تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱

شاید خیلی از کاربران نرم افزار فتوشاپ هنوز با ویژگی های فتوشاپ ۲۰۲۰ آشنایی نداشته باشند!

ویژگی ها و امکانات ورژن جدید فتوشاپ بسیاری از امور را برای گرافیست ها و کاربران فتوشاپ آسان کرده است.

در این مقاله بطور مفصل راجع به ویژگی های فتوشاپ ورژن ۲۰۲۰ صحبت کرده و به مقایسه فتوشاپ ۲۰۲۰ و فتوشاپ ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

حتماً برای شما هم این سوال پیش آمده است که نسخه های مختلف فتوشاپ با هم چه تفاوت هایی دارند؟ کدام ورژن فتوشاپ بهتر است ؟ در این مقاله میخواهیم تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱ را بررسی کنیم و صرفاً به تحلیل ویژگی های فتوشاپ ۲۰۲۰ و همچنین مقایسه فتوشاپ ۲۰۱۹ و  ۲۰۲۰ بپردازیم تا بتوانید بهترین ورژن فتوشاپ را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

اگر میخواهید به صورت رایگان فتوشاپ را یاد بگیرید میتوانید ۵۰ قسمت فیلم آموزشی رایگان را در صفحه آموزش فتوشاپ رایگان مشاهده کنید.

تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱

دوتا از بهترین ورژن های فتوشاپ ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میباشند که همیشه این سوال برای کاربران نرم افزار فتوشاپ مطرح بوده ین است که کدام ورژن بهتر است و تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱ در چیست و در چه مواقعی بهتر است کدام ورژن نصب شود. در این مقاله میخواهیم هرکدام از ورژن ها را مورد بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب و ویژگی های آن ها را بررسی کنیم.

شما میتوانید با بررسی فتوشاپ ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ بهترین ورژنی که مناسب کار های شماست را پیدا کنید و باتوجه به فضا و ویژگی های سیستم تان از مناسب ترین ورژن استفاده کنید.

البته شاید این نکته در همین ابتدای مقاله برای شما جذاب باشد که شما میتوانید از آخرین ورژن فتوشاپ به صورت انلاین بهره ببرید و بدون آن که نیاز به نصب این نرم افزار سنگین و پرحجم داشته باشید میتوانید از قابلیت های آن استفاده کنید.

شما با استفاده از فتوشاپ آنلاین میتوانید بدون آن که سرعت سیستم تان افت پیدا کند از قابلیت های آن نهایت بهره را ببرید.

تفاوت فتوشاپ 2020 با 2021
تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱

بررسی فتوشاپ ۲۰۲۱

شرکت ادوبی در سال ۲۰۲۱ نسخه جدیدی از نرم افزار فتوشاپ را ارائه داد که دارای قابلیت هایی است که به طراحان کمک میکند ساده تر با این نرم افزار کار کنند و طرح های حرفه ای تری تولید کنند.

برای بررسی جزیی فتوشاپ ۲۰۲۱ میخواهیم شما را با ویژگی ها و آپشن های آن آشنا کنیم.

آپشن های فتوشاپ ۲۰۲۱

قابلیت sky replacement

یکی از قابلیت های جذابی که در فتوشاپ ۲۰۲۱ وجود د ارد این است که شما میتوانید تنها با یک کلیکک بدون آن که نیاز باشد محدوده مورد نظر را انتخاب کنید عکس آسمان طرح خود را تغییر دهید.
برای بهره مندی از این آپشن فتوشاپ ۲۰۲۱ شما باید از منو بالای فتوشاپ گزینه Edite و سپس از منو کشویی باز شده گزینه Sky Replacement را انتخاب کنید. وقتی این گزینه را انتخاب کنید باید تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید و با انتخاب گزینه های Sky انواع آشمان را برای تصویرتان انتخاب کنید و با تنظیم Shift Edge میتوانید محدوده مورد نظر آسمان تصویرتان را انتخاب کنید و با تنظیم Fade Edgw میتوانید لبه های آسمان را محو کنید و تصویر حرفه ای تری بسازید.

قابلیت Neural Filter

از دیگر آپشن های فتوشاپ ۲۰۲۱ این قابلیت میباشد که میتواند فیلتر های جذاب و منحصر به فردی را به تصویرتان اضافه کنید و به تصاویر پرتره تان جلوه های خاصی بدهید. این فیلتر ها میتوانند با بهره گیری از هوش مصنوعی تصویر چهره را تشخیص دهند و به آن قابلیت های زیادی بیفزایند و حتی آن را از حالت غمگین به حالت خوشحال و غیره تبدیل کنند.

