طرز تهیه دوپیازه

همانطور که می دانید دوپیازه یکی از غذاهای سنتی و محبوب مردم ایران است که به روش های مختلفی طبخ می شود و طعم بسیار دلچسبی دارد. اگر شما هم می خواهید طرز تهیه این غذای خوشمزه را به روش های مختلف یاد بگیریذ، در این مقاله از آموزش طرز تهیه دوپیازه رستورانی خوشمزه با […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

همانطور که می دانید دوپیازه یکی از غذاهای سنتی و محبوب مردم ایران است که به روش های مختلفی طبخ می شود و طعم بسیار دلچسبی دارد. اگر شما هم می خواهید طرز تهیه این غذای خوشمزه را به روش های مختلف یاد بگیریذ، در این مقاله از آموزش طرز تهیه دوپیازه رستورانی خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه دوپیازه مجلسی
طرز تهیه دوپیازه مجلسی

طرز تهیه دوپیازه مجلسی

طریقه پختن دوپیازه گوشت چگونه است؟ دوپیازه گوشت یکی از خوشمزه ترین انواع دوپیازه است که به راحتی با چند قلم مواد ساده تهیه می شود و می تواند برای وعده های غذایی ناهار و شام، گزینه ای عالی باشد. در ادامه طرز تهیه دوپیازه گوشت گوسفندی مجلسی را به صورت گام به گام توضیح داده ایم.

مواد لازم طرز تهیه دوپیازه مجلسی عبارتند از:

  • گوشت تکه ای استخوان دار و یا بدون استخوان: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • رب: ۱ قاشق غذا خوری
  • زعفران: به مقدار لازم
  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، چوب دارچین: به مقدار لازم

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه دوپیازه دونفره، می توانید مقادیر ذکر شده را نصف کنید.

در ابتدای آموزش طرز تهیه دوپیازه تهرانی، ابتدا پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی درشت و یا نگینی ریز خرد کنید. سپس یک تابه بردارید و پیازها را در تابه بریزید و با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. در ادامه گوشت های خرد شده را نیز اضافه کزده و تفت دهید تا گوشت به خوبی سرخ شود.

در این مرحله، گوشت باید تغییر رنگ دهد. در صورتی که گوشت شما چربی دارد، برای طرز تهیه دوپیازه رژیمی، بهتر است پیازها را با روغن کمتری تفت دهید. سپس تمام ادویه ها را همراه با یک تکه چوب دارچین به مواد اضافه کنید و در انتها مقداری رب روی مواد بریزید.

حال در این مرحله از طرز تهیه دوپیازه با گوشت، وقت آن است که رب را به همراه گوشت و ادویه های دیگر خوب تفت دهید تا بوی خامی رب به طور کامل از بین برود. سپس در ادامه مقداری آب اضافه کنید و اجازه دهید ابتدا آب جوش بیاد. سپس حرارت را کم کرده و صبر کنید گوشت پخته شود. این مدت زمان با توجه به اندازه های گوشت شما ممکن است متفاوت باشد.

در این فاصله که گوشت در حال پختن است، می توانید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا مکعبی ریز خرد کرده و در مقداری روغن و نمک خوب سرخ کنید.

لازم به ذکر است که در آموزش طرز تهیه دوپیازه گوشت گوساله یا گوسفندی، شما می توانید سیب زمینی ها را به دو روش به دوپیازه گوشت اضافه کنید، هنگام سرو و یا در انتهای پخت دوپیازه گوشت اضافه کنید. زمانی که گوشت نیم پز شد، چوب دارچین را از آن جدا کنید و در انتها کمی زعفران و نمک بریزید و اجازه دهید تا کاملا آب اضافی آن کشیده و غلیظ شود. سپس در کنار سیب زمینی سرخ کرده و پلو نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آشپزی را در بهترین آموزشگاه آشپزی زیر نظر بهترین و متخصص ترین افراد این حوزه آموزش ببینید و برای ورود به بازار کار آمادگی های لازم را کسب کنید، پیشنهاد می کنیم همین حالا به صفحه بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران مراجعه کنید.

نکات مهم طرز تهیه دوپیازه گوشت مجلسی

در این قسمت فوت و فن های طرز تهیه دوپیازه گوشت مجلسی را توضیح داده ایم تا بتوانید با این نکات غذای خوشمزه تری تهیه کنید و لذت ببرید.

  1. در طرز تهیه ی دوپیازه گوشت، توصیه می شود در استفاده از زعفران صرفه جویی نکنید چرا که عطر و رنگ خوبی به غذای شما می دهد.
  2. پس از پختن گوشت باید نمک را اضافه کنید؛ در غیر این صورت باعث دیر پز شدن گوشت می شود.
  3. شما می توانید در طرز تهیه ی غذای دوپیازه، گوشت را به صورت قیمه ای خرد کنید.
  4. یکی دیگر از نکات مهم در طرز تهیه دوپیازه نی نی سایت، این است که باید کمتر از ۱ لیوان آب در انتهای دوپیازه گوشت باشد.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده اموزش طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی به صورت مرحله به مرحله و یادگیری فوت و فن های آن، بر روی لینک کلیک کنید.

