طرز تهیه کباب دیگی

یکی از کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی که میتوان در مدت زمان کوتاهی آن را با کمترین امکانات و حتی در ماهیتابه آماده کرد کباب دیگی میباشد. در این مقاله میخواهیم بهترین طرز تهیه کباب دیگی با گوشت چرخ کرده تصویری را به شما آموزش دهیم تا بتوانید خوشمزه ترین کباب دیگی رستورانی و […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی که میتوان در مدت زمان کوتاهی آن را با کمترین امکانات و حتی در ماهیتابه آماده کرد کباب دیگی میباشد. در این مقاله میخواهیم بهترین طرز تهیه کباب دیگی با گوشت چرخ کرده تصویری را به شما آموزش دهیم تا بتوانید خوشمزه ترین کباب دیگی رستورانی و مجلسی را تهیه کنید.

اگر میخواهید طرز تهیه ده ها نوع کباب حرفه ای را صفر تا صد یاد بگیرید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کرده و با استفاده از این مدرک به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید میتوانید در کلاس  آموزش کباب آموزشگاه آشپزی آریا تهران شرکت کرده و از تخصص و تجارب برترین اساتید آشپزی ایران بهره مند شوید.

طرز تهیه کباب دیگی ساده

برای طرز تهیه کباب دیگی ساده چندین رسپی و دستورالعمل وجود دارد که از میان این دستورالعمل ها ما بهترین طرز تهیه کباب دیگی با گوشت گوسفندی را برای شما عزیزان برگزیده و در این صفحه ارائه داده ایم. طرز تهیه کباب دیگی با گوشت چرخ کرده بسیار راحت میباشد و شما میتوانید آن را در لیست غذاهای سریع پز و خوشمزه قرار دهید.

اگر سوالی در هر بخش از طرز تهیه کباب دیگی رستورانی خوشمزه داشتید میتوانید در قسمت نظرات صفحه مطرح کنید تا اساتید کباب پزی ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهند.

مواد لازم برای کباب دیگی رستورانی برای ۴ نفر

گوشت چرخ کردهنیم کیلو
پیاز۲ عدد
سماق۱ قاشق چای خوری
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مربا خوری
نمک۱ قاشق مربا خوری
آب۱ استکان
آبلیمو یا آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
فلفل سبز۴ عدد
پودر سیرنصف قاشق چای خوری
کره۲۵ گرم
برنج۴ پیمانه
سیب زمینی ۱ عدد
روغنبه مقدار کافی
زفران دم شده۲ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کباب دیگی رستورانی

