تبلیغ نویسی چیست

امروزه برای آن که بتوانید کاربران را جذب کنید و از آن ها مشتری وفادار بسازید لازم است از روش های نوین و اصولی برای تبلیغ استفاده کنید. امروزه مفاهیمی مانند تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ به کار میروند که همه برای ورود به این حوزه باید به صورت اصولی آموزش ببینند. ما در آریا […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: مقالات سئو
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

امروزه برای آن که بتوانید کاربران را جذب کنید و از آن ها مشتری وفادار بسازید لازم است از روش های نوین و اصولی برای تبلیغ استفاده کنید. امروزه مفاهیمی مانند تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ به کار میروند که همه برای ورود به این حوزه باید به صورت اصولی آموزش ببینند. ما در آریا تهران آموزش کپی رایتینگ را با ارائه مدرک بین المللی فنی و حرفه ای در کوتاهترین زمان و مطابق با سرفصل های سازمان فنی و حرفه ای کشور ارائه میدهیم. شما میتوایند برای پاسخ به سوال تبلیغ نویسی چیست و آشنایی با تکنیک های تبلیغ نویسی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تبلیغ نویسی چیست

دیجیتال مارکتینگ دارای بخش های مختلف است که افراد برای پیشرفت کسب و کارشان باید از روش های مختلف برا جذب بیشتر مشتری و بهبود کسب و کارشان استفاده کنند. در این حوزه تبلیغ نویسی یا کپی راتینگ مطرح میشود که ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تبلیغ نویسی چیست و چگونه متوان این کار را به صورت حرف ای انجام داد؟

تبلیغ نویسی هنر و علم نوشتن است که این نوشتن میتواند در وب سایت ها ، تبلیغات بروشوری و کاغذی، تبلیغات رسانه ای و تبلیغات شبکه های اجتماعی و غیره باشد.

امروزه فقط گفتن ین که محصول ما خوب و باکیفیت است کاربارن را جذب نمیکند و آن ها را برای خرید محصول و استفاده از خدمات تان مجاب نمیکند. به همین دلیل شما باید از روش های جدید برای ایین کار استفاده کنید تا بتوانید کسب و کارتان را بهبود بخشید.

در تبلیغ نویسی اهدافی برای تبلیغ در بیلوبرد ها، بروشور ها، تبلیغات در رسشانه هیا اجتماعی مانند تلویزیون و رادیو، خبرنامه ها، پست های اینستاگرام، پست های وبلاگ ها و … دنبال میشود که در هر حوزه باید تخصص هایی را ارتقا بخشید.

در واقع هدف ار تبلغی نویسی این است که کاربارن بیشتری را جذب کنید و از آن ها مشتری و حتی مشتری وفادار بسازید این کار به راحتی انجام نمیشود و شمات باید به صورت اصولی آن را یاد بگیرید تا به یک کپی رایتر موفق تبدیل شوید.

اگر نمیدانید کپی رایتر یا تبلیغ نویس کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد و درامد کپی رایتر در ایران چقدر است حتما مقاله کپی رایتر کیست را مطالعه کنید.

شما میتوانید برای دریافت خدمات تبلیغ نویسی آنلاین . آفلاین با همکاران ما در آریا تهران تماس بگیرید تا تخصصی ترین خدمات ر با قیمت مناسب به شما ارا|ئه دهیم.

تبلیغ نویسی چیست
تبلیغ نویسی چیست

کاربرد تبلیغ نویسی

به طور کلی میتوان گفت هدفی که تبلیغ نویسی دنبال میکند جذب کاربارن بیشتر و بهبود فروش محصولات و معرفی خدمات میباشد. تبلیغ نویسی رد حوزه های مختلف کاربرد دارد و امروزه صاحبان کسب و کار برای رونق کسب و کارشان از این موضوع غافل نمیشوند و اهمیت آن را دریافته اند.

در این قسمت تعدادی از مهمترین کاربرد تبلیغ نویسی را با هم بررسی میکنیم تا شما بیشتر با حوزه هایی که میتوان تبلیغ نویسی را انجام داد آگاهی پیدا کنید.