فیلم طرز تهیه دوپیازه

اگر عباراتی نظیر دانلود طرز تهیه دوپیازه، دانلود طرز تهیه دوپیازه میگو، فیلم طرز تهیه دوپیازه میگو خوشمزه و… را سرچ کرده اید و به دنبال مشاهده فیلم طرز تهیه دوپیازه تصویری هستید، در این قسمت همکاران ما به زودی برای شما فیلم طرز تهیه انواع دوپیازه از جمله طرز تهیه دوپیازه اصفهانی، طرز تهیه دو پیازه اشکنه، طرز تهیه دوپیازه گل کلم، طرز تهیه دوپیازه بادمجان، طرز تهیه دوپیازه با گوجه، طرز تهیه دوپیازه بامیه، طرز تهیه دو پیازه پاکستانی، طرز تهیه دوپیازه پیاز، طرز تهیه دوپیازه تن ماهی، طرز تهیه دوپیازه کدو حلوایی، طرز تهیه دوپیازه خرچنگ، طرز تهیه دوپیازه و سیب زمینی، طرز تهیه دوپیازه هشت پا، طرز تهیه دوپیازه هراتی، طرز تهیه دوپیازه گوشت گاو، طرز تهیه دوپیازه قارچ و… را قرار خواهند داد.

طرز تهیه دوپیازه مرغ
طرز تهیه دوپیازه مرغ

طرز تهیه دوپیازه مرغ

طرز تهیه ی دوپیازه مرغ چگونه است؟ دو پیازه مرغ یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاها در لیست غذاهای ایرانی است که با دستورهای پخت متنوعی تهیه می شود. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دوپیازه مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه دوپیازه گوشت مرغ عبارتند از:

  • ران مرغ: ۲ عدد
  • پیاز: ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • سیر: ۳ حبه
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵۰ گرم
  • زعفران دم کرده: به مقدار کافی
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار کافی
  • پودر پاپریکا و زردچوبه: به مقدار کافی

برای طرز تهیه دوپیازه با مرغ، ابتدا ران های مرغ را همراه با مقداری زعفران دم کرده در یک کاسه مناسب بریزید و به خوبی ماساژ دهید، سپس روی کاسه را بپوشانید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید ران های مرغ به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

در این فاصله می توانید پیازها را به صورت خلالی نازک خرد کنید. سپس یک تابه مناسب بردارید و مقداری روغن در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید. حال پیازها را تفت دهید تا سبک و نرم شوند، سپس رب گوجه فرنگی را با مقداری نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه به تابه اضافه کنید و به قدری تفت دهید تا بوی خامی رب و ادویه ها از بین بروند.

در مرحله بعد طرز تهیه پوره دوپیازه با مرغ، فلفل دلمه ای و سیر خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید، سپس کنار بگذارید. در ادامه دو طرف ران های مرغ را سرخ کنید و کره را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود.

در ادامه ران های مرغ سرخ شده را در قابلمه بچینید، سپس از سس آماده شده روی مرغ ها بریزید. حال نوبت آن است که دو لیوان آب از کناره های قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید تا بجوشد و نمک آن را چک کنید.

پس از گذشت ۱ ساعت هنگامی که ران های مرغ به طور کامل پخته و سس غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و درون ظرف مورد نظر بریزید. پس از آن می توانید همراه با زرشک پلو و ترشی سرو و نوش جان کنید.

لازم به ذکر است که در این قسمت برای شما عزیزان مراحل طرز تهیه دوپیازه مرغ ساده ذکر شد. از آنجایی که این غذا به روش های مختلفی تهیه می شود، شما می توانید طرز تهیه انواع دوپیازه مرع از جمله طرز تهیه دوپیازه دل مرغ، طرز تهیه دو پیازه مرغ و سیب زمینی، طرز تهیه دوپیازه سنگدان مرغ، طرز تهیه دوپیازه مرغ و قارچ و… را سرچ کرده و روش های متنوعی را امتحان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به پخت انواع غذاهای متنوع و خوشمزه علاقه مند هستید و به دنبال کامل ترین دوره آموزش آشپزی می گردید، مجموعه آریا تهران برای شما عزیزان بهترین دوره آموزش آشپزی رستورانی را در نظر گرفته است.

طرز تهیه دوپیازه افغانی
طرز تهیه دوپیازه افغانی

طرز تهیه دوپیازه افغانی

طریقه پختن دوپیازه افغانی به چه صورت می باشد؟ یکی دیگر از روش های تهیه دوپیازه به روش افغانی می باشد که دستور پخت کاملا متفاوتی دارد. از این رو در ادامه قصد دارید برای آشنایی شما با روش پخت این غذای خوشمزه به روش افغانی، با آموزش طرز تهیه ی دوپیازه افغانی (طرز تهیه دوپیازه غذای افغانی) همراه شما عزیزان هستیم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با انواع غذاهای خوشمزه و معروف افغانی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم آشپزی افغانی را بررسی نمایید.