  • برای سرو کباب دیگی میتوانید از برنج و یا نون استفاده کنید که در این بخش برای طرز تهیه کباب دیگی با برنج نیاز است برنج را برای مدت نیم ساعت الی ۳ ساعت در آب خیس کنید و ۱ قاشق نمک به این مواد اضافه کنید.
  • اگر از زعفران استفاده می کنید، آن را با چند قاشق غذاخوری آب تازه جوشیده مخلوط کنید و بگذارید تا بعد بماند.
  • پیاز و ۳ حبه سیر را با دومین رنده کوچک رنده رنده کنید و یا در صورتی که دوست نداشتید از سیر تازه استفاده کنید میتوانید از پودر سیر در این ترکیب استفاده نمایید. پیاز رنده شده را داخل یک پارچه موسلین یا حوله آشپزخانه تمیز بریزید و رطوبت آن را بگیرید تا به اصطلاح آب آن خارج شود. پس از آن باید چیزی شبیه به تصویر زیر باشد:
طرز تهیه کباب دیگی ساده
طرز تهیه کباب دیگی ساده
  • پیاز و سیر رنده شده را با گوشت چرخ کرده مخلوط کرده و با فلفل سیاه و نمک و سماق مزه دار کنید و به مدت ۱۰ دقیقه این ترکیب را با دست ورز دهید تا گوشت به خوبی مزه دار شود. در صورت تمایل به استفاده از مزه های تند میتوانید مقدار بیشتری فلفل را در این مایه کباب استفاده کنید.
  • اگر می خواهید کباب تابه ای خود را با برنج سرو کنید، باید از همین الان در طرز تهیه کباب دیگی با برنج شروع به تهیه و پخت آن کنید.
  • برای طرز تهیه کباب دیگی با برنج شما باید قابلمه ای را تا نیمه پر از آب کرده و اجازه دهید تا روی حرارت جوش آید و درآن یک قاشق روغن و یک قاشق نمک بریزید.
  • سیب زمینی ها را پوست کنده و رنده درشت میکنیم و با آب سرد شسته و در کف قابلمه چرب شده میریزیم و آن را پخش کرده و فشرده میکنیم. بعد از ۷ الی ۱۰ دقیقه برنج را آبکش کرده و در قابلمه ریخته و اجازه دهید بپزد.
  • گوشت را داخل ماهیتابه ای که درب دارد بریزید. آن را صاف کنید تا کف تابه شما را بپوشاند. در این مرحله میتوانید کباب دیگی را به شکلی که تمایل دارید برش بزنید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه با دمای متوسط بپزد.
طرز تهیه کباب دیگی ساده
طرز تهیه کباب دیگی ساده
  • در این فاصله گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید. اگر هاب گاز دارید، می‌توانید گوجه‌ها را از روی پوست خود کباب کنید تا کمی طعم دودی به آن‌ها بدهد، اما این مورد اختیاری است.
  • بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از زمان پخت، نیمی از سماق و آب زعفران را به کباب دیگی اضافه کرده آن را مزه دار کنید. نیمه های گوجه فرنگی را به همراه فلفل سبز ها اضافه کنید، طرف برش خورده را به سمت پایین روی گوشت قرار دهید و درب آن را دوباره بگذارید.
طرز تهیه کباب دیگی ساده
طرز تهیه کباب دیگی ساده
  • بعد از ۱۰ دقیقه دیگر تکه های کباب را برگردانید و باقیمانده سماق را اضافه کنید. می توانید مقداری کره نیز اضافه کنید.
  • درب را دوباره بگذارید و اجازه دهید کباب دیگی ۱۰ دقیقه آخر بپزد.
  • شما میتوانید در این مرحله رب را با آب رقیق کرده و به همراه آب لیمو ترش به ترکیب کباب دیگی اضافه کنید و اجازه دهید سس کباب دیگی به غلظت مناسب برسد
طرز تهیه کباب دیگی رستورانی
طرز تهیه کباب دیگی رستورانی

اگر میخواهید پخت انواع غذای ایرانی و ملل را زیر نظر برترین اساتید آشپزی ایران یاد بگیرید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و از این راه کسب درآمد داشته باشید میتوانید در کلاس آشپزی آریا تهران شرکت کرده و با هزینه ای مناسب و در مدت زمان کوتاه طزر تهیه انواع غذا را یاد بگیرید.

طرز تهیه کباب دیگی مشهدی

طرز تهیه کباب دیگی مشهدی و مواد اولیه آن مانند آنچه در قسمت بالا برای پخت کباب دیگی با گوشت گوسفندی ساده توضیح دادیم میباشد اما نکاتی دارد که ر این بخش آن ها توضیح خواهیم داد.

شما برای پخت کباب دیگی مشهدی دیگر نیازی نیست کل گوشت مزه دار شده را در کف ماهیتابه پخش کنید بلکه میتوانید گوشت را به اندازه یک گردو در دست تان گذاشته و آن را پهن کنید و به صورت گرد پهن شده درآورید و در کف ماهیتابه چرب شده قرار دهید.

در مرحله بعدی شما باید ۲ عدد سیب زمینی را شسته و پوست بکنید و آن را حلقه ای خرد کرده و به همراه فلفل دلمه ای و هویج و گوجه و پیاز در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید این مواد با هم بپزند.

شما میتوانید از همان سس گفته شده در سمت بالا نیز جدا درست کرده و در انتهای پخت کباب دیگی مشهدی سس تهیه شده را روی غذا بریزید.

طرز تهیه کباب دیگی ترکیه

در طرز تهیه کباب دیگی ترکیه گشنیز (۱ دسته)، زنجبیل (۱ قاشق چای خوری) و زیره (۱ قاشق چای خوری) برای مواد کباب و آب گوشت (نصف لیوان)، گوجه فرنگی(۴ عدد) و کره (۲ قاشق غذاخوری) برای مواد سس کباب دیگی اضافه میشود.

