تابع FIND و SEARCH در اکسل

تابع FIND و SEARCH در اکسل یکی از کاربردی ترین توابع متنی در اکسل می باشند که ساختار بسیار ساده ای دارند و یادگیری آن می توانید در بسیاری از امور به شما کمک کند. اگر می خواهید بدانید چگونه در اکسل سرچ کنیم، با ما در این مقاله از آموزش تصویری جستجو در اکسل […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: Excel / ICDL
  • زمان مطالعه: 19 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

تابع FIND و SEARCH در اکسل یکی از کاربردی ترین توابع متنی در اکسل می باشند که ساختار بسیار ساده ای دارند و یادگیری آن می توانید در بسیاری از امور به شما کمک کند. اگر می خواهید بدانید چگونه در اکسل سرچ کنیم، با ما در این مقاله از آموزش تصویری جستجو در اکسل همراه باشید تا شما را با تابع FIND و SEARCH در اکسل آشنا کنیم. اگر هر گونه سوال یا مشکل در این مورد دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شما با شرکت در کلاس اکسل میتوانید تمام اصول کار با نرم افزار اکسل را یاد بگیرید و بادریافت مدرک فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

اکسل چیست

اگر بخواهیم که به طور واضح بگوییم اکسل چیست و یه اطلاعات ریزی در باره اکسل بدهیم به شرح زیر می باشد:

همانطور که میدانید اکسل جزو یکی از نرم افزار های مایکروسافت از زیر مجموعه های آفیس می باشد. این نرم افزار به دلیل قدرت بالایی که در محاسبات دارد توانسته است به یکی از بهترین و ارزشمندترین نرم افزار در دنیا تبدیل شود و در دنیای تجارت نقش مهمی داشته باشد.

شاید برای بعضی از افراد سوال باشد که اکسل در چه زمینه ای استفاده می شود در جواب این سوال باید بگویم که با نرم افزار اکسل تقریباً می‌توان همه کاری انجام داد از جمله محاسبات مالی ادارات و شرکت ها که با فرمول نوسی هایی که اکسل دارد میتوان به راحتی این عمل را انجام داد و به راحتی محاسبه کرد.

می توان گفت که از اکسل استفاده های دیگری هم میشود برای مثال ثبت آمار و اطلاعات جدول بندی محصولات و همچنین ایجاد نمودار و گراف بر اساس داده ها برای نمایش دادن وضعیت عملکرد کار شما در گذر زمان نشان داده می‌شود تقریباً همانطور که در بالا گفته شد با اکسل می توان همه کاری انجام داد.

حال که با نرم افزار اکسل آشنا شده اید باید بگویم که اکسل FIND function یا تابع find یا دستور های زیادی دارد که در این مقاله ما قصد داریم به تابع find در اکسل بپردازیم.

توجه داشته باشید که آموزش ما آموزش اکسل ۲۰۱۶ می باشد و تنها برای این نرم افزار ۲۰۱۶ کلاس اکسل برگزار خواهد شد. شما میتوانید با شرکت در کلاس اکسل آریا تهران در مدت زمان کوتاهی تمام اصول کار با نرم افزار اکسل را یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

در ادامه می توانید اطلاعات کاملی درمورد تنظیمات سرچ در اکسل بدست آورید.

تابع find در اکسل

باید بدانید که تابع find در اکسل میتواند که موقیعت یک کلمه یا جمله را در کل مطلب برای شما پیدا کند که این تابع نوعی شکل دستوری دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد. اگر سوالی در مورد فیلم آموزشی نحوه سرچ کردن در اکسل دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

پیشنهاد ویژه: برای شرکت در بهترین دوره آموزش اکسل از صفر تا صد، زیر نظر اساتید برتر کشور، به صفحه دوره اکسل مراجعه کنید.