پیشرفت ابزار Triangle Tool

یکی دیگر از آپشن های فتوشاپ ۲۰۲۱ این است که شما میتوانید با استفاده از ابزار Triangle Tool به راحتی مثلث بکشید و نیازی به سایر ابزار ها نداشته باشید.

ابزار Content Aware Tracing Tool

در بررسی فتوشاپ ۲۰۲۱ باید شما را با این ابزار آشنا کنیم زیرا یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای فتوشاپ است و افراد میتوانند خیلی راحت تر از ابزار PEN با این ابزار کار کنند. این ابزار به شما کمک میکندبا بهره گیری از هوش مصنوعی خیلی بهتر به صورت خودکار مرز سوژه را تعیین کند و ان را انتخاب کند.

قابلیت Pattern Previews

از دیگر مواردی که باید در بررسی فتوشاپ ۲۰۲۱ به آن بپردازیم این قابلیت میباشد که شما میتوانید الگو های مختلفی بسازید و تنها با یک کلیک پیش نمایش آن را ببینید.

قابلیت Refine Hair

از دیگر قابلیت های کاربردی فتوشاپ ۲۰۲۱ این مورد میباشد که شما میتوانید زیر ترین موها را با بهره گیری از هوش مصنوعی انتخاب کنید و آن را از پس زمینه جدا کنید. انتخاب مو های ریز مانند یال اسب یکی از چالش های فتوشاپ است که این ابزار کار را بسیار راحت کرده است.

برگزاری دوره های آموزش فتوشاپ مقدماتی و آموزش فتوشاپ پیشرفته در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه کامپیوتر و گرافیک در تهران

مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱

یکی از مهمترین مواردی که باید در بررسی تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱ به آن بپردازیم مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱ میباشد زیرا گاهی ممکن است این مشکلات سبب شود به کار شما خدشه وارد کند و آن را از حرفه ای بودن جدا کند.

  • توقف و خارج شدن از برنامه فتوشاپ

همان طور که میدانید فتوضشاپ دارای قابلیت ها و مزایای زیادی است که در مقاله فتوشاپ چیست تمام کاربرد های این نرم افزار را به شما توضیح دادیم اما متاسفانه یکی از مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱ این است که ناگهان برنامه STOP میشود و از برنامه خارج میشود.

یکی از راه هایی که میتوانید این مشکل را رفع کنید آپدیت برنامه میباشد. اگر با این کار مشکل فتوشاپ ۲۰۲۱ برطرف نشد شما باید نسبت به آپدیت سیستم تان اقدام کنید.

گاهی با این کار ها این مشکل از مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱ برطرف نمیشود در حالت بهتر است پاک کردن برنامه های سنگین را انجام دهید و این راه را امتحان کنید.

  • کند شدن برنامه

از دیگر مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱ این است که اگر سیستم شما ظرفیت رم پایینی داشته باشد این برنامه کند میشود و شما نمیتوانید از قابلیت های آن با سرعت زیاد بهره مند شوید. در این حالت یا میتونید از فتوشاپ آنلاین استفاده کنید و یا سیستم تان را ارتقا دهید.

همچنین آپدیت کردن فتوشاپ میتواند تا حدودی به برطرف شدن این باگ فتوشاپ ۲۰۲۱ کمک کند. اگر شما بتوانید سیستم تان را با رم بیشتر و پروسسور قدرتمند تر ارتقا دهید این مشکل قطعا برطرف خواهد شد.

  • باز نشدن عکس در فتوشاپ

یکی از راه هایی که میتوانید این مشکل از مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱ را برطرف کنید این است که میتوانید نرم افزار را یک بار ببنیدید و مجدد باز کنید.

همچنین آپدیت کردن نرم افزار و همچنین نصب دوباره آن میتواند به رفع این باگ از فتوشاپ ۲۰۲۱ کمک کند. در بررسی تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱ شما باید تمام این مشکلاتی که در ورژن های مختلف فتوشاپ وجود دارد را بررسی کنید و سعی در رفع آن ها کنید و یا ورژنی را نصب کنید که کمتر با این کشلات رو به رو باشد

  • کار نکردن ابزار های فتوشاپ

گاهی ممکن است بعضی از ابزار های فتوشاپ کار نکند مانند براش رنگ آمیزی که در ین مواقع شما میتوانید روی آن ابزار کلیک راست کنید و گزینه Reset tool را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید. اگر تعداد زیادی از ابزار ها کار نمیکند شما باید گزینه Reset All Tools را انتخاب کنید.

