دانلود و نصب گوگل کروم

دانلود گوگل کروم / Google Chrome، در حقیقت باید بدانید گوگل با ارائه گوگل کروم وارد عرصه مرورگر های وب شده است. با دانلود کروم شما می توانید در سریع ترین مدت زمان صفحات وبی که توسط شما جستجو شده است را مشاهده نمایید. البته یکی از قابلیت های این مرورگر قابلیت ناشناس یا Incognito […]
  • تعداد نظرات: 2
  • دسته بندی ها: ICDL / Internet
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

دانلود گوگل کروم / Google Chrome، در حقیقت باید بدانید گوگل با ارائه گوگل کروم وارد عرصه مرورگر های وب شده است. با دانلود کروم شما می توانید در سریع ترین مدت زمان صفحات وبی که توسط شما جستجو شده است را مشاهده نمایید. البته یکی از قابلیت های این مرورگر قابلیت ناشناس یا Incognito می باشد که هنگام جستجو هیچ رد پایی از مرور وب سایت ها باقی نمی ماند. پیشنهاد می کنم تا انتهای پست با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم نحوه دانلود و نصب گوگل کروم، نصب گوگل کروم در ویندوز ۱۰ و نحوه نصب گوگل کروم در ویندوز ۷ را مورد بررسی قرار دهیم.

پیشنهاد برای مطالعه: گوگل یعنی چه

نصب گوگل کروم

نصب گوگل کروم

چگونگی نصب گوگل کروم، اگر قصد نصب گوگل کروم فارسی جدید و یا نصب نسخه جدید گوگل کروم را دارید می توانید در انتهای این پست لینک مربوطه را دانلود و اقدام به نصب آن کنید. البته اگر با نحوه نصب گوگل کروم در کامپیوتر و یا نصب گوگل کروم فارسی برای اندروید (نصب گوگل کروم در گوشی) و نصب گوگل کروم قدیمی شناختی ندارید می توانید از طریق فیلم نصب گوگل کروم و تماشای اموزش نصب گوگل کروم جدید که در این صفحه موجود می باشد به راحتی گوگل کروم را نصب کنید.

همچنین لازم است بدانید گوگل کروم به علت داشتن خصوصیات و قابلیت های منحصر به فرد مانند: بروز رسانی سریع، دسترسی سریع به تنظیمات، تبدیل صدا به متن و …….. یکی از محبوب ترین مرورگر ها میان کاربران می باشد.

همچنین لازم است بدانید گوگل برای امنیت بیشتر تصمیم دارد از ترجمه صفحات در جعبه شنی استفاده نماید. در حقیقت به زبان ساده جعبه شنی به این معناست که زمانی مهاجم بر اینت تلاش است که به درون مرورگر نفوذ کند و بتواند از طریق آن به رجیستری و فایل های سیستمی دسترسی پیدا کند، در وضعیت جعبه شنی کار برای مهاجم سخت تر خواهد شد چرا که باید راهی برای دور زدن جعبه شنی نیز پیدا کند. در ادامه این پست می توانید به نحوه نصب گوگل کروم برای ویندوز ۱۰، آموزش نصب گوگل کروم برای ویندوز ۷ و نحوه نصب گوگل کروم اندروید ۴، راهنمای نصب گوگل کروم برای کامپیوتر و ….. دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد برای مطالعه: آشنایی با ربات های گوگل

علت نصب نشدن گوگل کروم در ویندوز ۷ در چیست

مشکل عدم نصب گوگل کروم چیست؟ در این بخش قصد داریم مشکلات عدم نصب گوگل کروم برای ویندوز ۸، ۱۰ و ۷ و علت نصب نشدن گوگل کروم در اندروید را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا گوگل کروم نصب نمیشه؟ بررسی خطا در نصب گوگل کروم (خطای نصب گوگل کروم)

مرورگر کروم با توجه به اینکه دارای سرعت پردازش سایر مشخصات، امنیت بالا به عنوان یکی از مرورگرهای محبوب شناخته شده است اما ممکن است دارای خطا و ارور هایی نیز باشد. مثلا امکان دارد در زمان استفاده و یا نصب این مرورگر با کد ۰xa043 رو به رو شوید. به همین علت در این بخش به بررسی این مشکلات می پردازیم.

