طرز تهیه کباب ترش

کباب ترش غذای خوشمزه و پر طرفدار شمالی اصالتی گیلانی دارد. در لیست غذاهای ایرانی کباب ترش برای افرادی که به دنبال مزه ای جالب و ترش مزه هستنند مناسب است زیرا کباب ترش طعمی ترش با سبزیجات معطر محلی تازه دارد. در ادامه مطلب طرز تهیه کباب ترش مازندرانی را آموزش می دهیم. مطالبی […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کباب ترش غذای خوشمزه و پر طرفدار شمالی اصالتی گیلانی دارد. در لیست غذاهای ایرانی کباب ترش برای افرادی که به دنبال مزه ای جالب و ترش مزه هستنند مناسب است زیرا کباب ترش طعمی ترش با سبزیجات معطر محلی تازه دارد. در ادامه مطلب طرز تهیه کباب ترش مازندرانی را آموزش می دهیم.

دو غذای پر طرفدار در ایران و شمال کباب ترش یا جوجه ترش می باشد. این دو کباب خوشمزه با روش های مختلف با مواد مختلف تهیه و پخت می شوند.
شما می توانید کباب ترش را در انواع مختلفی مانند: کباب ترش رستورانی ، کباب ترش گیلانی، کباب ترش با گوشت چرخ کرده ، کباب ترش تابه، کباب ترش مازندرانی که هرکدام از مواد مختلف و دستور پخت متفاوتی به صورت سنتی تهیه می شود در منزل پخت کنید. اگر علاقه مند به تهیه کباب حسینی خوشمزه در منزل هستید، مقاله طرز تهیه کباب حسینی را مطالعه نمایید.

جوجه کباب ترش نیز بسیار خوشمزه پر طرفدار است زیرا سینه مرغ را با سبزی معطر محلی و رب انار و گردو ترکیب کرده و پخت می‌کنند طعمی دلپذیر حاصل می شود.
انواع جوجه کباب ترش که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید عبارت اند از: جوجه کباب ترش رستورانی، جوجه کباب ترش با چوچاق، جوجه کباب ترش فسنجونی، جوجه کباب ترش با رب انار، جوجه کباب ترش گیلانی، کباب ترش مرغ ، هستند. شما می توانید انواع جوجه کباب ترش را ر منزل با مواد تازه و محلی تهیه و پخت کنید .

اگر علاقه مند به تهیه کباب سلطانی در منزل هستید، مقاله طرز تهیه کباب سلطانی را مطالعه نمایید.

طرز تهیه کباب ترش رستورانی

  • گوشت گوسفند یا گوساله نیم کیلو
  • پیاز ۱ عدد
  • رب انار ۳ قاشق سوپ‌خوری
  • گردوی آسیاب شده ۱۰۰ گرم
  • سبزی (جعفری، ترخون، گشنیز، مرزه، چوچاق) ۲ قاشق سوپ‌خوری
  • سیر ۲ حبه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کباب ترش

ابتدا گوشت گوسفندی را شسته و وقت آب آن به خوبی گرفته شد، به قطعات مناسب و یکسان کبابی برش بزنید.
سپس پیاز را پوست کنده و بشویید و به صورت ریز رنده کنید.
گردوهای تمیز و بدون پوست را میتوانید به صورت ریز در هاون بکوبید یا در غذا ساز اسیاب کنید. سپس گردوها را به پیاز اضافه کرده و رب انار بهتر است محلی باشدبه مخلوط اضافه کنید.
سبزی های معطر را بشویید و به قطعات ریز خرد کنید و آن‌ها را به مخلوط پیاز و گردو و رب انار در کاسه اضافه کنید.
اگر دوست داشتید برای رقیق تر شدن سس و ترش شدن کمی اب انار تازه به مخلوط اضافه کنید.
برای کباب ترش بهتر است از سبزی محلی شمالی تازه استفاده کنید تا طعم و عطر خوشمزه حاصل شود. سبزی های شمالی مخصوص این کباب سبزی چوچاق، خالواش و بینه هستند که در کباب ترش استفاده می شود و طعم عطری محلی خوشمزه به کباب می دهد. مقاله طرز تهیه کباب کوبیده را مطالعه نمایید.

در اخر مقداری سیر هم در سس رنده کنید و فلفل را اضافه کنید.

دقت کنید در این مرحله نمک در سس نریزید زیرا باعث می شود گوشت گوسفندی کمی سفت شود.

تکه های کباب ترش را در سس تهیه شده بگذراید و در ظرف را پوشانده و حداقل به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند به خوبی طعم دار شود.
هر چه گوشت مدت زمان بیشتری در سس بماند طعم دارتر و خوشمزه تر می‌شود.
اگر می خواهید کباب ترش شما ترد شود می توانید یک کیوی در مواد خود رنده کنید تا گوشت شما پس از کباب شدن ترد لذیذ شود.
بعد از در آوردن گوشت ها از یخچال، آن‌ها را به سیخ کشیده و در منقل روی زغال کباب کنید. مرتب سیخ ها را بچرخانید تا کباب ها نسوزد و خوب مغز پخت شود هر طرف آنها بپزد.
چند عدد گوجه فرنگی را هم بشویید به همرا فلفل به سیخ بزنید و آن‌ها را هم کباب کنید.

