طرز تهیه پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی یک غذای بین المللی است که در تمام جهان محبوب پر طرفدار است. اصالت این پیتزا به کشور ایتالیا باز می گردد تاریخچه نام این پیتزا به دلیل سوسیس پپرونی آن است که متشکل از گوشت و فلفل می باشد. در ایتالیا به فلفل، پپرونی گفته می شود. در ادامه این مطلب طرز […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

پیتزا پپرونی یک غذای بین المللی است که در تمام جهان محبوب پر طرفدار است. اصالت این پیتزا به کشور ایتالیا باز می گردد تاریخچه نام این پیتزا به دلیل سوسیس پپرونی آن است که متشکل از گوشت و فلفل می باشد. در ایتالیا به فلفل، پپرونی گفته می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه پیتزا پپرونی با قارچ به همراه خمیر پیتزا آماده را آموزش می دهیم.

در کشور ایتالیا برای تهیه خوشمزه ترین غذای دنیا پیتزا پپرونی، قواعدی وجود دارد که باید در پخت پیتزا میزان مواد، ادویه ها، پنیر مناسب و استفاده از سوسیس با کیفیت رعایت شود، تا پیتزایی با کیفیت خوشمزه حاصل شود.

پیتزا پپرونی چیست؟

پیتزا پپرونی با دستور های مختلفی پخت می شود و از مواد مختلف برای تهیه آن استفاده می شود. گونه دیگر پیتزا پپرونی ، پپرونی تند است که در آن فلفل تند یا سس تند استفاده می شود.

پیتزا پپرونی را می توانید با خمیر خانگی یا با خمیر پیتزا آماده درست کنید. طرز تهیه پیتزا خانگی پپرونی بسیار راحت است و در کمترین زمان بدون نیاز به فر، با یک ماهیتابه می توانید آن را تهیه کنید.

اگر شما علاقه مند به یادگیری طرز تهیه انواع پیتزا هستید، می توانید در دوره آموزش پیتزا در آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران شرکت نمایید و مدرک فنی حرفه ای دریافت نمایید.

انواع پیتزا پپرونی

  • پیتزا پپرونی با گوشت
  • پیتزا پپرونی با مرغ
  • پیتزا پپرونی تند
  • پیتزا پپرونی ایتالیایی

فست فود چیست؟ غذاهای فست فودی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند ولی در بیشتر موارد مواد و ترکیبات آنها یکسان است. فست فودها غذاهایی آماده و خوشمزه هستند که در مدت زمان بسیار کم با مواد در دسترس می توان غذایی دلفریب تهیه کرد.

انواع فست فود های محبوب جهان: پیتزا، همبرگر، ساندویچ ها، مرغ سوخاری، ناگت مرغ و سالاد ها هستند. این فست فود ها را می توان به صورت آماده تهیه کرد یا در منزل به روش سنتی خانگی پخت. مواد یکسان همه فست فود ها پنیر ، گوشت ، مرغ، و سس ها هستند. در انواع فست فود ها از نان های مختلف گرد، باگت، کنجدی، پیتا استفاده می شود.

طرز تهیه سس پیتزا پپرونی ایتالیایی

۵ گرم ریحان

½ قاشق چایخوری شکر

۱۲۵ میلی لیتر آب ولرم

۲۰۰ گرم آرد ساده

۱ قاشق چایخوری نمک و فلفل قرمز

۱ ½ قاشق غذاخوری روغن زیتون

آرد ذرت یا بلغور

طرز تهیه پیتزا پپرونی

مواد لازم طرز تهیه پیتزا پپرونی با خمیر آماده

  • سوسیس پپرونی ۲۵۰ گرم
  • پنیر پیتزا(پنیر نوزارلا یا چدار) ۱۵۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
  • سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
  • آویشن به اندازه کافی

مواد لازم سس پیتزا پپرونی

  • پیاز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر ریحان خشک ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن ۱/۲ قاشق چایخوری
  • سیر له شده ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار کافی

شما میتوانید این مواد را در طرز تهیه پیتزا پپرونی آمریکایی نیز به کار ببرید.

اگر شما به دنبال کسب مهارت در تهیه انواع فست فود هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش فست فود در آموزشگاه آریا تهران شرکت نمایید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

خمیر پیتزا ترکیب اصلی پیتزا باید نرم پفکی و ترد باشد تا در کنار باقی مواد ترکیبی فوق العاده حاصل شود. شما می توانید در خانه یک خمیر پیتزا عالی و ساده تهیه نمایید.

مواد لازم:

  • آرد نان فانتزی ۳ پیمانه (۳۹۰ گرم)
  • خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر ۱ قاشق غذاخوری
  • آب جوشیده هم دمای محیط حدودا ۲۵۰ گرم (۱ پیمانه)
  • روغن زیتون یا روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ۱ قاشق چایخوری

ابتدا قبل از ترکیب مواد، از سالم بودن پودر خمیر مایه مطمئن شوید، سپس در یک کاسه یا لیوان جا دار پود خمیر مایه را بریزد.

