طرز تهیه تارت

تارت یک شیرینی بین ‌المللی می باشد که کمتر کسی پیدا می ‌شود که به آن رغبتی نشان ندهد. این شیرینی از خمیر بریزه که خمیری تشکیل شده از آرد و کره می باشد تهیه می شود. خمیر بریزه چند ساعت در یخچال می ‌ماند و بعد داخل فر پخته می ‌شود. بعد از آن […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

تارت یک شیرینی بین ‌المللی می باشد که کمتر کسی پیدا می ‌شود که به آن رغبتی نشان ندهد. این شیرینی از خمیر بریزه که خمیری تشکیل شده از آرد و کره می باشد تهیه می شود. خمیر بریزه چند ساعت در یخچال می ‌ماند و بعد داخل فر پخته می ‌شود. بعد از آن می‌ توان روی نان تارت را با انواع و اقسام مواد خوشمزه پر کرد. در صورتی که در خمیر تارت شکر وجود داشته باشد، برای شیرینی ‌جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذا ها به کار برده می‌ شود.

امروزه بیشتر تارت ‌ها پایه‌ ی میوه‌ ای دارند و تارت‌های مربایی نیز در میان علاقه ‌مندان به شیرینی طرفداران خود را دارند که از انواع تارت های مدرن هستند.

( مقاله های فوت و فن شیرینی لطیفه و طرز تهیه شیرینی دانمارکی قنادی ها را به شما پیشنهاد می کنیم. )

پیشنهاد ویژه: برای آموزش کار در کافی شاپ می توانید از ثبت نام در دوره کافی شاپ فنی حرفه ای شروع کنید.

انواع تارت یخچالی

همان گونه که اشاره کردیم، تارت ها تنوع بسیار زیادی دارند و سلیقه شما نوع تارت مورد نظر شما را تعیین می ‌کند. انواع مختلف تارت میوه ای، تارت مربا، تارت غذایی، تارت شکلاتی و تارت سبزیجات موجود می باشند که طرز تهیه مواد داخلی آنها با هم دیگر تفاوت دارد و خمیر آنها معمولاً مشابه است.

طرز تهیه تارت میوه ای فرانسوی

طرز تهیه تارت میوه ای فرانسوی

برای درست کردن تارت فرانسوی به مواد زیر نیازمندیم:

طرز تهیه خمیر مخصوص تارت فرانسوی

١.تخم مرغ کامل : ١ عدد

٢.زرده تخم مرغ : ١ عدد

٣.کره بدون نمک : ٢٢۵ گرم

۴.شکر : ١/۴ پیمانه

۵.نمک : ١/٣ قاشق چای خوری

۶.آرد : ٢ پیمانه

طرز تهیه تارت مرحله به مرحله

اول کره و شکر را هم بزنید تا به مخلوطی سفید رنگ و سبک تبدیل شود. سپس تخم مرغ و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و یک تا دو دقیقه بزنید. سپس آرد را کم کم اضافه کنید و با دست خمیر را ورز دهید، اما زیاد خمیر را ورز ندهید که پف نکند. بعد روی خمیر سلفون بکشید و به مدت ٢ ساعت در یخپال قرار دهید تا استراحت کند.

طرز تهیه تارت فرانسوی

در این زمانی که خمیر در حال استراحت می باشد می توانید مواد داخل تارت را آماده نمایید.

تارت مدرن فرانسوی

بعد از آن فر را در دمای ١٨۵ درجه روشن کنید و بگذارید گرم شود. سپس خمیر را از یخچال خارج کنید و کمی ورز دهید و داخل قالب قرار دهید. اضافه خمیر را جدا کنید و روی خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا هنگام پخت پف نکند و بعد آن را داخل فر قرار دهید. حدود ده دقیقه زمان برای پخت تارت کافی است. سپس آن ها را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.

