طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

اگر نمیدانید پیتزا مارگاریتا چیست باید بگوییم یکی از معروف ترین پیتزاهای جهان پیتزا مارگاریتا می باشد که در تمامی جهان با اسمی دیگر، پیتزای گوجه فرنگی شناخته می شود. این پیتزا اصالت ایتالیایی دارد ومواد تشکیل دهنده اصلی پیتزا مارگاریتا گوجه فرنگی، سیر، ریحان است. در ادامه این مطلب طرز تهیه پیتزا مارگاریتا را […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر نمیدانید پیتزا مارگاریتا چیست باید بگوییم یکی از معروف ترین پیتزاهای جهان پیتزا مارگاریتا می باشد که در تمامی جهان با اسمی دیگر، پیتزای گوجه فرنگی شناخته می شود.

این پیتزا اصالت ایتالیایی دارد ومواد تشکیل دهنده اصلی پیتزا مارگاریتا گوجه فرنگی، سیر، ریحان است. در ادامه این مطلب طرز تهیه پیتزا مارگاریتا را برای شما عزیزان آموزش می دهیم.

تاریخچه پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا ویکی پدیا تاریخچه ای ایتالیایی دارد و تا به امروز طرز پخت اولیه خود را حفظ کرده، پیتزایی خوشمزه لذیذ است. این پیتزا با گوجه تهیه می شود و طعم گوجه طعمی خاص ابداع کرده است.

نام پیتزا مارگاریتا از اسم ملکه ایتالیا گرفته شده چون اولین پیتزای ایتالیا بهافتخار ملکه تهیه شده بود و نام پیتزا مارگاریتا نام گرفت.

پیتزا مارگاریتا آمریکایی نان گردیست که همراه سس مارگاریتا یا سس شف معروف تهیه شده و به همرا مواد تشکیل دهنده پیتزا روی نان قرار می گیرد.

از دلایل محبوبیت پیتزا مارگاریتا ساده بودن مواد مصرفی ان است. با ساده ترین مواد می توانید این پیتزا بی دردسر را تهیه نمایید.

مواد تشکیل دهنده این پیتزا خوشمزه، گوشت و مرغ سوسیس کالباس نمی باشد. این پیتزا با ترکیبات اصلی گوجه فرنگی ریحان می باشد. در ادامه در رابطه با طرز تهیه پیتزا مارگاریتا رژیمی نیز صحبت کرده ایم.

اگر علاقه مند به مطالعه تاریخچه انواع فست فود ها در جهان هستید، مقاله فست فود چیست را مطالعه نمایید.

آموزشگاه آریا تهران با برگزاری بهترین دوره ها در زمینه آشپزی، دوره آموزش پیتزا را به صورت حرفه ای و با آموزش بهترین اساتید برگزار می کند. شما می توانید با شرکت در دوره آموزش پیتزا و کسب مهارت و تجربه مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

در این بخش برای شما عزیزان مواد تشکیل دهنده پیتزا مارگاریتا را قرار داده ایم که عبارت اند از:

مواد پیتزا مارگاریتا

  • آرد ۳ پیمانه
  • آب ولرم ۱ پیمانه
  • روغن زیتون/ روغن مایع ۳/۱ پیمانه
  • نمک ۲/۱ قاشق چایخوری
  • شکر ۲/۱ قاشق چایخوری
  • پودر خمیر مایه فوری ۳ قاشق مربا خوری

مواد پیتزا مارگاریتا

  • سیر ۲ حبه
  • ریحان ۱۰۰گرم
  • خمیر پیتزا ۱ عدد
  • پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم
  • روغن مایع به میزان لازم
  • گوجه فرنگی بزرگ ۴ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن به میزان لازم

پیتزا مارگاریتا فست فود خوشمزه نیازی به سوسیس و کالباس ندارد و با مواد ساده ای به همراه خمیر پیتزا خانگی می توانید آن را تهیه نمایید.

پیشنهاد میشود حتما مقاله طرز تهیه پیتزا خانگی را در خصوص پخت انواع پیتزا ها در فر و بدون فر در خانه مطالعه نمایید.

طرز تهیه خمیر پیتزا مارگاریتا

ابتدا برای تهیه خمیر مایه از سالم بودن خمیر مایه خود مطمئن شوید. در یک لیوان مناسب که خمیر مایه در آن پس از جا افتادن جا بگیرد پودر خمیر مایه را بریزید. آب ولرم با حرارت مناسب را درون لیوان اضافه کنید و کمی شکر بریزید بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خمیر مایه در جایی گرم به عمل بیاید.

آرد مورد نظر خود را که می تواند آرد سفید، آرد فانتزی، آرد قنادی، یا آرد لواش باشد را درون ظرفی الک کنید تا آرد یکدست و صاف شود. خمیر مایه به عمل آمده را به همراه روغن زیتون یا روغن مایع به آرد اضافه کنید.

خمیر آرد را به آرامی ورز دهید و مواد را مخلوط کنید، اگر خمیر شل یا چسبناک بود کمی آرد اضافه کنید. به مدت ۵ دقیقه خمیر را به خوبی ورز دهید تا جا بیوفتد.

یک کاسه مناسب برداشته و آن را با روغن مایع چرب کنید و خمیر را درونش قرار دهید. روی خمیر را با پارچه نم دار یا سلفون بپوشانید تا وقتی حجم خمیر دوبرابر شد رویش خشک نشود. به مدت ۱:۳۰ بگذارید خمیر در فضایی گرم به عمل آید.