مواد لازم برای طرز تهیه دوپیازه افغانستانی عبارتند از:

  • گوشت: یک کیلو و ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۵ عدد
  • فلفل سبز تند: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • روغن: نصف پیمانه
  • سیر له شده: یک قاشق غذاخوری
  • زنجبیل رنده شده: یک قاشق غذاخوری
  • لپه: یک پیاله
  • آبلیمو: به مقدار لازم

در ابتدا پیاز‌ها را خرد کنید، سپس یک تابه گود بردارید و نصف پیمانه روغن در آن بریزید و پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید. حال کمی زردچوبه اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و حدود ۱ الی دو دقیقه تفت دادن را ادامه دهید. پس از آن یک قاشق غذا خوری سیر رنده شده یا له شده و یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را نیز به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. در قدم بعد می بایست گوشت قطعه شده که از قبل شسته‌ اید را به پیاز اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه دوپیازه گوشت گوسفندی افغانی، گوشت را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه تفت دهید تا به خوبی در روغن سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود. زمانی که گوشت کاملا سرخ شد، نوبت آن است که یک قاشق چایخوری زردچوبه و مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید. توجه داشته باشید که مقدار نمک بستگی به میزان گوشت شما دارد.

لازم به ذکر است که در صورت تمایل برای طرز تهیه دوپیازه مرغ افغانی (طرز تهیه ی دوپیازه مرغ افغانی)، می توانید از گوشت مرغ استفاده کنید. در ادامه مواد داخل دیگ را به خوبی هم بزنید تا زردچوبه و نمک جذب گوشت شود و در صورت تمایل، می‌ توانید ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و سرکه سیب به آن اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: قابلی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و معروف افغانی است که با مراجعه به صفحه طرز تهیه قابلی پلو افغانی می توانید مرحله به مرحله روش تهیه آن را مطالعه کنید.

در مرحله بعد ۳ عدد فلفل قرمز ریز خشک شده اضافه کنید. در صورتی که فلفل قرمز خشک شده ندارید، می‌ توانید به جای آن از پودر فلفل قرمز استفاده کنید و تفت دهید. پس از آن، ۴ الی ۵ لیوان آب جوش در قابلمه بریزید. دقت کنید که در این مرحله نیز مقدار آبی که اضافه می‌ کنید، بستگی به میزان گوشت دارد. در آخر درب قابلمه را ببندید و روی حرارت کم قرار دهید تا گوشت به طور کامل پخته شود.

با توجه به سلیقه خود می‌ توانید در کنار گوشت لپه هم آماده کنید. علاوه بر این می‌ توانید مقدار کمی از آب گوشت را به لپه‌ ها اضافه کرده تا لپه‌ ها خوش طعم شوند.

در قدم بعد یک قاشق چایخوری فلفل سیاه اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از مقدار بیشتری فلفل سیاه استفاده کنید، این امر بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد. حال کمی هم بزنید و سپس در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط بپزد و آماده سرو شود و همه مواد داخل قابلمه مزه‌ دار شوند.

حال دوپیازه شما آماده است و می توانید آن را در ظرف مورد نظر سرو کنید و لپه‌ های پخته شده را نیز کنار دوپیازه بریزید و آن را با گیشنیز تازه و پیاز خرد شده تزیین کنید. دوپیازه را هم می‌ توانید هم با نان و هم با برنج میل کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید روش تهیه انواع سوپ های افغانی را به صورت مرحله به مرحله مشاهده کنید، به صفحه طرز تهیه سوپ افغانی، مراجعه کنید.

طرز تهیه دوپیازه میگو رستورانی
طرز تهیه دوپیازه میگو رستورانی

طرز تهیه دوپیازه میگو رستورانی

دو پیازه میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که اصالت آن مربوط به بوشهر می باشد. جهت مشاهده آموزش طرز تهیه دوپیازه میگو رستورانی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه دوپیازه میگو قشم به شرح زیر می باشد:

  • میگو: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • پوره گوجه فرنگی: ۴۰۰ گرم
  • سیر: ۲ حبه
  • ماست پر چرب: ¾ پیمانه
  • پودر پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری
  • پودر کاری: ۱ قاشق چایخوری
  • پودر تخم گشنیز: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • روغن و زردچوبه: به مقدار کافی

فراموش نکنید که برای طرز تهیه دوپیازه میگو دونفره، می توانید مقادیر را کاهش دهید.

برای طرز تهیه ی دوپیازه میگو، ابتدا یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت قرار دهید و سپس مقداری روغن مایع در آن بریزید. در قدم بعد میگوها را به تابه اضافه کنید و هر دو طرف میگوها را به مدت یک دقیقه در تابه سرخ کنید.