طرز تهیه کرم تارت

 برای تهیه کرم تارت به مواد زیر نیاز داریم:

١.شیر ولرم : ١.۵ پیمانه

٢.زرده تخم مرغ : ٣ عدد

٣.وانیل : نصف قاشق چای خوری

۴.نشاسته ذرت : ٣ قاشق غذا خوری

۵.شکر : ١/٣ پیمانه

۶.آرد سفید : ٢ قاشق غذا خوری

برای تهیه کرم تارت باید زرده تخم مرغ را با مقداری شکر و وانیل مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا سفید شود. سپس شیر و آرد ذرت را هم با هم دیگر ترکیب کنید و روی شعله ملایم قرار دهید تا غلظت بیشتری پیدا کند. بعد مخلوط تخم مرغ و شکر و وانیل را به آرامی به شیر و آرد اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا غلظت بیشتری پیدا کند. در آخر کره را هم به آن اضافه کنید و سپس آن را از روی حرارت بردارید تا سرد شود و بعد داخل تارت را با کرم بپوشانید و میوه هایی که برای تارت میوه در نظر گرفته اید را روی آن قرار دهید. این کرم شباهت زیادی به کاستارد دارد.

می توانید از مقاله طرز تهیه کیک قهوه و یا طرز تهیه کیک پرتقالی و طرز تهیه کیک سیب ساده نیز برای درست کردن کیک استفاده کنید.

طرز تهیه خمیر تارت کره ای

طرز تهیه خمیر تارت کره ای

برای تهیه خمیر تارت کره ای به مواد زیر احتیاج داریم:

١.شکر قهوه ای : ٢ پیمانه

٢.شیره طلایی : نصف پیمانه

٣.وانیل : ١ قاشق چای خوری

۴.کشمش : ٢ پیمانه

۵.آرد سفید : ۵.۵ پیمانه

۶.نمک : ٢ قاشق غذا خوری

٧.سرکه : ٣ قاشق غذا خوری

٨.کره : ۴۵۵ گرم

٩.تخم مرغ : ۵ عدد

خمیر تارت

طرز تهیه تارت کره ای اینگونه است که ابتدا باید خمیر تارت را آماده کرد. برای این کار ابتدا ۴۵۵ گرم کره را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید و درون فریزر قرار دهید تا کاملاً سفت شوند. سپس آرد را ابتدا الک کرده تا کاملا هوادهی شود تا هنگام ترکیب با مواد گلوله گلوله نشود، سپس با نمک مخلوط کنید. تکه های کره به همراه آرد را درون میکسر و یا غذا ساز بریزید تا تکه های کره کاملاً خرد شوند بعد از این کار مخلوط آرد و کره را درون ظرف مناسبی بریزید.

درون ظرف جداگانه ای به ظرفیت یک پیمانه یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری سرکه را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید و تا جای که ظرف فضا دارد، درون آن آب یخ بریزید. این محلول نباید از یک پیمانه بیشتر شود. سپس این محلول را به آرامی به آرد خود اضافه کرده و ترکیب کرده تا خمیر تارت شما شکل بگیرد. بعد از اینکه خمیر خود را به اندازه ی کافی ورز دادید آن را به صورت یک چانه ی بزرگ در آورده و درون یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید و به مدت نیم ساعت خمیر تارت خود را درون یخچال بگذارید.

( خوب است که مقاله آموزش ماکارون و شیرینی شکری را نیز مطالعه کنید. )

روش تهیه تارت کره ای عالی

ظرف مناسبی را انتخاب کرده و چهار عدد تخم مرغ باقی مانده را درون ظرف شکسته و با وانیل خوب مخلوط کنید. سپس به آرامی و به ترتیب یک پیمانه کره، دو قاشق غذا خوری سرکه، شکر قهوه ای و شیره طلایی را به تخم مرغ های خود اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در انتها نیز کشمش ها را نیز اضافه کرده و همراه بقیه مواد به آرامی ترکیب کنید.

