طرز تهیه پاپسیکل کیک

به کیک هایی با روکش شکلاتی و چوب بستنی که داخل قالب بستنی درست می‌شوند، اصطلاحاً پاپسیکل کیک می گویند. پاپسیکل کیک‌ ها با چوب بستنی و به شکل بستنی درست می شوند، ولی پاپس کیک‌ ها با چوب نازک ‌تر و شبیه آبنبات‌ چوبی درست می شوند. ( مقاله های فوت و فن شیرینی […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

به کیک هایی با روکش شکلاتی و چوب بستنی که داخل قالب بستنی درست می‌شوند، اصطلاحاً پاپسیکل کیک می گویند.

پاپسیکل کیک‌ ها با چوب بستنی و به شکل بستنی درست می شوند، ولی پاپس کیک‌ ها با چوب نازک ‌تر و شبیه آبنبات‌ چوبی درست می شوند.

( مقاله های فوت و فن شیرینی لطیفه و طرز تهیه شیرینی دانمارکی قنادی ها را به شما پیشنهاد می کنیم. )

پیشنهاد ویژه: برای آموزش کار در کافی شاپ می توانید از ثبت نام در دوره کافی شاپ فنی حرفه ای شروع کنید.

از پاپسیکل کیک ‌ها در مهمانی‌ها، تولدها و شب یلدا میتوان استفاده کرد؛ زیرا میتوان به دلخواه برای مناسبت‌های مختلف آنها را تزئین کرد. همچنین برای تولد، ولنتاین یا مناسبت‌های مختلف میتوانند هدیه خوب و خوشمزه ‌ای باشند.

پاپسیکل کیک‌ ها به راحتی درست می شوند و نیاز به فر ندارند. شما میتوانید از کیک های آماده استفاده کنید.

حتی برای تهیه پاپس ‌کیک نیاز به قالب هم ندارید؛ در نتیجه میتواند گزینه خوب و راحتی برای دورهمی‌ها باشد.

پاپسیکل شکلاتی آسان

طرز تهیه پاپسیکل شکلاتی آسان

مواد لازم برای تهیه‌ی  پاپسیکل شکلاتی آسان:

  • ۲۰۰ گرم کیک شکلاتی
  • یک بسته خامه صبحانه
  • ۲۰۰ گرم شکلات تخته ای کاکائویی
  • چوب بستنی
  • قالب پاپسیکل

ابتدا کیک شکلاتی را با دست پودر میکنیم و سپس به آن چند قاشق خامه صبحانه اضافه می کنیم و با دست هم میزنیم تا خمیر شود. برای بهتر شدن بافت خمیر می‌توانیم کمی شکلات مایع هم به آن اضافه کنیم. همچنین میتوانیم کیکمان را از روز قبل بپزیم و بگذاریم یک روز استراحت کند  تا بهتر شکل بگیرد.

شکلات تخته ای را خرد می کنیم و داخل کاسه ‌ای می ریزیم و با حرارت غیر مستقیم بن ‌ماری می کنیم.

مقداری از شکلات را داخل قالب می ریزیم و با قلم مو یا فرچه یا حتی پشت قاشق همه قسمت های قالب را می پوشانیم. سپس قالب را برمی گردانیم تا اضافه‌ های شکلات بریزد.

برای اطمینان از اینکه شکلات ها به قالب نچسبند می‌ توانیم قالب را کمی چرب کنیم؛ اما نیازی هم به این کار نیست.

حالا قالب را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر می گذاریم تا شکلات ببندد. سپس قالب را در می آوریم و دوباره به همان قسمت ها شکلات می زنیم و دوباره قالب را داخل فریزر می گذاریم.

بعد از ده دقیقه دوباره قالب را در می آوریم و از خمیر، داخل قالب میریزیم. چوب بستنی را داخل قالب ‏قرار می دهیم و با دست یا قاشق خمیر را فشار می دهیم تا سفت و فشرده بشود. حواسمان باشد که خیلی مواد زیادی نریزیم تا جا برای شکلات هم بماند.

حالا دوباره روی مواد را شکلات می ریزیم و کاملا روی مواد را می پوشانیم، دور قالب را تمیز می کنیم و قالب را به مدت ده دقیقه دیگر داخل فریزر قرار می دهیم. قالب را از فریزر در می آوریم، یک لایه دیگر شکلات روی آن می ریزیم و دوباره قالب را داخل فریزر قرار می دهیم.

بعد از ده دقیقه قالب را از فریزر در می آوریم و به راحتی  پاپسیکل کیک‌ها را  از قالب خارج می کنیم.

در این مرحله می توانیم با شکلات آب شده، شکلات های رنگی، خمیر فوندانت یا ترافل رنگی روی آنها را تزئین کنیم.

طرز تهیه پاپسیکل کیک بدون قالب

طرز تهیه پاپسیکل بدون قالب 

برای تهیه پاپسیکل بدون قالب ابتدا باید کیک شکلاتی یا ساده‌ای که از قبل پختیم را پودر کنیم.

