بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ را در این مقاله آموزشی قصد داریم که مورد بررسی قرار دهیم، همانطور که می‌دانید نرم‌افزار فتوشاپ یکی از نرم‌افزارهای بسیار پرکاربرد در حوزه ویرایش عکس و انواع انیمیشن می‌باشد، اما افرادی می‌توانند با این نرم‌افزار کاربردی کار کنند که کار کردن با ابزارهای مختلف آن را بلد باشند، […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: فتوشاپ
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ را در این مقاله آموزشی قصد داریم که مورد بررسی قرار دهیم، همانطور که می‌دانید نرم‌افزار فتوشاپ یکی از نرم‌افزارهای بسیار پرکاربرد در حوزه ویرایش عکس و انواع انیمیشن می‌باشد، اما افرادی می‌توانند با این نرم‌افزار کاربردی کار کنند که کار کردن با ابزارهای مختلف آن را بلد باشند، به عنوان مثال برای انجام کارهایی مثل با کیفیت کردن عکس نیاز دارند که کار کردن با ابزارهای تخصصی این نرم‌افزار را به خوبی یاد بگیرند، پس اگر شما هم علاقه مند هستید که کار کردن با این ابزار های تخصصی در فتوشاپ را به خوبی یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا یاد بگیریم که چگونه کیفیت عکس را بالا ببریم و به راحتی بتوانیم با نرم افزار فتوشاپ کار کنیم.

آموزش افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ
آموزش افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

آموزش افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

در دنیای امروزی، عکس‌برداری و ویرایش عکس بخش مهمی از زندگی ما شده است، با پیشرفت فناوری و دسترسی آسان به دوربین‌ها، همه‌ی ما توانایی به دست آوردن تصاویر زیبا را داریم.

با این حال گاهی اوقات کیفیت عکس‌هایی که می‌گیریم به چشم ما نمی‌خورد، در این مواقع، استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ می‌تواند به ما کمک کند تا کیفیت عکس‌ها را بهبود بخشیم، ضمنا افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ باعث زیبایی بیشتر تصاویر برای نمایش آن ها در محیط های مختلف خواهد شد.

در ادامه شما را با روش‌های با کیفیت کردن عکس در فتوشاپ آشنا خواهید کرد.

بالا بردن کیفیت عکس با فتوشاپ
بالا بردن کیفیت عکس با فتوشاپ

بالا بردن کیفیت عکس با فتوشاپ

چگونه کیفیت عکس را با فتوشاپ بالا ببریم، در پاسخ به این سوال که برای بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ چه باید کرد باید گفت که در ابتدا شمار باید در نوار ابزار فتوشاپ روی منوی Image کلیک کرده و گزینه Image Size را در بالای صفحه را انتخاب نمایید، سپس اسایز عکس خود را بررسی و تنظیم نمایید، همچنین می توانید رزولیشن عکس ویرایش شده راهم بررسی کنید.

در مرحله بعد به قسمت Resolution بروید و رزولیشن فعلی عکس خود را بررسی کنید، سپس شما باید گزینه Resample Image که مهمترین گزینه در کادر Image Size است را تنظیم نمایید، این گزینه تعداد پیکسل های عکس را تغییر می دهد و یک عکس بهینه با رزولیشن بالا در فتوشاپ ایجاد می کند.

اگر نیازی به تغییر ابعاد پیکسل ندارید، کافی است که تیک گزینه Resample Image را بردارید.

در آخر هم زمانی که ابعاد مورد نظر خود را وارد کردید، باید از کادر Resample Image گزینه Bicubic Smoother را علامت بزنید، اگر از قبل تیک گزینه Resample Image را بردارید، می بینید که تعداد پیکسل ها بدون تغییر باقی می مانند، نوار ابزار فتوشاپ به جز بخش image size دارای قابلیت های زیادی است که شما می توانید در دوره فتوشاپ آریا تهران به صورت تخصصی و حرفه ای کاربردهای فتوشاپ را یاد بگیرید.

افزایش وضوح عکس با فتوشاپ
افزایش وضوح عکس با فتوشاپ

افزایش وضوح عکس با فتوشاپ

یکی دیگر از دغدغه های اکثر کاربران در زمان کار کردن با نرم افزار فتوشاپ بالا بردن وضوح عکس ها برای کارهای چاپی و یا مثلا برای استفاده در وب سایت ها است.