کباب ترش مازندارانی شما اماده است. کباب ترش را می‌توانید با نان یا همراه با برنج و کره و در کنار برنج نارنج ترشی سبزی پیاز لینو ترش تازه سرو کنید.

اگر به دنبال یادگیری انوااع مهارت کباب زنی هستید، مقاله آموزش کباب را مطالعه نمایید.

طرز تهیه کباب ترش

طرز تهیه کباب ترش تابه ای

کباب ترش یا جوجه ترش را می توانید به راحتی در منزل در تابه تهیه نمایید. برای درست کردن کباب ترش در تابه گوشت‌ها را کمی بکوبید تا بافتشان نرم شود و سپس درون تابه گردوی آسیاب‌شده و رب انار و سبزیجات و نمک و فلفل را مخلوط کرده و با گوشت مخلوط کنید به خوبی ورز دهید. سپس مقداری آب و روغن به آن اضافه کرده و حرارت را کم کنید تا گوشت به خوبی بپزد. پیشنهاد می کنیم برای تهیه انواع فست فود های خوشمزه مقاله فست فود را مطالعه نمایید.
در شمال وقتی به روش محلی کباب ارش درست میکنند از سبزی چوچاق استفاده می شود. اگر این سبزی در دسترستان نیست می‌توانید به جای آن از نعناع و گشنیز و جعفری استفاده کنید.

طعم ترشی کباب ترش را می‌توانید بسته به ذائقه تان تغییر دهید، اگر طعم ترشی بیشتر را دوست دارید از رب انار ترش و اگر زیاد به ترشی علاقه ندارید از رب انار ملس و شیرین استفاده کنید.

می‌توانید به جای رب انار از رب نارنج هم استفاده کنید اما توجه داشته باشید که رب نارنج خیلی ترش است و مقدار کمی از آن را باید استفاده کنید.

بهترین زمان برای اضافه کردن نمک به کباب زمانی است که کباب روی زغال کمی خود را بگیرد، در این حالت کباب ترد می‌شود. اما در صورت اضافه کردن نمک در ابتدای پخت کباب آب میان بافتی خود را از دست داده و سفت می‌شود.

دقت کنید که آتش منقل کم باشد، در صورت زیاد بودن شعله آتش رب انارهایی که روی گوشت ها آغشته هستند می‌سوزند و کباب طعم بدی به خود می‌گیرد. مقاله طرز تهیه کباب وزیری را مطالعه نمایید.

می‌توانید به جای کباب کردن گوشت‌ها، آن‌ها را در یک تابه و مقداری روغن هم سرخ کنید.
هرچه ترش کباب فلفل بیشتری داشته باشد و تندتر باشد لذیذتر است.

در سس حاوی رب انار و گردو و سبزی می‌توانید از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون هم استفاده کنید.

کباب ترش را باید وقتی هنوز کمی آبدار است از روی آتش برداشت، پس مواظب باشید کبابتان زیاد خشک نشود.

در این غذا می‌توانید به جای رب انار، خود انار را ساییده و به گوشت اضافه کنید.

کباب ترش با کته خیلی خوشمزه‌تر از زمانی است که برنج به صورت چلو پخته شود و در نواحی شمالی کشورمان معمولاً کباب ترش را با کته و سیر ترشی می‌خورند.

کباب ترش را می‌توانید همراه با ترشی، زیتون یا سیر ترشی میل کنید.

این کباب را هم مانند سایر کباب‌ها با دوغ نوش جان کنید.

اگر علاقه مند به تهیه کباب با سیب زمینی هستید، مقاله طرز تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی را مطالعه نمایید.

سبزی جوجه ترش چیست؟

برای تهیه سبزی جوجه ترش یا کباب ترش از سبزی محلی معطر شمال استفاده می شود.
سبزی مخصوص جوجه ترش چوچاق و خالواش می باشد اگر این دو سبزی در دسترس نبود می توانید گشنیز پونه ریحان جعفری را جایگزین نمایید.

اگر علاقه مند به کسب ایده برای راه اندازی مغازه کبابی هستید، مقاله ایده برای مغازه کبابی را مطالعه نمایید.

سبزی مخصوص جوجه ترش چگونه تهیه می شود؟

سبزی مخصوص جوجه ترش چوچاق و خالواش می باشد اگر این دو سبزی در دسترس نبود می توانید گشنیز پونه ریحان جعفری را جایگزین نمایید. برای تهیه یک جوجه ترش خوشمزه طرز تهیه جوجه ترش را در این مقاله مطالعه نمایید.

چه موادی باعث خوشمزه شدن جوجه ترش می شود؟

استفاده از سبزی معطر محلی و تازه با ترکیب گردو، رب انار به جوجه ترش مزه ای دلپذیر خوشمزه می دهد. در ادامه این مطلب طرز تهیه جوجه ترش را مطالعه نمایید.