده در حمص نخود می باشد. لازم به ذکر است نخود در حمص باید بسیار نرم شده و به نوعی به صورت پوره باشد. شما میتوانید از کنسرو نخود خانگی نیز برای تهیه حمص استفاده نمایید.

نان حمص

نان حمص نیز یکی از محبوب ترین نان های کشور های عربی و خوشمزه ترین غذاهای دنیا می باشد که به عنوان غذای اصلی نیز سرو می شود. گاهی ممکن است این سوال برای شما پیش بی آید که حمص سرد خورده میشه یا گرم که در رابطه با پاسخ این سوال باید بگوییم حمص معمولا گرم سرو می شود اما شما میتوانید آن را به صورت سرد نیز سرو نمایید چرا که در هر دو حالت طعم و مزه لذیذ خود را حفظ میکند.

همچنین در رابطه با نحوه سرو حمص نیز باید بگوییم بهترین روش برای سرو حمص استفاده از کاسه های سفالی می باشد. حمص را داخل کاسه سفالی ریخته و برای تزئیین از روغن زیتون و فلفل استفاده نمایید.

در ادامه طرز تهیه حمص با مواد مختلف از جمله کشک، اسفناج، ارده کنجد و … را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

اگر به دنبال یادگیری دوره های آشپزی هستید پیشنهاد میکنیم دوره های آموزشگاه آشپزی فنی حرفه ای اریا تهران را از دست ندهید.

حمص با کشک

مواد لازم برای تهیه حمص با کشک عبارت است از:

۱ فنجان نخود به مدت ۴ تا ۶ ساعت یا یک شب خیس شده

۲ حبه های سیر

½ قاشق چای خوری زیره آسیاب شده

۳ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون

¼ فنجان ماست غلیظ

½ فنجان کشک غلیظ

مراحل پخت:

مرحله ۱

نخود خیس خورده را آبکش کرده و در قابلمه ای با ۱ لیتر آب بریزید. بگذارید به جوش بیاید، حرارت را کم کنید و ۱ ساعت بجوشانید.

نمک را اضافه کنید و یک ساعت دیگر یا تا زمانی که نخود کاملا نرم شود به جوشیدن ادامه دهید. از روی حرارت بردارید. آبکش کنید اما حدود ½ فنجان از مایع پخت را نگه دارید.

گام ۲

غذاساز را روشن کنید و سیر را داخل آن بریزید. وقتی سیر خرد شد و به کناره های کاسه چسبید، غذاساز را متوقف کنید و کناره های کاسه را بتراشید. نخود، نمک و زیره را اضافه کنید و دستگاه را حدود ۳۰ ثانیه روشن کنید.

دستگاه را متوقف کنید، کناره ها را خراش دهید و دوباره دستگاه را راه اندازی کنید. در حالی که دستگاه روشن است، آب لیمو، روغن زیتون و ماست را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

به میزان دلخواه با آب پخت نخود یا با مقدار بیشتری ماست و کشک مواد را رقیق کنید و داخل کاسه بریزید. با نان پیتای گرم یا نان تست سرو کنید. نوش جان!

حمص با گوشت و کشک

برای تهیه حمص با گوشت و کشک به مواد زیر نیاز دارید:

نخود – یا کنسرو شده یا می توانید از خشک شده استفاده کنید (باید یک شب خیس شود و سپس پخته شود)

ارده

روغن زیتون

سیر

آب لیمو

نمک

زیره آسیاب شده

پیاز

گوشت گاو (یا گوسفند) خرد شده

فلفل دلمه ای

دانه های انار

در صورت علاقه مندی به آشپزی سنتی پیشنهاد میشود دوره های آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران را از دست ندهید.

مراحل پخت:

مرحله ۱

با اضافه کردن نخود، روغن زیتون، سیر، لیمو، نمک و زیره آسیاب شده به غذاساز، یک حمص کلاسیک درست کنید. هم بزنید تا به قوام دلخواه برسید. اگر حمص شما خیلی خشک یا غلیظ است می توانید کمی آب به مواد اضافه کنید.

How to prepare hummus

مرحله ۲٫

برای تهیه گوشت، ابتدا یک پیاز خرد شده را در تابه با کمی روغن زیتون تفت دهید. آنقدر بپزید تا پیاز نرم و شفاف شود.

مرحله ۳٫

گوشت گاو یا گوسفند خرد شده را اضافه کنید. با فلفل دلمه ای و نمک مزه دار کنید. گوشتی که برای این غذا استفاده می شود، معمولاً گوشت گاو یا فیله بره است که با یک چاقوی تیز خرد شده است (گوشت چرخ کرده برای این دستور کار نمی کند).

