طرز تهیه پایلا اسپانیایی

در این مقاله قصد داریم هر آنچه که باید در رابطه با طرز تهیه پایلا اسپانیایی بدانید برای شما عزیزان قرار داده ایم. با ما همراه باشید تا به صورت گام به گام با نحوه پخت پایلا اسپانیایی آشنا شویم. پایلا اسپانیایی پایلا اسپانیایی یک غذای برنجی است که در اصل برای والنسیا است. در […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه که باید در رابطه با طرز تهیه پایلا اسپانیایی بدانید برای شما عزیزان قرار داده ایم. با ما همراه باشید تا به صورت گام به گام با نحوه پخت پایلا اسپانیایی آشنا شویم.

پایلا اسپانیایی
پایلا اسپانیایی

پایلا اسپانیایی

پایلا اسپانیایی یک غذای برنجی است که در اصل برای والنسیا است. در حالی که معمولاً توسط غیراسپانیایی ها به عنوان غذای ملی اسپانیا تلقی می شود، اسپانیایی ها تقریباً به اتفاق آرا آن را غذایی از منطقه والنسیا می دانند. والنسیاها به نوبه خود، پائلا را به عنوان یکی از نمادهای شناسایی خود می دانند.

پائلا اسپانیایی یکی از شناخته شده ترین غذاها در غذاهای اسپانیایی است. این غذا نام خود را از ماهیتابه سنتی پهن و کم عمقی گرفته است که برای پختن غذا روی آتش استفاده می‌شود، پائلا در زبان والنسیا کلمه ماهی تابه است.

به عنوان یک غذا، ممکن است ریشه های باستانی داشته باشد، اما در شکل مدرن آن به اواسط قرن نوزدهم، در منطقه روستایی اطراف تالاب آلبوفرا در مجاورت شهر والنسیا، در سواحل مدیترانه اسپانیا، بازمی گردد.

در ادامه در رابطه با طرز تهیه پایلا اسپانیایی یا همان طرز تهیه پائلا به صورت مرحله به مرحله صحبت کرده ایم.

طرز تهیه پائلا
طرز تهیه پائلا

طرز تهیه پائلا

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، پائلا یکی از معروف ترین غذاهای اسپانیایی می باشد که در تمامی نقاط مختلف جهان دارای محبوبیت زیادی می باشد. در این بخش طرز تهیه پائلا را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

مواد لازم برای پخت پایلا گوشت:

رشته های بزرگ زعفران

۱ لیتر آب سبزیجات یا مرغ،

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۵۰۰ گرم سینه یا ران مرغ بدون استخوان و بدون پوست (یا مخلوط)، خرد شده

۱ پیاز ریز خرد شده

۳ حبه سیر ریز خرد شده

فلفل قرمز ۱ عدد بدون دانه و خرد شده

۲ قاشق چایخوری پاپریکا

۲۵۰ گرم برنج پائلا اسپانیایی

۴ عدد گوجه فرنگی متوسط تقریبا خرد شده

۷۵ گرم نخود فرنگی منجمد

۲۵۰ گرم میگوی پخته شده با پوست

یک مشت جعفری خرد شده

تکه های لیمو خرد شده

در بین لیست غذاهای ایرانی پایلا از محبوبیت زیادی برخوردار است. رشته های زعفران را داخل آب جوش بریزید و کنار بگذارید تا دم بکشد و بقیه پائلا را آماده کنید.

۱ قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه پائلا یا یک ماهیتابه بزرگ درب دار گرم کنید. مرغ را داخل ماهیتابه بریزید و با حرارت زیاد به مدت ۷ تا ۸ دقیقه یا تا زمانی که گوشت طلایی و پخته شود سرخ کنید.

مرغ را به ظرفی منتقل کنید و کنار بگذارید. ۱ قاشق غذاخوری روغن دیگر در تابه بریزید، پیاز و سیر خرد شده را داخل آن بریزید و ۴ تا ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم شده و تازه شروع به رنگ شدن کند.

فلفل و پاپریکا را با قاشق غذاخوری باقیمانده روغن مخلوط کرده و ۱ تا ۲ دقیقه دیگر سرخ کنید. کف تابه باید مقدار زیادی تکه های ترد و قهوه ای داشته باشد که همگی باعث طعم و مزه می شوند.

با حرارت بسیار زیاد، سریع برنج را هم بزنید تا به خوبی با روغن آغشته شود، سپس مایه زعفران دم کرده به اضافه ۴۵۰ میلی لیتر آب جوش بریزید و تکه های قهوه ای چسبناک را از کف تابه با یک چوب چوبی بخراشید.