  • موجود نبودن ابزار ها در صفحه فتوشاپ

یکی از مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱ این است که بعد از آپدیت کردن ممکن است Toolbar ریست شود و ابزار های فتوشاپ موجود نباشند که برای رفع این باگ فتوشاپ باید مسیر Edit > Toolbar را طی کنید و گزینه Restore Defaults را انتخاب کنید.

برای آن که شما بتوانید مشکلات نرم افزار فتوشاپ را به حداقل برسانید لازم است با تنظیمات فتوشاپ ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ آشنایی داشته باشید و آن ها را متناسب با کاربردتان از این نرم افزار تنظیم کنید.

مشکلات فتوشاپ 2021
مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱

بررسی فتوشاپ ۲۰۲۰

فتوشاپ ۲۰۲۰ نیز دارای ویژگی هایی که میباشد که طرفداران خاص خود را جذب کرده است و سبب شده با وجود آپدیت ها و ارائه نسخه های جدیدتر هنوز استفاده از این ورژن روی بورس باشد. این ویژ‌گی های فتوشاپ ۲۰۲۰ عبارتند از:

  • بهبود پریست‌ها در فتوشاپ ۲۰۲۰
  • Warp قابل تنظیم
  • تبدیل لایه به اشیاء هوشمند
  • Content-Aware Fill سفارشی
  • فیلتر Lens Blur در فتوشاپ ۲۰۲۰
  • امکان وارد کردن تصویر از آیفون یا آیپد
  • پنل Properties پیشرفته
  • پنل Preset جدید

یکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده میشود این است که در فتوشاپ خروجی هایی میتوانیم داشته باشیم و فرمت های قابل پشتیبانی در فتوشاپ کدامند؟ اگر میخواهید با انواع خروجی ها و کاربرد هایی که ای خروجی ها دارند بیشتر آشنا شوید و بهترین فرمت را برای خروجی کارهایتان انتخاب کنید حتما مقاله پسوند فایل فتوشاپ را مطالعه کنید.

باگ فتوشاپ ۲۰۲۰

با توجه به آن که ما مشکلات نرم افزار فتوشاپ ۲۰۲۱ را بررسی کردیم باید به شما بگوییم که خیلی از این مشکلات در دو ورژن ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ یکسان میباشد مانند کند شدن برنامه که در اثر سیستم ضعیف این مشکل پیش میاید.

همچنین دیگر باگ فتوشاپ ۲۰۲۰ بسته شدن نرم افزار میباشد که همان طور که گفته شد میتوانید با آپدیت نرم افزار این مشکلات را بررسی کنید.

همچنین شما میتوانید برای رفع این باگ فتوشاپ ۲۰۲۰ از پروکسی های غیر ایرانی استفاده کنید و یا از dnsهای غیر ایرانی روی دستگاه بهره بگیرید.

مقایسه فتوشاپ ۲۰۲۰ با فتوشاپ ۲۰۱۹

اگراز نسخه های قدیمی تر فتوشاپ استفاده می کنید با خواندن این مقاله از ویژگی های نسخه های    مطلع می شوید ولی اگر با نسخه های جدیدتر آشنایی دارید بعد از خواندن این مقاله می توانید بسته به کارایی مورد انتظارتان از فتوشاپ و همچنین پشتیبانی گرافیکی سیستم تان از فتوشاپ ابزار خوبی برای مقایسه این دو نسخه داشته باشید.

مقایسه فتوشاپ ۲۰۲۰ با فتوشاپ ۲۰۱۹

حذف پس زمینه تصویر در فتوشاپ ۲۰۲۰

قابلیتی که در آموزش فتوشاپ ۲۰۱۹ نیز وجود داشت اما در فتوشاپ ۲۰۲۰ به صورت اتوماتیک این کار انجام می‌شود و ابزار خوبی برای فتومونتاژ به حساب می آید. این ابزار به شما کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنید و طراحی بهتری داشته باشید.

اگر علاقه مند به یادگیری قابلیت های ویندوز و کامپیوتر هستید، آموزشگاه آریا تهران معتبر ترین آموزشگاه کامپیوتر در شهر تهران برای گرفتن مدرک icdl پذیرای شما علاقه مندان به علوم کامپیوتر و IT می باشد. شما می توانید در مجتمع فنی و حرفه ای آریاتهران پیشرفته ترین آموزش icdl را دریافت نمایید.