در مرحله بعد طرز تهیه دوپیازه ی میگو (طرز تهیه میگو دوپیازه جنوبی)، پس از اینکه میگوها را به خوبی سرخ کردید، آن ها را از تابه خارج کنید و در یک ظرف بریزید. در ادامه کمی روغن به تابه اضافه کنید و پیازهایی که از قبل به صورت نگینی خرد کرده اید را به تابه اضافه کنید.

پیاز را باید به قدری تفت دهید تا سبک و نرم شود. سپس سیر را رنده کرده و به تابه اضافه کنید. فراموش نکنید که سیر را فقط در حدی تفت دهید که عطر آن بلند شود، در قدم بعد مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر و تخم گشنیز را اضافه نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه خوراک دو پیازه میگو (تهیه دو پیازه میگو)، مواد را کمی تفت دهید تا با ادویه ها ترکیب و یکدست شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب اضافی گوجه فرنگی ها جمع شود. سپس ماست را به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه دوپیازه میگو با سیب زمینی،می توانید از سیب زمینی خرد شده در تهیه این غذا استفاده کنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه دوپیازه میگو نواب ابراهیمی، میگوها را به تابه اضافه کنید و صبر کنید مواد با هم چند دقیقه بجوشند و میگوها به طور کامل پخته شوند. در انتها دو پیازه میگو را در ظرف مورد نظر سرو کنید و همراه با نان تازه سرو کنید. نوش جان!

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید به منبع کامل و جامعی از لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم مقالات آشپزی آریا تهران را بررسی کنید.

طرز تهیه دو پیازه شیرازی

طرز تهیه دو پیازه سنتی شیرازی چگونه است؟ دوپیازه سیب زمینی شیرازی از معروف ترین و اصیل ترین غذاهای شیرازی می باشد که به راحتی تهیه می شود و می تواند برای وعده شام، گزینه بسیار ساده و راحتی باشد. این غذای خوشمزه با چند قلم مواد ساده درست می شود که در ادامه به طور کامل به طرز تهیه غذای دو پیازه آلو (طرز تهیه سیب زمینی دو پیازه آلو ) پرداخته ایم.

پیشنهاد ویژه: اگر شما هم جزو طرفداران غذاهای سنتی هستید، شرکت در دوره آموزش آشپزی سنتی به شما کمک می کند تا طرز تهیه انواع غذاهای سنتی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای طرز تهیه دو پیازه شیرازی عبارتند از:

  • سیب زمینی: ۲ عدد بزرگ
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

برای طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی شیرازی (طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی خوشمزه)، در ابتدا کار بک قابلمه مناسب بردارید و ۲ لیوان آب داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریعتر جوش بیاید. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کنید.

در این مرحله برای طرز تهیه دوپیازه با سیب زمینی، در هنگام جوش آمدن آب، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حبه ای خرد کنید و با آب سرد بشویید. زمانی که آب به جوش آمد، سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا سیب زمینی ها نرم شوند.

در مرحله بعد طرز تهیه دو پیازه خانگی، سیب زمینی ها را آبکشی کنید و کنار بگذارید. حال یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به تابه اضافه کنید.

در ادامه مراحل طرز تهیه غذای دوپیازه شیرازی (خوراک دوپیازه شیرازی طرز تهیه)، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید و به تابه اضافه نمایید. در قدم بعد پیاز را به خوبی تفت دهید تا سبک شود و رنگ آن کمی تغییر کند. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید.

در این قسمت از طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی نی نی سایت، به مدت دو دقیقه دیگر به تفت دادن پیازها ادامه دهید تا عطر ادویه ها به طور کامل خارج شود. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید تا به خوبی سرخ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل از بین برود.

در این مرحله از طرز تهیه دو پیازه آلو شیرازی (طرز تهیه دو پیازه الو) زمانی که رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شد، سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کرده و با دیگر مواد به خوبی ترکیب کنید تا کل مواد با هم یکدست شوند، سپس درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا مواد به مدت ۱۵ دقیقه با هم بپزند.

در آخرین مرحله از طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی ساده (طرز تهیه دوپیازه ساده)، فراموش نکنید که حرارت زیر تابه در این مرحله باید بسیار کم باشد. زمانی که غذا به روغن افتاد آن را در ظرف دلخواه بکشید و میل کنید. شما می توانید دوپیازه را با انواع سبزیجات معطر تزیین کرده و همراه با سالاد شیرازی، نان و سبزی سرو نمایید.