چگونه شیرینی تارت تهیه کنیم

فر را روشن کرده و بر روی دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود سپس خمیر تارت را از یخچال بیرون آورده و با وردنه پهن کنید. سپس با استفاده از قالب های شیرینی پزی خمیر خود را قالب زده و درون قالب ها قرار دهید. البته شما می توانید بجای قالب های تارت از قالب های مافین نیز استفاده کنید. سپس از مایه ای که از قبل آماده کرده اید به اندازه ی سه چهارم ظرفیت قالب ها آن ها را پر کنید. قالب ها را درون فر قرار دهید و به مدت دوازده دقیقه صبر کنید تا تارت ها کاملا پخته شوند. البته از هشت دقیقه به بعد حواستان را جمع کنید تا هنگامی که تارت شما کاملا پخته و طلایی شد، آن ها را از درون فر خارج کنید. بعد از این که تارت ها کاملا پخته شدند، از فر خارج کرده و حدود پنج دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند. بعد با استفاده از نوک یک چاقو ابتدا تارت را از دیواره های قالب جدا کرده، سپس از قالب خارج کنید. وقتی تارت ها کاملا پخته باشند، خمیر آن ها حالت خشک و ترد پیدا می کنند و وقتی مایه وسط تارت را واژگون می کنید، از آن بیرون نمی ریزد. تارت کره ای شما آماده می باشد. بعد از این که تارت ها کاملا سرد شدند می توانید آن ها را درون ظرف مناسبی چیده و سرو کنید.

تارت شکلاتی

برای درست کردن تارت شکلاتی به مواد زیر لازم داریم:

طرز تهیه تارت با بیسکوییت

١.بیسکویت پتی پور : ۲ بسته

٢.کره : ۱۳۰ گرم

٣.پودر کاکائو : قاشق غذا خوری

طرز تهیه تارت با بیسکوییت پتی بور

بیسکویت پتی پور یا بیسکویت شکلاتی را می توانید با کمک آسیاب یا غذا ساز پودر کنید و یا می توانید با گوشت کوب دستی پودر کنید. کره را در دمای محیط گذاشته تا کمی نرم شود. سپس با کمک حرارت غیر مستیقم یا ماکروفر ذوب کنید و به بیسکویت پودر شده اضافه کنید و برای اینکه تارت شکلاتی شما رنگ تیره تری داشته باشد پودر کاکائو را بریزید و هم بزنید. از یک قالب تارت با سایز ۲۴ سانتی استفاده کنید و مواد خمیر را داخل قالب ریخته و کف و دیواره ها را خوب پرس کنید. سپس قالب تارت را داخل یخچال گذاشته تا سفت و سرد شود.

طرز تهیه کراست تارت

مواد لازم:

١.شکلات تخته ای : ۲۰۰ گرم

٢.خامه صبحانه : ۲۰۰ گرم

٣.انواع مغز ها : به دلخواه

طرز تهیه تارت بدون فر

قالب تارت را از یخچال خارج کنید و کراست را داخل قالب ریخته و بمدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید. سپس آن را خارج کنید و به مدت ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود. در آخر برای سرو، یک ربع قبل از یخچال خارج کنید تا کراست کمی نرم شود و برش بزنید و سرو کنید.

طرز تهیه تارت خامه ای

فر را با حرارت ٢٣۵ درجه سانتی‌ گراد گرم کنید. خمیر را آماده کرده و به ٨ قسمت مساوی تقسیم کنید. روی سطح آرد بپاشید. قسمت ‌ها را به شکل دایره‌ هایی به قطر ۵/١۵ سانت پهن کنید و هر کدام را در ظرف تارتی که کف آن از دیواره جدا شده به قطر ١٢ سانت بیندازید. کف و دیواره‌ های ظرف ‌ها را کاملاً از خمیر بپوشانید و با دست کاملا فشار دهید. روی ظرف‌ ها را دو لایه فویل بپوشانید و در سینی فر بگذارید.