در طرز تهیه کباب دیگی ترکیه گشنیز را ساطوری خرد میکنید و به هراه زنجبیل و زیره به مواد گوشتی اضافه میکنید.

برای پخت سس کباب دیگی ترکیه ای گوجه فرنگی ها را رنده کرده و در ماهیتابه ای که از قبل رب را به همراه کره در آن تفت داده ایم به همراه آب گوشت اضافه میکنیم.

وقتی سس به غلظت مناسب رسید میتوان آن را به کباب دیگی پخته شده اضافه کرد.

اگر میخواهید نحوه پخت انواع غذای ملل و غذاهای ترکیه ای را یاد بگیرید و مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید میتوانید در دوره آشپزی بین المللی آریا تهران شرکت کنید و با تدریس برترین اساتید آشپزی ملل، نکات و ترفند ها را آموزش دیده و وارد بازار کار شوید.

طرز تهیه کباب دیگی ترکیه
طرز تهیه کباب دیگی ترکیه

طرز تهیه کباب دیگی با سیب زمینی

مراحل طرز تهیه کباب دیگی با سیب زمینی مانند مراحل گفته شده در بالای مقاله میباشد و شما میتوانید عینا این مراحل را تکرا کنید. تفاوت طرز تهیه کباب دیگی با سیب زمینی با کباب دیگی ساده در ایین است که شما میتوانید از ۲ عدد سیب زمینی رنده شده که آب آن گرفته شده است برای ترکیب کباب دیگی استفاده کنید.

برای طرز تهیه کباب دیگی با سیب زمینی شما باید همراه با پیاز رنده شده سیب زمینی را هم رنده کرده و به ترکیب گوشت و نمک و فلفل اضافه کنید.

برای پخت کباب دیگی با سیب زمینی شما به مقدار کمتری گوشت نیاز خواهید داشت اما در تهیه کباب دیگی با گوشت چرخ کرده رستورانی شما به مقدار بیشتری گوشت نیاز دارید.

برای یادگیری پخت انواع غذای سنتی ایرانی زیر نظر برترین اساتید اشپزی ایران و دریافت مدرک فنی و حرفه ای میتوانید در دوره آشپزی سنتی آموزشگاه آشپزی آریا تهران شرکت کنید از مهارت های کسب شده در این دوره کسب درآمد داشته باشید.

طرز تهیه کباب دیگی با مرغ

مواد اولیه برای طرز تهیه کباب دیگی با مرغ مانند کباب دیگی با گوشت گوسفندی میباشد و شما نیازی نیست مواد دیگری به ان اضافه کنید تنها تفاوت آن با کباب دیگی با گوشت چرخ کرده ر این است که به جای گوشت شما میتوانید از سینه و ران مرغ به میزان ۴ تکه استفاده کنید.

شما در طرز تهیه کباب دیگی با مرغ میتوانید مرغ را چرخ کرده و با آرد سوخاری به میزان ۳ قاشق غذاخوری ورز دهید تا به قوام لازم برسد. بقیه مراحل عینا مانند طرز تهیه کباب دیگی با گوشت گوسفندی میباشد و تفاوتی با هم ندارند.

سوالات متداول

برای خوشمزه تر شدن کباب دیگی مجلسی چه کار کنیم؟

پیاز را رنده ریز کنید و در ترکیبات میتوانید مانند کباب دیگی ترکیه ای از گشنیز ساطوری شده استفاده کنید. در ترکیب سس کباب دیگی میتوانید از ترکیب رب و گوجه فرنگی و آب گوشت و زعفران و آبلیمو استفاده کنید و در زمان پخت کباب دیگی میتوانید فلفل سبز و فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید.

آیا میتوان در کباب دیگی از سیب زمینی استفاده کرد؟

در صورتی که بخواهید از گوشت کمتری استفاده کنید میتوانید طرز تهیه کباب دیگی با سیب زمینی را که در این صفحه توضیح داده ایم مطالعه کنید.