تکه های مرغ سرخ شده را به تابه برگردانید و سپس گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کنید. در ظرف را ببندید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید و یکی دو بار هم بزنید.

نخودها، میگوها و کوریزوی سرخ شده را روی آن بریزید، دوباره روی آن را بپوشانید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر بپزد یا تا زمانی که برنج تازه پخته شود و بیشتر مایع درون تابه جذب شود.

ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و درب آن را بگذارید و ۵ دقیقه استراحت دهید. چند بار هم بزنید تا مواد مخلوط شوند، مزه دار شده و روی جعفری خرد شده بپاشید. در صورت تمایل با تکه های لیمو و مقداری روغن اضافی با نان تست سرو نمایید..

در صورتی که به یادگیری آشپزی و دریافت مدرک بین المللی علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم دوره های آموزش آشپزی آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه پایلا اسپانیایی با میگو
طرز تهیه پایلا اسپانیایی با میگو

طرز تهیه پایلا اسپانیایی با میگو

۱ فنجان جعفری تازه خرد شده

¼ فنجان آب لیموی تازه

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

۲ حبه سیر بزرگ خرد شده

۱ لیوان آب

۱ قاشق چایخوری نخ زعفران

۳ قوطی عصاره مرغ بدون چربی

۸ میگو جامبو پوست کنده

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

۴ ران مرغ پوست گرفته و استخوانی از وسط نصف شده

۲ حلقه سوسیس ​​اسپانیایی یا بوقلمون برش داده شده

۲ فنجان پیاز ریز خرد شده

۱ فنجان فلفل دلمه ای قرمز ریز خرد شده

۱ فنجان کنسرو گوجه فرنگی خرد شده آبکش نشده

۱ قاشق چایخوری پاپریکا شیرین

۳ حبه سیر بزرگ خرد شده

۳ فنجان برنج دانه کوتاه

۱ فنجان نخود سبز منجمد

¼ فنجان آب لیموی تازه

پیشنهاد میشود مقاله انواع فست فود و طرز تهیه آن ها را حتما مطالعه نمایید.

برای تهیه پائلا، آب، زعفران و آب گوشت را در یک قابلمه بزرگ با هم مخلوط کنید و روی حرارت کم گرم نگه دارید. میگو را پوست کنده و دم آن را دست نخورده باقی بگذارید.

۱ قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. مرغ را اضافه کنید؛ از هر طرف ۲ دقیقه تفت دهید و از روی تابه بردارید.

در این مرحله سوسیس را اضافه کرده و ۲ دقیقه تفت دهید و از تابه بردارید. اکنون میگو را اضافه کنید و ۲ دقیقه تفت دهید و مواد را از تابه بردارید.

حرارت را به متوسط کم کاهش دهید و پیاز و فلفل دلمه ای را اضافه کنید و ۱۵ دقیقه تفت دهید. گوجه فرنگی، پاپریکا و ۳ حبه سیر را اضافه کنید و ۵ دقیقه بپزید.

در این مرحله از طرز تهیه پایلا برنج را اضافه کنید ۱ دقیقه بپزید و مدام هم بزنید. میگوها را با سر پایین در مخلوط برنج بچینید و ۵ دقیقه یا تا زمانی که میگو پخته شود بپزید. با ۱/۴ فنجان آب لیمو آن را طعم دار کنید و از روی حرارت بردارید. حال با حوله بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. در صورت تمایل با تکه های لیمو سرو کنید.

شما میتوانید غذای دریایی پائلا را در دوره آشپزی بین المللی آموزشگاه فنی حرفه ای ایران به صورت عملی یاد بگیرید و دو نوع مدرک داخلی و فنی حرفه ای دریافت نمایید.

سوالات متداول

مواد تشکیل دهنده پایلا اسپانیایی چیست؟

یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده پایلا اسپانیایی میگو می باشد. داخل مقاله در رابطه با مواد تشکیل دهنده پایلا اسپانیایی به صورت جامع صحبت کرده ایم.

طرز پخت پایلا اسپانیایی به چه صورت است؟

طرز پخت پایلا اسپانیایی بسیار اسان می باشد. شما میتوانید تنها با یک ماهیتابه کم عمق اقدام به پخت پایلا اسپانیایی نمایید. فوت و فن پخت پایلا اسپانیایی را به صورت گام به گام داخل مقاله آموزش داده ایم.

غذای دریایی پایلا برای کدام کشور است؟

غذای دریایی پایلا برای بالنسیا می باشد.