سپس به آن خامه صبحانه اضافه می کنیم. (می توانیم کمی شکلات مایع هم اضافه کنیم) مخلوط می کنیم تا بافت آن خمیری شود.

۲۰ گرم از خمیر را برمی داریم و با کف دست گلوله می کنیم، سپس چوب یا نی پاپس را داخل شکلاتی که از قبل بن ‌ماری کردیم می زنیم و بعد داخل گلوله کیکی فرو می کنیم.

کیک های گلوله شده را به مدت ۱۰ یا ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم شکلات خودش را بگیرد و نی پاپس سفت شود.

( خوب است که مقاله آموزش ماکارون و شیرینی شکری را نیز مطالعه کنید. )

پس از  ۱۵ دقیقه کیک ها را از یخچال در می آوریم و داخل شکلات آب‌ شده می زنیم به طوری که کاملا سطح گلوله ها را شکلات بپوشاند. گلوله ها را کمی بالای ظرف شکلات نگه میداریم تا شکلات‌های اضافه بریزند.

پاپس کیک‌ها را روی کاغذ نچسب قرار می دهیم و دوباره به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم.

برای شکلات روی پاپس کیک‌ ها می توانیم از شکلات سفید، کاکائویی یا شکلات‌ های رنگی استفاده کنیم.

۱۵ دقیقه کاپ کیک ها را از یخچال در می آوریم و اضافه‌های شکلات‌هایی که روی کاغذ ریخته بودند را می‌گیریم تا سطح پاپس کیک‌ها صاف و مرتب شوند.

پاپس کیک‌های ما آماده هستند و میتوانیم‌ با شکلات و یا فوندانت روی آنها را تزئین کنیم.

برای تهیه پاپسیکل‌های قلبی، باید قالب پاپسیکل قلبی تهیه کنید.

  • ۲۰۰ گرم کیک شکلاتی یا ساده ( می توانید از مقاله طرز تهیه کیک قهوه نیز برای درست کردن کیک استفاده کنید. )
  • ۲۰۰ گرم شکلات تخته ای سفید یا کاکائویی
  • یک بسته خامه صبحانه
  • چوب بستنی
  • قالب پاپسیکل قلبی

ابتدا کیکی که از قبل پختیم را پودر میکنیم و سپس به آن خامه صبحانه اضافه میکنیم تا خمیری شود(میتوانیم کمی شکلات مایع هم به آن اضافه کنیم).

سپس شکلات تخته‌ای‌ها را خورد میکنم و در ظرفی با حرارت غیر مستقیم‌ بن‌ماری میکنیم.

با شکلات‌های آب‌شده داخل قالب های قلبی را میپوشانیم و قالب را برمیگردانیم تا اضافه شکلات‌ها بریزد و بعد چوب بستنی را در جای آن میگذاریم؛ سپس قالب را به مدت ده دقیقه داخل فریزر قرار میدهیم.

بعد قالب را درمی‌آوریم و دوباره با شکلات همان سطح را یک لایه دیگر شکلات میزنیم و برای ده دقیقه دیگر داخل فریزر قرار میدهیم تا سفت شود.

پس از ده دقیقه قالب را درمی‌آوریم و از خمیر داخل قالب میریزیم و با‌ پشت قاشق یا انگشت آنرا سفت میکنیم. یک لایه از شکلات را روی آن میریزیم و دور قالب را تمیز میکنیم و به مدت ده دقیقه داخل فریزر میگذاریم. بعد از ده دقیقه یک لایه دیگر شکلات میریزیم و ده دقیقه دیگر داخل فریزر قرار میدهیم.

بعد از ده دقیقه‌ی پایانی، قالب را درمی‌آوریم و پاپسیکل‌ها را به راحتی از قالب درمی‌آوریم.

( اگر به پخت شیرینی ها علاقمند هستید می توانید مقاله های طرز تهیه شیرینی الماسی و طرز تهیه میکادو بازاری را نیز مطالعه کنید. )

برای تزئین پاپسیکل‌های قلبی‌مان میتوانیم از شکلات مایع، شکلات تخته‌ای رنگی یا کاکائویی آب‌شده، ترافل رنگی و یا فوندانت استفاده کنیم.

میتوانیم از شکلات تخته‌ای رنگی دلخواه برای درست کردن روکش پاپسیکل‌هایمان استفاده کنیم؛ برای مثال از شکلات قرمز یا صورتی میتوانیم استفاده کنیم‌.

همچنین می توان از شکلات های بن‌ماری شده داخل قیف بریزیم و پاپسیکل‌هایمان را تزئین کنیم. اگر قیف نداریم میتوانیم داخل یک کیسه فریزر بریزیم و نوک آنرا یک سوراخ کوچک بزنیم و مثل قیف از آن استفاده کنیم.

پاپسیکل‌های قلبی آسان ما آماده هستند!

اگر به مطالعه این مقاله علاقه داشتید پیشنهاد می کنیم مقاله های طرز تهیه پاپس کیک و طرز تهیه کیک چوبی را نیز مطالعه فرمایید.