انواع توابع جستجو در اکسل

انواع توابع جستجو در اکسل وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید از ابزارهای پیچیده تر برای پروژه های پیشرفته تری اقدامات مربوط به سرچ را انجام دهید. زمانی که شما بدانید چگونه می توان با استفاده از انواع توابع جستجو در اکسل سرچ کنید، دیگر هیچ مشکلی برای سرچ کلمه در اکسل حتی برای پروژه های بزرگ شما را تحدید نخواهد کرد و به راحتی می توانید در کوتاه ترین زمان سرچ اکسل را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه : آموزش حقوق و دستمزد

انواع تابع جستجو در اکسل عبارتند از:

  • تابع VLOOKUP
  • تابع HLOOKUP
  • تابع FIND

اگر می خواهید بدانید چگونه در اکسل جستجو کنیم در ادامه این مطالب را دنبال کنید.

فرمول find در اکسل

FIND( find_text, within_text, [start_num])

میتوان تشخیص داد که هر دو عبارت اول در  تابع شکل دستوری بالا  مهم هستند ولی میتوان گفت که عبارت سومی یک عبارت دلبخواهی یا اختیاری می باشد. توجه داشته باشید که در راهنمای اکسل برای بهتر نمایش دادن عبارت ها و عبارت های اختیاری از علامت [] استفاده میشود و همچنین عبارت های اجباری که نام برده شد. معمولاً به صورت پررنگ در جستجوی کلمه در اکسل یا عبارت به کاربر نشان داده می‌شود.

قصد داریم که شما را با هریک از تابع دستوری find آشنا کنیم و راه حلی برای رفع مشکل find در اکسل را به شما عزیزان ارائه دهیم.

یکی از قابلیت های مهم اکسل، قفل کردن یک یا تعدادی از سلول ها در اکسل می باشد که در مقاله قفل کردن سلول در اکسل به طور کامل در این مورد توضیح داده ایم.

تابع find در اکسل
تابع find در اکسل چیست

عبارت find_text در اکسل

درمورد جمله سازی با find باید بگوییم که می توان که از نام این عبارت تشخیص داد که وظیفه این عبارت جستجوی متن مورد نظر است باید در نظر داشته باشید که عبارتی که جستجو می کنید به صورت متنی باشد یعنی اگر که می ‌خواهید که به جای نشانی ستون مورد نظر که متن مورد نظر در آن قرار گرفته است می‌توانید که از عبارت متنی استفاده کنید یعنی چه کلمات را داخل ” ” قرار بدهید تا اکسل متوجه دستور متنی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : آموزش فرمول نویسی حقوق و دستمزد در اکسل با مطالعه این مقاله تمام اصول فرمول نویسی در اکسل را یاد میگیرید و به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ داده میشود.

عبارت within_tex در اکسل

در این عبارت نشانی بخشی که باید در آن جستجو می شود در این عبارت نوشته می شود که بر اساس موقعیت و همچنین تعداد حروف آن از چپ به راست رمان خروجی تابع نمایان می شودو همچنین عبارتی که در نوشته می شود همچنین در عبارت جستو جو می شوند

within_tex ‏ find_text ‌

اگر می خواهید بدانید خطای #### در اکسل چیست و چگونه باید آن را برطرف کرد، حتما مقاله خطای #### در اکسل را مطالعه کنید.

عبارت start_num در اکسل

همانطور که در بالا توضیح داده شد این عبارت اختیاری بوده و همچنین مشخص کننده این است که جستجو باید از چندمین حرف جستجو شده شروع بشود همچنین می توان گفت که همان‌طور مثال این عبارت ها هرکدام با یک برابر هستند یعنی در آغاز محل جستجو اولین حروف عبارت دو می باشد یعنی اگر که به ترتیب اندازه آن ۱۰ برای این ربات انتخاب کنید کلمه جستجو شده از حرف دهم آغاز می شود.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری صفر تا صد اکسل زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای و دریافت مدرک فنی حرفه ای بین المللی، به صفحه کلاس اکسل پیشرفته مراجعه کنید.

