طرز تهیه جوجه کباب لاری

کباب غذای اصیل ایرانی است و انواع مختلف و روش های گوناگونی برای پخت و ترکیبات مواد آنها وجود دارد. یکی از روش های متفاوت تهیه کباب، کباب لاری می باشد، زیرا گوشت مرغ را با مواد گوناگونی برای چاشنی جوجه کباب لاری ترکیب کرده و در انتها طعمی خوشمزه تداعی می شود. در ادامه […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

کباب غذای اصیل ایرانی است و انواع مختلف و روش های گوناگونی برای پخت و ترکیبات مواد آنها وجود دارد. یکی از روش های متفاوت تهیه کباب، کباب لاری می باشد، زیرا گوشت مرغ را با مواد گوناگونی برای چاشنی جوجه کباب لاری ترکیب کرده و در انتها طعمی خوشمزه تداعی می شود. در ادامه مقاله طرز تهیه کباب لاری را با چاشنی جوجه کباب لاری آموزش می دهیم.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

  1. جوجه کباب لاری چیست؟
  2. طرز تهیه جوجه کباب لاری

اگر شما نیز به دنبال غذاهایی متفاوت و ساده برای پخت روزانه در منزل خود هستید لیست غذاهای ایرانی پیشنهاد جالبیست تا بتوانید انواع غذاهای خوشمزه را تهیه فرمایید.

جوجه کباب لاری چیست؟

کباب لاری مرغ به خاطر روش متفاوت پخت که موجب خوشمزه تر شدن آن می شود محبوب است. جوجه کباب لاری را می توان به صورت جوجه کباب لاری با سس مایونز یا با ماست در منزل تهیه کرد. کباب لاری لرستان و جوجه کباب لاری شیرازی در ایران با مزه های متفاوت پر طرفدار هستند.

طعم متفاوت کباب لاری برای استفاده از زعفران دم کرده است که مزه ای ویژه به کباب مرغ لاری می دهد. حتی اگر شما در منزل کباب لاری پخت کنید مزه آن مانند جوجه کباب لاری رستورانی خواهد شد.

شما می توانید با مطالعه طرز تهیه کباب تابه ای با سیب زمینی، غذایی متفاوت و خوش طعم تهیه کنید.

شما می توانید با شرکت در دوره آموزش کباب، طرز تهیه انواع کباب را در آموزشگاه آریا تهران بیاموزید و مدرک فنی حرفه ای دوره آشپزی آموزش کباب را در یافت کنید.

طرز تهیه جوجه کباب لاری

مواد لازم :

  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • مرغ متوسط ۱ عدد
  • لیمو ترش تازه ۳ عدد
  • ماست پر چرب ۱ لیوان بزرگ
  • پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
  • تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
  • روغن زیتون ۴ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل قرمز به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

ابتدا مرغ شسته شده را بر روی یک تخته مناسب به صورت تکه های متوسط جوجه کبابی خرد کنید. یک کاسه بزرگ برداشته و تکه های خرد شده مرغ را درون آن بریزید. مقاله طرز تهیه کباب ترش را مطالعه نمایید.

سپس به سراغ مواد اولیه بروید، پیاز های خلالی خرد شده را درون کاسه ریخته و آب لیمو ترش تازه یا لیمو ترش تازه را بر روی مرغ ها و پیازها بریزید.

به سراغ باقی مواد بروید، تخم گشنیز های خرد شده، روغن زیتون، ماست پر چرب، زعفران دم کرده، پاپریکا، نمک و فلفل را به محتویات داخل کاسه اضافه کنید.

اگر شما نیز به دنبال یادگیری فوت و فن طرز تهیه کباب کوبیده هستید، حتما مقاله آموزش طرز تهیه کباب کوبیده را مطالعه فرمایید.

به آرامی مواد درون کاسه را مخلوط کنید تا به خوبی آغشته به مواد و ادویه ها شود.

پس از مخلوط کردن مواد، بر روی کاسه یک سلفون کشیده و کاسه را برای جا افتادن مواد و طعم دار شدن مرغ ها به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت زمان و طعم دار شدن مرغ ها، ابتدا پیاز ها را از تکه های مرغ جدا کرده و بعد سیخ می کنیم.

پس از کباب شدن جوجه کباب لاری، کره ذوب شده را بر روی جوجه ها بمالید تا طعم کره به خورد آنها برود.

برای سرو کردن جوجه کباب لاری می توانید از نارنج، پیاز، زیتون، خیارشور، کلم قرمز طعم دار شده استفاده کنید، نوش جان. مقاله طرز تهیه کباب حسینی را مطالعه نمایید.

افرادی که نیازمند به مشاوره یا کسب ایده در حوزه راه اندازی شغل کبابی هستند، می توانند مقاله ایده برای مغازه کبابی را مطالعه کنند.

آموزشگاه آریا تهران دوره آشپزی انواع مختلف فست فود را برگزار می کند. با شرکت در این دوره علاوه بر یادگیری و کسب مهارت مدرک فنی حرفه ای نیز دریافت می کنید.

ایا می شود جوجه کباب لاری را با سس مایونز یا ماست تهیه کرد؟

بله، جوجه کباب لاری را می شود با سس مایونز و ماست تهیه کرد. در ادامه مطلب طرز تهیه یک کباب لاری خوشمزه را آموزش می دهیم.

یکی از مواد طعم دهنده که باعث خوشمزه تر شدن کباب لاری می شود چیست؟

زعفران، در ادامه این مقاله روش طبخ خوشمزه کباب لاری را آموزش می دهیم.