تبلیغات چاپی

در تمام آگهی هایی که به صورت چاپی هستند مانند روزنامه ها و کتب ها و بروشور ها و کاتالوگ ها و … میتوان از اصول و تکنیک های تبلیغ نویسی بهره برد. البته قطعا شما هم در این تبلیغات نمونه هایی را مشاهده کرده اید که صرفا دارای نام و شماره هستند که قطعا این تبلیغات نسبت به تبلیغاتی که از روش های نوین استفاده میکنند مخاطبان کمتری را جذب میکنند. در این حوزه تبلیغاتی که به صورت تکنیکی نوشته شده باشند و نیاز مخاطب را پاسخ داده باشند میتوانند پیروز شوند و سهم بیشتری از مخاطبان را به مشتری خود تبدیل کنند.. دراین تبلیغات چاپی شاید صد ها تبلیغ نوشته شود و شما باید وجه تمایزی بین تبلیغ خود و تبلیغ دیگران اعمال کنید که بتوانید در رقابت پیروز شوید و کاربران را به خرید محصولات تان ترغیب کنید. هرچه شما بیشتر از تکنیک های تبلیغ نویسی بهره گرفته باشید میتوانید درصد موفقیت تان را افزایش دهید و رقبا را کنار بزنید.

تبلیغات پیامی

ممکن است شکا از کاربرانی که از سایت تان و یا صفحه اینستاگرام تان دیدن کرده است اطلاعات تماس مانند شماره موبایل و یا آدرس ایمیل دریافت کرده باشید. شما میتوایند با این اطلاعات تماس با کاربران تان در تماس باشید و تلاش کنید آن ها را به مشتری تبدیل کنید . البته که این کار راحت نیست و شما بایدبه صورت کاملا ترغیب کننده تبلیغات خو را انجام دهید. به تبلیغات در این حوزه تبلیغ نویسی پیامی گفته میشود. در این نوع از انواع تبلیغ نویسی پیام هایی برای فروش بیشتر به کاربران ارسال میشود که این پیام ها باید مختصر و در عین حال مفید باشد و لپ کلام را بیان کند.

تبلیغ نویسی در کاتالوگ، بروشور، تراکت و کارت ویزیت و غیره

در گذشهت همه برای چاپ ترکت و کارت ویزیت و تبلیغات این چنینی طراحی و متن خاصی را در نظر نداشتن و حتی از یکدیگر کپی میکردند اما امروزه این روش جوابگو نیست و نمیتواند شما را به اهداف تجاری تان برساند. ما باید رد این تبلیغات کنجکاوی بیشتر کاربران را برانگیزید و سعی کنید از روش های تحریک کننده برای خرید بیشتر محصولات و دریافت خدماتتان استفاده کنید. تبلیغ نویسی در این حوزه باید به گونه ای باشد که افراد را تغیب کند برای کسب ازطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند و یا به وبسایت و صفحه اینستاگرام تان مراجعه کنند.

تبلیغ نویسی رسانه ای

تبلیغ نویسی در رسانه ها مانند تلویزیون و رادیو از دیگر کاربرد هایی است که این حوزه را در نظر صاحبان کسب و کار ها مهمتر جلوه داده است.وقتی شما در این رانه ها تصمیم به تبلیغ میگیرید باید هزینه زیادی پرداخت کنید پس باید با احتیاز متن خود را انتخاب کنید که بتواند بیشتری بازدهی را زا آن داشته باشید. تبلیغ نویسی رادیویی و تلویزیونی اهمیت بسیار بالایی دارد و میتواند چندین برابر هزینه ای که برای تبلیغات انجام داده اید رابه شما برگرداند. شما باید این تبلیغ نویسی را به گونه ا انجام دهید که مخاطبان را میخکوب کنید و به آن ها اجازه ندهید یک لحظه از تلویزیون و یا رادیو دور شوند. این کار نیاز به تخصص دارد و شما باید تکنیک های جدید را به کار گیرید تا بتوانید در این بازار رقابت پیروز شوید.

بخش مهم یک تبلیغ

به طور کلی میتوان گفت که یک تبلیغ از ۳ قسمت اصلی تشکیل شده است:

  •  عنوان تبلیغ : اصلی ترین بخش تبلیغ عنوان است که نخستین قسمتی است که به کاربر نمایش داده میشود و او را جذب میکند. پی باید برای انتخاب عنوان جذاب و ترغیب کننده زمان زیادی صرف کرد و از خلاقیت و ایده های نو بهره گرفت. شما باید عنوان را به گونه ای انتخاب کنید که کاربر با یک بار خواندن آن متوجه شود که تبلیغ در مورد چیست و باید آن را طوری بنویسید که نشان دهید نیاز کاربر را میتوانید برطرف کنید.
  • متن زیر عنوان : این قسمت توضیحات بیشتر درباره عنوان است و شما باید آن را توضیح بیشتری از عنوان در نظر بگیرید. البته این قمست هم باز نباید خیلی طولانی نوشته شود و باید از کلمات ترغیب کننده و جذاب بهره گرفته شود و به عبارتی باید متن تکمیل کننده عنوان باشد.
  • متن تبلیغ : در این قسمت تمام توضیحات جزیی درباره محصول و یا خدمات را توضیح میدهید و این بخش مربوط به معرفی میباشد. شما در این قسمت تمام تکنی ها را برای ایجاد علاقه در کاربر به کار میگیرید و این آخرین شانس شما برای جذب کاربر است.