در صورت تمایل برای طرز تهیه دوپیازه گوشت شیرازی، می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

طرز تهیه دو پیازه با تخم مرغ

یکی دیگر از روش های پخت دوپیازه، با استفاده از تخم مرغ می باشد که در ادامه به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

مواد لازم برای طرز تهیه دوپیازه با تخم مرغ عبارتند از:

  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • نعنا خشک: ۱ قاشق چایخوری
  • برگ سیر خرد شده: ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن: به میزام لازم
  • نمک، فلفل، زردچوبه: به میزام لازم

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و در یک قابلمه مناسب بریزید و اجازه دهید تا همراه با مقداری آب بپزید. هنگامی که سیب زمینی ها پخته شدند، پوست آن را بکنید و با پشت چنگال سیب زمینی را له کنید. سپس پیازها را به صورت نگینی خر کرده و در یک تابه مناسب تفت دهید تا کاملا طلایی شود.

در مرحله بعد به پیاز نمک، فلفل، زردچوبه و نعنا خشک اضافه کنید و مجددا کمی تفت دهید. در قدم بعد سیب زمینی له شده و برگ سیر را به مواد باقی مانده اضافه کرده و کاملا تفت دهید تا همه مواد به خورد هم بروند.

در ادامه در یک تابه مناسب روغن، نمک و زردچوبه بریزید و تخم مرغ ها را در روغن سرخ کنید. پس از اینکه کاملا سرخ شد تکه تکه کرده و به باقی مواد اضافه کنید. حالا دو پیازه تخم مرغ شما آماده حوردن است. می توانید آن را داخل ظرف مناسب ریخته و همراه با نان و سبزی تازه نوش جان کنید.

در طرز تهیه دو پیازه با تخم مرغ به نکات زیر دقت کنید:

  • در صورتی که با سلیقه و ذائقه شما همخوانی ندارد، می توانید سیر را از مواد اولیه حذف کنید.
  • در صورت تمایل می توانید از مقداری جعفری تازه خرد شده به جای نعنا استفاده کنید.
  • اگر مایل هستید که در طزز تهیه دوپیازه از رب استفاده کنید، می توانید سبزی را حذف کرده و ۱/۲ قاشق غذا خوری رب به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه دوپیازه ماهی

طرز تهیه دوپیازه ماهی چگونه است؟ دوپیازه ماهی یکی از اصیل ترین غذاهای جنوبی است که با استفاده از ماهی و ادویه های مختلف تهیه می شود و برای علاقه مندان به غذاهای دریایی یک گزینه عالی است. برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید.

  • ماهی شیر: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد درشت
  • سیر سبز خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • شنبلیله و گشنیز: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر لیمو عمانی: ۱ قاشق چایخوری
  • شوید خرد شده: ½ لیوان
  • برنج :۴ پیمانه
  • کشمش (اختیاری): ۲ قاشق غذاخوری
  • چوب دارچین و برگ بو: به مقدار کافی
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار کافی

در اولین مرحله از طرز تهیه دوپیازه ماهی خوشمزه، ابتدا یک قابلمه بردارید، ماهی را خرد کنید و برای طعم دار شدن ماهی آن را با زردچوبه و برگ بو و فلفل و نمک و پیاز و چوب دارچین و کمی آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا ماهی بپزد. سپس ماهی ها را تکه تکه کرده و تیغ آن را جدا کنید.

در مرحله بعد طرز تهیه دوپیازه جنوبی، پیاز را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس یک تابه بردارید و مقداری روغن در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی شود.

زمانی که پیازها تفت داده شدند، سیر سبز خرد شده و شنبلیله و گشنیز را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس نمک و پودر لیمو عمانی را نیز اضافه کنید. در قدم بعد ماهی های تیغ گرفته و پخته شده را به تابه اضافه کرده و تفت دهید.

کشمش را بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس کشمش ها را به تابه اضافه کرده و مجددا تفت دهید. کمی که کشمش ها تفت خورد، از روی حرارت بردارید.

برنج را از قبل بشویید و از شب قبل با آب و نمک خیس کنید. حال یک قابلمه بردارید و داخل آن ۴ برابر برنج، آب بریزید. سپس روی حرارت بگذارید تا جوش آید. برنج ها را همراه با نمک در آب جوش بریزید تا برنج بجوشد و نیم پز شود. زمانی که برنج نیم پز شد، آن را درون آبکش بریزید.

سپس شوید ها را به آب جوش اضافه کرده و ۵ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد. سپس درون آبکش بریزید و اجازه دهید آب آن کاملا خارج شود. حال یک قابلمه بردارید و روی حرارت با روغن کم بگذارید تا روغن گرم شود.

در آخرین مرحله ته دیگ دلخواه را کف قابلمه بچینید. شوید پلو را روی ته دیگ بریزید. سپس ماهی و پیاز سرخ شده را لابه لای برنج بریزید. در ادامه یک لایه برنج و این کار را به همین ترتیب ادامه دهید تا برنج و ماهی تمام شود. در انتها روی حرارت کم قرار دهید تا دم بکشد.

در صورت تمایل برای طرز تهیه دوپیازه با تن ماهی، می توانید به جای ماهی، از تن ماهی استفاده کنید.

