طرز تهیه خورش داوود پاشا

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای که در کل جهان دارای محبوبیت زیادی می باشد خورش داوود پاشا است. در این مقاله سعی کرده ایم طرز تهیه خورش داوود پاشا را به صورت جامع برای شما عزیزان آموزش دهیم. خورش داوود پاشا خورش داوود پاشا از جمله غذاهایی می باشد که در کشور ترکیه […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای که در کل جهان دارای محبوبیت زیادی می باشد خورش داوود پاشا است. در این مقاله سعی کرده ایم طرز تهیه خورش داوود پاشا را به صورت جامع برای شما عزیزان آموزش دهیم.

خورش داوود پاشا
خورش داوود پاشا

خورش داوود پاشا

خورش داوود پاشا از جمله غذاهایی می باشد که در کشور ترکیه تهیه شده و سالیان سال است که محبوبیت خود را بین افراد کشور های مختلف از جمله ایران حفظ کرده است. این خورش از جمله غذاهای مورد علاقه داوود پاشا عثمانی بوده است و به همین دلیل نام وی را نیز به این خورش اختصاص داده اند.

این خورش را میتوان به عنوان غذای اصلی سرو نمود. در ادامه در رابطه با طرز تهیه خورش داوود پاشا و خورش داوود پاشا مجلسی به صورت جامع صحبت کرده ایم.

در صورتی که به یادگیری آشپزی و دریافت مدرک بین المللی علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم دوره های آموزش آشپزی آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه خورش داوود پاشا با گردو

مواد لازم برای تهیه خورش داوود پاشا عبارت است از:

برای کوفته ها:

۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

۱ عدد پیاز

یک مشت جعفری

¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۱ قاشق چایخوری هفت ادویه

¼ قاشق چایخوری نمک

مواد مورد استفاده دیگر:

۳ عدد سیب زمینی متوسط

روغن نباتی برای سرخ کردن

۲ عدد پیاز به صورت نواری خرد شده

روغن زیتون معمولی حدود ۳ قاشق غذاخوری

۳ فنجان آب جوش

۴ عدد گوجه فرنگی خرد شده

۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه

½ قاشق چای خوری هفت ادویه

½ قاشق غذاخوری نمک

تقریبا ۱ قاشق غذاخوری انار

مراحل پخت داوود پاشا با گوشت چرخ کرده

برای درست کردن کوفته ها در غذاساز، پیاز و جعفری را ریز خرد کنید در یک کاسه، گوشت چرخ کرده، ادویه و نمک را به همراه جعفری و پیاز اضافه کنید.

خوب با هم ورز دهید تا به طور یکنواخت پخش شوند. شما همچنین می توانید همه چیز را در غذاساز ترکیب کنید تا زمانی که بافت خوبی داشته باشید به شکل توپ هایی به اندازه توپ گلف در آورید و بر روی ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شود.

سیب زمینی ها را به اندازه لقمه خرد کنید، سپس تا نیمه سرخ کنید تا کمی طلایی شود و پیازها را نصف کنید، سپس به صورت نواری برش دهید.

مواد را در قابلمه را با کمی روغن زیتون معمولی تفت دهید تا طلایی شود ، در این مرحله رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی تازه خرد شده و ۳ فنجان آب جوش را به همراه نمک، فلفل سیاه و هفت ادویه اضافه کنید وبگذارید بجوشد. سپس سیب زمینی ها را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از ۲۰ دقیقه که سیب زمینی ها کامل پخته شد، کوفته ها را اضافه کنید و ده دقیقه دیگر بجوشانید.

حال روی مواد انار بریزید و زیر حرارت را خاموش کنید. پیشنهاد میشود خورش را با برنج سرو کنید.

شما میتوانید در مقاله آموزش غذاهای گیاهی طرز پخت انواع سوپ گیاهی را مطالعه نمایید.

طرز تهیه داوود پاشا با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه داوود پاشا با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه داوود پاشا با گوشت چرخ کرده

برای پخت داوود پاشا با گوشت چرخ کرده، گوشت، نمک، فلفل، دارچین آسیاب شده و پیاز را با هم مخلوط کنید و به صورت توپ های کوچک درست کنید.

مطابق فیلم طرز تهیه خورش داوود پاشا در یک تابه روغن را گرم کنید. کوفته ها را اضافه کنید و تفت دهید تا از همه طرف خوب سرخ شوند. کوفته ها را بردارید و کنار بگذارید.

در همان ماهیتابه سیر را بریزید، روی حرارت متوسط ​​بپزید و مرتباً هم بزنید. کوفته‌ها و گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید.

آب، نمک، فلفل و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و حدود ۱۵ دقیقه تفت دهید. آن را با پلو سرو کنید.

پیشنهاد میشود مقاله انواع فست فود و طرز تهیه آن ها را حتما مطالعه نمایید.

طرز تهیه داوود پاشا با مرغ

خورش داوود پاشا اصل ترکیه یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا به شمار می آید که باید با گوشت چرخ کرده پخته شود و پخت آن با مرغ امگان پذیر نیست، اما شما میتوانید این خورش را با استفاده از فیله مرغ چرخ کرده تهیه نمایید.