شیرینی تارت میوه ای

٨ دقیقه در فر بگذارید، فویل را بردارید. سپس ۵ دقیقه دیگر در فر بگذارید تا خمیر طلایی شود. خامه خمیری را آماده کنید، در یخچال خنک کنید و روی خمیر پخته بریزید. میوه ‌های تازه را هم بچینید. دیواره‌ ها را جدا کنید و تارت ‌ها را از ظرف در ‌آورید و در ظرف سرو بچینید.

طرز تهیه تارت میوه با کرم

 یک ‌دوم فنجان شکر، ۴ قاشق مربا خوری نشاسته ذرت و یک چهارم قاشق مربا خوری نمک را مخلوط کنید. ٢ فنجان شیر پر چرب یا ٢ فنجان خامه کم‌ چرب را اضافه کنید و روی حرارت متوسط بگذارید و هم بزنید تا غلیظ شود. یک دقیقه صبر کنید و نصف این مواد داغ را به ۴ زرده زده شده اضافه کنید، به شیر جوشیده برگردانید و به جوش آورید. شعله را کم کنید و ٢ دقیقه هم بزنید. بعد آن را از روی حرارت بردارید و کمی وانیل بریزید. مایه را در کاسه ‌ای بریزید و کاسه را ۵ دقیقه در کاسه آب یخی بگذارید، گاهی هم بزنید. روی کاسه را با نایلون بپوشانید و ۴ ساعت در یخچال بگذارید و هم نزنید.

( اگر به پخت شیرینی ها علاقمند هستید می توانید مقاله های طرز تهیه شیرینی الماسی و طرز تهیه میکادو بازاری را نیز مطالعه کنید. )

طرز تهیه تارت توت فرنگی

بعد آن را در ظرف دلخواه ریخته و توت فرنگی ها را به مقدار دلخواه به روی آن اضافه کنید و آن را تزیین کنید.

طرز تهیه تارت سیب

برای تهیه تارت سیب به مواد زیر نیازمندیم:

١.آرد : ۳۰۰ گرم

٢.کره : ۲۰۰ گرم

٣.شکر : ۱۰۰ گرم

۴.کره : ۱۰۰ گرم

۵.وانیل : یک سوم پیمانه

۶.آب : سه قاشق غذا خوری

٧.زرده تخم مرغ : سه عدد

٨.نمک : یک چهارم قاشق چای خوری

٩.سیب : به میزان دلخواه

فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. در ابتدای کار آرد و نمک را در کاسه ای ریخته و مخلوط کنید. سپس کره ۲۰۰ گرمی را از داخل یخچال بیرون بیاورید. این قالب کره را به صورت مکعب های کوچکی برش بزنید و مکعب های کره را به آرد اضافه کنید. مخلوط کره و آرد را با نوک انگشتان مالش دهید تا به صورت دانه های شن شود. زرده ی تخم مرغ را مخلوط کنید و بعد سه قاشق آب را به آن اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ و آب را به سایر مواد اضافه کنید. با انگشتان دست مواد را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را درون کیسه فریز قرار داده و اجازه دهید به مدت یک ساعت در یخچال باقی بماند.

در مرحله بعدی، سیب ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه های نازک ببرید. ورقه های سیب را برای جلوگیری از سیاه شدن در مخلوطی از آب لیمو و آب سرد قرار دهید.