دقت کنید آب مورد نیاز خمیر مایه نباید خیلی گرم و خیلی سرد باشد! آب باید ولرم دارای حرارت مناسب باشد، وقتی آب را به خمیر مایه اضافه کردیم کمی شکر به آن اضافه می کنیم و درب ظرف را گذاشته و کاسه را در محیطی کردم قرار می دهیم.

پس از تهیه خمیر مایه، آرد خمیر پیتزا را درون یک کاسه بزرگ الک می کنیم تا اگر آرد گوله داشته باشد برطرف شده و آردی صاف یکدست بدست آید.

سپس روغن و نمک را مطابق فیلم طرز تهیه پیتزا پپرونی به آرد اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم. پس از به عمل آمدن خمیر مایه آن را نیز اضافه می کنیم.
تمامی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری یکدست و نرم بدست آید.
به اندازه ای آب به مواد اضافه کنید که خیلی خمیر پیتزا شل نشود، بهتر است آب را آهسته آهسته اضافه کنید.
خمیر پیتزا نباید خیلی خشک و سفت یا شل باشد. با کیفیت ترین خمیر پیتزا، خمیری سبک با آرد کم است.
بر روی یک تخته یا سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. به مدت ۱۵ دقیقه خمیر را ورز دهید تا به خوبی جا بیفتد.
برای طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر، یک کاسه بزرگ را با روغن مایع چرب کنید و خمیر را درون بگذارید، سر کاسه را با یک پارچه خیس یا سلفون بپوشانید تا خشک نشود. بگذارید خمیر در فضایی گرم به مدت یک ساعت استراحت کند.
وقتی خمیر آماده شد و حجم آن دو برابر شد روی سطحی آرد بپاشید و خمیر را دوباره ورز دهید.
خمیر پیتزا را به چانه های کوچک مورد نیاز تقسیم کرده و با وردنه صاف می کنیم.
خمیر پیتزا آمادست.

یکی از شغل های پر درآمد دنیا راه اندازی فست فود است، شغلی متفاوت با تهیه انواع غذاهای متناسب با سلیقه مردم می توانید انواع غذاهای خوشمزه را تهیه نمایید.

طرز پخت پیتزا پپرونی

اولین مرحله در طرز تهیه پپرونی گوشت این است که ابتدا سیر های پوست کنده و شسته شده را با یک رنده ریز رنده می کنیم سپس پیازها و گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم.

برای طرز تهیه پیتزا پپرونی تند یک تابه مناسب برداشته و در آن روغن زیتون می ریزیم، می گذاریم با حرارت کم داغ شود. سپس سیر و پیاز را درون تابه ریخته تا سرخ شود به رنگ طلایی در بیاید، بعد از آن گوجه را اضافه می کنیم.

وقتی مواد کاملا سرخ شد،رب گوجه فرنگی را اضافه کرده تا رب سرخ شود. ادویه ها را اضافه می کنیم، آویشن پودر ریحان خشک نمک را به مواد اضافه می کنیم تفت می دهیم تا مواد به خوبی با هم مخلوط و طعم دار شوند.

برای طرز تهیه پیتزا پپرونی در توستر مواد تهیه شده را روی نان تست پخش کرده و داخل توستر قرار میدهیم.

خمیر پیتزا خانگی که درست کردید را روی سطح صافی پهن کنید و کمی ورز دهید تا پف آن بخوابد سپس کمی سس گوجه فرنگی روی خمیر مالیده و کمی پنیر پیتزا یا موزارلا می ریزیم و مواد پیتزا را روی سطح آن می ریزیم.

وقتی مواد پیتزا کاملا روی خمیر را گرفت ، پنیر پیتزا را روی تمام سطح پیتزا پخش می کنیم. سپس سوسیس پپرونی را به صورت ورقه ای نازک روی سطح پیتزا می ریزیم.

اگر خواستید می توانید آویشن روی سطح پیتزا بپاشید.

سپس پیتزا را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. در سورتی که به دنبال طرز تهیه پپرونی مرغ هستید به جای گوشت چرخ کرده میتوانید از فیله مرغ سرخ شده استفاده نمایید.

اگر شما علاقه مند به تهیه و طبخ انواع غذاهای سنتی ایرانی هستید می توانید لیست غذاهای ایرانی را مطالعه کنید. و تجربه پخت غذاهای متفاوت، راحت خوشمزه را داشته باشید.

سوالات متداول

پیتزا پپرونی تند است؟

پپرونی نوعی پیتزای تند آمریکایی است که از کالباس و گوشت گاو پخته شده با پاپریکا یا فلفل چیلی دیگر تهیه می شود. و یکی از پیتزا های تند موود در جهان می باشد.

پیتزا پپرونی چیست؟

نوعی از پیتزا می باشد که جزء تند ترین پیتزا های موجود در جهان می باشد که معمولا از بیکن و کالباس تند تهیه می شود. داخل مقاله در رابطه با این نوع پیتزا به صورت جامع صحبت کرده ایم.

مواد پیتزا پپرونی چیست؟

مواد اصلی لازم برای پیتزا پپرونی عبارت اند از سوسیس پپرونی، پنیر پیتزا(پنیر نوزارلا یا چدار) گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز، سس کچاپ و آویشن می باشد.