وقتی گوشت پخت و آب آن تبخیر شد، از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۴٫

حمص خود را با گوشت جمع کنید! در یک کاسه، هوموس را با قاشق پخش کنید و وسط آن را برای گذاشتن گوشت در آن حفر کنید.

در آخر دانه های انار تازه را روی آن قرار داده و بلافاصله با نان پیتای گرم سرو کنید! این رسپی مناسب حمص برای ۴ نفر می باشد.

طرز تهیه حمص با گوشت
طرز تهیه حمص با گوشت

داخل دوره آشپزی بین المللی در رابطه با حمص و نحوه پخت آن به صورت عملی آموزش داده شد.

طرز تهیه حمص اسفناج

مواد لازم برای تهیه حمص اسفناج عبارت اند از:

۳ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

۷۰۰ گرم اسفناج

۱ قاشق غذاخوری جعفری

۱ حبه سیر

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۱ قوطی نخود آبکش شده

روغن زیتون و جعفری تازه، برای تزیین

مراحل پخت:

در غذاساز اسفناج، جعفری، سیر، روغن زیتون و نمک را به همراه آب لیمو بریزید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. به مدت یک دقیقه این کار را انجام دهید و در صورت لزوم کناره های کاسه را بتراشید.

نیمی از نخود را اضافه کنید و یک دقیقه آن را هم بزنید و سپس نخود باقی مانده را اضافه کنید و حدود یک تا دو دقیقه دیگر تا زمانی که صاف و یکدست شود، به هم زدن ادامه دهید.

حمص را برای سرو به ظرفی منتقل کنید. روی آن روغن زیتون بریزید و به دلخواه با جعفری تازه خرد شده تزئیین نمایید. بلافاصله سرو کنید یا در ظرف در بسته در یخچال تا یک هفته نگهداری کنید.

طرز تهیه حمص با ارده کنجد

مواد لازم برای طرز تهیه حمص با ارده کنجد به صورت ذیل می باشد:

۴۰۰ نخود آب پز

۳۰ گرم آرد کنجد

½ لیمو

۲ قاشق غذاخوری آب

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ قاشق غذاخوری پودر پاپریکا

۱ حبه سیر

همه مواد را با هم در یک مخلوط کن کوچک یا غذاساز مخلوط کنید تا غلظت دلخواه به دست آید. سبزی های تازه مانند گشنیز و ریحان را با آن مخلوط کرده یا روی آن قرار دهید.

رسپی و دستور پخت برای طرز تهیه حمص با کنسرو نخود و طرز تهیه حمص عربی نیز به همین صورت می باشد.

طرز تهیه حمص ترکی
طرز تهیه حمص ترکی

طرز تهیه حمص ترکی

طرز تهیه حمص ترکی یا همان حمص بدون ارده یکی از محبوب ترین غذا ها در کشور ترکیه و محبوب ترین غذا در لیست غذاهای ایرانی می باشد. مواد لازم برای تهیه حمص ترکی عبارت اند از:

۱ قوطی نخود آبکش شده

۲ فنجان برگ اسفناج

۱/۳ فنجان تاهین

۳ قاشق غذاخوری آب لیمو

۲ حبه سیر متوسط ​​(ریز شده)

۱/۲ قاشق چای خوری نمک

۱/۲ قاشق چایخوری زیره سبز

روغن زیتون و پاپریکا به میزان لازم

پیشنهاد میشود مقاله انواع فست فود را برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پخت فست فودهای تازه مطالعه نمایید.

مراحل پخت:

تمامی مواد را به همراه مقدار کمی از آب نخود در غذاساز مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست و خمیری شکل تهیه شود.

سپس روغن زیتون و پاپریکا را به آن اضافه نموده و دوباره به مدت ۱ دقیقه داخل غذاساز هم بزنید تا کامل یکدست و غلیظ شود. سپس در کاسه های مخصوص حمص سرو نمایید. نوش جان!

سوالات متداول

حمص را با چی بخوریم؟

حمص را میتوانید با انواع چیشپ و نان ستن سرو نمایید، حمص با نان پیتا یکی از بهترین ترکیبات می باشد. داخل مقاله در رابطه با حمص و طرز تهیه آن به صورت جامع صحبت کرده ایم.

حمص چیست؟

حمص یک غذای عربی لبنانی می باشد که بیشتر در کشور های خاورمیانه ای و مدیترانه ای سرو می شود. داخل مقاله هر آنچه که باید در رابطه با حمص بدانید را برای شما عزیزان قرار داده ایمو

علت تلخ شدن حمص چیست؟

علت تلخ شدن حمص استفاده بیش از حد از نخودو پاپریکا می باشد. بر اساس اندازه های مواد نوشته شده داخل مقاله حمص تلخ نخواهد شد.