شیوه استفاده از تابع find در اکسل

در ابتدای این مقاله برای آن که بتوانید اطلاعات لازم را در مورد این تابع کسب کنید فیلم جامعی با تدریس برترین اساتید آریا تهران قرار داده شده است. اگر سوالی در این حوزه دارید میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

شما می توانید که برای استفاده از FIND function یا تابع find از روش های زیادی برای استفاده کردن از آن استفاده کنید که شما می توانید برای استفاده از آن از کلید میانبر های آن استفاده نمایید که کلید میانبر آن ctrl+f می باشد همچنین می توان گفت که انجام این کار کمی زمان گیر است برای همین می ‌توان که با یک تغییر کوچک در بخش کاربرگ آنرا انجام داد و همچنین اگر بتوانیم که با استفاده از قوانین خود اکسل تابع جستجو و یا چیزی مانند به آن به شکل فرمول در اکسل بنویسیم می ‌توانیم که به راحتی سرعت و دقت در جستجو و جایگزین کردن کلمات را افزایش داد.

اگر شما هم در تایپ کردن در اکسل با مشکلی رو به رو شده اید میتوانید مقاله تایپ در اکسل را بخوانید تا تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود و مشکل تایپ در نرم افزار اکسل برطف شود.

علاوه بر فرمولی شدن جستجو اکسل این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد که محاسبات خاص خود را با استفاده از عبارت های پیدا شده انجام بدهند.

همچنین شما با انجام کار های بالا می ‌توانید که به راحتی از تابع find در اکسل استفاده نمایید که متن ها به بخشهای آسان از این مبحث اشاره کردیم.

پیشنهاد ویژه : راست چین و چپ چین کردن اکسل

شیوه استفاده از تابع find در اکسل
نحوه استفاده از تابع find در اکسل

کلید میانبر find در اکسل

کلید میانبر find در اکسل به شرح زیر می باشد:

برای استفاده از کلید میانبر find در اکسل ابتدا باید از تب Home وارد قسمت Find & Select شوید ودستور Find را انتخاب کنید. برای این کار می توانید از کلید میانبر Ctrl+f نیز استفاده کنید. سپس پنجره Find برای شما باز می شود .(با زدن گزینه Option تمامی تنظیمات این دستور قابل مشاهده می باشد).

برای آشنایی با دستور search در اکسل در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

یکی از توابع مهم در نرم افزار اکسل تابع choose در اکسل میباشد. برای یادگیری صفر تا صد این تابع مهم و کاربردی پیشنهاد می کنیم، مقاله تابع choose در اکسل را مطالعه کنید.

تابع search در اکسل

برخلاف تابع find در اکسل، تابع search نسبت به حروف بزرگ و کوچک حساسیتی ندارد (Case Insensitive) و این امکان را به کاربر می دهد تا از علامت های جایگزین (Wildcard) در رشته های متنی استفاده کند. علاوه بر این شکل دستوری و پارامترهای تابع سرچ در اکسل مشابه با تابع find می باشد.

یکی از سوالات مهمی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود این است که فرمول جستجو در اکسل به چه صورت می باشد و برای رفع مشکل سرچ در اکسل چکار باید کرد؟

برای آشنایی با انواع روش های اضافه کردن ستون و سطر در اکسل، به صفحه اضافه کردن ستون و ردیف در اکسل مراجعه کنید.

فرمول سرچ در اکسل

SEARCH( find_text, within_text, [start_num] )

بدون شک نتیجه یا مقدار محاسبه شده با استفاده از تابع سرچ کردن در اکسل و دستور find در اکسل، موقعیت اولین حرف از یک عبارت است که در یک رشته متنی جستجو شده است.

با توجه به اینکه پارامترهای دو تابع فایند در اکسل و تابع جستجو در اکسل یکسان می باشد، از معرفی پارامترهای تابع سرچ خودداری می کنیم.

یکی از راه هایی که میتوان داده ها و اطلاعات را در اکسل آنالیز و تجزیه و تحلیل کرد رسم نمودار میباشد. برای آموزش کامل رسم نمودار خطی، دایره ای، میله ای، ستونی، مساحتی، عمودی، و دیگر نمودار ها و… به صفحه رسم نمودار در اکسل مراجعه کنید.

روش سرچ در اکسل

بسیاری از افراد برای سرچ در اکسل به دنبال کلید میانبر سرچ در اکسل هستند. بهترین روش سرچ اکسل به این صورت می باشد که باید برای جستجو عدد در اکسل وارد تب home شده و به بخش Editing بروید و گزینه Find & Select را انتخاب کنید و سپس عدد مورد نظر خود را در بخش Find جستجو کنید.

