حقوق و دستمزد ۱۴۰۳

در سال جدید ۱۴۰۳ حقوق کارگران و حقوق حداقل به عنوان یکی از مسائل مهم در جامعه مورد توجه قرار دارد. در کشور ایران قوانین و مقررات متعددی در این زمینه وجود دارد که حقوق کارگران را تعیین می‌ کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اجمالی حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ بپردازیم تا در […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در سال جدید ۱۴۰۳ حقوق کارگران و حقوق حداقل به عنوان یکی از مسائل مهم در جامعه مورد توجه قرار دارد. در کشور ایران قوانین و مقررات متعددی در این زمینه وجود دارد که حقوق کارگران را تعیین می‌ کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اجمالی حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ بپردازیم تا در انتها بتوانید اطلاعات کاملی درمورد حداقل حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در ۱۴۰۳ بدست آورید.

حداقل حقوق سال ۱۴۰۳

بر اساس قانون کار ایران حقوق حداقل برای کارگران در سال جدید بر اساس نوع شغل و منطقه جغرافیایی مختلف تعیین می‌ شود. برای مثال، حداقل حقوق برای کارگران معمولی در تهران در ماه نسبت به کارگران در ناحیه‌ های روستایی بیشتر است.

همچنین برای شغل‌ های خاصی مانند رانندگی و مدیریت، حداقل حقوق بیشتری تعیین شده است. باید توجه داشت که حقوق حداقل تعیین شده، حقوق پایینی است که به کارگران برای انجام کارهای پایه و الزامی در شرایط عادی و بدون ساعت اضافه کاری پرداخت می‌ شود.

در صورت انجام ساعت اضافه کاری، کارفرما باید به کارگران بهره‌ وری اضافه کرده و به ازای هر ساعت اضافه کاری، از حقوق پایه بیشتر به کارگران پرداخت کند. با این حال در بسیاری از صنایع و شغل‌ها، حقوق کارگران بالاتر از حقوق حداقل است. این امر بستگی به شرایط بازار کار و قوانین هر صنعت دارد. همچنین در صورت وجود مشکلات و اختلافات بین کارفرما و کارگر، می‌ توان به دادگاه کار رجوع کرد. در ادامه می توانید اطلاعات کامل تری درمورد جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳، حداقل حقوق و مزایای اداره کار سال ۱۴۰۳ بدست آورید.

همانطور که می دانید امروزه icdl از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است و افراد مشغول در این حرفه می توانند با کسب تخصص در این زمینه درآمدهای بالایی کسب کنند. اگر می خواهید با یادگیری مهارت هفت گانه کامپیوتر به صورت حرفه ای به کسب درآمد بپردازید، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش icdl مراجعه کرده و آموزش های رایگانی که همکاران ما برای شما قرار داده اند را مشاهده کنید.

محاسبه حقوق و دستمزد

برای محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان ابتدا باید بر اساس ۳۰ روز ماه محاسبه انجام شود که در این صورت نحوه محاسبه حقوق و دستمزد اینگونه می‌ باشد که در ماه‌ های ۳۱ روز حقوق تقسیم بر ۳۰ و ضربدر ۳۱ می‌ شود و در ماه‌ های ۲۹ روز حقوق تقسیم بر ۳۰ و در ۲۹ ضرب می‌ شود که هر فرد شاغل ۴۴ ساعت در هفته کار می‌ کند.

حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل ۳۵٫۳ درصد افزایش داشته است با این حساب حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ بیشتر از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

جدول حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

لازم است بدانید حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ ۳۵٫۳ درصد افزایش پیدا کرده است. البته میزان افزایش دستمزد سایر موارد نیز ۲۲ درصد علاوه بر رقم ثابت ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۰ ریال مشخص شده است. متناسب با باقی موارد در خصوص مزد کارگران باید بگوییم حداقل حقوق دریافتی کارگران در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان می باشد.