تکنیک های تبلیغ نویسی

  • روانشناسی رنگ

استفاده آگاهانه از رنگ اولین تکنیکی است که در تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ به آن دقت داشته باشید. این تکنیک در هر نوع بازاریابی بصری استفاده می شود. (مطالعه بیشتر :‌ کپی رایتیینگ چیست )

تکنیک تبلیغات روانشناسی رنگ به راحتی قابل درک است. رنگ متفاوت از رنگ استاندارد می تواند در نهایت احساس اشتباهی را به تصویر بکشد، نه آن چیزی که هدف طراحی آن بوده است.

برای آن که بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید باید از رنگ خاصی استفاده کنید. در انتخاب رنگ باید با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشید و متناسب با سلیقه کاربر بهترین رنگ را انتخاب کنید.

اهمیت هر رنگ و اینکه آیا کار خود را انجام می دهد را در نظر بگیرید. تبلیغات خلاقانه برای انتقال پیام بدون کلام به طرح های رنگی جالب متکی است. انتخاب های ساده مانند استفاده از رنگ پررنگ برای دکمه فراخوان می تواند نرخ کلیک را تا حد زیادی افزایش دهد.

گاهی اوقات یک رنگ در یک برند آنقدر مهم است که به موجودیت خود تبدیل می شود، مانند قرمز کوکاکولا یا تیفانی آبی.

در آگهی زیر از رنگ برند تیفانی آبی و یک عکس سیاه و سفید برای تکمیل استفاده شده است. توجه داشته باشید که این مدل همچنین به بیننده “نگاه مستقیم” می دهد. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

با شرکت در کلاس های آموزش دیجیتال مارکتینگ مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

تکنیک های تبلیغ نویسی
تکنیک های تبلیغ نویسی
  • ساختارمندی استاندارد

درست مانند استفاده از روانشناسی رنگ، یک ترکیب متعادل در هر جلوه بصری بسیار مهم است. ترکیب بندی نحوه قرارگیری همه عناصر در یک فضای دیداری است و باید سعی کنید المان ها را د رجای مناسب خود به کار ببرید.

یک ترکیب می تواند اهداف مختلفی داشته باشد، از کشیدن چشم بیننده به یک نقطه خاص یا ایجاد یک جریان بصری از بالا به پایین.

راه های زیادی برای تنظیم یک ترکیب متعادل وجود دارد. قوانین اساسی برای یک ترکیب عالی اصول گشتالت نامیده می شود. اینها شامل قوانین بصری مانند سادگی، همزمانی و ارتباط است.

الزام نیاز به تبلیغ نویسی در کسب و کار

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا در کسب و کار خودم به تبلیغ نویسی نیاز دارم؟ در واقع در دنیای امروز همه به تبلیغ نیاز دارند و اگر تبلیغ نویسی به درستی انجام شود میتواند کسب و کار شما را چندین پله بهبود بخشد. در این قسمت دلایل الزام نیاز به تبلیغ نویسی در کسب و کار را با هم بررسی میکنیم:

  • بهبود کسب و کار

امروزه استفاده از تبلیغ نویسی در کسب و کار های اینترنتی رو به افزایش است و کمتر کسب و کار اینترنتی است که از این موضوع برای بهتر شدن کسب وکارش استفاده نکند. در واقع به تجربه ثابت شده است که تبلیغ نویسی میتواند سود شما را چندین برابر کند و کسب و کار شما را جز کسب و کار های موفق قراردهید. شاید ابتدا هدف شما از تبلیغ نویسی فروش بیشتر باشد اما در نهایت اهداف شما هم تغییر میکند.

تبلیغ نویسی سبب میشود که از خدمات و محصولات تان برندینگ سازی اتفاق بیفتد و شما در ذهن کاربران ثبت شوید. شاید کاربان از شما خریدی هم نکنند اما وقتی برندینگ سازی اتفاق میفتد همیشه شما و محصولات تان در ذهن کاربران حک شدید و همین امر میتواند به کسب و کار شما قدرت دهد.