ساخت باکس جستجو در اکسل

ایجاد گزینه جستجو در اکسل بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی با استفاده از قالب بندی شرطی و فرمول ها به راحتی یک باکس جذاب بسازید.

باکس جستجو در اکسل درواقع یک نوع عملکرد سفارشی محسوب می شود که برای جستجوی مقدار خاص در داده های صفحه مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر این می توانید نتایج را نیز برجسته کنید.

برای ساخت باکس جستجو در اکسل یا ایجاد گزینه جستجو در اکسل می بایست از ویژگی Conditional Formatting (قالب بندی شرطی) استفاده کنید. این ابزار در تب Home قرار گرفته است که یک قانون جدید براساس فرمول مورد نظر برای قالب بندی سلول ها ایجاد می کند.

اگر می خواهید با انواع روش ای تبدیل عدد به حروف در اکسل آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل عدد به حروف در اکسل را مطالعه کنید.

ساخت باکس جستجو در اکسل
ساخت باکس جستجو در اکسل

تابع find و search در اکسل

شاید لیستی که نوشته اید را بخواهید از بین عبارت های آن جستجو کنید اما به دنبال این هستید که چطور می توانید این کار را انجام بدهید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که ما به شما اصلی ترین های آن را آموزش میدهیم.

دو موردی که وجود دارد برای اینکه که بتوانیم یک کلمه را در لیست جستجو کنیم تابع find و search در اکسل می باشند که به کمک هر یک از اینها می ‌توانیم کلمه مورد نظر را پیدا کنیم این دو تابع محبوبیت در بین کاربران دارد به کمک این تابع ها می‌توانیم که اسم خود را در بین لیست پیدا کنیم.

برای مثال برای نحوه سرچ در اکسل اگر دنبال کلمه (سلام) هستید جوانی که با استفاده از این دو تابع موقعیت کلمه سلام را پیدا کنید با توجه به اینکه موقعیت این کلمه برابر با تعداد حرف سرچ شده خواهد بود نکته مهم توجه داشته باشید که فاصله خالی در بین کلمات هم یک کلمه محسوب می شود و برنامه موقعیت سرچ شده به کار می رود.

اگر میخواهید مدرک فنی و حرفه ای اکسل دریافت کنید و در آزمون بین المللی فنی و حرفه ای شرکت کنید میتوانید با مطالعه نمونه سوال عملی اکسل با بیشتر سوالاتی که در این آزمون رو به رو میشوید آشنا شده و با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنید.

تابع find و search در اکسل
تعریف تابع find و search در اکسل

تفاوت find و search در اکسل

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید تابع Find در اکسل چیست و چه اهمیتی دارد. در این قسمت میخواهیم تفاوت find و search در اکسل را به شما توضیح دهیم تا با تفاوت find و search در اکسل اشنا کنیم و به شما توضیح دهیم جستجو سرچ کلمه در اکسل و جایگزینی چه تفاوت هایی با هم دارند و به سوال تفاوت تابع Find و Search چیست به زبان ساده پاسخ دهیم.

میتوان گفت که هرچند که به نظر می آید که تابع find و search در اکسل کاری یک نواخت و مشابه هم انجام میدهند ولی باید گفت که سخت در اشتباه هستیم.

FIND function به حروف کوچک و بزرگ انگلیسی حساس بوده و همچنین اجازه استفاده از حروف های جایگزین را به کاربر نمیدهد ولی تابع search هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان به راحتی برای سرچ جستجو در آن اقدام نمود که این مورد یکی از اصلی ترین تفاوت find و search در اکسل می باشد.

با مراجعه به صفحه تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در اکسل می توانید با چگونگی تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و بلعکس با استفاده از افزونه و بدون افزونه آشنا شوید.

رفع مشکل سرچ در اکسل

عدم جستجو (سرچ) و جایگزینی در اکسل یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند که معمولا این مشکل در ورژن های قدیمی تر بسیار رایج است و در صورتی که از نسخه های بالاتر نرم افزار اکسل استفاده کنید دیگر با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد.