مطابق گفته معاون وزیر کار حداقل مزد روزانه با ۳۵ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار ۷۲۸ ریال افزایش می یابد. همچنین حق اولاد به تبع حداقل مزد از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار به ۷ میلیون ۱۶۶ هزار ریال افزایش یافته است. پایه سنوات ثابت اما به کمک هزینه اقلام مصرفی ۳۰۰ هزار تومان اضافه شده است و از ۱٫۱ میلیون تومان به ۱٫۴میلیون افزایش یافته است. در خصوص کمک هزینه مسکن نیز باید بدانید هزینه مسکن ۹۰۰ هزار تومان ثابت مانده است و حق تاهل ۵۰۰ هزار تومان به کارگران متاهل اعطا می شود.

همچنین معاون وزیر کار اعلام کرده است که حداقل دریافتی ماهانه کارگران با ۲ فرزند از ۸ میلیون ۵۷۹ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

در قسمت زیر می توانید جدول حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳و همچنین جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ را مشاهده کنید.

اقلام حقوقسال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال)سال ۱۴۰۲ (بر مبنای ریال)سال ۱۴۰۳ (بر مبنای ریال)
حداقل دستمزد روزانه۱,۳۹۳,۲۵۰۱,۷۶۹,۴۲۸۲,۳۸۸,۷۲۸
حداقل دستمزد ماهانه۴۱,۷۹۷,۵۰۰۵۳,۰۸۲,۸۴۰۷۱,۶۶۱,۸۴۰
مزد هر ساعت کاری۱۹۰,۰۷۴۲۴۱,۲۸۶۳۲۵,۸۸۸
مزد هر ساعت اضافه کاری۲۶۶,۱۰۳۳۳۷,۸۰۰۴۶۹٫۶۰۷
حق مسکن۶,۵۰۰,۰۰۰۹,۰۰۰,۰۰۰۹,۰۰۰,۰۰۰
بن خواربار۸,۵۰۰,۰۰۰۱۱,۰۰۰,۰۰۰۱۴,۰۰۰,۰۰۰
پایه سنوات( افراد با حداقل ۱ سال سابقه کار)۲,۱۰۰,۰۰۰۲,۱۰۰,۰۰۰۲,۱۰۰,۰۰۰
حق اولاد (یک فرزند)۴,۱۷۹,۷۵۰۵,۳۰۸,۲۸۴۷,۱۶۶,۱۸۴
حق اولاد (دو فرزند)۸,۳۵۹,۵۰۰۱۰,۶۱۶,۵۶۸۱۴,۳۳۲,۳۶۸
حق تاهل۵,۰۰۰,۰۰۰