برخی از روش های رفع مشکل عدم نصب کروم به شرح زیر می باشد:

  • در صورت بروز خطا در نصب کروم ابتدا آنتی ویروس را چک کنید و آن را غیر فعال کنید.
  • بررسی فعال بودن سرویس های الزامی
  • تغییر ریجستری برای رفع خطا و اجرا گوگل کروم
  • استفاده از نسخه های Beta کروم
  • فعال بودن User Account Control
  • حذف کردن دایرکتوری Google Update

بررسی فعال بودن سرویس های الزامی

بررسی فعال بودن سرویس های الزامی

برای بررسی فعال بودن این نوع سرویس لازم است به کنترل پنل رفته سپس به بخش System and Security مراجعه کرده و روی گزینه Administrative Tools کلیک نمایید.

بررسی فعال بودن سرویس های الزامی

در پنجره باز شده برنامه Services را انتخاب کرده و همانند تصویر زیر از بین سرویس های نشان داده شده Background Intelligent Transfer Service را انتخاب و باز کنید.

بررسی فعال بودن سرویس های الزامی

سپس در پنجره باز شده اطمینان حاصل کنید که گزینه Startup type در حالت Automatic تنظیم شده باشد. همچنین وضعیت Service status در حالت Running قرار گرفته باشد.

تغییر ریجستری برای رفع خطا و اجرا گوگل کروم

در این بخش برای رفع خطا و مشکل باید تمام رکورد های Google Chrome Update را پاک کنید. برای انجام این کار با استفاد از کلید ترکیبی Win+R بر روی کیبرد پنجره RUN باز می شود. سپس باید عبارت regedit را تایپ و گزینه OK را بزنید.

تغییر ریجستری برای رفع خطا و اجرا گوگل کروم

حالا باید به آدرس دایرکتوری بخش زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER / Google / Update / ClientState

حالا باید پوشه {۴DC8B4CA-1BDA-483e-B5FA-D3C12E15B62D} را پاک کنید.

تغییر ریجستری برای رفع خطا و اجرا گوگل کروم

در نهایت می توانید پنجره ریجستری را ببندید و مجددا نصب کروم را تست کنید. البته بعضی از افراد که تجربه در این زمینه داشته اند، توصیه کرده اند کلیه ریجستر های کروم را حذف کنید. برای انجام این شیوه از طریق آدرس دایرکتوری زیر اقدام به حذف آنها کنید.

  • HKEY_CURRENT_USER/Software/Google
  • HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Google
  • HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Wow6432Node/Google

فعال بودن User Account Control

 برای تست این روش ابتدا کلید ترکیبی Win+S بر روی کیبرد را فشار دهید. سپس عبارت user account control را تایپ کرده و جستجو کنید تا پنجره مربوطه باز شود.

فعال بودن User Account Control

در پنجره باز شده نوار لغزنده را بر روی حالت پیش فرض قرار داده و OK کنید.

فعال بودن User Account Control

حذف کردن دایرکتوری Google Update

یکی دیگر از مشکلاتی که برای نصب کروم باید آن را بررسی کنید در این مرحله می باشد. برای این کار کلید ترکیبی Win+R را فشار دهید. سپس در پنجره باز شده عبارت %LOCALAPPDATA%\Google\ را تایپ نمایید و اینتر کنید. حالا می توانید دایرکتور موردنظر را مشاهده نمایید آن را پاک کنید. سپس مجددا مشکل را تست کنید.