طرز تهیه دوپیازه مرغ هندی
طرز تهیه دوپیازه مرغ هندی

طرز تهیه دوپیازه مرغ هندی

اگر به غذاهای تند و ادویه دار علاقه مند هستید، دوپیازه مرغ هندی می تواند برای شما بهترین گزینه باشد. مواد لازم طرز تهیه دوپیازه مرغ هندی عبارتند از:

  • گوشت مرغ: به میزان دلخواه
  • پیاز درشت: ۳ عدد
  • کره: ۵۰ گرم
  • سیر رنده شده: ۳حبه
  • زنجبیل زنده شده: ۱ قاشق مربا خوری
  • زردچوبه: ۱ قاشق چای خوری
  • تخم گشنیز خرد شده: نصف قاشق چای خوری
  • پودر چیلی یا فلفل قرمز: نصف قاشق چای خوری
  • گوجه فرنگی: ۴ عدد
  • ماست: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • گشنیز تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • نعناع تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • ادویه گرام ماسالا: نصف قاشق چای خوری
  • فلفل سبز تند: ۲ عدد
  • آبلیموی تازه: به مقدار لازم
  • پودر زیره سبز: نصف قاشق چای خوری
  • خامه: ۲۰ گرم

در اولین مرحله از طرز تهیه پختن دوپیازه مرغ هندی، ابتدا یکی از پیازها را به صورت خلالی خرد کنید. سیرها را پوست بگیرید و با استفاده از رنده ریز، رنده کنید. سپس زنجبیل را رنده کنید. در ادامه مابقی پیازها را با سیر و زنجبیل داخل مولینکس یا غذاساز بریزد تا بهطور کامل خرد شوند. زردچوبه و فلفل قرمز را نیز به آن‌ها اضافه کرده و مواد خوراک مرغ دوپیازه هندی را کاملا با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

در دومین مرحله از طرز تهیه پخت دوپیازه هندی باید پیازی که به صورت خلالی خرد کرده بودید را همراه با مقداری روغن، در یک ماهیتابه بریزید. حال شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کرده و صبر کنید تا پیاز به طور کامل سرخ شود و رنگ آن طلایی رنگ شود.

در قدم بعد پوست گوجه‌ ها را جدا کرده و آن‌ ها را به صورت نگینی خرد کنید. حال گوجه‌ ها را همراه با کمی روغن در تابه بریزید. پودر گشنیز و پودر زیره سبز را به آن اضافه کنید. صبر کنید با شعله ملایم خوب پخته شود و طعم بگیرد.

سپس سبزیجات تازه خرد شده را نیز در همین مرحله به گوجه اضافه کنید. در قدم بعد، فلفل سبزها را روی گاز کبابی کرده و به صورت درسته به گوجه‌ های خوراک مرغ دوپیازه هندی اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه دوپیازه مرغ خوشمزه به روش هندی، باید مرغ‌ ها را به صورت مربعی برش بزنید. سپس مقداری فلفل، نمک، ادویه گرام ماسالا و کره آب شده به آن اضافه کنید و ترکیب پیاز و سیر و ادویه‌ جاتی که از قبل تهیه کرده بودید را نیز به مرغ‌ ها اضافه نمایید. حال مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا مزه‌ دار شوند.

در مرحله چهارم از طرز تهیه خوراک دوپیازه مرغ هندی، باید مرغ‌ های مزه‌ دار شده را در یک تابه ریخته و مقداری تفت دهید. سپس کمی آب به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه پخته شود.

توجه داشته باشید که در این مرحله نیازی نیست مقدار زیادی آب اضافه کنید. تنها مقداری که مرغ‌ ها به خوبی پخته شوند و آب غذا جمع شود کافیست. پس از اینکه مرغ به طور کامل پخته شد و آب غذا نیز جمع شد، مرغ و فلفل را از غذا خارج کنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه دو پیازه تند هندی، می بایست پس از جدا کردن مرغ و فلفل‌ ها همه مواد را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید. مواد دو پیازه هندی مجلسی را به طور کامل با هم مخلوط کرده تا یک سس غلیظ و یکدست بدست آید.

حال این سس را در یک تابه جداگانه بریزید. سپس در این قسمت از طرز تهیه دوپیازه خوشمزه هندی، به مقدار دلخواه ماست به آن اضافه کنید. اضافه کردن ماست در این غذا علاوه بر خوش طعم شدن، باعث تعادل طبع غذا نیز می‌ شود.

حال شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. سپس مرغ و فلفل را به سس اضافه کرده و دو پیازه مرغ را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دیگر روی شعله گاز قرار دهید تا جا بیفتد.

در آخر دو قاشق خامه به غذا اضافه کنید. مقداری آب لیمو ترش تازه بر روی غذا بریزید. در انتها نیز غذا را داخل ظرف مناسب ریخته و روی دو پیازه هندی مجلسی چند دانه فلفل سبز کامل یا خرد شده بریزید و میل کنید.