حداقل حقوق کارگران متاهل بدون فرزند (با حداقل یکسال سابقه کار)۵۸,۸۹۷,۵۰۰۷۳,۰۸۲,۸۴۰۹۹,۶۶۱,۸۴۰
حداقل حقوق با یک فرزند۶۳,۰۷۷,۲۵۰۸۰,۴۹۱,۱۲۴۱۰۸,۹۲۸,۰۲۴
حداقل حقوق با دو فرزند۶۷,۲۵۷,۰۰۰۸۵,۷۹۹,۴۰۸۱۱۶,۰۹۴,۲۰۸
 مبلغ برای کارگران بدون سابقه/ریالمبلغ برای کارگران با یک سال سابقه/ریال
شرحماه ۳۰ روزماه ۳۱ روزماه ۳۰ روزماه ۳۱ روز
حقوق پایه (ساعتی)۳۲۵٫۸۸۴۳۲۵٫۸۸۴۳۲۵٫۸۸۴۳۲۵٫۸۸۴
حقوق پایه (روزانه)۲٫۳۸۸٫۷۲۸۲٫۳۸۸٫۷۲۸۲٫۳۸۸٫۷۲۸۲٫۳۸۸٫۷۲۸
حقوق پایه (ماهانه)۷۱٫۶۶۱٫۸۴۰۷۴٫۰۵۰٫۵۶۸۷۱٫۶۶۱٫۸۴۰۷۴٫۰۵۰٫۵۶۸
کمک هزینه اقلام مصرفی (بن)۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰
حق مسکن۹٫۰۰۰٫۰۰۰۹٫۰۰۰٫۰۰۰۹٫۰۰۰٫۰۰۰۹٫۰۰۰٫۰۰۰
پایه سنوات۰۰۲٫۱۰۰٫۰۰۰۲٫۱۷۰٫۰۰۰
حق اولاد برای هر فرزند۷٫۱۶۶٫۱۸۴۷٫۱۶۶٫۱۸۴۷٫۱۶۶٫۱۸۴۷٫۱۶۶٫۱۸۴
حق عائله مندی – افراد متأهل۵٫۰۰۰٫۰۰۰۵٫۰۰۰٫۰۰۰۵٫۰۰۰٫۰۰۰۵٫۰۰۰٫۰۰۰
حق بیمه سهم کارگر۶٫۶۲۶٫۳۲۹۶٫۷۹۳٫۵۴۰۶٫۷۷۳٫۳۲۹۶٫۹۴۵٫۴۴۰
دریافتی افراد مجرد با کسر بیمه۸۸٫۰۳۵٫۵۱۱۹۰٫۲۵۷٫۰۲۸۸۹٫۹۸۸٫۵۱۱۹۲٫۲۷۵٫۱۲۸
دریافتی افراد متأهل بدون فرزند با کسر بیمه۹۳٫۰۳۵٫۵۱۱۹۵٫۲۵۷٫۰۲۸۹۴٫۹۸۸٫۵۱۱۹۷٫۲۷۵٫۱۲۸
دریافتی افراد متأهل با یک فرزند با کسر بیمه۱۰۰٫۲۰۱٫۶۹۵۱۰۲٫۴۲۳٫۲۱۲۱۰۲٫۱۵۴٫۶۹۵۱۰۴٫۴۴۱٫۳۱۲
دریافتی افراد متأهل با دو فرزند با کسر بیمه۱۰۷٫۳۶۷٫۸۷۹۱۰۹٫۵۸۹٫۳۹۶۱۰۹٫۳۲۰٫۸۷۹۱۱۱٫۶۰۷٫۴۹۶
فوق العاده هر ساعت اضافه کاری۴۵۶٫۲۳۷۴۵۶٫۲۳۷۴۶۹٫۶۰۷۴۶۹٫۶۰۷
فوق العاده نوبت کاری صبح عصر (۱۰ درصد)۷٫۱۶۶٫۱۸۴۷٫۴۰۵٫۰۵۷۷٫۳۷۶٫۱۸۴۷٫۶۲۲٫۰۵۷
فوق العاده نوبت کاری صبح عصر شب (۱۵ درصد)۱۰٫۷۴۹٫۲۷۶۱۱٫۱۰۷٫۵۸۵۱۱٫۰۶۴٫۲۷۶۱۱٫۴۳۳٫۰۸۵
فوق العاده نوبت کاری صبح و شب یا عصر و شب  (22.5 درصد)۱۶٫۱۲۳٫۹۱۴۱۶٫۶۶۱٫۳۷۸۱۶٫۵۹۶٫۴۱۴۱۷٫۱۴۹٫۶۲۸