پیشنهاد برای مطالعه: مرورگر چیست

حذف کردن دایرکتوری Google Update

آموزش نصب گوگل کروم برای ویندوز ۷

آموزش نصب گوگل کروم برای ویندوز ۷

چگونه گوگل کروم را در کامپیوتر ویندوز ۷ نصب کنیم؟ اگر قصد نصب گوگل کروم برای کامپیوتر ویندوز ۷ را دارید می توانید از طریق ویدیو اموزش نصب گوگل کروم برای کامپیوتر ویندوز ۷ اقدام به نصب آن نمایید.

پیشنهاد برای مطالعه: وب سایت چیست

آموزش نصب گوگل کروم برای ویندوز ۱۰

آموزش نصب گوگل کروم برای ویندوز ۱۰

طریقه نصب گوگل کروم در ویندوز ۱۰ چگونه است؟ اگر قصد نصب گوگل کروم کامپیوتر دارید می توانید از طریق ویدیو زیر (آموزش گوگل کروم) اقدام به نصب گوگل کروم روی ویندوز ۱۰ نمایید.

دانلود و نصب ورژن جدید گوگل کروم

اگر قصد نصب گوگل کروم با لینک مستقیم را دارید می توانید در بخش زیر فایل های دانلودی برای گوگل کروم را مشاهده می کنید.

برای نصب گوگل کروم پرتابل، نصب گوگل کروم بتا می توانید به صورت مستقیم اقدام به دانلود و نصب آن نمایید.

همچنین شما می توانید برای نصب گوگل کروم فارسی از بازار (نصب گوگل کروم از بازار) و نصب گوگل کروم از مایکت به اپلیکیشن های مربوطه مراجعه نمایید و اقدام به نصب آن کنید.

پیشنهاد برای مطالعه: الگوریتم های گوگل در سئو

حذف نصب گوگل کروم

لازم به ذکر است در بیشتر دستگاه های اندروید نصب خودکار گوگل کروم صورت گرفته و نمی توان آن را حذف کرد اما می توانید آن را غیر فعال کنید. برای اینکار کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱- وارد تنظیمات Settings دستگاه شوید.

۲- بر روی برنامه و اعلان ها بزنید.

۳- روی گوگل کروم بزنید اگر نمی توانید کروم را مشاهده کنید روی دیدن همه برنامه ها یا اطلاعات برنامه بزنید.

۴- و گزینه غیر فعال کردن را انتخاب نمایید.

چگونه گوگل کروم را حذف و نصب کنیم ؟ در این بخش نحوه حذف و نصب گوگل کروم بر روی کامپیوتر را بررسی می کنیم.

در ویندوز ۱۰ می توانید بر روی منوی استارت که لوگوی ویندوز است کلیک راست کرده و گزینه Apps and features را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده روی «Google Chrome» کلیک کرده و دکمه uninstall «حذف نصب» را انتخاب نمایید. ( البته توجه داشته باشید در ویندوز ۱۱ این شیوه کمی متفاوت می باشد)

حذف نصب گوگل کروم
حذف نصب گوگل کروم

نصب گوگل کروم روی تلویزیون سامسونگ

نحوه نصب گوگل کروم روی تلویزیون ال جی و نحوه نصب گوگل کروم روی تلویزیون سونی( نصب گوگل کروم روی تلویزیون سونی) یا سامسونگ چگونه می باشد؟ ما در این بخش نحوه نصب گوگل کروم بر روی تلوزیون های هوشمند را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- راه اندازی مرورگر وب

  • بعد از برقراری ارتباط اینترنتی باید کلید SMART HUB که بر روی کنترل از راه دور تلویزیون قرار دارد، را فشار دهید.
  • در پنجره Smart HUB با استفاده از کلید های ناوبری چهار طرفه آیکون مرورگر وب را از قسمت Apps انتخاب کرده و در آخر کلید ENTER را بزنید تا مرورگر وب راه اندازی شود.