برای جستجوی متن در اکسل در بسیاری از موقاقع فقط کافیست عینا عبارت مورد نظر را سرچ کنید. گاهی اوقات عبارت سرچ شده با مشکل تایپی روبرو است و به همین دلیل نتیجه مورد نظر را به شما نمایش نمی دهد.

اگر مشکل خاصی درمورد طریقه جستجو در اکسل دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند و مشکل را رفع کنند یا اینکه اصول جستجو در اکسل را با دقت بیشتری رعایت کنید.

اگر می خواهید بدانید فریز کردن به چه معناست و چگونه انجام می شود، حتما مقاله فریز کردن در اکسل را مطالعه کنید.

رفع مشکل سرچ در اکسل
رفع مشکل سرچ در اکسل

جستجوی لحظه ای و هایلایت کردن نتایج در اکسل

یکی دیگر از قابلیت های پرکاربرد نرم افزار اکسل، قابلیت جستجوی لحظه ای و هایلایت کردن نتایج در اکسل و همچنین جستجوی داینامیک در اکسل می باشد که با استفاده از توابع و فرمول ها و کد سرچ در اکسل انجام می شود.

جستجوی پیشرفته در اکسل

همانطور که گفتیم یکی از کاربردی ترین قابلیت های اکسل، جستجو و فراخوانی در رشته های مختلف متنی، جدول، بانک، سلول های اکسل و همچنین جستجوی همزمان چند کلمه در اکسل می باشد. search در اکسل روش های مخلتفی دارد و بر اساس نیاز و جزئیات مسئله طریقه سرچ در اکسل (نحوه سرچ در اکسل) متفاوت است.

در برخی مواقع جستجو به گونه ای است عبارت مورد نظر به طور دقیق مشخص نیست و برای این کار باید از قاعده کلی تری استفاده کنید که این کار به یک جستجوی سریع در اکسل نیاز دارد. به طور مثال اگر بخواهید به دنبال شماره تماس هایی بگردید که دو رقم آخر آن ها ۲۴ باشد باید این مدل جستجوها را توسط Wildcard انجام دهید. این امر نیز برای جستجوی نام خانوادگی در اکسل صدق می کند.

جستجوی فارسی در اکسل

شما با استفاده از جستجوی فارسی در اکسل به راحتی می توانید عبارات فارسی را در این نرم افزار سرچ کنید اما باید توجه داشته باشید که در هنگاک جستجوی فارسی در اکسل باید نکاتی را رعایت کنید تا به نتایچ درست دسترسی داشته باشید.

بعضی از حروف فارسی مانند حرف ی و ک که به دو صورت فارسی و عربی نوشته میشوند، در هنگام تایپ یا سرچ ممکن است برای شما مشکل ساز شوند.

در چنین شرایطی شما می توانید هر دو نوع حروف را در جستجو خود وارد کرده تا تمام نتایج را بتوانید مورد بررسی قرار دهید.

تابع find در پایتون

یکی از کاربردهای مهم تابع find در پایتون مربوط به پیدا کردن موقعیت یک رشته در رشته دیگر می باشد. این تابع به صورت یک روش در کلاس نوع داده ی رشته در پایتون تعریف شده است و به صورت زیر می توان آن را فراخوانی کرد. برای سرچ در رشته ها می‌ توانید از دستور find در پایتون به صورت زیر استفاده کنید.

string.find(value, start,end)

value: زیر رشته‌ای که در رشته‌ی string جستجو خواهد شد.

start: اندیس شروع جستجو در رشته‌ی

string end: اندیس پایان جستجو

value یک پارامتر اجباری می باشد در صورتی که start و end اختیاری هستند. اگر start و end را به تابع پاس ندهیم تابع find جستجو را در سراسر رشته انجام می‌دهد.

سرچ عدد در اکسل

برای سرچ عدد در اکسل می توانید از تمامی روش های گفته شده در این مقاله استفاده کنید. یکی از ساده ترین روش ها برای سرچ عدد در اکسل فشار دادن کلیدهای ترکیبی Ctrl+F و وارد کردن عدد مورد نظر در بخش find می باشد.