طرز تهیه تارت سیب با خمیر هزارلا ترکی

قالبی که برای تارت در نظر گرفته اید را بردارید و با کره چرب کنید. خمیر را از یخچال بیرون آورید و روی یک کاغذ روغنی یا وردنه باز کنید. کف و دیواره های قالب را با خمیر بپوشانید. آن گاه ورقه های سیب را روی خمیر بچینید تا سطح خمیر کاملا پوشانده شود. ۱۰۰ گرم شکر را با وانیل مخلوط کنید و این مخلوط را روی ورقه های سیب بپاشید. سپس ۱۰۰ گرم کره را خرد کنید و روی ورقه های سیب بریزید. قالب را در درون فری که از قبل گرم کرده اید، به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید، البته بسته به نوع فر، این مدت متفاوت خواهد بود.در آخر بعد از اینکه خمیر تارت طلایی شد، آن را از فر بیرون بیاورید و بعد از خنک شدن برش بزنید و همراه با خامه، بستنی و یا مربا به صورت دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه تارت ساده

برای درست کردن تارت ساده به مواد زیر لازم داریم:

١.کره : ۱۲۵ گرم

٢.آرد ساده : ٢ تا ۳ پیمانه

٣.شکر : ٣/۴ پیمانه

۴.تخم مرغ (زرده) : ۱ عدد

۵.آب یخ : ۱ قاشق غذا خوری

۶.وانیل‏ : ۱ قاشق چای خوری

تارت مدرن روسی

کره یخ زده را خرد کنید و فر را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی‏ گراد روشن کنید. سپس کره، آرد، وانیل و شکر را با هم ‌زن یا دست مخلوط کنید تا شکلی شبیه خرده ‌نان به خود بگیرد. بعد از آن زرده تخم ‌مرغ و آب یخ را به مخلوط اضافه کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد.

تارت بدون قالب

خمیر را بین دو ورقه کاغذ مخصوص شیرینی‌ پزی که آردی شده پهن کنید، به طوری‌ که به شکل دایره‌ ای به گردی ۱۰ سانتی ‏متر در بیاید. سپس خمیر را با کاغذ ها داخل یخچال قرار دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. بعد خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه به صورت دایره‌ ای به قطر ۳۴ سانتی متر پهن کنید. در ته یک ظرف که اندازه ته آن ۲۶ سانتی ‌متر باشد و ۲.۵ سانتی ‌متر عمق دارد، خمیر را طوری پهن کنید که لبه ‏ها را هم بپوشاند. اضافه لبه‏ های خمیر را بگیرید و خمیر را برای ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند. سپس با چنگال به خمیر ضربه بزنید تا سوراخ سوراخ شود و بعد روی خمیر را با کاغذ روغنی بپوشانید. لوبیا، نخود یا برنج نپخته را روی آن بریزید و آن را در فر داغ بگذارید. آن را در فر برای ۱۰ دقیقه بپزید تا وقتی آن را لمس می کنید، سفت باشد. لوبیا و کاغذ را از روی خمیر بردارید. سپس دوباره آن را برای ۸ تا ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا به رنگ طلایی روشن دربیاید. خمیر را از فر خارج کنید و دمای فر را به ۱۸۰ درجه کاهش دهید. در آخر بعد از این‌ که هر نوع فیلینگ شیرینی که خواستید را در آن ریختید، آن را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر داخل فر قرار دهید.

تارت به عنوان یک شیرینی خوشمزه و دلچسب می تواند میان وعده ای عالی باشد. مربای داخل تارت نقش مهمی در طعم تارت دارد. تارت در واقع یک نوع شیرینی است که از مواد پر کننده تهیه می شود. خمیر این نوع شیرینی با خمیر سایر شیرینی ها متفاوت است. برای مثال تارت میوه ای از جمله تارت هایی با طعم خارق العاده است. تارت ها بسته به اینکه از چه موادی پر می شوند، نام های متفاوتی دارند. به عنوان مثال تارت شکلاتی از شکلات پر شده است. همچنین علاوه بر میوه ها می توانید بسته به ذائقه خود از سایر مواد پر کننده برای تارت استفاده کنید.

اگر به مطالعه این مقاله علاقه داشتید پیشنهاد می کنیم مقاله های طرز تهیه پاپسیکل کیک و طرز تهیه کیک چوبی را نیز مطالعه فرمایید.