همچنین بخوانید: چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم


نصب گوگل کروم در آیفون

نصب گوگل کروم اپل، نحوه نصب گوگل کروم ایفون چگونه است ؟ ابتدا لازم است فایل گوگل کروم را در اپ استور دانلود کنید سپس گذرواژه یا Apple ID خود در وارد کرده سپس بر روی گزینه OK بزنید. و در آخر به صفحه اصلی مراجعه کرده و برنامه گوگل کروم را باز کنید.


نصب گوگل کروم روی هواوی

برای نصب گوگل بر روی گوشی هواوی کافیست آپ GSpace را از آپ استور هواوی دانلود و نصب کنید سپس بعد از نصب روی start کلیک نمایید. در پنجره بعدی روی Allow کلیک و اجازه دسترسی GSpace به تماس های تلفنی خود دهید. سپس GSpace می گوید برای اجرای آسان تر به کیت های لازم است، کافیست روی گزینه continue کلیک کنید

  • ابتدا اَپ GSpace را از اَپ استور هواوی دانلود و نصب کنید.
  • بعد از نصب GSpace، روی start کلیک کنید.
  • در پنجره بعدی، با کلیک روی Allow، اجازه دسترسی GSpace به تماس‌های تلفنی خود را بدهید.
  •  سپس GSpace به شما می‌گوید که برای اجرای راحت‌تر به کیت‌های لازم نیاز دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی continue ضربه بزنید.
  • بعد از اتمام نصب GSpace تمام فهرست برنامه های محبوب گوگل را می توانید مشاهده نمایید. بر روی Google Play کلیک بعد از نصب آن می توانید برنامه های مورد نظر خود را دانلود نمایید.
نصب گوگل کروم روی مک
  • برای نصب کروم یک مرورگر در مک را باز کنید.
  • سپس به صفحه گوگل کروم مراجعه کنید.
  • روی دانلود کروم کلیک کنید.
  • صبر کنید تا کروم دانلود شود.
  • اگر دانلود انجام نشد روی Download Chrome در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Accept and Install را بزنید.

پیشنهاد برای مطالعه: آموزش تبلیغات در گوگل

نصب گوگل کروم روی لینوکس

نصب گوگل کروم در لینوکس، در این بخش قصد داریم به اموزش نصب گوگل کروم در کالی لینوکس بپردازیم. برای نصب گوگل کروم در کالی لینوکس ( نصب گوگل کروم روی کالی لینوکس) طبق دستورات زیر پیش بروید.

ابتدا با استفاده از دستور زیر اقدام به آپدیت کردن لینوکس کنید.

apt update

سپس با استفاده از دستور زیر گوگل کروم را دانلود نمایید:

wget https://dl.google.com/linux/direct/google-chrome-stable_current_amd64.deb

حالا می توانید با استفاده از دستور زیر اقدام به نصب کروم در کالی لینوکس کنید:

apt install ./google-chrome-stable_current_amd64.deb

نصب تمام شد! حالا می توانید با استفاده از دستور زیر کروم را اجرا کنید:

google-chrome --no-sandbox
نصب گوگل کروم روی ubuntu

نصب گوگل کروم اوبونتو چگونه است؟ برای نصب گوگل کروم در اوبونتو باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا با استفاده از دستور wget اقدام به دانلود آن نمایید:

wget https://dl.google.com/linux/direct/google-chrome-stable_current_amd64.deb

حالا با استفاده از دستور زیر گوگل کروم را نصب کنید:

sudo apt install ./google-chrome-stable_current_amd64.deb

حالا برای اجرای مرورگر کروم به مسیر Activities -> Google Chrome بروید.

اموزش نصب گوگل کروم برای کامپیوتر

چگونه گوگل کروم را در کامپیوتر نصب کنیم؟ برای نصب گوگل کروم برای کامپیوتر ابتدا لازم است عبارت نصب دانلود گوگل کروم برای کامپیوتر را در مرورگر فعلی خود سرچ کرده سپس متناسب با ویدیو آموزشی مراحل نصب را طی کنید.