علاوه بر این شما می توانید برای میتوانید برای سرچ عدد در اکسل از تب home وارد بخش Editing شوید و گزینه Find & Select را انتخاب کنید و عدد مورد نظر خود را در بخش Find سرچ کنید.

سرچ عدد در اکسل
سرچ عدد در اکسل

دانلود فست فایند

در صورتی که جستجوگر ویندوز شما کند کار می کند و به دنبال یک جستجوگر حرفه ای هستید، نرم افزار جستجوگر Fast Find را امتحان کنید.

این نرم افزار بعد از اولین اجرا کل هارد دیسک شما را اسکن کرده و لیست کلی فایل ها را در دیتابیس خود ذخیره می کند و با جستجوی شما لیست فایل های یافت شده را پیدا میکند.

دستور find در اتوکد

با استفاده از دستور find در اتوکد می توانید در بی شمار text ها تغییراتی انجام دهید. برای این کار باید در خط فرمان این دستور را بنویسید و اینتر کنید. سپس در پنجره باز شده در قسمت find text string متن را نوشته و در قسمت replace with تغییرات متن مورد نظر را اعمال کرده و در نهایت با select object تمامی شکل فایل را انتخاب کرده و replace all را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

تابع look up

تابع look up جزو توابع سرچ در اکسل محسوب می شود. این تابع یک مقدار را از یک سطر، ستون یا جدول جستجو کرده و جواب را از یک سطر یا ستون معین دیگر باز می گرداند.

تابع جستجو در اکسس

یکی از امکاناتی که نرم افزاز اکسس در اختیار شما قرار می دهد، قابلیت ساخت موتور جستجو در اکسل می باشد. باید بدانید که تابع جستجو در اکسس یکی از کاربردی ترین و مهم ترین توابع در اکسس می باشد که به شما امکان جستجوکردن انواع داده ها را می دهد.

زمانی که شما بتوانید اطلاعات خود را در اکسس جستجو کرده و به سرعت به آن ها دسترسی پیدا کنید یکی از مهم تریم کارهایی است که باید یاد بگیرید چرا که در روند کسب و کار شما می تواند بسیار موثر باشد.

شما می توانید با استفاده از فرمول جستجو در اکسس انواع داده ها و اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کرده و اطلاعات دلخواه خود را در کوتاه ترین زمان دریافت کنید.

جمع بندی

مرسی از شما دوستان که ما را تا پایان مقاله جستجو در یک سلول با تابع Find همراهی کردید امیدواریم که با تابع find و search در اکسل آشنا شده باشید. شما میتوانید برای دیدن آموزش های جذاب دیگر ما به بخش مقالات مراجعه نمایید‌.

اگر سوالی همچنان در هر بخش از FIND function و آموزش تابع FIND در اکسل و یا توضیح کامل تابع FIND و نحوه جستجو در اکسل دارید میتوانید در قسمت نظرات سوالات تان را مطرح کنید تا کارشناسان حسابداری آریا تهران در کوتاه ترین زمان پاسخ سوال شما را بدهند.

سوالات متداول

چگونه مشکل سرچ در اکسل را برطرف کنیم؟

همانطور که در قسمت نحوه سرچ در اکسل توضیح دادیم، سرچ کردن در اکسل بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد کافیست فرمول آن را با دقت وارد کرده و مراحلی که در این مقاله توضیح داده شده است را انجام دهید.

فرمول فایند در اکسل چیست؟

فرمول find در اکسل به صورت FIND( find_text, within_text, [start_num]) می باشد که توضیحات لازم در این باره را در مقاله آموزش سرچ در اکسل می توانید مطالعه کنید.

تفاوت find و search در اکسل چیست؟

تابع find در اکسل به حروف کوچک و بزرگ انگلیسی حساس بوده و همچنین اجازه استفاده از حروف های جایگزین را به کاربر نمیدهد در صورتی که تابع search در اکسل هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان به راحتی برای سرچ جستجو در آن اقدام نمود.