برای بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ در فتوشاپ و برای بالا بردن کیفیت عکس سایت در فتوشاپ و کارهای مشابه اینچنینی شما می توانید تنظیمات زیر را انجام دهید.

استفاده از فیلتر Sharpen

یکی از روش‌های ساده و کاربردی برای افزایش وضوح عکس‌ها در فتوشاپ، استفاده از فیلتر Sharpen است، این فیلتر قابلیت تسریع فرآیند افزایش وضوح را دارد و باعث بهبود کیفیت و وضوح جزئیات در عکس می‌شود.

برای استفاده از این فیلتر، می‌توانید به طور مستقیم از منوی Filter در فتوشاپ استفاده کنید و فیلتر Sharpen را اعمال نمایید.

تنظیمات Levels

یکی دیگر از روش‌های مفید برای افزایش وضوح عکس‌ها، تنظیمات Levels در فتوشاپ است، با استفاده از این تنظیمات، می‌توانید تنظیمات روشنایی، سایه‌ و غیره را برای بالا بردن کیفیت عکس برای چاپ و بالا بردن کیفیت عکس سایت و دیگر کارهای مشابه تنظیم نمایید، البته شاید شما بخواهید در قالب تصاویری که درست می کنید متن فارسی هم استفاده نمایید که در این خصوص باید قابلیت فارسی نوشتن در فتوشاپ را یاد بگیرید.

رفع پیکسلی شدن عکس در فتوشاپ

در مقاله بالا بردن کیفیت عکس با برنامه ps یکسری راهکارها برای بالا بردن کیفیت عکس فتوشاپ و چیدمان عکس در فتوشاپ یاد گرفتیم، اما در هنگام بزرگنمایی یا تغییر اندازه عکس‌ها در فتوشاپ، ممکن است با مشکل پیکسلی شدن روبرو شوید، پیکسلی شدن عکس‌ها به معنای از بین رفتن جزئیات و کیفیت آن‌ها است که می‌تواند تاثیر منفی بر روی ظاهر و شکلکلی عکس بگذارد.

در بخش زیر به برخی از راه‌حل‌ها و تکنیک‌های رفع پیکسلی شدن عکس در فتوشاپ پرداخته خواهد شد.

استفاده از تکنیک Upsampling:

تکنیک Upsampling یکی از روش‌های موثر برای رفع پیکسلی شدن عکس‌ها در فتوشاپ و تغییر سایز عکس در فتوشاپ است، با استفاده از این تکنیک، می‌توانید اندازه عکس را به صورت مصنوعی افزایش داده و پیکسلی شدن را کاهش دهید.

برای استفاده از این تکنیک، به قسمت Image در منوی اصلی فتوشاپ رفته و سپس از گزینه Image Size استفاده کنید، در این بخش، می‌توانید اندازه عکس را افزایش داده و روش Upsampling را انتخاب کنید.

حل مشکل شطرنجی شدن عکس در فتوشاپ

علت پیکسل شدن عکس در فتوشاپ دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در این بخش بررسی می کنیم که چگونه می توان مشکل شطرنجی شدن عکس ها را برطرف کرد، که این مورد هم باعث بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ برای چاپ، و افزایش رزولوشن در فتوشاپ برای چاپ خواهد شد.

برای برطرف کردن مشکل شطرنجی شدن عکس در فتوشاپ، می‌توانید از راه‌حل‌های زیر استفاده کنید که این موارد هم جز راه های افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ می باشد.

استفاده از فرمت‌های تصویر بدون فشرده‌سازی:

برای حفظ کیفیت تصویر، از فرمت‌هایی مانند PNG استفاده کنید که فشرده‌سازی کمتری دارند و تصاویر با کیفیت تری را نمایش می‌دهند.

بررسی تنظیمات ذخیره‌سازی: قبل از ذخیره کردن تصویر، تنظیمات ذخیره‌سازی را بررسی کنید. مطمئن شوید که تنظیمات فشرده‌سازی مطلوب را انتخاب کرده‌اید و از فرمت‌هایی استفاده می‌کنید که کیفیت تصویر را حفظ کنند.