طرز تهیه دوپیازه خساک

دوپیازه خساک یکی از پرطرفدارترین انواع غذاهای جنوب است که اصالت آن متعلق به شهر بوشهر می باشد. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دوپیازه خساک در ادامه با ما همراه باشید.

  • فیله خساک: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • سیر: ۱ بوته
  • زنجبیل تازه: ۱ تکه
  • گوجه فرنگی: ۱ عدد
  • فلفل سبز و قرمز: ۴ عدد
  • شنبلیله خشک: ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک، تخم گشنیز و دانه فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • زردچوبه و ادویه کاری: به مقدار کافی

برای طرز تهیه دوپیازه اصل خساک به روش بوشهری، ابتدا یک قابلمه بردارید و گوشت سفید ماهی خساک را جدا کنید و در قابلمه قرار دهید. سپس ۱ عدد پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به قابلمه اضافه کنید.

در ادامه مقداری آب لیموترش تازه به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت قرا دهید تا گوشت خساک به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد و درنهایت نرم شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، گوشت خساک را از قابلمه خارج کنید.

خال صبر کنید تا گوشت خساک به طور کامل خنک شود، سپس به اندازه دلخواه خرد کنید. حال پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در یک قابلمه جدا حاوی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید.

در این مرحله، پیاز را تفت دهید تا سبک و کمی طلایی شود، سپس سیر را همراه با فلفل قرمز، فلفل سبز و زنجبیل به صورت ریز خرد کرده و به تابه اضافه نمایید. در ادامه مقداری نمک، زردچوبه، ادویه ۴ قلم و کاری به تابه بیفزایید.

پس از کمی تفت دادن، گوشت خساک را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. در این فاصله گوجه فرنگی را به صورت نگینی درشت خرد کرده و به تابه اضافه کنید.

در مرحله نهایی، تخم گشنیز را همراه با دانه فلفل سیاه و شنبلیله خشک به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن اجازه دهید با شعله ملایم به مدت ۱۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان به همراه نان سرو و نوش جان کنید.

پیشنهاد ویژه: همانطور که می دانید نان تست برای درست کردن انواع غذاها مانند دوپیازه استفاده می‌ شود و برای مهما‌نی ‌ها و عصرانه‌ ها بسایر کاربردی و بی ‌نظیر است. برای یادگیری طرز تهیه انواع غذا با نان تست، به صفحه غذا با نان تست در ماهیتابه مراجعه کنید.

طرز تهیه دوپیازه انکاس

دوپیازه انکاس یا ماهی مرکب، یکی از خوشمزه ترین انواع غذاهای دریایی است که در جنوب پخته می شود و می تواند یک گزینه عالی برای وعده غذایی شام در نظر گرفته شود. برای طرز تهیه دوپیازه ماهی مرکب یا طرز تهیه دوپیازه انکاس، ابتدا پیاز را روی شعله کم بگذارید تا آب بیندازد و نرم شود.

سپس سیر اضافه کرده و نمک و ادویه مخلوط (ادویه مخصوص جنوب) و فلفل قرمز اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید فلفل سبز نیز اضافه کنید.

در ادامه رب گوجه اضافه کرده و تفت دهید. حال در مرحله آخر انکاس ها را بریزید و با پیاز و رب مخلوط کنید. سپس با شعله کم بگذارید تا جا بیفتد. در آخر می توانید سیب زمینی را به صورت نگینی جدا سرخ کرده و یا روی دوپیازه و یا در کنار دوپیازه میل کنید.

طرز تهیه دوپیازه گوشت چرخ کرده
طرز تهیه دوپیازه گوشت چرخ کرده

طرز تهیه دوپیازه گوشت چرخ کرده

طرز تهیه دوپیازه با گوشت چرخ کرده چگونه است؟ اگر به هر دلیلی تمایل دارید این غذای خوشمزه را با گوشت چرخ کرده تهیه کنید، می توانید دستور پخت زیر را طی کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه دوپیازه گوشت چرخ کرده عبارتند از:

  • ۳۵۰ گرم گوشت چرخ شده
  • ۳ عدد گوجه متوسط رنده شده
  • ۲ عدد سیب زمینی متوسط رنده شده
  • ۶ عدد قارچ که به صورت نگینی خرد شده
  • ۲ عدد پیاز متوسط که به صورت خلالی خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ادویه کاری به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زیره به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

در اولین مرحله از طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی با گوشت چرخ کرده، روغن را در یک تابه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. در مرحله بعد، پیازهایی که از قبل به صورت خلالی خرد کرده اید را در تابه بریزید و تفت دهید تا زمانی که پیاز به رنگ طلایی دربیاید.

سپس گوشت را به پیاز اضافه کرده و آن را کمی تفت دهید تا کمی رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کند. سپس گوجه فرنگی های رنده شده را به آن اضافه کنید. بعد از آن نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری و زیره را به مواد بیفزایید.