ما در دوره دیجیتال مارکتینگ به صورت اختصاصی آموزش تبلیغ نویسی را نیز ارائه میدهیم و شما میتوانید در این دوره به صورت تکنیکی این مهارت را نیز یاد بگیرید.

الزام نیاز به تبلیغ نویسی در کسب و کار
الزام نیاز به تبلیغ نویسی در کسب و کار
  • بهره گیری از تبلیغ نویسی در تولید محتوا

شما باید سعی کنید به طرز استادانه ای تبلیغ نویسی انجام دهید. دیگر زمان ارائه تبلیغات واضح گذشته و شما باید از تکنیک هایی برای تبلیغاتی به اصلاح زیرپوستی استفاده کنید!

کاربر باید متن و محتوای شما رامطالعه کند اما شک نکند که شما قصد تبلیغ محصول و خدمات تان را دارید. اگر کاربر فکر کند که کار شما تبلیغ است به کیفیت خدمات شما شک میکند و مممکن است از خرید هم منصرف شود.

سعی کنید در تبلیغ نویسی از اضافه گویی بپرهیزید و ا زکلمات سخت و پیچیده استفاده نکنید. هرچه تملق بیشتر باشد کاربران بیشتری را از دست میدهید و هرچه از کلمات تخصصی استفاده کنید تعداد کاربران علاقه مند بیشتری را از دست میدهید و کسب و کارتان بهبود نمیابد.

این تبلیغ نویسی تنها در متن نیست و میتواند در سایر محتوایی که تولید میکنید مانند تصویر و ویدیو و فایل صوتی نیز نمایان شود. شما باید تکنیک هایی که برای تبلیغ نویسی توضیح دادیم را رعایت کنید تا بتوانید در این حوزه موفقیت بیشتری بدست اورید.

  • بهره گیری از تبلیغ نویسی در ساخت سایت

اگر شما سایت داشته باشید قطعا میخوایهد از طریق آن خدمات تان را به کاربران معرفی کنید در صورتی که محصولی برای فروش داشته باشید هدف تان از راه اندازی این سایت قطعا فروش بیشتر محصولات تان خواهد بود. البته گاهی هدف شما از راه اندازی یک سایت برندینگ سازی باشد که دراین صورت هدف شما فراتر از فروش محصول است و اهداف تجاری بزرگتری را دنبال میکنید.

به طور کلی تبلیغ نویسی در ساخت سایت میتواند شما را به همه اهداف تجاری تان برساند و کاربران بیشتری را با خدمات و محصولات تان آشنا کند. شم با داشتن یک سایت میتوانید کسب و کارتان را چندین برابر بهبود بخشید و فروش محصولات و خدمات تان را چنیدین برابر کنید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

  • تبلیغ نویسی برای فروش بیشتر در صفحات محصول

در سایت های فروشگاهی بهره گیری از تبلیغ نویسی بسیار دیده میشود و میتوان گفت مهمترین و رایج ترین کاربرد تبلیغ نویسی در صفحات محصولات است. تبلیغ نویسی در این صفحات سبب میشود که کاربران به خرید محصولات ترغیب شوندو حتی محصولات دیگر را هم بخرند. همین امر است که میتواند شما را به موفقیت بیشتر در کسب و کارتان برساند.

  • تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی

راه اندازی شبکه های اجتماعی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار گام مثبتی است اما باید بدانید در این شبکه های اجتماعی چگونه فعالیت کنید و از چه محتوایی برای جذب کاربران استفاده کنید. تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی میتواند باعث شود شما راه صد ساله در کسب و کارتان را یک شبه بروید و به موفقیت های بیشتری در زمان کوتاهتر برسید.

البته که تبلیغ نویسی در سایت و شبکه های اجتماعی با هم تفاوت دارد و شما باید نحوه تبلیغ نویسی در محیط های مختلف را یاد بگیرید تا بتو انید به اهداف خود برسید.

  • تبلیغ نویسی در ایمیل مارکتینگ

استفاده از کلمات جذاب و ترغیب کنند در پیام هایی که برای کاربران ارسال میکنید سبب میشود آن ها را به خرید بیشتر و استفاده از خد منات تان ترغیب کنید. سعی کنید مخاطبان خود را بشناسید و سعی کنید محتوایی تولید کنید که برای آن ها جذاب باشد و در عین حال آن ها را ترغیب کند که به صفحه هدف شما وارد شوند.