همچنین بخوانید: آنلاین شاپ

نصب گوگل کروم برای ویندوز ۱۱

برای نصب گوگل کروم در ویندوز ۱۱ نیز تنها کافیست فایل دانلود کروم ویندوز ۱۰ و ۱۱ را دانلود کرده و مطابق ویدیو اقدام به نصب آن کنید

نصب جدیدترین ورژن گوگل کروم برای کامپیوتر

چگونه گوگل کروم نصب کنیم؟ ما در این پست برای دسترسی راحت تر کاربران هم آموزش نصب گوگل کروم و هم فایل های دانلودی آن را قرار داده ایم شما می توانید برای نصب گوگل کروم ورژن جدید آن را درون پست دانلود کرده و مطابق ویدیو مراحل نصب را طی کنید.

نصب جدیدترین ورژن گوگل کروم اندروید

نصب گوگل کروم برای اندروید، برای نصب جدیدترین نسخه گوگل کروم تنها کافیست نسخه جدید کروم که درون پست قرار داده ایم را دانلود کنید و سپس مراحل نصب آن را طی نمایید.

پیشنهاد برای مطالعه: وبلاگ چیست


چگونه در لپ تاپ گوگل کروم نصب کنیم

نصب گوگل کروم روی لپ تاپ (نصب گوگل کروم لپ تاپ)، عده زیادی از کاربران ما در آریا تهران در خصوص اینکه چطور گوگل کروم را نصب کنیم، سوال می پرسند و عده ای از کاربران با مشکلات زیادی هنگام نصب کروم مواجه می شوند شما می توانید ابتدا در بخش بررسی مشکلات کروم، تمامی مشکلات را رفع کرده و سپس برای نصب گوگل کروم در لپ تاپ مطابق فیلم موجود در صفحه مراحل نصب را انجام دهید.

همچنین لازم است بدانید نصب گوگل کروم برای تبلت همانند مراحل نصب برای موبایل می باشد.

نصب گوگل کروم فارسی برای کامپیوتر

اگر به دنبال نصب گوگل کروم فارسی از گوگل هستید شما می توانید به راحتی فایل نصب گوگل کروم فارسی را در صفحه دانلود نمایید و آن را نصب کنید.

سوالات متداول

چگونه گوگل کروم را در ویندوز ۱۰ نصب کنیم

نصب گوگل کروم برای ویندوز ۱۰ چگونه است؟ برای نصب گوگل کروم در ویندوز ۱۰ ابتدا لازم است فایل دانلود آن را در ابتدای پست دانلود نمایید سپس مراحل نصب را مطابق با فیلم انجام دهید.

چگونه گوگل کروم را در ویندوز ۷ نصب کنیم

نصب گوگل کروم در ویندوز ۷، اگر با طرز نصب گوگل کروم آشنا نیستید ابتدا فایل دانلودی ویندوز ۷ را از ابتدای پست دانلود نمایید و مراحل نصب آن را مطابق با فیلم آموزشی انجام دهید.

چرا گوگل کروم نصب نمی شود

گوگل کروم نصب نمی شود؟ دلایلی زیادی وجود دارد که موجب می شود گوگل کروم روی سیستم نصب نشود. یکی از این دلایل فعال بودن آنتی ویروس در هنگام نصب می باشد.

طریقه نصب گوگل کروم روی کامپیوتر

طریقه نصب گوگل کروم در کامپیوتر چگونه است؟ ابتدا باید نسخه کروم ویندوز را در ابتدای صفحه دانلود نمایید سپس اقدام به نصب آن مطابق با ویدیو کنید.

حذف و نصب مجدد گوگل کروم

در اندروید به دلیل تنظیمات انجام شده نمی توان به طور کلی کروم را حذف کرد ولی می توان آن را غیر فعال کرد اما برای حذف نصب کروم در کامپیوتر روی آیکون استارت در پایین صفحه کلیک راست کرده و گزینه Apps and features را انتخاب نمایید در صفحه باز شده روی کروم لیک کنید و گزینه uninstall را بزنید.