در قدم بعد طرز تهیه دوپیازه گوشت قرمز چرخ شده، قارچ‌ های خرد شده را به صورت جداگانه تفت دهید. سپس سیب‌ زمینی‌ های خرد شده را در تابه‌ ای جداگانه همراه با نمک و زردچوبه سرخ کنید و سپس قارچ‌ ها را نیز اضافه کنید.

در انتها سیب زمینی و قارچ و کمی آب را به گوشت اضافه کنید. آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگی یکدست پیدا کند. حال غذای شما آماده است و می توانید نوش جان کنید.

طرز تهیه دوپیازه جگر مرغ

یکی دیگر از انواع روش های تهیه دوپیازه، با استفاده از جگر مرغ می باشد که بسیار ساده تهیه می شود و طرفداران خاص خودش را دارد. در ادامه به توضیح کامل و جامعی از طرز تهیه دوپیازه جگر مرغ می پردازیم.

لازم به ذکر است که برای طرز تهیه دوپیازه جگر گوسفندی و همچنین طرز تهیه دوپیازه جگر گوساله نیز شما می توانید به جای جگر مرغ از جگر گوسفند و گوساله استفاده کنید. این امر کاملا سلیقه ای است و به ذائقه شما بستگی دارد.

مواد لازم طرز تهیه دوپیازه جگر مرغ عبارتند از:

  • پیاز: ۲ عدد
  • ادویه: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار کافی
  • آویشن و زیره: به مقدار لازم
  • جگر مرغ: ۴۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذا خوری
  • فلفل دلمه ای: نصف یک عدد

در قدم اول برای آماده کردن دوپیازه جگر خوشمزه، ابتدا پیازها را بشویید و پوست بگیرید و سپس به صورت خلالی ریز خرد کنید. در صورت تمایل می توانید پیازها را با استفاده از غذاساز خرد کنید.

در قدم بعدی، یک تابه بزرگ روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع در آن بریزید و صبر کنید گرم شود. هنگامی که روغن کمی گرم شد، پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شود.

هنگامی که پیازها به قدر کافی تفت داده شد، نوبت آن است که نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دهید. اندکی که ادویه ها تفت خرد و بوی خامی ادویه از بین رفت، می توانید آویشن را همراه با زیره اضافه کرده و تفت دهید.

با توجه به سلیقه خود، می توانید جگرها را خرد کرده یا بدون برش و درسته اضافه کنید. زمانی که ادویه ها به همراه پیاز کاملا سرخ شدند، می توانید جگر را نیز اضافه کرده و با هم ترکیب کنید.

در مرحله بعد، رب گوجه محلی را اضافه کرده و کاملا سرخ کنید تا رنگ رب مشخص شود و به طور کامل تفت داده شود. سپس فلفل دلمه ای را به حالت مکعبی برش بزنید و همراه با جگر سرخ کنید.

اکنون درب ظرف را بگذارید تا با حرارت کم کاملا مغز پخت شود. در هنگام طبخ بعضی اوقات درب ظرف را بردارید و به آرامی مواد را هم بزنید تا بپزد. زمانی که آب آن کشیده شد، مدام جگرها را هم بزنید تا کمی سرخ شود.

جمع بندی

همانطور که می دانید دوپیازه یکی از غذاهای خوشمزه سنتی و اصیل است که به روش های مختلفی طبخ می شود و طرفداران خاص خودش را دارد. در این صفحه طرز تهیه انواع دوپیازه از جمله طرز تهیه دوپیازه کوسه ماهی، طرز تهیه دوپیازه اسفناج، طرز تهیه دو پیازه قارچ و سیب زمینی، طرز تهیه ی دوپیازه سیب زمینی، طرز تهیه دوپیازه سویا، طرز تهیه دو پیازه سرخ شده، طرز تهیه دو پیازه ساده افغانی، طرز تهیه ی دوپیازه آلو، طرز تهیه دوپیازه کدو سبز، طرز تهیه دوپیازه کنگر، طرز تهیه دوپیازه کوفته، طرز تهیه کباب دوپیازه، طرز تهیه ای دوپیازه میگو، طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی بوشهری و… را بررسی کردیم تا شما عزیزان بتوانید به تمامی روش های پخت این غذای خوشمزه مسلط شوید.

سوالات متداول
طرز تهیه دوپیازه مجلسی چگونه است؟

دوپیازه مجلسی با استفاده از گوشت، پیاز، زعفران، رب و ادویه های مختلف تهیه می شود که در این مقاله صفر تا صد آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

نکات مهم در طرز تهیه دوپیازه چیست؟

یکی از نکات مهم در طرز تهیه دوپیازه گوشت این است که در استفاده از زعفران دست و دلباز باشید؛ چرا که عطر و رنگ خوبی به غذای شما می دهد.

آیا دوپیازه را می توان با گوشت مرغ تهیه کرد؟

بله شما می توانید در تهیه دوپیازه، از گوشت مرغ، ماهی، میگو و… استفاده کنید. در این صفحه می توانید روش تهیه دوپیازه با انواع گوشت را بررسی کنید.