پس از به عمل آمدن خمیر آن را مجدد ورز دهید و روی سطح صاف کمی آرد بپاشید خمیر را با وردنه صاف کنید تا خوب پهن شود. شما می توانید خمیر را به چانه های کوچک تقسیم کنید تا پیتزاهای کوچ تری تهیه نمایید.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع پیتزا مقاله ی پیتزا چیست آریا تهران را مطالعه نمایید.

اگر علاقه مند به تهیه و پخت انواع فست فود با فوت و فن های آشپزی هستید، در دوره آموزش فست فود در آموزشگاه آریا تهران شرکت نمایید و مدرک فنی حرفه ای دریافت نمایید.

برای آشنایی با انواع غذاهای سنتی ایرانی برای شهر ها و فرهنگ های مختلف مقاله لیست غذای ایرانی را مطالعه نمایید.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

گوجه فرنگی های تازه شسته شده را با به صورت ریز رنده می کنیم. البته می توانید برای طعم بهتر پیتزا مارگاریتا گوجه هارا ریز خرد کنید تا عطر آنها بهتر دراید.

حبه سیر های شسته شده را پوست می گیریم و ریز رنده می کنیم. یک تابه مناسب برداشته و در آن روغن مایع می ریزیم، وقتی تابه با حرارت مناسب داغ شد سیر را در تابه می ریزیم.

به اندازه ای سیر را تفت می دهیم تا سیر ها طلایی شده و عطر آنها در بیاد سپس گوجه را به سیر اضافه می کنیم و ادویه نمک، فلفل سیاه روی مواد می پاشیم تفت می دهیم تا آب گوجه ها کشیده شود و مواد سرخ شوند.

مقداری ریحان را ریز می کنیم و مقداری را برای تزئین روش مارگاریتا بر می داریم. ریحان های ریز شده درون تابه می ریزیم تا طعم و عطرشان باهم مخلوط شود.

پس از سرخ شدن مواد، می گذاریم مواد یا همان سس شف مارگاریتا سرد شود تا آنها را روی خمیر پیتزا خانگی بریزیم.

روی خمیر پیتزای پهن شده کمی سس گوجه بمالید و پنیر پیتزا بریزید، می توانید از پنیر پیتزا موزارلا یا پنیر پیتزا استافده کنید. سپس مواد مارگاریتا را روی تمام خمیر پهن کنید و مجدد پنیر بریزید. روی پیتزا مارگاریتا کمی آویشن بپاشید. پیتزای مارگاریتا شما آمادست.

شما می توانید با راه اندازی فست فود و فعالیت در این حوزه انواع غذاهای متنوع و خوشمزه برای سلیقه مردم تهیه نمایید. شغل آشپزی فست فود شغلی پر درآمد است می توانید به صورت پاره وقت نیز این شغل را راه اندازی نمایید.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا بدون فر

برای تهیه یک پیتزای مارگاریتای بدون فر ابتدا مواد پیتزا را بر روی خمیر پیتزا پهن کنید، سپس کف ظرف ماهیتابه را به خوبی را روغن چرب کرده و در صورت علاقه میتوانید کمی کنجد به کف ماهیتابه اضافه کنید، سپس مواد را روی ماهیتابه ریخته و بر روی گاز قرار دهید تا به مدت ۴۰ دقیقه با شعله کم پخته شود.

برای طرز تهیه پیتزا مارگاریتا دونفره مواد لازمی که در بخش بالا تر در رابطه با پیتزا مارگاریتا قرار داده ایم را نصف نمایید. این دستور گخت برای یک پیتزای ۴ نفره می باشد.

پیشنهاد میشود حتما مقاله طرز تهیه پیتزا پپرونی را نیز مطالعه نمایید.

سس مارگاریتا شف

سس مارگاریتا شف یکی از سس های معروف برای پیتزای مارگاریتا می باشد که مواد لازم برای تهیه آن عبارت اند از:

  • گوجه فرنگی ۸ عدد کوچک
  • ریحان ۱۰۰ گرم
  • سیر ۲ حبه

تمامی مواد را با کمی روغن زیتون داخل یک قابلمه کوچک قرار داده و سیر و گوجه فرنگی را له کنید، سپس نمک و فلفل را اضافه کرده و در آخر ریحان را به سس اضافه نمایید.

اگر علاقه مند به تهیه پیتزا پپرونی در منزل هستید، مقاله طرز تهیه پیتزا پپرونی در منزل را مطالعه فرمایید.

سوالات متداول

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا به چه صورت است؟

پیتزای مارگاریتا یک پیتزای مناسب برای افراد گیاهخوار و وگن می باشد که به دلیل امکان استفاده از پنیر توفو در آن بهترین پیتزای گیاهخواران به شمار می آید. داخل مقاله به صورت جامع طرز تهیه پیتزا مارگاریتا را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سس مارگاریتا چیست؟

یکی از مهمترین مواد لازم برای تهیه سس مارگاریتا ریحان می باشد، داخل سس مارگاریتا از ریحان خشک شده به همراه روغن زیتون و گوجه فرنگی استفاده می شود. داخل مقاله تمامی مواد لازم برای پخت یک پیتزای مارگاریتای خوشمزه را قرار داده ایم.

آیا پیتزا مارگاریتا رژیمی است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم به دلیل استفاده از پنیر و خمیر پیتزای کم کالری در این نوع پیتزا میتوان گفت یکی از پیتزا های رژیمی موجود در جهان، پیتزای مارگاریتا می باشد.