قابلیت حرفه ای برای تغییر اندازه

در آموزش فتوشاپ ۲۰۱۹ به ما گفته می‌شود برای تغییر اندازه تصویر به صورتی که طول و عرض به صورت یکنواخت کوچک و یا بزرگ شود باید از ابزار transform استفاده کنید  اما در نسخه ی جدید این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود و کار را خیلی آسان تر می کند.

فضای طراحی جذاب فتوشاپ ۲۰۲۰ در مقایسه با ۲۰۱۹

درنسخه ی ۲۰۲۰ فتوشاپ علاوه بر اضافه شدن امکانات جدید، به زیبایی محیط طراحی نیز توجه خاصی شده است به طوری که کاربر را جذب کند و بعد از استفاده از این نسخه استفاده از نسخه های قبلی مخاطب را راضی نمی کند. نسخه ۲۰۲۰ فتوشاپ خود به عنوان یک نمونه طراحی پیشرفته و بسیار زیبا است.

در فتوشاپ ۲۰۲۰ پنجره های اضافی را به صورت همزمان ببندید!

حتما برای شما هم پیش آمده است که در انجام پروژه ها برای ویرایش تصویر پنجره های مختلف زیادی را باز کرده باشید. در نسخه ۲۰۱۹ برای بستن پنجره ها باید آنها را تک تک می بستید اما درنسخه ی فتوشاپ ۲۰۲۰ با یک فرمان ساده می‌توانید پنجره ها رو به صورت همزمان ببندید و فقط پنجره اصلی را حفظ کنید.

بالا بودن سرعت پردازش فتوشاپ ۲۰۲۰

این نسخه با سرعت پردازش بسیار بالاتر نسبت به نسخه های قدیمی می تواند تصویر خروجی را خیلی سریع تر نمایش دهد که این امکان تجربه لذت بخشی را برای کاربر به وجود می‌آورد. شما هم از این نسخه استفاده کنید تا طراحی حرفه ای تری داشته باشید.

امکان انتشار تصویر به صورت اشتراکی

شما با استفاده از قابلیت ذخیره  تصویر در فضای ابری می توانید تصویرتان را با طراحان دیگر در هر نقطه از جهان به اشتراک گذارید. این کار این امکان را به شما می دهد که نظر دیگران درباره تصویر خروجی را بدانید و ویرایش بهتری داشته باشید.

فتوشاپ در نسخه ۲۰۲۰ خود در طراحی گرافیکی ادعای بزرگی کرده است که بعد از دیدن محیط طراحی این ادعا خیلی دور از ذهن کاربرنیست. فتوشاپ شعار واقعیت را مجدداً با فتوشاپ تصور کنید را همه گیر کرده است تا هر چه بیشتربتواند محصول جدید خودرا به رخ شرکت های رقیب بکشد.

سخن آخر

اگر از علاقه مندان و وفاداران به photoshop هستید و به دنبال طراحی هر چه زیبا تر و آسان تر هستید پیشنهاد ما به شما  نسخه ۲۰۲۰ این نرم افزار هست اما اگر سیستم شخصی تان پشتیبانی ضعیفی از نظر گرافیکی دارد و به آسانی نسخه های قدیمی تردر آن اجرا می شود، توصیه ما به شما یا ارتقا سیستم تان برای استفاده از این نسخه است و یا در صورت نبود امکان ادامه استفاده از ورژن های قبلی است.

سوالات متداول

تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱ در چیست؟

هر نسخه از نرم افزار فتوشاپ دارای ویژگی ها و مزایا و معایبی است که کار را برای کاربرد خاصی راحت میکند. در این مقاله تمام قابلیت ها و مشکلات فتوشاپ ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ را بررسی کرده ایم و دید آگاهانه تری برای تفاوت فتوشاپ ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱ به شما داده ایم تا بهترین ورژن را انتخاب کنید.

کدام ورژن فتوشاپ بهتر است؟

همه چیز به کاربرد شما از نرم افزار فتوشاپ و قدرت سیستم تان بستگی دارد. اگر سیستم ضعیفی دارید بهتر است انتظار بالایی از سرعت برنامه نداشته باشید و ما به شما استفاده از فتوشاپ آنلاین را پیشنهاد میدهیم. در این مقاله ویژگی های نسخه های مختلف نرم افزار فتوشاپ را بررسی کرده ایم.