برای پخت خورش داود پاشا با رب گوجه میتوانید گوجه فرنگی خرد شده را حذف کرده و به جای آن از رب گوجه فرنگی استفاده نمایید و مطابق دستور پخت بالا خورش مورد نظرتان را تهیه نمایید.

خورش داوود پاشا دونفره
خورش داوود پاشا دونفره

خورش داوود پاشا دونفره

در این بخش خورش داوود پاشا دونفره را برای شما عزیزان قرار داده ایم، شما میتوانید مقدار روغن زیتون و گوشت را متناسب با تعداد افراد کم و زیاد کنید.

در دوره آشپزی بین المللی آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران انواع غذاهای فرنگی را به صورت عملی آموزش داده ایم.

مواد لازم برای خورش داوود پاشا دونفره:

۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده گاو یا گوسفند یا مخلوطی از هر دو

½ فنجان برگ جعفری، ریز خرد شده

۱ عدد پیاز متوسط ریز خرد شده

۱ قاشق چایخوری نمک

یک عدد فلفل دلمه ای

۳ پیاز بزرگ

۳ عدد گوجه فرنگی بزرگ، پوست کنده و خرد شده

¼ روغن بادام زمینی

۱ قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی

۱/۲ فنجان آب

۱ قاشق غذاخوری کره

نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل پخت:

در یک کاسه، گوشت، پیاز، جعفری، فلفل دلمه ای، فلفل قرمز و نمک را با هم مخلوط کنید. (پیاز و جعفری را قبل از اضافه کردن به گوشت با کف دست فشار دهید و مایعات اضافی آن را از بین ببرید).

گوشت را به اندازه یک زردآلو به قطعات تقسیم کنید. به آرامی هر قسمت را بین کف دست خود بچرخانید و توپ هایی به شکل گرد ایجاد کنید و کنار بگذارید.

روغن را در یک ماهیتابه پهن بریزید و دانه های کاج را روی حرارت متوسط ​​تفت دهید و مدام هم بزنید تا طلایی رنگ شود. کوفته ها را به صورت دسته ای به همان ماهیتابه اضافه کنید و توپ ها را از هر دو طرف، حدود ۵ دقیقه تفت دهید.

کوفته ها را با قاشق درآورده و کنار بگذارید. پیازها را در همان ماهیتابه تفت دهید تا شفاف شوند. گوجه‌فرنگی‌های خرد شده و نمک را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​بپزید تا گوجه‌ها شروع به پژمرده شدن کنند، حدود ۵ دقیقه. آب را بریزید و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و هم بزنید تا جا بیفتد. نوش جان!

اگر به غذاهای سنتی علاقه مند هستید پیشنهاد میشود دوره آشپزی سنتی آریا تهران را از دست ندهید.

خورش داوود پاشا با گوشت قلقلی
خورش داوود پاشا با گوشت قلقلی

خورش داوود پاشا با گوشت قلقلی

در بین لیست غذاهای ایرانی خورش داوود پاشا با گوشت قلقلی قرار گرفته است. برای پخت ابتدا در یک کاسه متوسط ​​تخم مرغ، شیر، ۱۵ گرم سیر، ادویه جات و سبزی را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس گوشت را اضافه کنید. با دست مخلوط کنید تا همه مواد مخلوط شوند.

با اسکوپ بستنی گلوله های کوچکی درست کنید و با غلتاندن با دست شکل دهید. در سینی بچینید و در فر ۱۷۰ به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

در یک قابلمه بزرگ روغن زیتون را روی حرارت متوسط قرار دهید، تکه های مرغ را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا رنگ آن قهوه ای شود.

در همین حین ساقه گشنیز را بشویید و خرد کنید. در قابلمه ای روی حرارت ملایم پیاز، فلفل و سیب زمینی را تفت دهید تا پیاز شفاف و نرم شود.

سیر و ساقه های گشنیز خرد شده را به مدت ۱ دقیقه تفت دهید. رب گوجه فرنگی را به مدت ۲ دقیقه دیگر اضافه کنید و مرتباً هم بزنید.

آب را اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا بجوشد، توپ های گوشت را اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بپزد.

در این مرحله میتوانید خورش داوود پاشای پخته شده خود را با نان تست سرو نمایید.

برای مشاهده لیست غذاهای ترکیه کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را به صورت جامع و گام به گام با طرز تهیه خورش داوود پاشا با مرغ و خورش داوود پاشا با گردو آشنا نماییم. تمام دستور پخت های خورش داوود پاشا با گوجه فرنگی و گوشت را میتوانید در دوره آشپزی بین المللی آریا تهران به صورت عملی آموزش ببینید.

سوالات متداول

مواد لازم برای پخت خورش داوود پاشا چیست؟

از جمله مهمترین مواد لازم برای پخت خورش داوود پاشا گوشت چرخ کرده گوشفندی می باشد. داخل مقاله در رابطه با مواد لازم برای پخت خورش داوود پاشا به صورت جامع صحبت کرده ایم.

خورش داوود پاشا برای کدام کشور است؟

خورش داوود پاشا در کشور ترکیه تهیه شد و در زمان بسیار کوتاهی در تمامی کشور های جهان محبوبیت زیادی را پیدا کرد.

طرز تهیه خورش داوود پاشا چیست؟

داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با نحوه پخت خورش داوود پاشا و طرز تهیه آن به صورت مرحله به مرحله صحبت کرده ایم.