یکی از مهارت های پولسازی که بوسیله آن می توانید درآمدهای بسیار بالایی داشته باشید و روز به روز درآمد خود را افزایش دهید، طراحی سایت می باشد که از مشاغل پردرآمد در دنیا محسوب می شود. اگر می خواهید این مهارت بسیار کاربردی و پولساز را به صورت رایگان یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش طراحی سایت مراجعه کنید.

حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۳

اگر شما هم می خواهید بدانید حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود، باید بگوییم که طبق اظهارات انجام شده به میزان ۳۵٫۳ درصد حقوق کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۳افزایش خواهد یافت.

بنابراین می توان گفت

پیشنهاد ویژه: برای شرکت در کامل ترین دوره آموزش ورد، زیر نظر اساتید برتر و متخصص، در آموزشگاه آریا تهران که یکی از بهترین مرکز آموزشی کشور می باشد، به صفحه آموزش حسابداری مراجعه کنید.

بنابراین، حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ به مبلغ هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می باشد که در جدول زیر می توانید بر اساس بیست درصد اعلام شده در مقایسه با حداقل حقوق ۱۴۰۲ ارائه شده است.

ردیفشرحروزانه (ریال)ماهیانه (ریال)
۱حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز۲,۳۸۸,۷۲۸۷۱,۶۶۱,۸۴۰
۲کمک هزینه اقلام مصرفی۴۶۶,۶۶۶ 14,000,000
3حق مسکن۳۰۰,۰۰۰۹,۰۰۰,۰۰۰
۴حق اولاد (برای هر فرزند)۲۳۸,۸۷۲۷,۱۶۶,۱۸۴
۵پایه سنوات (به شرط داشتن یک سال سابقه کار)۷۰,۰۰۰۲,۱۰۰,۰۰۰
۶مجموعه دریافتی افراد مجرد بدون سابقه کار   2.923.313 94,661,840

حداقل حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳

در این بخش قصد داریم به یکی از سوالات پرتکرار شما یعنی، حقوق اداره کار ۱۴۰۳ چقدر است پاسخ دهیم.

همانطور که می دانید حقوق ماهیانه کارگران هر ساله توسط وزارت کار تعیین و اعلام می‌ شود و سپس از طریق رسانه‌ های رسمی و خبری به اطلاع عموم مردم رسانده می شود. هم اکنون افزایش حداقل حقوق در سال ۱۴۰۳ به صورت متوسط ۳۵٫۳ درصد نسبت به آخرین ابلاغیه کارگران در مقایسه با حداقل حقوق ۱۴۰۲ اعلام شده است. لازم به ذکر است که رقم قطعی ضریب حقوق فعلاً تصویب نشده است و فقط پیش بینی شده است که در ابلاغیه بودجه ۱۴۰۳ ذکر شده است.

برای دانلود فیلم کامل آموزش ورد به زبان فارسی از مقدماتی تا پیشرفته به صورت رایگان روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

شما می توانید در بخش بالا جدول حداقل حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ را مشاهده نمایید.

حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس، میزان حقوق بازنشستگان همانند حقوق کارمندان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. به همین خاطر و با توجه به حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ که ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، با توجه به ۲۰ درصد افزایش حقوق حداقل حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ به ۸ میلیون ۷۷۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اگر به دنبال مدرک فنی حرفه ای بین المللی هستید تا بتوانید به وسیله آن در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید اما نمی دانید چگونه باید مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید، مقاله مدرک فنی حرفه ای را مطالعه کنید.

افزایش حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ شامل چه کسانی می شود

بر اساس قانون، افزایش حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ شامل همه افراد استخدامی در سازمان‌ هایی که طبق قانون کار فعالیت می‌ کنند، می‌ شود. بنابراین، افزایش حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ شامل تمامی افراد شاغل در سازمان‌های زیر می‌شود:

  • دستگاه‌های اجرایی
  • نیروهای مسلح
  • وزارت اطلاعات
  • سازمان انرژی اتمی
  • کارکنان کشوری و لشگری
  • اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها
  • مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی
  • قضات

همچنین برای کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین (مشخص)، والدین شهدا و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز این امر صدق می‌ کند.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مدرک ICDL فوری برای تهران و شهرستان بدون آزمون، در کمتر از ۲ روز، به صفحه مدرک icdl مراجعه کنید.

آیا افزایش حقوق به بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد

بسیاری از افراد ممکن است در سال جدید (۱۴۰۳) شغل خود را به هر دلیلی از دست بدهند و می خواهند بدانند که آیا افزایش حقوق به بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد یا خیر؟

طبق قانون کار، بیمه بیکاری برابر با ۵۵ درصد حقوق پایه می باشد. در صورت افزایش حقوق بیشتر از ۵۵ درصد، افزایش روی بیمه بیکاری نیز اعمال خواهد شد. با توجه به اینکه درصد افزایش حقوق برای سال ۱۴۰۳ بیست درصد در تعیین شده است، به همین دلیل در سال ۱۴۰۳ افزایش حقوق به بیمه بیکاری تعلق نخواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری صفر تا صد کامپیوتر از مبتدی تا پیسرفته با دریافت مدرک فنی حرفه ای از آموزشگاه معتبر هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش کامپیونر شرکت کنید.

معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳ معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در ایران در برخی موارد برای برخی افراد وجود دارد. برای مثال، افرادی که در شرایط خاصی هستند می‌ توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند، مانند افرادی که به عنوان معلمان، پرستاران، خدمات کشوری و… مشغول به کار هستند.

همانطور که گفتیم در سال ۱۴۰۳ سقف مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی، میزان ۱۰ میلیون تومان ماهانه و سالانه ۱۲۰ میلیون تومان می باشد.

اگر به شغل حسابداری علاقه مند هستید اما نمی دانید که درآمد حسابداری در ایران به چه عواملی وابسته است، مطالعه مقاله حقوق حسابدار می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

اگر فردی بین ۱۰میلیون تومان تا سقف ۱۲ میلیون تومان درآمد داشته باشد، در این صورت مشمول پرداخت مالیات ۱۰ درصدی خواهد شد. بدین معنا که درصورتی که فرد درآمد سالانه بیشتر از ۱۲۰ میلیون و تا ۱۶۸ میلیون تومان داشته باشد، باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کند.

حال اگر فردی بین ۱۴ میلیون تومان تا سقف ۲۳ میلیون تومان درآمد داشته باشد، مشمول پرداخت مالیات ۱۵ درصد خواهد شد. بدین معنا که اگر درآمد سالانه او بیشتر از ۱۶۸ میلیون و تا ۲۷۶ میلیون تومان باشد، باید مالیات ۱۵ درصدی پرداخت کند.

اگر فردی بین ۲۳ میلیون تومان تا سقف ۳۴ میلیون تومان درآمد داشته باشد، مشمول پرداخت مالیات ۲۰ درصد خواهد شد. بدین معنا که اگر درآمد سالانه او بیشتر از ۲۷۶ میلیون و تا ۴۰۸ میلیون تومان باشد، باید مالیات ۲۰ درصدی پرداخت کند.

و در آخر اگر فردی بیش از ۳۴ میلیون تومان درآمد داشته باشد، مشمول پرداخت مالیات ۳۰ درصد خواهد شد. بدین معنا که، اگر درآمد سالانه فرد بیشتر از ۴۰۸ میلیون تومان باشد، باید مالیات ۳۰ درصدی پرداخت کند.

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان وزیر به شرح زیر می باشد:

شاید خیلی از افراد به دنبال اعلام رسمی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باشند اما وزیر چند روز پیش در یک مصاحبه در جمع خبرنگاران، به گفتن کلیاتی اشاره کرد و گفت تا قبل از سال ۱۴۰۳ درباره حداقل دستمزد کارگران ۱۴۰۳ تصمیم خواهند گرفت، تصمیماتی که ضمانت اجرایی داشته باشد.

با توجه به وضع و اوضاع تورمی کشور و پیش بینی های انجام شده مبنی بر افزایش حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ کارگری کارشناسان حوزه اقتصادیبر این عقیده اند که حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و کارگران دولت باید به نحوی افزایش پیدا کند که آثار تورمی به همراه نداشته باشد، این بدان معنا است که نباید افزایش حقوق ها زیاد باشد، چون در موجب بالا رفتن نرخ تورم خواهد شد.

راه حل این کارشناسان برای جبران این موضوع، حواله دادن به آینده است، یعنی حقوق ها فعلا افزایش زیادی نداشته باشد اما اگر حقوق ها کفاف خرج و مخارج کارگران و کارمندان را نداد، دولت در میانه سال دوباره افزایش حقوق دهد که این کار عملا نشدنی است.

در واقع این نسیه دادن، جز ویران کردن زندگی کارگران را به دنبال نخواهد داشت. برخی کارشناسان بر این باورند که با توجه به شرایط فعلی و روند تورم در کشور، دولت لازم است حداقل حقوق و دستمزد سال آینده را به نحوی تعیین کند که منطقی بوده و اثرات تورمی بیش از حد به دنبال نداشته باشد. در ادامه نیز اگر حقوق کارگران به پای رشد قیمت‌ها نرسید، دولت می‌تواند در میانه سال مجددا افزایش حقوق اعمال کند.

