طرز تهیه کباب حسینی

کی از کباب های معروف ایرانی کباب حسینی می باشد که در نقاط مختلف ایران به نام های گوناگونی معروف است. این کباب اصیلی ایرانی را می شود با گوشت گوسفندی یا گوساله و مرغ تهیه کرد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفندی و طرز تهیه کباب حسینی ساده را […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کی از کباب های معروف ایرانی کباب حسینی می باشد که در نقاط مختلف ایران به نام های گوناگونی معروف است. این کباب اصیلی ایرانی را می شود با گوشت گوسفندی یا گوساله و مرغ تهیه کرد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفندی و طرز تهیه کباب حسینی ساده را به شما عزیزان به صورت گام به گام آموزش خواهیم داد.

کباب حسینی چیست؟

تاریخچه کباب حسینی باز می گردد به شهر اصفهان برای اولین بار در آنجا پخت و تهیه شد. اصالت این غذا با روش سنتی برای طبخ با گوشت گوسفندی یا گوساله می باشد. کباب حسنی یکی از بهترین غذا ها در لیست غذاهای ایرانی می باشد که روش طبخ و تهیه متفاوتی با دیگر کباب ها دارد.
کباب حسینی را می توان به صورت کباب حسینی با گوشت گوسفندی، کباب حسنی با گوشت گوساله، کباب حسنی با مرغ تهیه کرد.
تکه های گوشت یا مرغ کباب حسینی در سیخ های چوبی سیخ می شوند و کباب می شوند. برای همین تهیه و پخت یک کباب حسینی ساده و خوشمزه خانگی در منزل بسیار آسان و راحت است.
کباب حسینی را می توانید به صورت ساده به دو نوع مختلف کباب حسنی با قارچ و مرغ کباب حسینی با رب انار کباب حسنی با مرغ یا کباب حسینی با گوشت چرخ کرده نیز تهیه کنید.
اصیل ترین نوع کباب حسینی، کباب حسینی اصفهان است.

اگر به پخت انواع کباب ها علاقه مند هستید و میخواهیدمدرک بین المللی کباب زنی و تخته کاری داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش کباب آریا تهران را از دست ندهید.

کباب حسینی چیست؟

دستور پخت کباب حسینی

مواد لازم :

  • فیله گوسفندی یا گوساله ۵۰۰ گرم
  • پیاز سفید بزرگ ۳ عدد
  • پیاز قرمز متوسط ۱ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط ۳ عدد
  • فلفل دلمه ای سبز و قرمز ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ادویه گوشت به مقدار کافی
  • زردچوبه و دارچین به مقدار کافی
  • آب لیمو ترش تازه یا گرد لیمو عمانی به مقدار کافی
  • روغن زیتون به مقدار کافی
  • زعفران دم کرده به مقدار کافی

اولین قدم در دستور پخت کباب حسینی این است که ابتدا گوشت گوسفندی را به خوبی بشویید، پس از شستشو گوشت گوسفندی را به صورت تکه های مناسب و یکسان خرد کنید. سپس پوست یک دانه پیاز را کنده و میشوییم بعد به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

بعد از خرد کردن پیازها همانند طرز تهیه کباب کوبیده درون یک کاسه بزرگ می ریزیم سپس گوشت گوسفندی خرد شده را به آن اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه گوشت، روغن زیتون و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم.

سپس مواد درون کاسه را به خوبی با یک دیگر ورز می دهیم تا خوب گوشت ها طعم دار شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می کشیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت استراحت کند تا خوب مزه دار شود.

سپس سیخ های چوبی را درون اب گذاشته تا خیس بخورند دلیل این کار این است که هنگام قرار گرفتن روی حرارت سیخ ها نسوزد.

در مرحله بعد در طرز تهیه کباب حسینی با گوشت پباز قرمز شسته شده را پوست کنده و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم.
حالا پیاز را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم.
در ادامه فلفل دلمه ای شسته شده را برش می زنیم و دانه های آن را خارج می کنیم. فلفل دلمه ای را به صورت مربعی هم اندازه پیاز خرد می کنیم.
در ادامه سیخ های چوبی را از آب خارج کرده کنار می گزاریم. سپس گوشت را از یخچال خارج می کنیم برای سیخ کردن ابتدا یک برش از فلفل دلمه ای سبز را به سیخ می کشیم.

همانند طرز تهیه کباب سلطانی به ترتیب پیاز قرمز، گوشت، دنبه، فلفل دلمه ای قرمز را یک در میان به سیخ به ترتیب می گزاریم. به همین شکل تمام مواد را به سیخ می کشیم.
در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده ، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم.
یکی از پیازهای سفید را به صورت خلالی خرد کرده و کف تابه می چینیم، بعد گوجه فرنگی ها را روی پیاز ها قرار می دهیم. حالا کباب های سیخ شده را روی پیاز های حلقه ای قرار می دهیم، سپس سس کباب حسینی را آماده می کنیم.

برای تهیه سس کباب حسینی در طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفندی، اول آخرین پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شده طلایی شود.