بررسی کیفیت تصویر اصلی:

قبل از باز کردن تصویر در فتوشاپ، بررسی کنید که آیا تصویر اصلی خطوط شطرنجی دارد یا خیر. اگر تصویر اصلی خالی از این خطوط است، مشکل ممکن است در فتوشاپ ایجاد شده باشد. در این صورت، می‌توانید تصویر را مجدداً انتقال داده و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

استفاده از فیلترها و ابزارهای مناسب:

در فتوشاپ، ابزارها و فیلترهای مختلفی وجود دارد که می‌توانند مشکلاتی مانند شطرنجی شدن عکس را برطرف کنند. به عنوان مثال، ابزار Clone Stamp یا فیلتر Noise Reduction می‌توانند بهبودی در کیفیت تصویر و حذف خطوط شطرنجی ایجاد کنند.

به‌روزرسانی فتوشاپ:

اطمینان حاصل کنید که نسخه فتوشاپی که استفاده می‌کنید به‌روز است. بعضی از مشکلات کیفیت تصویر ممکن است با به‌روزرسانی نرم‌افزار برطرف شوند، البته قبل از آپدیت و بروز رسانی نرم افزار فتوشاپ پیشنهاد می کنیم که ابتدا مقاله فتوشاپ چیست را مطالعه کنید که با ورژن های مختلف این نرم افزار و قابلیت های هر یک از آن ها آشنا شوید سپس اقدام به بروز رسانی نمایید.

آموزش بالا بردن کیفیت عکس آنلاین

سایت افزایش کیفیت عکس، شاید برایتان جالب باشد بدانید که نرم افزار فتوشاپ نسخه آنلاین آن نیز در دسترس است و می توان گفت که این نرم افزار بهترین جایگزین فتوشاپ برای افزایش رزولیشن عکس است و شما می توانید به صورت آنلاین هم از این نرم افزار استفاده نمایید، بالا بردن کیفیت عکس آنلاین به سادگی از طریق نرم افزار فتوشاپ آنلاین امکان پذیر است که نسخه آنلاین این نرم افزار تمامی امکانات نسخه ویندوز آن را دارد و به کمک آن ویرایش های زیر را به عنوان نمونه می توانید انجام دهید:

  • بالا بردن کیفیت عکس با تغییر نور در فتوشاپ
  • بالا بردن رزولوشن و کیفیت عکس در فتوشاپ
  • افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ از طریق گزینه Saturation
  • بالا بردن کیفیت لوگو در فتوشاپ

پلاگین بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ

پلاگین و برنامه بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ Topaz Clarity 1.0.0 هم می تواند برای بالا بردن کیفیت عکی ها به شما کمک نماید، امکان بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ به کمک این نوع پلاگین ها نیز به سادگی امکان پذیر است، ضمن این که شما از این پلاگین علاوه بر بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ cs5 در فتوشاپ آنلاین نیز برای افزایش کیفیت عکس می توانید استفاده نمایید.

فیلم آموزشی افزایش وضوح عکس با فتوشاپ

بزودی فیلم آموزشی افزایش وضوح کیفیت عکس در فتوشاپ هم در این صفحه قرار داده می شود، این ویدئوی آموزشی برای بالا بردن کیفیت عکس آنلاین رایگان می تواند به شما کمک نماید، ضمنا اگر شما با شرکت در کلاس های آریا تهران نرم افزار فتوشاپ را به خوبی یاد گرفتید می توانید با شرکت در آزمون آنلاین فتوشاپ فنی حرفه ای مدرک فنی حرفه ای و قابل ترجمه فتوشاپ را نیز دریافت نمایید.

سوالات متداول در مورد افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ با چند کلیک ساده؟

بهترین جایگزین فتوشاپ برای افزایش رزولیشن عکس چیست؟

در صورتی که سیستم شما از نظر سخت افزاری ضعیف است و نرم افزار فتوشاپ به خوبی روی آن اجرا نمی شود شما می توانید از نسخه آنلاین این نرم افزار نیز استفاده نمایید.

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ ۲۰۲۰ چگونه است؟

تمامی تکنیک های ذکر شده در این مقاله در مورد افزایش کیفیت عکس فتوشاپ برای نسخه های مختلف فتوشاپ از جمله فتوشاپ ۲۰۲۰ می تواند انجام شود.

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ اندروید چگونه است؟

برای بالا بردن کیفیت عکس در گوشی های اندروید می توانید از اپلیکیشن هایی مثل Adobe Lightroom CC، Enhance Photo Quality، Sharpen Image استفاده نمایید، که این برنامه ها را هم از گوگل پلی و هم از اپ استور می توانید دانلود نمایید.