اگر می خواهید بدانید نحوه محاسبه مبلغ عیدی سال ۱۴۰۳ کارمندان و کارگران چگونه خواهد بود، مقاله عیدی سال ۱۴۰۲ را مطالعه کنید.

اخرین خبر از حقوق کارگران ۱۴۰۳

طبق اخرین خبر از حقوق کارگران ۱۴۰۳ (حداقل حقوق سال ۱۴۰۳کارگران) در روزهای آخر بهمن ماه، مدیر عامل صندوق بازنشستگان سخن هایی از واریز حقوق بهمن ماه و عیدی بازنشستگان گفت که این واریزی زوددتر از موعد و بی سابقه بوده است. حال این مبلغ واریز شده چقدر است؟

آقای “نعمت الله ترکی” افزود:. علاوه بر این طبق آخرین گفته ها و جلسات بر اساس آنچه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کردند، تغییری در ۳۵٫۳ درصد افزایش حقوق پیشنهادی دولت ایجاد نشد ولی بعضی تبصره‌ها از جمله: کف و سقف حقوق، مالیات بر حقوق، مزایا و … دستخوش تغییراتی شده اند.

نطر شما درمورد حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ چیست

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین حداقل حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳ و همچنین حداقل حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ میزان تورم می باشد اما بر اساس تورمِ ۴۳٫۶درصدی در ایران، اگر افزایش حقوق ۳۵٫۳ درصدی کارگران و کارمندان به تصویب برسد، آنها با چالش‌های فراوانی مواجه خواهند بود.

از طرفی دیگر با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و آغاز موج تعدیل کسب‌ و کارها، کارفرمایان نیز برای پرداخت افزایش حقوق باید تصمیمات سختی اتخاذ کنند.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا افرادی که در حال کاریابی هستند و قصد دارند برای آگهی‌ های استخدام تهران اقدام کنند، می‌ توانند برای زندگی در کلان‌شهر تهران، به دریافت حداقل حقوق ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان راضی شوند و از پس مخارجی چون کرایه خانه، مخارج روزانه و …… بر بیاید؟

این موضوع حتی در مورد دیگر شهرهایی که ممکن است هزینه زندگی کمتر از تهران باشد نیز صدق می‌کند و می‌توان پیش بینی کرد افرادی که به دنبال موقعیت‌ های استخدام کرج یا سایر کلان شهرها نیز هستند نیز در سال آینده مسیر سختی را پیش رو داشته باشند.

به نظر شما با توجه به شرایط فعلی و تورم بالا، حداقل حقوق کارگری و حداقل حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی در مقایسه با حداقل حقوق سال ۱۴۰۲ و همچنین حداقل حقوق سال ۱۴۰۱ چقدر باید باشد؟

جمع بندی

در این مقاله حداقل حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در ۱۴۰۳ را اعلام کردیم که همانطور که مشاهده کردید همچنان مبلغ چشمگیری نیست و با توجه به شرایط کنونی و تورم بالا و مخارج سنگین، کارگران و کارمندان انتظارات بیشتری از مسئولین دارند کهدرنهایت امیدواریم این میزان افزایش چشمگیری داشته باشد.

سوالات متداول

حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

با توجه به مطالبی که در این مقاله ارائه شد، حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ با افزایش ۳۵٫۳ درصدی تصویب شده است. برای کسب اطلاعات کامل تری درمورد حداقل حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در ۱۴۰۲ مقاله را مطالعه کنید.

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

طبق گفته های انجام شده، حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ که در تاریخ ۸ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شده است، با افزایش ۳۵٫۳ درصدی همراه است.

حقوق اداره کار ۱۴۰۳ چقدر است؟

همانطور که در مقاله به طور کامل توضیج دادیم، حداقل حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ با افزایش ۳۵٫۳ درصدی همراه می باشد.