در این مرحله مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی زردچوبه از بین برود. حالا رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا سرخ شده و رب به خوبی باز شود.
حالا ۲ لیوان آب به سس اضافه می کرده و همانند طرز تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی حرارت زیر تابه را کمی زیاد می کنیم.
در ادامه اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده و زعفران دم کرده را به همراه پودر دارچین، آب لیمو ترش یا گرد لیمو عمانی اضافه می کنیم.

وقنی ادویه هارا اضافه کردیم می گذاریم سس کمی جوش بزند تا کمی سفت شده جا بیوفتد.
وقتی سس حاظر شد سس را روی کباب ها می ریزیم و درب تابه را می گذاریم.

حالا باید حدودا به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان بدهیم تا تکه های گوشت به طور کامل مغز پخت شوند.
پنج دقیقه پایانی پخت کباب مقداری نمک اضافه می کنیم. در نهایت سیخ های کباب را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس سس باقیمانده را روی کباب ها می ریزیم و به سلیقه خود به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

اگر به دنبال تهیه کباب وزیری در منزل هستید، مقاله طرز تهیه کباب وزیری را مطالعه نمایید.

کباب حسینی با مرغ
کباب حسینی با مرغ

کباب حسینی با مرغ

همانطور که بالا تر نیز گفته شد کباب حسینی نوعی کباب می باشد که میتوان آن را با مرغ نیز تهیه نمود. در این بخش برای شما عزیزان طرز تهیه کباب حسینی با مرغ و قارچ را به صورت گام به گام قرار داده ایم:

مواد لازم

سینه مرغ ۲ عدد

قارچ ۲۰۰ گرم

پیاز ۳ عدد

فلفل دلمه ای۲ عدد

روغن مایع ۱/۳ لیوان

سیر ۲ حبه

نمک ۱ قاشق غذاخوری

سرکه ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب حسینی با مرغ

حال که با مواد لازم برای تهیه کباب حسینی با مرغ و قارچ اشنا شدیم زمان ان رسیده است که به دستور پخت این کباب خوشمزه و لذیذ بپردازیم.

سیر و روغن مایع و ادویه جات را داخل مخلوط کن بریزید تا یکدست شود. سپس سینه مرغ خرد شده به همراه قارچ و فلفل دلمه ای را با سس مخلوط کنید.

مطابق با طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوساله مواد را داخل ظرف دربسته یا کیسه فریزر بگذارید و حداقل به مدت ۴ ساعت داخل یخچال استراحت دهید، پس از اینکه مواد خوب مزه دار شدند به سیخ بکشید و روی حرارت گاز یا با حرارت بالای فر کباب کنید.

این دستور پخت برای طرز تهیه کباب حسینی دونفره و طرز تهیه کباب حسینی اصفهان می باشد، در صورتی که میخواهید کباب حسینی برای ۴ نفر یا بیشتر این کباب را تهیه نمایید مقدار مرغ و سبزیجات ذکر شده در بخش بالاتر را دو برابر کنید.

برای کسب اطلاعات در رابطه با انواع فست فود کلیک کنید.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده

مطابق با فیلم طرز تهیه کباب حسینی، برای تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه روغن زیتون و جعفری و فلفل دلمه ای داخل میکسر بریزید تا کامل یکدست شود. سپس مواد را به سیخ کشیده و همراه با پیاز حلقه شده و فلفل دلمه ای یا کدو سبز حلقه شده کباب کنید.

پیشنهاد میشود برای گرفتن ایده برای مغازه کبابی با یک فرد متخصص در این زمینه راهنمایی و مشورت بگیرید.

طرز تهیه کباب حسینی با رب انار

برای تهیه کباب حسینی با رب انار که به طرز تهیه کباب حسینی مجلسی نیز معروف است، ابتدا گوشت و روغن زیتون را به همراه ۱ حبه سیر و نمک و فلفل داخل مخلوط کن به صورت کامل و یکدست میکس میکنیم، سپس رب انار را به مواد اضافه کرده و دوباره مخلوط میکنیم تا کامل مواد مورد نظر یکدست شوند. سپس مواد را به همراه پیاز حلقه شده به سیخ کشیده و کباب می نماییم.

سوالات متداول

نام دیگر کباب حسینی چیست؟

کباب حسینی یکی از غذاهای معروف شهر اصفهان می باشد که به دلیل استفاده از سیخ چوبی در آن کباب چوبی نیز معروف می باشد.

محتویات کباب حسینی چیست؟

یکی از اصلی ترین محتویات یک کباب حسینی خوشمزه فیله گوشفندی یا فیله گوساله می باشد، داخل مقاله تمامی مواد لازم برای تهیه کباب حسینی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

طرز تهیه کباب حسینی با مرغ به چه صورت است؟

طرز تهیه کباب حسینی با مرغ همانند گوشت می باشد اما با این تفاوت که به جای فیله گوسفندی، از فیله مرغ و یا سینه مرغ چرخ کرده استفاده می شود.